Annons:
Etikettmedium
Läst 1442 ggr
Anjelu
9/15/14, 12:44 PM

Vill ha kontakt med en närstående.

Som rubriken lyder. Jag skulle vilja ha kontakt med en närstående på andra sidan. Jag besökte ett medium några månader efter att personen gått bort men detta medium sa inte ett ord om personen. Tillslut kände jag mig tvungen att nämna vem det var men det kändes liksom "fel". Skulle gärna försöka igen men känner att jag vill ju inte slänga pengarna i sjön. Tror ni att det är någon ide att gå till ett annat medium för att se om det är lättare att få kontakt nu när det gått några år? Jag blir mycket tacksam för alla svar då detta är mycket viktigt för mig.

Annons:
Anjelu
9/17/14, 9:45 PM
#1

Ingen som har några tankar? Mina funderingar går i dessa banor. Jag stod den här personen väldigt nära, borde inte hen kommit fram och pratat utan att jag behövde nämna det? Eller hur funkar det? Någon som är medial som kan svara? (Om ni vill ). Kan andar ha problem att komma igenom om dom inte varit på andra sidan så länge?

Aleya
9/17/14, 10:59 PM
#2

Min tanke är att låta vederbörande komma då den är redo. Vissa gånger kommer det aldrig någon och andra kommer dom och pratar i drömmar. Så spara på slantarna och tvinga inte fram något

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anjelu
9/18/14, 9:32 AM
#3

Tack för ditt svar!  Det känns bara väldigt svårt att ha tålamod. Det har gått flera år och jag vill så gärna prata med personen. Men du kanske har rätt, det kanske bara är att vänta. Vill förtydliga att jag inte känner någon som helst misstro gentemot det första mediumet som jag vände mig till. Hon träffade rätt på ganska mycket annat.

J-Artur-K
9/19/14, 7:50 AM
#4

Det betyder inte att anden inte försökte komma fram. Man kan göra som ex. Är en festival och är ett band som spelar och tittarna trängs vid staketet för komma så nära som möjligt. Men alla kan inte vara längst fram som är målet för alla. Men mediumet kan skapa en gång o göra så anden man vill ha kontakt med slipper trängas. (Visa säger att mediumet inte kan bestämma. Det stämmer för anden själv måste vilja med. Men göra den fria vägen för anden kan mediumet skapa o om anden accepterar den fria vägen får man direkt kontakt med anden man vill ha dialog med) Som ex kan man om man inte vill säga vem man vill ha kontakt med. Kan man tänka på anden sedan ber mediumet att få kontakt med anden som man tänker på. (Andra sidan vet vad du tänker o fungerar lika bra som om man redan vet namnet på anden eller liknande för du själv vet vem du tänker på och mediumet ber om få kontakt med anden du tänker på ) Men är väll olika ifrån medium o medium men i praktiken fungerar det.

Ny dag nya möjligheter

Anjelu
9/19/14, 9:41 AM
#5

Tack för din förklaring! Nu förstår jag, bra exempel. Kommer förmodligen att gå till ett medium. Gäller bara att hitta någon nu. Finns det nån samlings sida där man kan hitta auktoriserade medium? Eller är det bara å googla loss?

bodhisattva
9/19/14, 10:16 AM
#6

ibland har man kanske besegrat hemskheter och det onda kan inte tränga igenom vissa andliga plan och det går inte att kommunicera med dem helt enkelt.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
bearmeanswolf
10/11/14, 8:43 PM
#9

Om man går till ett medium så tycker jag att man ska vara tydlig med att man vill ha  kontakt med en särskild person, om detta inte sker så är det fel av mediumet (dåligt medium eller person som låtsas vara medium) och då ska du inte betala något alls ÖVERHUVUDTAGET. Detta är en självklarhet. Det finns inga ursäkter för det. Det är det minsta man kan kräva av ett medium som man betalar 500-1000 kr till för en sittning. Dessutom så ska du kräva bevisföring (genom att berätta saker om personen ifråga som bara du vte om t.ex.) av mediumet d.v.s att det är den person som du vill prata med som kommer igenom. Detta är en fullständigt okontrollerad bransch som befolkas av en del folk som lurar andra, och en hel del folk som har mer ärliga motiv men som är otränade och rent av usla medium (c:a 95 % av alla verksamma medium i Sverige skulle jag vilja säga, inklusive de flesta på Tv och tidningar, enligt min åsikt). Att bli ett duktigt medium tar mer tid än några helgkurser och lite egenträning.

OBE1canUbe
10/12/14, 3:37 PM
#10

För mig det är en av dem mest givande möjligheter med klardrömmar – att man kan själv träffa de man saknar, krama om och byta några ord med. Om det händer ”på riktigt” eller bara i ens huvud, låter jag att bestämma var och en.

J-Artur-K
10/12/14, 7:57 PM
#11

#10 Ja astral resa genom dröm är mäktig upplevelse :) (om vi tänker på samma ) Behöver inte ha speciell andlig förmåga för det. Kan göras i vaket tillstånd (fast går ner i det undermedvetna så man bestämt för fara på astral resa ) Personer som inte anser dom har någon andlig förmåga. Kan i vaket tillstånd o rätta omständigheter genom guidad Meditation vara med om det. (Har varit med om händelse när det hänt på ljusa dagen o personen hade aldrig varit med om något andligt )

Ny dag nya möjligheter

OBE1canUbe
10/12/14, 8:06 PM
#12

#11 Ja, astral resa, klardröm, även utanför-kroppen-upplevelse är olika benämningar på samma fenomen. Huvudsaken är att man kan styra sina upplevelser och har inga begränsningar på vad det man vill uppleva. Som sagt att träffa någon man saknar är en av möjligheterna. Helt riktigt behöver man inte ha någon andlig förmåga eller erfarenhet eller äns någon andlig tro.

NiklasTyreso
10/12/14, 9:37 PM
#13

Jag brukar besöka mina närmastes gravar. När jag är där talar jag med dem och tänder ljus. Jag känner deras närvaro där och då, även om jag inte hör några budskap.

Annons:
J-Artur-K
10/12/14, 10:08 PM
#14

#12 Ja du kan fara vart du vill i principen o styra. Ena sekunden är du där o andra där. Upplevelse som med fysisk kropp. I principen kan du om du ha kontrollen stå upp och gå in i ditt undermedvetna o göra astral resan . Du står upp samtidigt som du använder andens sinnen o ser med andens ögon o hör med andens öron. Men fysiska kroppen står upp. :)

Ny dag nya möjligheter

pirri17
10/16/14, 12:03 AM
#15

Det var en Lördag morgon som min mamma ringde mig och sa att hon såg mig ansikte mot ansikte på natten. Det var kanske en astral resa?! När man sover!

Brunett

J-Artur-K
10/16/14, 1:56 AM
#16

#15 Det är mycket möjligt Men går ju inte säga rätt ut när det inte är en själv det handlar om men låter som det kan vara det. 

När vi sover far våran ande kropp iväg ofta på astral resa (inget farligt alls)

Alla har nog varit med om flera gånger man vaknar med ett riktigt ryck man är som klar vaken på grund av rycket. 

Är typiskt händelse man kan vara med om när ande kroppen kommer snabbt tillbaka till en o landar i kroppen igen. Man känner av det o vaknar med ett ryck. Mitt i natten eller morgonen spelar som ex. 

Det är även möjligt att två levande personer som far på astral resa kan träffa varandra o komma ihåg det i resan. (båda kanske inte minns men den andre möjligen) 

Bara lite ex på vad som är möjligt finns mycket mera. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Sukram
10/22/14, 12:07 AM
#17

Ursäkta om det blir lite OT nu men astralresor. Kan astrala resor bara ske i samtiden (t.ex. besöka en granne, vän eller plats) eller kan de även ske bakåt i tiden (t.ex. uppleva ett hus man aldrig varit i under den epoken en släkting levde i det)?

Magi-cat
10/22/14, 8:06 AM
#18

#17 Ingen aning, men blev bara intresserad av frågan. 🙂Tänk om man kunde se hur de verkligen hade det!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

OBE1canUbe
10/22/14, 11:01 AM
#19

#17 Det beror på vem du frågar. Väldigt många (ofta utan egen erfarenhet) kommer att påstå att man kan resa både i den fysiska världen nu samt både bak- och fram i tiden, att man kan resa till andra verkligheter, existensnivåer osv. Det ända dock som finns belägg för är att under en astralresa man har tillgång till den otroliga kapaciteten ens hjärna besitter: alla minnen (även förträngda), all information som nån gång i livet sussade förbi oss och att man kan skapa alla möjliga miljöer och händelser. Händer det i verkligheten eller bara i vår inre? Det får var och en svara för sig själv. Som sagt det finns inga bevis på att det skulle vara verkligt, men det finns inte heller några bevis på motsatsen. Och en gång till – det som man garanterat kan få ut ur klardrömmar och astralresor är direkt tillgång till sinn undermedvetna och skapande kraften som låter en uppleva helt fantastiska saker.

J-Artur-K
10/22/14, 5:25 PM
#20

Jag kan inte svara på den frågan förutom att jag själv tror det är möjligt. 

Jag hoppas en speciell person ser denna tråd. För tror den personen kan av egen erfarenhet lägga till en egen upplevelse. 

(som jag uppfatta det som. så åkte personen tillbaka i tiden till en plats hon inte varit på och under tiden hennes vägledare levde, under astral resan fick hon  ett sår på benet / rispa . När hon kom tillbaka ifrån astral resan hade hon samma sår på samma plats på benet som i astral resan som var tillbaka i tiden. )

Men det jag nämner är som jag mins och uppfatta det som bara.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Upp till toppen
Annons: