Annons:
Etikettmedium
Läst 1066 ggr
katsy
8/28/14, 9:20 PM

Tidigare liv

Jag skulle vilja fråga dem som jobbar aktivt som medium en sak. 

Om man har en sittning, hur gamla andar brukar det närvara? Jag menar generellt å vet att det är en svår fråga.

Annons:
yamher
8/29/14, 8:54 PM
#1

andarna i sig har egen ålder, eftersom vi lever olika liv så är vi alltså fortfarande samma person på andra sidan.  Och den åldern är svår att säga m ed siffra eftersom deras tid skiljer sig från vår. Men våra liv som levts är något som är en del av oss och vi kan när som helst ta fram den identiteten (liven) och visa oss som den som efterfrågas. Det vill säga skulle alltså inte vara omöjligt om du har levt ett liv i antiken att visa sig som den personen som man var då. Åldern har ingen betydelse.

Det fungerar likadant medan vi lever på jorden eftersom då är våra liv tillgängliga på andra sidan som ett hologram (fast mer levande). Fast då kan inte det ena livet uttrycka saker som du har upplevt senare.

Men oftast så efter frågas inte de äldre liven utan enbart dem som är relevanta idag, dvs om du har anhöriga som minns dig och vill tala med dig (med undantag naturligtvis). Oftast därför det tar 50-100 år (o ibland längre tid) innan man kommer ner på jorden.

Så svar på din fråga; åldern har ingen betydelse, men äldre liv har sällan någon relevans för oss. De har inga anknytningar till idag. Men det är inte alls omöjligt (men det förklarar varför det ytterst sällan kommer någon som har levt längre tillbaka). Sedan finns det alltid undantag -  som att en själ är fast i en identitet o kommer inte vidare, eller ens väljer att vilja leva i "himlen" utan att hålla sig nere hos oss osv. Dessa kanske är längre tillbaka i tiden.

Och andra fenomen som levande minnen (tex på platser som ett slott där alla förväntar sig spöken och det uppstår en myt kring en person. Detta leder till att vi har så starka känslor som förhoppning, rädsla eller ngn annan känsla och dem skapar spöket i sig. Ju mer förväntan att man ska uppleva "damen i vitt" (som tagit livet eller dött som ung) desto starkare blir "illusionen" tills den har fått så mycket kraft att illusionen får eget liv (utan den själ vi själva har). Detta spöket kan kommunicera och uttrycka egna önskemål, åsikter osv till viss del.

Alis volat propriis Oskyldig

katsy
8/31/14, 10:45 AM
#2

Tack för svaret 🙂

Anledningen till att jag frågade var för att det dök upp något oväntat i samband med en släktforskningsutredning.

Jag och en kvinna som är medial satt med foton av hennes släktingar och hon ville känna deras kontakt, känslor mm. Jag sitter med "fakta" i handen från min forskning och mycket av det stämmer bra efter vad jag letat mig fram till. Hon hade aldrig sett dessa bilder eller hört talas om personerna förut.

Men så kommer en bild där allting blir konstigt. Kvinnan på bilden som jag vet lever 1850-1918 berättar att hon är lärarinna på en flickskola på 1700-talet!

Detta var ett par år sedan och jag kommer inte ihåg alla detaljer, bara att det var jätteintressant. Mycket annat med andliga aktiviteter hände oxå, vilket var både spännande och läskigt.

Varför jag frågar detta just nu är för att jag kom på det när jag berättade om andra spöken häromkvällen för mina kollegor. Jag fick gåshud över hela kroppen när jag pratade om det.

yamher
8/31/14, 12:24 PM
#3

tänk om du har levt 5-10 liv så kan det vara svårt att skilja dem åt om du har otur. En del har naturligtvis enkelt att hitta de olika identiteter men det kan lika gärna vara så att de olika liven flyter samma lite. Då kan det av naturliga skäl bli svårt att sära dem åt. Själen är ändå den samme. Vissa själar följer samma släkt under en längre tid medan andra lever vitt skilda utan några som helst kopplingar till varandra. Några lever endast ett fåtal liv medan andra lever många liv. 

Så av det du berättat så är det inte alls omöjligt att det som ni har fått stämmer.

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: