Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 9240 ggr
Maria Katarina
8/29/14, 8:51 PM

Sängen skakar

Då och då händer det att jag vaknar på natten av att sängen skakar. Den skakar bara i några sekunder, och händer inte bara hemma utan också när jag är på resa till exempel. Nån annan som har liknande upplevelser?

Annons:
Amandla
9/7/14, 11:58 AM
#1

Puffar upp tråden för att fler ska se den.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
9/7/14, 9:52 PM
#2

#0 Hej! Det är vanligt vid Sömnparalys att det känns som om sängen skakar, ofta vid ett mellantillstånd mellan sömn och vakenhet. Det kan kännas konstigt och liksom overkligt, men du behöver inte vara ett dugg orolig!
Det finns flera trådar om det här på ÖN….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Maria Katarina
9/12/14, 10:05 AM
#5

Tack för era svar! Ok, dá tänker jag inte mer pá det..! Kopplade inte alls ihop det med Sömnparalys!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Mia-45
9/12/14, 10:40 AM
#10

Det verkar som om det är Sömnparalys. Jag har vart med om detta en gång. Inte att sängen skakade men jag trycktes ner i sängen…

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Mia-45
9/12/14, 10:49 AM
#16

Var det inte i Det okända förra säsongen som sängen skakade? Vad kom de fram till att det var då?

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
9/12/14, 11:06 AM
#18

" Sömnförlamning - 'syndromet med maran på bröstet' - kan också vara konsekvensen av en begränsad, mild form av spontant frigörande av DMT"

Kroppen lär bilda mer DMT (dimetyltryptamin) vid stress t.ex. Kanske för att skydda oss mot stressens verkningar?

Vet man om att det är helt naturligt och ofarligt känns det lättare.

Källa och citat: "Inre vägar till yttre rymden", Rick Strassman m.fl.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jane-Lyzell
9/12/14, 11:26 AM
#19

Många som kliver ur sina kroppar (UkU) eller som ni skriver sömnparalys(förlamande tilstånd) misstar sig på vibbrationen i dem själva(andens frekvens) och tror det är sängen som skakar - när det igentligen är dem själva som vibrerar🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Amandla
9/12/14, 8:47 PM
#21

Tråden redigerad/Amandla


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
J-Artur-K
9/12/14, 10:50 PM
#22

Sömnparalys hade jag ibland emellan åt förut (men inte längre) Är väldigt obehagligt. Känslan jag har haft som har nämnts också. Känns som man är förlamad men är att man inte är riktigt vaken. Det enda jag kunnat röra är ögonen. Och kroppen känns som den trycks ner o vibrerar Jag själv kom aldrig på något för få det sluta. Var bara vänta tills det sluta av sig själv. Riktigt obehagligt i alla fall om man inte vet vad som händer.

Ny dag nya möjligheter

Maria Katarina
9/17/14, 7:49 PM
#23

Har också haft "vanlig" Sömnparalys flera gånger och det var obehagligt, skakandet däremot kändes inte otäckt, blev bara lite fundersam. :)

pirri17
9/24/14, 6:34 PM
#24

Det hände en gång för mig mellan vakenhet och sömn så hörde jag en katt jama "mjeau"!

Brunett

OBE1canUbe
10/12/14, 3:30 PM
#25

Som alla här skriver det är vanligt att man kan känna skakningar, vibrationer, rörelser osv på gränsen mellan vakenheten och drömmen. Det intressanta är att därifrån kan man lätt ta sig till en klardröm, dvs en dröm då man förstår att man drömmer medan man behåller uppfattningen av sig själv, sina minnen och det mest intressanta även sina sinnen. Man kan styra handlingen samtidigt som allt känns verkligt och man minns allt efteråt när man vaknar.

#12 Det går även ganska lätt att lära sig att ta sig till det tillståndet och som sagt vidare in i en klardröm.

Vill man lära sig på egen hand kan man ladda ner en guide här: http://obe4u.com/nature_of_obe_and_lucid_dreaming/free-ebook/

Behöver man en vägledning – kolla min profil här J

Upp till toppen
Annons: