Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 441 ggr
Emiluren
9/6/14, 1:19 PM

Romantiska drömmar om en släkting

Hej!

Postade det här i drömforumet först men upptäckte att det inte var så livat där. Tänkte att man kunde efterfråga lite tolkningar här med.

Jag har den här månaden haft upprepade drömmar om min morbror som har varit av en mer romatisk art. Jag känner en stark närhet till honom i drömmen och upplever känslor av attraktion. Däremot är drömmen inte det minsta sexuell. Känner en väldig dragningskraft förvisso, men helt utan sexuell gnista.

Kan även påpeka att jag har haft väldigt lite kontakt med honom genom livet men alltid tyckt väldigt bra om honom de tillfällen vi träffats. Dock inte på en romatisk nivå som ni säkert kan gissa, utan bara känt ett vanligt familjeband (kanske lite starkare än vanligt dock).

Jag kan inte minnas att jag någonsin har drömt om honom tidigare. Åtminstone inte drömmar då han har haft en så här central roll.

Det märkliga är att jag inte upplever drömmarna som det minsta besvärande. Tvärtom så gillar jag den där känslan av samhörighet med honom som vi delar i drömmarna. Som sagt finns det inga sexuella elemant av något slag, bara kärlek. Men inte den typen av kärlek som man i normala fall känner för en släkting!

Annons:
Fjäril
9/6/14, 2:53 PM
#1

Hej, Ofta handlar drömmar (om andra människor) egentligen om oss själva. Det kan vara den manliga sidan hos dig, något du saknar eller att ni helt enkelt har ett starkare band, även om ni inte står varandra så nära. Det är som första mötet med en del människor, man fastnar direkt och det känns som om man har allt gemensamt. En annan teori - du kanske ska söka upp/träffa honom oftare? Det kanske kommer något bra/intressant ur det.

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: