Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1579 ggr
Caroline94
8/16/14, 9:33 PM

"Kladd på väggen"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra hösten hände en grej som jag verkligen inte kan förklara på några sätt, jag har pratat med folk, diskuterat och försökt hitta en logisk förklaring men det går inte. Jag bodde tillsammans med mitt Ex i hans lilla etta och var hemma själv en eftermiddag när han var på jobbet. Jag vill även poängtera att detta hände ca två veckor efter ett dödsfall i hans familj, om det möjligtvis kanske har någon betydelse. (jag fick aldrig träffa den omkomna) 

 Iallafall jag satt i köket, var förkyld och drack te. Hans kök är litet vitt och kliniskt rent då mitt ex är ganska pedant av sig till skillnad från mig. Jag plockade undan tekoppen och såg till så att köket såg städat och rent ut innan jag gick ner till coop en snabbis. När jag kommer hem ca tio minuter senare är det första jag ser brunt kladd över hela städskåpet och så fortsätter det över kylen. Min första spontana tanke var - gud vad har jag gjort med tepåsen, måste göra rent innan daniel kommer hem. Men sen börjar det slå mig att jag har inte alls gjort det där, jag städade och verkligen kollade så att köket såg bra ut innan jag gick. När jag kollat på "kladdet" ett tag så ser jag att det ser ut som två maskrosor torkade ni vet som man blåser på som att det flög över kylen. Det var även inte Te på väggen utan misstänker läsk då den verkade väldigt söt och kladdig.  Jag hittade även två till liknande figurer fast svagare på ett av dem andra skpåen….Jag har aldrig varit med om liknande och kan verkligen inte förklara detta. Tanken vägrar släppa mig, om det kan ha varit något övernaturligt. Därför tänkte jag kolla med er om någon här inne kanske får en känsla av vem personen kan ha varit, vad den vill ha sagt, och om det var hans släkting eller någon annan? Jätte tacksam för svar Hälsningar Caroline

Annons:
[Ztevo]
8/16/14, 9:54 PM
#1

Käkat spagetti o köttfärssås?

Caroline94
8/16/14, 9:57 PM
#2

nepp inte lagat någon mat i köket, drack en kopp te och städade undan efter mig tio minuter innan…

alicia80
8/16/14, 11:08 PM
#3

Hej! Något liknande hände mig när jag var ca 13 tror jag och bodde med min mamma. Det såg ut ungefär som du visar på bilden men jag minns dock inga speciella mönster eller bilder. Det var bara mycketbrun rött stänk några av skåpen i köken och ut i hallen. Min mamma skällde på mig och trodde jag lekt med en våt tepåsar eller vattenfärger först. Men det konstiga var att det hände fler gånger. En morgon när jag var hemma ensam upptäckte jag samma stänk i köket igen. Sedan gick jag in i min mamman rum och bäddade upp hennes bäddade säng. Jag brukade göra det för hon hade en tv på väggen och det var mysigare att ligga där. I alla fall så upptäckte jag att det var samma brunröda stänk över stora delar av lakanen. Jag tar då upp telefonen som står på byrån bredvid för att ringa till min mamma på jobbet och berätta men upptäcker då att det även finns brunrött som runnit längs den vita krullade telefonsladden . Jag lämnade allt som det var för att visa både min kompis och min mamma. Men vi kom aldrig på vad det kunde vara. Jag kan inte minnas att det hände något särskilt i den lägenheten förutom detta. Men jag var alltid livrädd över att vara ensam hemma sedan. Jag hade mycket mer övernaturliga upplevelser i lägenheten vi bodde i innan den. Jag skulle gärna vilja veta vad detta kunde vara också. Det känns ju lite löjligt att tro att andar och spöken skulle leka med blod. Men vem vem? Har ibland funderat på om det varit en hustomte för de gillar ju att retas och skrämmas lite ibland. Och dem tror jag definitivt på även om jag inte upplever dem längre som vuxen.

fossingen
8/18/14, 1:26 AM
#4

Har du något husdjur?


Caroline94
8/18/14, 11:13 AM
#5

 #3 okej gud va underligt, ja vem vet det kanske det var. Tänkte först att det var jag som slängt med tepåsen (även om jag visste att jag la ner den i koppen och ner i diskhon) men när jag kände på stänket så var det lixom sött som när man spillt saft eller läsk och det torkat. Mitt ex började fråga ut mig om jag verkligen låste dörren när jag gick till Coop, men jag tror knappast att det skulle varit en inbrottstjuv -.-…

#4 Nej inga husdjur det var bara jag där den kvällen…

Upp till toppen
Annons: