Annons:
Etikettofftopic
Läst 1130 ggr
[Bettanbop]
9/15/14, 3:23 PM

Hjälp mig någon!!

. . . säger så många, men. . .

Jag blir så ledsen 😭

Jag försöker och jag försöker. Jag vill kunna hjälpa andra. Det är min önskan.

Men som läger är nu så törs jag inte knappt visa mig här inne. Och det värsta är att fler av mina vänner och kollegor inom det andliga känner samma sak.

Vi kan inte allt även om vi vill och försöker vi hjälpa någon och den inte blir nöjd så får vi sura och tvära pm som gör så ont. Och säger man att just det kan jag inte så blir vi kallade för bedragare och allt möjligt. Varför kan man inte acceptera ett Nej utan att bli arg och sur och anklaga oss för ditten och datten. 

Gör ni lika dant på Ica om din vara råkar vara slut?

Varför måste vi sugas ur och trakas ner på?

Tag mig som exempel. Jag kan kommunalisera med  ditt husdjur via telepati. Men jag kan inte få den att lyda minsta lilla. Och om den inte talar sanning för mig kan jag inte heller göra något åt. Är jag då en tutten människa för det?

Jag kan förmedla healing, men inte tvinga fram ett meddelande från den andra sidan. Är jag då en bedragare?

osv osv . . .

Därför ger jag mig sällan tillkänna här inne och erbjuder min hjälp. Jag gör mitt bästa och får inget tack tillbaka. Då tappar man sugen att hjälpa.

Tror ni inte på vår kunskap så be inte om den då.

Annars är väll inte ett TACK så svårt att klämma ur sig!

Men ändå vill jag säga ett stort TACK till er övriga som har hyfs och kan säga tack ändå.

Annons:
lizaohman
9/15/14, 3:40 PM
#1

MMmmm, känner igen det där. Köpte varor på auktion och säljaren var vänlig nog att självmant subventionera frakten. Jag blev så glad så jag skrev att om hon någon gång behövde healing för sig själv, närstående eller djur så skulle hon höra av sig. Hon skrev och berättade om sin jättesjuka katt och självklart satte jag och maken oss ner och skickade allt vi orkade några gånger. Sen skrev hon att katten var frisk, men HADE varit sjuk och HUR kunde jag skicka till just hennes katt, hur visste jag ditten och datten, nu ville hon ha förklaring på snipp och snut. Och så trodde hon att jag tjänade pengar på detta (aldrig tjänat en krona, och hon var ju definitivt inte skyldig mig ngt). Onödigt att säga så blev jag rätt irriterad. Healing är för behövande inte för sådana som vill testa mig.  Ta inte upp tid och energi för de riktigt behövande, tycker jag!

[VSK]
9/15/14, 3:44 PM
#2

#0

Att vilja hjälpa andra är en fin egenskap och den skall du vara rädd om.

Det kommer alltid att finnas människor som inte tror på det paranormala. Lika så, så kommer det alltid att finnas människor som tror på det paranormala. Jag citerar sajtvärds beskrivning om sajten.

"Den här sajten riktar sig till dig som tror att det finns något mer där ute. Att det kanske finns ett liv efter detta eller att vi kan ta kontakt med dem som lämnat jordelivet"

Så mitt råd är: kör på så det ryker ☝️

🙂

tarantass
9/15/14, 3:56 PM
#3

Ja, kör på så det ryker, den som ändå får ut mer av det än av att inte göra det. 

Sorgligt bara att det inte är så för alla. Men väldigt bra att det kommer fram så att man kanske kan tala om det. Det kan vara starka saker både otack, hån, ovilja att sätta sig in och beskyllningar för att vara ohederlig. Jag gissar att de flesta inte ens skulle starta en sådan här tråd. Modigt att göra det.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[NeferNefer]
9/15/14, 4:03 PM
#4

Jag har samma inställning, och jag är hjärtligt trött på det här märkliga beteendet vissa har. Det är som att en del inbillar sig att bara för att en person har en gåva så MÅSTE den ställa upp gratis och göra allt möjligt för alla andra. Så funkar det inte. Jag spår inte någon bara för att den tycker att det är en kul grej. Jag har viktigare saker att göra än att underhålla folk. Säger jag nej blir det tjat och gnäll, och är jag snäll och ställer upp så blir det ändå gnäll. "Jag ville inte ha kontakt med min farfar, jag sa mamma!" - Jaha, men nu är det så att jag bestämmer inte vem som kommer igenom. Det är de på andra sidan som väljer om de vill kommunicera eller inte. "Varför spådde du så här, det var inte det jag ville höra!" Nähä, taskigt fall. Ska jag sitta och ljuga då, är det bättre? Glöm det. "Jag kände inget av healingen" eller "Ge mig mer healing!" … Hör nu här: de få gånger jag har varit snäll (dumsnäll) och ställt upp, då har jag gjort mitt bästa. På min egen tid. Gratis. Sällan har jag fått ett tack. Däremot krav på fler tjänster, eller eviga PM med gnäll om hur situationen utvecklas (som om jag var intresserad av det? Jag har gjort det personen bad om!).

Jag behöver inte heller bevisa något för någon. Varför skulle jag göra det? För min del räcker det med att jag själv vet.

Det finns gott om folk där ute som spår, kanaliserar, ger healing och allt annat ni önskar er. Gå till dem. Betala dem för den tid de lägger ner och den eventuella lokal de måste hyra för att kunna ta emot er. Var tacksam. Och framför allt: skulle ni fråga någon annan om gratistjänster så acceptera ett nej. Tjata inte, det är synnerligen irriterande och dessutom oförskämt.

Det här är ett forum för diskussioner, inte ett ställe där folk ska ställa upp gratis för andra. Om någon är snäll och gör det - säg åtminstone tack då. Och gnäll inte över det ni får.

Tack.

Anjelu
9/15/14, 4:10 PM
#5

Har ju inte varit här inne så mycket men startade en tråd på Änglar forumet och fick ett mycket trevligt bemötande av dig Bettanbop vilket var mycket värt för mig då jag så att säga är ute på djupt vatten vad gäller det andliga. Det känns som om du är en väldigt varm person som alltid gör ditt bästa för att hjälpa och när jag läste det här så blev jag uppriktigt ledsen. Känns jättetråkigt att människor kan bete sig på det viset mot någon som försöker hjälpa.

[Bettanbop]
9/15/14, 4:11 PM
#6

Tack ska ni ha för stödet 🤗

Kom att tänka på dessa som vill bli avlästa. Det är väll okej att vilja bli avläst. Jag är inte så bra på att läsa av så som många tror att det går till. Men jag känner en massa när jag tittar på någon. Men om det nu inte stämmer med dennes självbild av hen själv så som jag känner. Ja vad kan jag göra. Det är väll inget man måste älta in i det oändliga.  Säg bara tack för ditt försök och gå vidare.

Ja det behövs nog tas upp synligt att vi inte är mer än människor.  Vi har känslor vi också och kan bli sårade och arga och besvikna. Men ändå måste man ha respekt för sin nästa att den gör sitt bästa av välmening.

Annons:
tarantass
9/15/14, 4:11 PM
#7

Vara rädd om sig själv är också en uppgift. 

Förlorar man en vän på det kanske man kan fråga sig vad den vänskapen var värd. Relationer måste ju vara ömsesidiga, vad är det annars för vits med dem? Men vi är nog inte så vana vid att tänka så när det gäller känslor och sådant som anses som "nöjen". Musiker och frilansjournalister brukar ha samma problem. 

Byteshandel kanske kan vara en lösning i vissa fall.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[NeferNefer]
9/15/14, 4:15 PM
#8

Hörde från en god vän som är läkare att varje gång hen i sociala sammanhang berättar att hen är läkare, så börjar den nya bekantskapen berätta om sina krämpor och vilja ha en gratisundersökning genast. Det kanske är ett mänskligt beteende. Jag vet inte, jag skulle skämmas om jag frågade för mig okända personer efter gratistjänster på det viset. Fråga efter vägen eller be om hjälp att lyfta upp barnvagnen i bussen är en sak, men …

[Bettanbop]
9/15/14, 4:16 PM
#9

Tack Anjelu 🤗 dina ord värmer ❤️

tarantass
9/15/14, 4:25 PM
#10

#8: Ja, jag skulle också skämmas om jag gjorde så. Men… hm, nu låter jag kanske taskig, men en del människor har kanske problem med att skaffa sig mer moral än de flesta andra djur? I alla fall på de här områdena. Hittar man en matbit så tar man den, liksom; att någon annan kan ha lagt ner arbete på den, och att denna andra kan lida lika mycket som man själv kan, finns inte på kartan.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[Sacred Wolf]1
9/15/14, 4:34 PM
#11

Instämmer så jag tror jag spricker med er,har en tråd om just det här där jag spyr galla inne på en dold i fokus sajt men tack Bettan som tog modet till dig att skriva öppet ❤️

Nu är ju jag den som inte ens tar betalt och det kan många utnyttja tycker dom då så klart  och väldigt ofta sker det genom forumet för IRL har mestadels folk lite mer hyfs och vett innanför pannbenet om inte alltid så jag fick sätta ner foten och säga nej men lyssnar man,nope kör på i samma stil i alla fall.Har även fått hoppat av och på i fokus just för det kan periodvis välla in pm och nånstans känner man bara nej hit men inte längre men efter alla år här inne väljer man att återkomma till dom underbara bekanta man fått på distans och det ska ju inte snyltare få förstöra😮

Bara i går fick jag pm om att jag skulle lägga en förbannelse men jisses amalia säger jag bara 😕vad som helst kan man tydligen be shamanen om 😡

Nä det är ju så här att bara för vi ägnar oss åt det här så har vi som alla andra också ett liv och skulle vi tillmötesgå allt och alla skulle vi bränna ut oss totalt för om folk bara visste att det tar kraft att jobba med andliga krafter.Vi skulle inte få göra annat än bara syssla med det här och jag önskar innerligt att människor får upp ögonen för att vi kan inte finnas där för allt och alla precis hela tiden och framför allt lyssna på ett nej.

Personligen är jag så innerligt trött på detta ytliga där det enbart handlar om jag,jag,jag utan en enda tanke på att finna balans med allt så man kör på med frågor som kommer jag möta kärleken,kommer jag vinna på lotto,få den fina bilen eller huset,få det fina jobbet det är bara jag jag jag och åter sitt ytliga jag.Förbaskade lycksökande och där har man mage att utnyttja andra sidan för sin egen vinning och för att tillfredsställa sina egna begär och egon,nä tvi vale hur det har blivit.

Spår gör jag inte ens inga mer mediala rådgivningar det har folk sett till att jag fått sätta helt stopp för,husrening gör jag men endast på min guides villkor och när han anser att vår insats behövs men inte förr.

Man kan inte utnyttja medium i tid och otid och som Nefer skrev finns dom där ute som gladeligen tar emot mot er mot en summa men detta gratisåka,tvi vale jag blir så innerligt trött och lack och då är jag den som inte ens tar betalt för andliga insatser men man mår uppriktigt illa av att möta detta tjat och gnat dagligen att  förvänta sig att bara få och få.Nån måttan får det ju faktiskt vara man kan inte förvänta sig att bara få och få så tänk efter innan ni tjatar sönder oss som ägnar vårt liv åt det här oavsett vi gör det mot betalning eller ej så ska man aldrig utnyttja andra människor 😕

[Bettanbop]
9/15/14, 4:37 PM
#12

 10# Det var faktiskt en ganska bra synvinkel och jämförelse.

tarantass
9/15/14, 4:54 PM
#13

#12: Tack! :)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
[Bettanbop]
9/15/14, 4:54 PM
#14

Hur i jösse namn kan man be någon lägga en förbannelse.

Alla har väll hört att gräver man en grop åt andra så faller man oftast själv däri.

Nu var ju inte min tanke med denna tråd att riva upp sår och spy galla. Men det är synd att dessa människor som vill ha och vill ha och blir sura om de inte får som de vill, inte kan förstå oss som försöker ge. Vi är också människor med ett liv, familj och vanliga jobb som vi också ska orka med. Jag försöker gärna hjälpa om jag tror jag kan, men inte till vilket pris som helst. Jag behöver få uppskattning tillbaka för att få energi att fortsätta🙂

[Sol69]
9/15/14, 5:28 PM
#15

Jag tror att det är så att om jag ska hjälpa någon genom tex lägga tarot så känner jag att det är min uppgift att hjälpa. Jag har även fått kontakt med anhöriga till vänner som har kommit till mig och velat förmedla ett budskap. När jag hjälper någon tar jag inte betalt för det är min uppgift att förmedla ett budskap.

Men ingen av oss mediala kan vara alla andra till lags dygnet runt. Då skulle vi bränna ut totalt. Det är ju faktiskt så att vi är mänsklig och inga orakel som kan sitta i tid och otid och hjälpa andra.

De gånger det är meningen att vi ska hjälpa andra med något då, då gör vi det med glädje. Men ibland är det så att vi inte heller får lov att hjälpa till för det inte är rätt tid och rätt plats..

Men om man söker på nätet finns det ju ett antal medium och healers som hjälper andra mot betalning om man skulle vilja det.

Jag skulle då inte gå in på Ica och någon annan person om den kan skänka mig en bit kött.. Är det inte samma sak om du får otaliga pm från kanske helt okända personer om att den vill ha hjälp med allt möjligt.

[NeferNefer]
9/15/14, 5:32 PM
#16

Precis, Sol!! Ibland är det meningen att jag ska hjälpa, men då ser andevärlden till att jag får veta det. Får jag inte min "puff" från andevärlden, så ska jag inte hjälpa. Så är det. Precis som när du känner att det är din uppgift, Sol.

allhealing
9/15/14, 5:41 PM
#17

#0

Bettanbop,

Det handlar om att vilja förstå. Det vi förstår det litar vi på. Det vi inte förstår skapar osäkerhet. Förståelse skapar trygghet. Förståelse är en av de grundstenar vi använder oss av när vi formar den plattform vi utgår från när vi definierar vem vi är.

Följande text är såväl lång som djup i sin beskrivning. Men den är nödvändig för att förklara hur det hela hänger ihop på ett djupare plan. Det är ingen exakt förklaring men ger en bild av hur det faktiskt skulle kunna fungera. Det enda vi vet är att vi inte vet allt. Resten är antaganden.

Det är därför förståeligt att en person som inte tidigare varit i kontakt healing, medialitet, förmågan att "se in i framtiden" söker en förklaring för att förstå. Eftersom förståelse skapar trygghet och utan trygghet kan vi inte lita på det som sker. Därför vill de gärna ha en förklaring som vi kan förstå.

Allting är relativt. Dvs allting står i förhållande till någonting annat. Det betyder att du och jag är separerade från varandra och därför kan observera varandra, vi kan helt enkelt kommunicera med varandra. Relativitetsteorin bygger på den här uppdelningen. Att allting är separerat. Ingen röd tråd som binder samman någonting existerar. Allting är sönderslaget och har därför aldrig varit helt.

Tänk dig nu att detta kan liknas vid en matematisk linjär modell som ryms inuti en sfär. Allting i sfären är sönderdelat MEN eftersom det befinner sig inuti en sfär hör det även samman med allting annat inuti sfären. Ett enkelt exempel. 1+1=2 Såväl frågeställningen, vad är ett plus ett, som svaret två finns inuti sfären. Allting är därför alltid såväl olöst som löst beroende på var man i sin förståelse av verkligheten befinner sig inuti sfären. Det råder därför hela tiden ett motsatsförhållande inuti sfären, det finns alltid en paradox inuti sfären. Finns det en fråga så finns det ett svar.

Det är såhär dagens vetenskap fungerar när den söker efter repeterbara frågeställningar som ska ge samma resultat om och om igen. När ett experiment om och om igen kan återbevisas inuti sfärens linjärt matematiska modell blir experimentet lyckat och därmed sanningsenligt. Vilket i förlängningen betyder att modellen kan tillämpas för att skapa mediciner mm som fungerar eftersom de bevisats i en matematisk modell.

Problemet med att beskriva verkligheten utifrån den här förståelse är att vi begränsar det vi uppfattar som verklighet till en linjär sådan. Linjär matematik kan endast bevisa det som är linjärt. Kvantfysisk förståelse kan omöjligt nås med denna begränsade definition av vad verklighet är.

Begrepp såsom att se in i framtiden kan endast existerar om tid är en del av formeln som definierar begreppet av vad verklighet är. Tid och rymd som är likställt med den matematiska modellen av vad linjär matematik är betyder därför bara att den verklighet den här modellen beskriver är nerminskad till det våra fem sinnen klarar av att hantera. Tid och rymd existerar därför enbart inom sfären. Bortom sfären existerar ingen tid eftersom dimensionens bortom den fjärde inte är lås av begränsningen tid. Därmed upphör tid att existera utanför den modellen.

Hjärnforskaren Dr Jill Bolte Taylor visar i en video på ted.com att hjärnan inte enbart har en linjär förmåga att ta emot information och förmedla den vidare till vårt medvetande. Hjärnan har även förmågan att ta emot den information som existerar bortom sfärens definition av vad verklighet är och förmedla den till oss i vårt medvetande.

Människan kan därför välja om hon enbart vill lita på den information som kommer till oss via våra fem sinnen och kalla det för sin verklighet. Om vi gör det valet är det den förståelsen vi utgår från när vi formar det vi litar på och därmed även definierar som vår trygghet eftersom det nu är den plattform vi bygger vår förståelse av hur världen fungerar.

Det finns inget fel eller rätt i att definiera verkligheten på det här sättet. Däremot existerar det mer expanderade sätt att förstå verkligheten på. Men om valet att inte se den möjligheten är grundtanken hos den som gör observationen. Då kommer friktion att uppstå när du möter en sådan person. Ni talar helt enkelt inte samma språk.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Sacred Wolf]1
9/15/14, 5:43 PM
#18

Sanna mina ord Sol 🌺

Jag fastnar för dom här raderna du skriver : De gånger det är meningen att vi ska hjälpa andra med något då, då gör vi det med glädje. Men ibland är det så att vi inte heller får lov att hjälpa till för det inte är rätt tid och rätt plats.. 

Ibland handlar det om att man måste gå sin egen väg och lära av både med och motgång och där kan exempelvis ett medium enbart ge råd sen är det alltid upp till sittern att ta rådet eller inte men man får absolut inte glömma att man ska leva sitt eget liv.

Det finns så många som klänger sig fast,som hakar upp sig på ord ett medium sagt så dom glömmer helt att leva sina egna liv i strävan efter att få allt serverat på ett silverfat och så vet ju vi som ägnar oss åt det här att så jobbar inte andra sidan.Dom ger råd sen är det helt upp till den som besökt ett medium att antingen lyssna eller förkasta det deras anhöriga eller guider delat med sig av men man får aldrig något serverat på ett silverfat.

Kloka ord Solen ☀️❤️

[Sol69]
9/15/14, 5:48 PM
#19

Tack Nefer och tack SW 🙂

[Bettanbop]
9/15/14, 6:41 PM
#20

Tack Kent Asp för din förklaring. Jag förstår hur du menar. Bra förklarat. 

Men kanske du missförstod lite vad jag menade med trådstarten.

Jag tvivlar inte på mig själv och mina kunskaper. Jag ser min sfär och utanför den och förstår vad jag ser.

Det jag menar är att när en människa ber om min hjälp, eller ber om hjälp och jag erbjuder den för att jag känner att jag kan. Om den personen inte blir nöjd med min prestation så är det inte okej att börja håna mig och kalla mig för vissa saker vecka efter vecka.

Eller om någon ber mig om hjälp och jag känner att jag inte kan. Ska jag då behöva bli tjatad på som ett barn tjatar på mamma om godis på affären. 

Detta tjat och gnäll vi får stå ut med har inget med det andliga att göra, det är bara dåligt uppförande och brist på respekt och sunt förnuft.

När jag nämnde Ica så menade jag att inte börjar vi skälla och bråka på personalen bara för att just den varan jag skulle ha var slut.

Men är jag själv trött och slut efter en lång arbetsdag och inte orkar förmedla healing energin just då t.ex, ska jag då behöva räkna men och acceptera att bli utskälld och bli kallad en dålig människa.

Nej det tycker inte jag iallafall. Vi är vuxna människor som bör kunna visa respekt för varandra.

Annons:
[Sacred Wolf]1
9/15/14, 6:44 PM
#21

Man har tagit bort inlägg nu igen 😡

[Bettanbop]
9/15/14, 6:51 PM
#22

Nej det tror jag inte W.

Viket skulle det vara? Alla är med vad jag ser från 0 till 21 och 22 med detta

[Sol69]
9/15/14, 6:56 PM
#23

Jag ser inte heller några borttagna inlägg här 🤔

Amandla
9/15/14, 7:10 PM
#24

Nej, det är inga borttagna inlägg.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Marr
9/15/14, 7:48 PM
#25

Fina goa rara Bettanboop, snälla låt dig ej tryckas ner och påverkas!❤️

Fast hade jag varit du så klart jag hade blivit både besviken och ledsen över människors tillkortakommanden.😢

Dessa människor ska ej ge sig ut med frågor om de ej är mottagliga för de ev svar som väntar. Antingen är dom helt ute i det blå och vill någon ska ansvara för deras liv, så slipper dom själva. Sen när det inte passar deras föreställningar, så kan sådana personer ta det för vad det är eller glömma att någonsin ställa sina frågor och pyssla med sina destruktiva saker eller vad problemet är på en annan nivå.Eller skyll det på ngn annan. Det är skrattretande!

Skyll er själva ni som ej tål sanningen då ni ska "mata" över er egen skit på andra. Om var & en tog ansvar för sitt liv så skulle inget sådant här behöva komma på tapeten! Va f*n frågar ni efter då?😟

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

allhealing
9/15/14, 7:48 PM
#26

#20, Bettanbop, Förklaringen gavs för att belysa bägge sidornas förståelse av vad det är du påvisar i ditt inlägg. Det ger dom dom frågar en förståelse till varför dom inte förstår. Såväl som en förklaring till varför du inte förstås eller uppskattas som man borde om en förståelse existerade. Därför dömer andra dig då dom inte förstår. Det är inte din börda att bära andras domar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

H-lena
9/15/14, 7:57 PM
#27

#0 Förstår dig helt och fullt! Det är ett krav för mig att åtminstone få feedback tillbaka om jag gör en läggning/avläsning. Men vissa verkar inte ens ha vett att skriva ett svar tillbaks! Frågan är ju om du känner att det är värt den risken? Att du vill hjälpa så pass mycket så att du kan utsätta dig för en möjligt negativ situation som tär på dig och endast gagnar den andra?


Annons:
[Bettanbop]
9/15/14, 11:03 PM
#28

Fina goa ni är. Blir riktigt varm om hjärtat ❤️

Jag är långt ifrån ensam om att känna så här och blivit utsatt. Det finns fler som blivit värre utsatta vet jag.  Men som Kent skriver så är det inte min/vår börda att bära, men den känns ändå.

🤗

[Sacred Wolf]1
9/16/14, 7:02 AM
#29

# 24 Amandla,ber om ursäkt det var jag som såg fel 😊

pirri17
9/16/14, 7:08 AM
#30

Dessa som utnyttjar er har det tråkigt i livet och vill ha spänning eller har ingen kunskap om respekt eller både och! Det är deras börda och den återkommer igen bördan hos dom efter erat svar som dom måste komma på själva med sina liv och fundera på och sova på saken!

Brunett

Upp till toppen
Annons: