Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 4318 ggr
Silversong
8/23/14, 11:16 AM

Träffad blixten i (klar)dröm, sömnparalys...?

Hej,

Efter ungefär en timme att jag somnat (ca kl 2 inatt) drömde jag att jag blev "träffad" av blixten, förutom det att det kändes mer som att blixten gick in i min "själ" på ett konstigt, diffust och halvt obehagligt sätt.. I samma, som jag uppfattade det, ögonblick gick igenom sömnen till något som liknade en Sömnparalys, men eftersom jag inte var ute efter detta nu i denna natt, så "valde" jag att inte hamna i den paralysen, utan att nästan hoppa upp ur sängen istället. 

Jag  fick en känsla av att jag nästan kom i kontakt med någonting.. universellt, kanske? Vet inte hur jag ska kalla det men jag har under en tid börjat fördjupa min andliga sida genom Meditation och lite annat, kan det kanske ha med att jag närmar mig på något sätt eller att jag känner på mig att någon sorts upplysning kanske är på intåg? Har någon annan haft liknande dröm, förnimmelse och känsla? Det kändes som "mer" än en dröm och det kändes mer som fysiskt och väldigt påtagligt. Någon som känner igen sig eller kan hjälpa  mig med vad detta kan röra sig om?

Mvh Silver

Annons:
Nicollan
8/23/14, 12:42 PM
#1

Har ingen erfarenhet eller känner igen detta, men måste bara säga att det lät obehagligt! Hur känner du dig nu ett tag efteråt?

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Choklad
8/23/14, 2:15 PM
#2

Du fick kontakt med något kraftfullt. Eftersom du mediterar så tror jag att du fick kontakt med en guide eller något annat.

U R us

Nicollan
8/23/14, 2:28 PM
#3

Var tvungen att kolla i min bok som handlar om olika Tecken. 😊
Där stod det såhär:
"Blixt.
Det här är en mycket kraftfull symbol som visar att en stark kraft och ett stort genombrott ligger framför dig. I de nordamerikanska indianernas tradition symboliserade blixten Fader Himmel som befruktade Moder Jord. Det här kan vara en mycket stark symbol för snabbhet, styrka och väckandet av din inre livskraft."

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Choklad
8/23/14, 2:35 PM
#4

# 3

stämmer nog bra det 

# 0

blixtar står också för snabbhet, överraskningsmoment, och upplysning. Jag kom att tänka på den orm som vi har i ryggraden, kan vara ett samband mellan dem båda. Ett samarbete mellan dig och din guide eller andevärlden. Något du kommer att förstå, som en sorts A-ha upplevelse.

U R us

Silversong
8/23/14, 5:57 PM
#5

Tack för alla svar! Att det skulle kunna ha med att jag är någon insikt eller upplysning på spåret, känns begripligt och logiskt. Jag har "öppnat" mitt sinne väldigt mycket (av några starka skäl med) och jag lyssnar faktiskt just efter den där guiden ni pratar om. 

Har ni något tips på hur jag kan få kontakt med just min guide? Jag försöker att tänka innan jag mediterar samt efter att jag  är mottaglig för just någon guide eller vad den nu må kunna vara. 

Jag tar den här drömmen/händelsen som att jag blir mer och mer mottaglig och hoppas att det fortsätter så (utan att vara allt för obehagligt).  

Det känns som om jag har kommit in på en andlig väg, genom att lyssna på mig själv och min intuition..  Jag vill fortsätta där och jag lyssnar gärna på tips, som sagt.

Mvh Silver

Amandla
8/23/14, 10:39 PM
#6

#5 Kolla gärna in i vår Hjälptråd som skapades just för att samla tips på hur man utvecklar sig andligt/medialt 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Upp till toppen
Annons: