Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 698 ggr
Katstad
2014-09-18 21:33

Sanndrömmar & sanntankar

Hej allihopa!😃

Jag har ett förflutet med andliga möten osv, försökte utveckla min medialitet men la ner det eftersom det blev för krävande när jag var så ung.

Nu på senare tid, egentligen sedan ett ganska bra tag tillbaka har jag märkt att jag drömmer sanndrömmar och ibland får "sanntankar".

När jag drömmer en sanndröm så brukar jag veta det på morgonen. Jag tänker extra mycket på den under dagen och så brukar i princip samma sak hända antingen den dagen jag drömt det eller inom några dagar. Är det inte precis samma sak som jag drömt som inträffar så är det något liknande eller något som involverar personen/saken jag drömt om.

Jag kan även få sanntankar ibland (vet inte riktigt vad jag ska kalla det). Men ibland får jag bara en tanke, funderar på ett scenario typ. Likväl som när jag drömt på natten så inträffar tanken jag haft, bara det att det är svårare för mig att urskilja att det just var en sanntanke innan scenariot inträffat.

Någon som har erfarenhet av detta eller vet vad det innebär? 🙂

Annons:
tarantass
2014-09-18 23:33
#1

Har väl ingen erfarenhet mer än vad som är såpass vagt att det också kan vara "naturligt", men det här är ju sådant som en del människor upplever. 

Behöver väl inte innebära något särskilt mer än att man är känslig på området och kanske kan utveckla det om man vill (på ett förnuftigt sätt så att man inte far illa) – eller låta bli, eller stänga sig om man tycker det är det bästa. Hur man kan göra då vet dock andra mer om än jag.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

pirri17
2014-09-19 06:32
#2

Sanntanke låter mer som intuition-tanke! Jag kan tänka på en sak och så händer det senare samma dag. Jag får intuition ibland!

Brunett

Magi-cat
2014-09-19 11:30
#3

Intressant med sanntankar och sanndrömmar!

Om det räknas till naturligt eller "över"naturligt spelar egentligen ingen roll, då allt egentligen är naturligt och övernaturligt det vi inte kan förklara eller få att passa in. (Eller om allt är en illusion och vi fattar noll och får börja om från början.😎Fast då blir det komplicerat.)

Alla/många har säkert sanntankar någon gång i livet, tillfällen när man "bara vet", ofta med starka emotionella inslag, då man känt att någon man har känslomässiga band till var illa ute, t.ex. (Jag har haft det själv.) De där tillfällena när man "bara vet" är så distinkta att man själv lätt skiljer dem från andra tankar. 
Intuition har alla också. Dvs när man förstår något logiskt utan att medvetet ha tillgång till alla fakta. Hjärnan jobbar på egen hand utan att vi är medvetna om det och, ofta under en tid av vila/sömn, kopplat ihop ett sammanhang som dyker upp som en snilleblixt. 

Men hur kan man plötsligt "bara veta"någonting om en person på andra sidan jordklotet? Kanske är det något med att vi alla hör samman, komna som vi är ur samma stjärnstoft. Och med "fältet". (Lynne McTaggart: "Fältet")


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

schnecke
2014-09-20 17:02
#4

Jag har varit med om en sanndröm som var sorgsen. Det var riktigt läskigt, jag visste inte om min förmåga då. Dagen efter träffade jag en kvinna som höll på med healing osv och berättade för mig om min kunskap och att jag skulle utveckla det. Det var inte planerat att jag skulle träffa henne den dagen, det var min pappas väns sambo som jag aldrig hade träffat. Jag berättade inte för henne om just den händelsen där och då, men andra gången jag träffade henne igen så berättade jag min sanndröm. Jag vet inte om det är ett sammanträffande med just sanndrömmen och att jag fick reda på min förmåga. 

Jag tror på sanndrömmar, har haft andra som inte riktigt har varit så konkreta men ett exempel var att några vänner till mig försvann framför mig i drömmen, för mig var det som att dom dog och jag blev oerhört ledsen. Några månader senare sa vi upp kontakten med varandra för vår vänskap var egentligen inte så bra som vi trodde. Jag blev ledsen över det. 

Så ja, jag tror verkligen på sann-tankar och drömmar. :)

Lynxx
2014-09-20 18:30
#5

Det hände rätt ofta att ngt. av allt det jag drömt, visar sig dagen efter.

Dock, drömmarna innehåller så mycket olika, att jag inte vet att ngt. av det kommer att visa sig vara sant, innan jag ser det i verkligheten.

Det blir mer en aha-upplevelse. Ja just ja - det drömde ju jag i natt!

Oftast i nyheterna. Kollar dock sällan nyheter numera - så det händer inte så ofta att jag får veta att ngt. i drömmen slagit in. 

//L

Upp till toppen
Annons: