Annons:
Etikettmeditation
Läst 1139 ggr
maria.johansson@applicon.se

En märklig metidationsupplevelse

Hej!

Igår när jag lade mig i sängen för att meditera en stund var jag om någon väldigt märkligt. Efter att jag legat en stund och försökt komma djupare in i mig själv kände jag som att någon tog tag i mina händer och långsamt, typ en centimeter i taget drog dom uppåt. Först trodde jag att händerna fortfarande låg mot sängen men jag öppnade ögonen i några sekunder och tittade och såg att dom långsamt drogs uppåt. Till slut stannade dom när underarmarna stod rakt upp. Jag blev alldeles kall om händerna och låg där i kanske tio minuter och sedan sänktes händerna ner sakta igen. Efteråt kändes det som att det fanns energi mellan händerna och det pirrade lite grann inne i handen. Har aldrig varit med om något liknande. Är det någon annan här som upplevt samma sak eller har någon teori om vad jag var med om. Skulle vara härligt och få höra vad ni andra tror att det betydde.

Önskar er en förtrollande dag!

Annons:
Fjäril
8/25/14, 1:34 PM
#1

Hej,

Det låter som en form av utanför_kroppen_upplevelse, eller sömnparalys. Det du upplevde verkar inte ha varit en otrevlig sådan, vilket en del kan uppfatta det som, men annars handlar det om ett mycket avslappnat tillstånd. Bra att du ändå kunde kontrollera det 🙂

Jag var med om något liknande, som om något drog i mina armar, men detta var under sömn (natten) och det blev mycket otrevligt.

Sajtvärd på Övernaturligt

Huygens
8/25/14, 3:19 PM
#2

Det kan finnas olika förklaringar. Allt från att det är energiupplevelser av odefinierad typ, till att det i vissa fall kan vara något mera konkret, en typ av direkt fysisk skada, t ex ifall man konstant får upprepade ryckningar i en arm. Och då bör man nog uppsöka sjukvård.

Om det bara rör sej om enstaka upplevelser, man inte sover/drömmer och det är av rent fysisk natur, kan det ju ha att göra med någon typ av odefinierad energiprocess Mitt intryck är att beskrivningar av dessa energiupplevelser kan variera oerhört mycket. Somliga pratar om direkta kundaliniupplevelser andra talar om en variation av rörelser, pirrningar, vibrationer, känsla av kallt/varmt osv.

Jag tvivlar på att någon riktigt vet vad alla dessa fenomen är, när ingen direkt fysisk förklaring kan hittas. Dock kan det finnas vissa gemensamma element i en del upplevelser; att man inte själv kontrollerar rörelsen, att känslan av kyla/värme successivt sprider sej för att sedan ebba ut, att man kan känna rysningar (energier?) genom kroppen osv.

Jag har funderat på vad det långvariga mervärdet är av dessa upplevelser. Jag har hittat berättelser från folk som säger att dom börjat ifrågasätta etablerade sanningar och börjat göra vissa andra enklare saker. Det kan också vara en process som startar för att man öppnar sej och tillåter andra tankar och aktiviteter fylla det egna medvetandet.

Dom mer långtgående förklaringarna är att man bearbetar saker i sina tidigare reinkarnationer eller i andra samtidiga reinkarnationer och att det ger fysiska upplevelser genom ett slags odefinierad energikropp.

maria.johansson@applicon.se
#3

Tack för era åsikter. Jag frågade igår också en man som utövat healing på mig om han hade varit med om något liknande. Det han skrev som svar var:  

Dom hjälpte dig att öppna för en ny nivå inom dig. Det förekommer ganska ofta att det händer saker med armar och ben när man möter högre energier! Därav kylan.

Jag har då troligtvis kommit högre upp i min egen utveckling om mig själv. Ser fram emot att meditera igen och se vad som händer nästa gång.

Upp till toppen
Annons: