Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1042 ggr
Dioramabyggare
8/30/14, 11:33 PM

Vem var det som smekte mig på kinden...?

I förrgår vaknade jag 05:20, gick upp, gav våra katter mat och vatten. Efter kanske ett par timmar gick jag och lade mig, somnade efter en stund, och efter kanske en timme var det som att någon gav mig en "tröstsmekning" på kinden, med utsidan av fingrarna (jag vaknade till lite, och det känndes lika tydligt som om en människa hade gjort det), och efter en stund vaknade jag. Då berättade jag om händelsen för min hustru, och frågade henne om hon varit inne i sovrummet medan jag sov, men hon svarade att hon då var i ett annat rum, och att hon inte varit in och smekt mig på kinden. Så frågan är ju "vem" det var som gav mig den där smekningen… det kan inte ha varit någon av våra katter, för deras beröring känns på ett helt annat sätt.

Annons:
Amandla
8/31/14, 10:30 AM
#1

Bäst är om du känner efter själv. Vem kom du att tänka på?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Dioramabyggare
8/31/14, 11:43 AM
#2

#1:

Jag kom att tänka på att det kanske var en vän (hon har jobbat som sjuksköterska) som gav mig en massa råd, tips och stöd för kanske tio år sedan när jag var så magsjuk så lång tid att jag gick ner sju kilo i vikt på bara två månader. Men jag tänker att hon ju inte kunnde veta att jag mådde så dåligt i själen häromdagen att jag behövde den där trösten (vi har inte haft kontakt med varandra på flera år). Om det nu inte är så att hon har "egenskaper" jag inte vet om att hon har… jag har funderat på att skriva till henne och berätta om den här händelsen, men jag vet inte hur hon kommer att reagera om jag gör det, med tanke på att det är så längesedan vi hade kontakt.

Annars var det en ängel, tänker jag.

Amandla
8/31/14, 12:06 PM
#3

Jag tänkte skriva ovan men gjorde det inte, att det inte behöver vara en person som är på andra sidan. Våra högre jag kan mycket väl både hålla koll på våra vänner och göra såna saker du beskriver.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
hårnål
8/31/14, 1:02 PM
#4

Hej! Har varit själv med om detta,men det var på mitt huvud när jag skulle somna,och det var tre fyra gånger,så jag fick liksom skaka av mig det och sedan somnade jag.I mitt fall kände jag att det var en kärlek till mig som lämnat detta liv i slutet av förra året. I ditt fall kan det oxå vara så att denna sjuksköterska är nu på andra sidan,och gav en tröst smekning till dig,men jag är absolut inte säker.Skriv till henne om din upplevelse,och får du svar så är det bra,och du kanske får en klarhet.

Dioramabyggare
8/31/14, 8:26 PM
#5

#4: Jag vet inte om hon alls är intresserad av sådana där "händelser", men jag kan ju alltid skicka e-brev eller annat meddelande till henne och fråga om hon vill ha kontakt med mig igen. Om jag gör det, och får svar, så kanske jag berättar för henne om min upplevelse.

hårnål
8/31/14, 9:29 PM
#6

Bra ide,hör gärna av dig igen hur det gick!

Annons:
Dioramabyggare
8/31/14, 10:33 PM
#7

#6: Det lovar jag göra🙂. Men när det blir att jag kontaktar henne vet jag inte. Det är som sagt många år sedan vi hade kontakt senast, och jag är inte ens säker på att hon vill ha kontakt med mig… jag har skickat vänförfrågan till henne på facebook, men hon har inte svarat. Men jag såg idag att hon var inne där och skrev för drygt ett par månader sedan.

Tildali13
12/12/14, 7:20 PM
#8

samma sak har hänt mig

Upp till toppen
Annons: