Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 3554 ggr
Fialina
2014-09-03 21:58

Tomtar och underlig natt

Innan jag skulle sova igår så öppnade jag upp o mediterade samt skickade healing till min son. Sen kom jag in mellan sömn o vakenhet. Sängen började skaka ordentligt! Rädd o hann tänka att bäst att hålla i sig - det här blir en j- kla resa. Drog täcket om mig o beslöt att bara hänga med, då jag tidigare bett om att få öppna för det ( över) naturliga. Det börjar knacka o slå i hela huset o låta som bara den, ingen mer än jag hemma o katterna ute. Plötsligt ser jag två " tomtar" hoppa runt mig i sängen, ca 45 cm långa. Spjuveraktiga blickar som om dom ville skrämmas, men jag blev inte skrämd då de såg ut att ha mer skoj av hoppandet. Efter ett tag så försvann dom men det var så livat i huset att jag försökte säga ifrån. Men rösten bara tonade ut o försvann hela tiden, så jag beslöt mig för att stänga ner. Då blev det lugnare o efter ett tag så var det helt tyst. Kan säga att mitt toalettbesök blev inställt. Någon som vet vad som hände? Har funderat hela dagen om jag e skogstokig men, jag var ju verkligen vaken o bara väntade på att få gå på toa. Det tog ett tag innan jag somnade iaf.

Annons:
Scarlet
2014-09-04 01:42
#1

Det låter som en typisk Sömnparalys, det har jag också varit med om. Det kan vara otäckt just för att man kan både höra, se eller känna en annan närvaro i rummet samtidigt som man inte kan röra sig (jag såg mig själv utifrån vid senaste tillfället och fick för mig att jag hade dött, min första UKU sedan barndomen) men upplevelserna är aldrig farliga trots att de kan kännas väldigt obehagliga. Det beror på just det du säger, att man befinner sig i mellanläget mellan sömn och vaka och kroppen redan är stadd i den milda förlamning som alltid inträffar under sömnen och man börjar drömma (vilket förklarar de hallucinatoriska synerna och känslan av andra varelser i rummet), men samtidigt sover man inte helt ännu och är fortfarande delvis medveten om verkligheten. Dröm och verklighet flyter samman och skapar en känsla av att något overkligt sker i rummet. 

Detta är med all trolighet något som alla upplever någon gång, men man kommer inte alltid ihåg det när man väl vaknar; vissa upplever det oftare än andra, och man kan uppleva det i olika grader. Jag upplever väldigt ofta ljudhallucinationer innan jag somnar i form av röster i rummet, bankningar i väggen, krossat glas, ljudet av att någon drar ut hela bestickslådan på köksgolvet vilket får mig att vakna med ett ryck, men då är allting stilla och inget har gått sönder. Jag misstänker att detta ligger bakom många "spökerier" nattetid som även andra upplever. 

Läs gärna mer om Sömnparalys för saker och ting är sällan lika skrämmande längre när man väl förstår fenomenet bättre och vet att det inte finns något att vara rädd för. :)

Fialina
2014-09-04 22:27
#2

Tack för svar. Ja det måste vara Sömnparalys för det stämmer precis. Ja det där med att man hör ljud ofta skarpa precis innan man somnar är vardagsmat för mig med. Men detta var långt utöver något jag vart med om i mitt 44- åriga liv. :) man lär så länge man lever har jag hört och nu insett ;) puh! Tur att jag fick svar, även om jag är lite tokig i vanliga fall så har jag kanske en bit kvar till skogstokig.

bodhisattva
2014-09-15 15:17
#3

änglar, buddhor och naturväsen brukar knacka på fönster, dom är perfektionister när  de handlar om att göra det meta fysiska till   fysisk verklighet. dom är inte där för att skrämma dig,   jag  har hört kattjammanden som finns metafysiskt som en annan   person      kunde bekräfta, det kallas för clear audience och finns tillgängligt för den som är andligt öppen att bemästra över.

bodhisattva
2014-09-15 15:20
#4

fastän det inte fanns någon fysisk katt kunde det höras jamanden. det är väldigt ovanligt bland  icke mediterande men meditationen gör man clear aduience till något som alla kan ta del av och det är helt normalt.

pirri17
2014-09-25 01:34
#5

Jag hörde en katt jama "mjeau" precis mellan vakenhet och sömn och vaknade och det gick på en sekund!

Brunett

MarWall
2018-09-19 02:10
#6

Sömnparalys är en term som materialister har kommit upp med. De gör allt för att tjäna ateismen och uppfattar av någon anledning att deras uppgift är att hindra människan att börja växa andligen och få en uppfattning att det finns en mystik och en obegränsad verklighet i det fördolda. Samt att våra sinnen vanligtvis upplever en mycket begränsad del av verkligheten. Innan dessa rädda människor la sig i, så förklarade man detta fenomen inom ockultismen som ett förstadium till vad som kan, eventuellt leda till en utanför kroppen resa. Ett helt naturligt tillstånd. En detalj; Dessa materialistiska forskare har tagit över det förtryck som organiserad religion ofta har utövat, men det har blivit svårare i dessa tider, nu då så många människor börjar att våga utforska den dolda verkligheten som även många vanliga inom forskarvärlden gör. Så det handlar om det vanliga gamla; Kontroll av andra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: