Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 1448 ggr
mikael1234
8/24/14, 12:48 PM

konstig blixt inomhus

i går vid 17 tiden satt jag  min flickvän och vår hund och kollade på tv. Helt plötsligt ställer sig hunden upp och skällde och stirrade mot först väggen sen mot tvn. Sen la han sig ner, sen efter några minuter ser vi nån form av rund ljuskälla som blixtrar till och smäller som en liten smällare ovanför soffbordet,  "ljusgrejen" var inte större än 1cm.  Direkt efter blixten började tvn flimra i några sekunder och det blev kallt i rummet.  Har googlat lite och det närmaste jag kommit fram till är att det skulle vara en klotblixt, men det blev varken varmt eller luktade bränt. Dessutom var blixten långt ifrån ngn strömkälla.  Någon som har en "vettig" förklaring på vad det kan vara ?

Annons:
Ghosthunter
8/24/14, 3:30 PM
#1

Hmm…..var det åskväder när det hände?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

mikael1234
8/24/14, 4:00 PM
#2

Nej det var det inte,  mulet men ingen åska

Ghosthunter
8/24/14, 5:35 PM
#3

Okay, det som förbryllar mig är att det också blev kallt…..vilket är vanligt vid andebesök. Låter som om nåt paranormalt skedde.🙂👻

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

mikael1234
8/24/14, 6:26 PM
#4

Väldigt märkligt var det , jag och tjejen satt som två frågetecken efter

Ghosthunter
8/24/14, 7:10 PM
#5

Det kan jag verkligen tro.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Huygens
8/25/14, 7:28 PM
#6

Jag antar att TV:n var påslagen och att belysningen i rummet var tänd.

Jag funderar på hur länge ljusföremålet syntes? Var det sekundsnabbt eller en längre tid? Att det kändes kallt i rummet, hur kallt? 5 grader kallare eller upplevdes det som direkt minusgrader?

Förutom hundens beteende, var något annat underligt som noterades? Ovanligt ljud, något konstigt telefonsamtal före/efter händelsen, hade föremål flyttat sej, etc? Vad har i övrigt hänt inom bekantskapskreptsen (du behöver inte skriva här, utan kan mest fundera på saken).

Annons:
H-lena
8/25/14, 7:34 PM
#7

Det låter som en sån där blixtboll eller vad det kallas. Det finns många vittnesmål för liknande fenomen. Jag läste en bok för ett tag sen som tog upp det och där fanns massor med vittnen som varit med om liknande. De kan vara riktigt farliga. Vad jag vet finns ingen riktig förklaring till varför de uppkommer, speciellt om det inte är åskoväder ute.


Upp till toppen
Annons: