Annons:
Etikettandlighet
Läst 3793 ggr
Aine
2014-08-11 21:30

Tredje ögat

Hej jag undrar om det är fler än jag som känner / har känt av ett pirrande i pannan, där tredje ögat sitter? Har haft det i några dagar och jag undrar om det är tredje ögat som är på g att öppnas. Någon som vet? Är ganska vilsen i min medialitet just nu.

Annons:
maria.johansson@applicon.se
#1

Hej, har också sådana känningar i mellan ögonen ibland. Nästan alltid när jag läser här på sidan om olika saker så börjar det plira. Har trott att det har att göra med att det blir aktivt av det jag läser och som tilltalar mig. Skulle gärna också vilja veta vad som händer,  för jag känner ingenting när jag mediterar mellan ögonen. Däremot kan jag känna pirrande på lite olika kroppsdelar vid olika tillfällen och hoppas att det är Tecken från "ljusfolket" som vill visa att dom är mig nära. Det är min tro i alla fall.

H-lena
2014-08-12 19:51
#2

Känner igen det där men har aldrig kopplat det till det tredje ögat. Ja visst kan det vara ditt tredje öga som öppnas, känn efter, fråga dig själv i ditt inre så har du nog svaret!


Aine
2014-08-12 21:14
#3

Tack.

Ghosthunter
2014-08-15 21:08
#4

Det händer mig ofta att jag får ett tryck på tredje ögat. Speciellt när jag får känningar av andar eller andra väsen.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Aine
2014-08-15 23:01
#5

Tack..

B.in.growth
2014-09-09 11:18
#6

Spännande, hoppas nu på pirr vid tredje ögat… Kan känna det när jag mediterar…

Annons:
bodhisattva
2014-09-17 10:36
#7

det är qi som flödar när det pirrar

bodhisattva
2014-09-17 10:38
#8

det är inte direkt kopplat till det andliga öga. något måste ju hålla uppe detta öga och det är Qi som håller denna uppe

Ghosthunter
2014-09-17 17:42
#9

Vad är Qi?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

bodhisattva
2014-09-19 09:56
#10

en dålig översättning till svenska så är Qi även kallad livsenergi eller kraft. det finns qi i maten som kallas kemisk Qi, sen finns det icke materiell Qi .

Soffe
2014-09-20 17:53
#11

Så som jag ser det när jag känner att det pulserar, pirrar i tredje ögat, så tyder det på att det är ett mer aktivt energiflöde där just då pga ex. andlig aktivitet, att vi är fokuserade på det andliga etc.. Men annars är ju alla våra chakran alltid öppna, dem stängs ner när vi dör.. Det kallas mer att vi mentalt öppnar/stänger våra chakran..

Ghosthunter
2014-09-20 19:13
#12

Ja, man behöver bara fylla på med lite energi i chakrorna emellanåt🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

J-Artur-K
2014-09-21 05:06
#13

Jo det där känner man igen. Ibland kan man känna som bubbla av tryck men är behagligt tryck. I huvudet som sveper om intensivt. Händer när man har skarpare linje men behöver inte vara att man valt ta kontakt. Har hänt att man suttit vid ett bord jag mor'syster o hennes pojkvän. Jag hade skojat någon vecka tidigare om att jag var andligt hög. (sade det som skämt) men det kan hända att jag sitter på soffan sedan får jag kontakt med andra Sudan automatiskt o blir diskussion. Om man vet om att det kan hända för mig fast jag sitter vid ett bord med andra o dom vet vad som kännetecknar när jag har sådan kontakt så är det ganska lätt att se. Jag själv får rätt så intensiv blick i ögonen och mer frånvarande. Men det är när jag är mer inne i det (förutom om jag valt kopplat upp fullt ut) När vi satt där vid bordet jag,mor,syster o hennes pojkvän. Så börja lampan blinka ovanför oss. Systers kille fråga mig om jag var andligt hög. Jag svarade ja. Så du förstod det ? Han sade. Ja man ser det på dinna ögon o blick. Sedan blinka lampan nu. (Jag hade precis satt mig sedan blinka lampan) men koppla bort efter det. Man kan känna olika saker. Känna energierna av dig själv. Nu vet jag inte hur andra känner men jag känner energier runt min egna kropp blir som att energier som går utifrån kroppen några centimeter som jag känner av. Värme om händer o fötter Något annat är att man kanke när man träffar folk. Känner av hur energier studsar emellan o när du är med en person känner du energierna av personen o er emellan. Finns väldigt mycket olika saker Fast det jag nämner nu är saker jag tänker på bara :) Ska avsluta nu. Är på mobilen o har glömt vad frågan. Så det inte blir allt för långt inlägg Jag kanske gick ur samman hanget nu. Bruka kunna spinna saker vidare. Mvh / Joakim :)

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Aine
2014-09-21 10:27
#14

Tack till alla inlägg. Det fortsätter pirra på olika ställen i pannan. Nu kommer även små ljusprickar ibland. Tror att jag öppnar upp mer nu och vågar stanna kvar i flödet. Ännu en gång tack.

Ghosthunter
2014-09-21 10:50
#15

Jag ser ofta ljusprickar också….mest vita, men även i andra färger, mestadels röda.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

bodhisattva
2014-09-22 10:34
#16

blir man hög av andlig träning ska man leva upp och föja det flödet uppåt för en stund och kanske ut och gå och skanske avbryta sin sittandes Meditation.

J-Artur-K
2014-09-23 11:51
#17

#16 Om du svarar på det jag skrev så läs om ordentligt. För du är ute o cyklar fullständigt i så fall.

Om du anser att du har förstått vad jag skrivit så skriv kopplingen emellan för det vill jag väldigt gärna höra. i så fall  Skrattar

(Är bara jag som skrivit andligt hög så måste vara jag det är menat till antar jag)

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-09-23 12:20
#18

Om det är någon som undrar varför jag skojat och kallar det andligt hög. 

Kan jag förklara det. För finns en speciell orsak för det. 

(Jag förbruka Droger tidigare i livet. På grund av tragisk uppväxt med flera döds fall i familjen o mycket annat) 

Jag använde amfetamin bland annat som var min favorit bland Droger.

Jag hade djup andlig förmåga redan som barn.

Men när jag börja med Droger så hände det saker. För Droger kan ordna så man öppnar upp andra dörrar inom det andliga. (är kombination av allt inte bara drogen så ingen missuppfattas) 

Men 1 månad efter jag sluta med Droger. Explodera allt i utvecklingen. Livet förändrades helt o hållet. 

Sammanbadet med andlig hög som jag på skoj kallade det för. 

Är för jag tog olika Droger

Men amfetamin var min favorit. 

När jag blir andligt hög som jag kallar det.

Är det många likheter med. Som man tar en mindre amfetamin lina av bra renhet. 

(låter mycket värre än det låter men har inget med Droger att göra men är ändå likheter i upplevelse men absolut inte att det är lika dant men har likheter)

Om du tar en lina så blir du klistar klar i huvudet o miljön känns mycket mer i känslor o din inre kontakt. djupare seende i saker o klar vaken. Slår till på en sekund när du tagit linnan. Du får även en intensiv blick

(fast är mera än så av drogen men tar det viktigaste i sammnhanget)

Men allt det där händer när jag får automatiskt kontakt med andra sidan på den andliga nivå som jag skojar och kallar andligt hög. 

Men har ingen annan betydelse. Bara att jag själv tyckt det är så komiskt med likheten så jag skoja med familjen för jag tagit Droger tidigare o för dom skulle förstå mer när man förklarar visa andliga saker. (man måste använda metaforer ibland för personer ska få bättre inblick i saker som dom inte vet något om)  Och jag gilar att skoja även om mig själv. 

Är ingen annan anledning att jag kallat det andligt hög. Än rent på skoj. )Så inget missuppfattas. 

Kände borde förklara varför jag kallat det för det. Så inget missuppfattas. Är inget obehagligt eller dåligt med det alls. Man har full kontroll  kan stänga av direkt om man vill. Är en tanke bort. 

Mvh / Joakim =)

Ny dag nya möjligheter

vinden är min mor
2014-09-26 07:43
#19

Jag har öppnat mej mycket för moder jord och olika vibrationer i skogen.

Har märkt att jag kan känna i kroppen om svampar är ätliga eller giftiga genom att hålla handen över mm.

Det lustiga är att jag känner en stark vridande vibrerande känsla i rotschakrat.

Först trodde jag att jag hade fått fästingar eller något i byxorna

.Ha ha ha Sedan upptäckte jag att jag inte ens kan kissa rakt längre.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Miiiraas_
2014-10-12 01:39
#20

Det kan vara din "pann" chackra? (Vet inte hur det stavas)

Annons:
Upp till toppen
Annons: