Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Oförklarade Fenomen

konstig blixt inomhus

2014-08-24 12:48 #0 av: mikael1234

i går vid 17 tiden satt jag  min flickvän och vår hund och kollade på tv. Helt plötsligt ställer sig hunden upp och skällde och stirrade mot först väggen sen mot tvn. Sen la han sig ner, sen efter några minuter ser vi nån form av rund ljuskälla som blixtrar till och smäller som en liten smällare ovanför soffbordet,  "ljusgrejen" var inte större än 1cm.  Direkt efter blixten började tvn flimra i några sekunder och det blev kallt i rummet.  Har googlat lite och det närmaste jag kommit fram till är att det skulle vara en klotblixt, men det blev varken varmt eller luktade bränt. Dessutom var blixten långt ifrån ngn strömkälla.  Någon som har en "vettig" förklaring på vad det kan vara ?

Anmäl
2014-08-24 15:30 #1 av: Ghosthunter

Hmm.....var det åskväder när det hände?

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2014-08-24 16:00 #2 av: mikael1234

Nej det var det inte,  mulet men ingen åska

Anmäl
2014-08-24 17:35 #3 av: Ghosthunter

Okay, det som förbryllar mig är att det också blev kallt.....vilket är vanligt vid andebesök. Låter som om nåt paranormalt skedde.GladSpöke

Anmäl
2014-08-24 18:26 #4 av: mikael1234

Väldigt märkligt var det , jag och tjejen satt som två frågetecken efter

Anmäl
2014-08-24 19:10 #5 av: Ghosthunter

Det kan jag verkligen tro.

Anmäl
2014-08-25 19:28 #6 av: Huygens

Jag antar att TV:n var påslagen och att belysningen i rummet var tänd.

Jag funderar på hur länge ljusföremålet syntes? Var det sekundsnabbt eller en längre tid? Att det kändes kallt i rummet, hur kallt? 5 grader kallare eller upplevdes det som direkt minusgrader?

Förutom hundens beteende, var något annat underligt som noterades? Ovanligt ljud, något konstigt telefonsamtal före/efter händelsen, hade föremål flyttat sej, etc? Vad har i övrigt hänt inom bekantskapskreptsen (du behöver inte skriva här, utan kan mest fundera på saken).

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.