Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1027 ggr
Mickipick
2014-09-21 19:30

Ser mig själv i drömmar

Jag skulle behöva lite hjälp med att förstå mig på en sak som jag drömmer lite då och då. Och det är att jag drömmer att jag stöter på mig själv, öga mot öga liksom. Men det finns just en speciell dröm som jag hade för ett litet tag sen som var otroligt obehaglig. Den gick till såhär: Jag vaknade i min egna säng i min lägenhet, jag vaknade av att jag kände en extrem närvaro och visste att det var någon ande som skulle spöka för mig. Jag verkligen visste det och tänkte genast att jag måste ut ur lägenheten innan jag ser någonting som kommer göra mig livrädd. Så jag flyger upp ur min säng och springer och ska låsa upp min ytterdörr i hallen. Men låset går inte öppna och när jag väl stod där i ren panik och försökte öppna dörren så kännde jag i hela kroppen att nu kommer någon ande i full fart mot mig. Så jag vände mig om och då helt plötsligt så är det jag själv som jag ser rakt framför mig. Jag fick en extrem chock i drömmen av att se mig själv så jag vaknade upp ur drömmen och var fortfarande i chocktillstånd när jag vaknat och låg i sängen och det tog mig ett bra tag innan jag kunde lugna ner mig och somna om. Hur ska jag tolka det här? Det var liksom jag själv som spökade i min egna lägenhet? Fruktansvärt obehagligt. Och att jag fick en ruskig obehagskänsla av att se mig själv.

Annons:
Nicollan
2014-09-21 19:43
#1

Jag tänker att det är en spegling av din självbild? En del av dig själv som du inte är nöjd med eller har svårt att hantera kanske? Nån osäkerhet eller rädsla i det undermedvetna.. något du inte vågar erkänna för dig själv.
Att du behöver "se dig i spegeln".

Helt vilda gissningar här :) Låter obehagligt i alla fall!

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Mickipick
2014-09-21 20:15
#2

Ja, alltså jag har alltid tänkt åt det hållet förut som du skrev när jag stött på mig själv i drömmar. :) Men den här gången var allt liksom annorlunda med känslan och så. Och att jag liksom var ett spöke som kom mot mig i världens fart. Det är riktigt klurigt och invecklat asså! Blir tokig när jag tänker på drömmen!

NiklasTyreso
2014-09-21 20:15
#3

Rädslan (för det övernaturliga) är din egen. Din egen rädsla förföljer dig i drömmen.

Din rädsla för det övernaturliga är obehaglig för dig, men inte farlig.

Det finns rädslor för farliga saker och då är viktigt att reagera, men nu är det nog bäst att du lär dig leva med din egen rädsla.

bodhisattva
2014-09-22 11:06
#4

hur ser du på dig själv när du inte drömmer,blir du rädd för din egen spegelbild, gå till havet eller sjön och spegla dig

Mickipick
2014-09-22 14:01
#5

#3 Låter rätt vettigt, dock så hade jag obehag för allt övernaturligt förut för några år sen. Men det har blivit otroligt mycket bättre på sista året.. #4 Hehe, ja alltså i vanliga fall är det inga problem alls med o se på min spegelbild eller sånt! :)

Upp till toppen
Annons: