Annons:
Etiketterböckerfilmtips
Läst 1681 ggr
Magi-cat
2014-09-09 09:39

Boktips: "Familjer varar för alltid"

Under sommaren läste jag Cassandra Easons bok; Familjer varar för alltid. Cassandra är en varm och jordnära kvinna, något som jag tycker lyser igenom i hela boken där hon redovisar en mängd berättelser om hur kärleken överlever döden. Det är alltså ingen bok om hur man ska "få kontakt", utan den vill mer ge en känsla av att vad man än tror så är kärleken alltid kvar. Något som jag tror kan vara en tröst för många som mist en anhörig.

Från baksidestexten

"Att förlora en person man älskar är den största smärtan en människa kan drabbas av. Men döden betyder inte slutet eller att våra nära och kära förvandlas till skrämmande spöken. De är fortfarande våra mammor, pappor och barn. Spöken och gengångare passar inte ihop med de kärleksfulla band och budskap som kommer från våra döda. Olika berättelser tyder på att livet efter döden inte skiljer sig särskilt mycket från livet på jorden, det innehåller just det tjat och gnat och lock och pock som döljer våra verkliga känslor i jordelivet. Men det är just dessa jordnära berättelser som är så trösterika eftersom döden verkar så slutgiltig, men ändå erbjuder kärleken och vardagsbestyren för våra avlidna släktingar ett hopp om att även livet och kärleken och skrattet kan leva vidare. "


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Lindyhop]1
2014-09-09 18:51
#1

tack för tipset

Upp till toppen
Annons: