Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 3957 ggr
Lyan
2014-08-11 14:22

Hur vet man om man har spöken hemma?

Jag har ganska ofta på sista tiden vaknat av att det har smällt till hemma. Natten till idag så låg jag och läste och rätt vad det var så smällde det till och hunden började morra. Jag är mörkrädd så jag vågar inte gå och kolla utan det är under täcket med hjärtklappning tills jag somnar om. Tycker inte att det låter som att det är hos grannarna och när de stökar så brukar inte hunden morra.

Jag vill verkligen inte tro på spöken men eftersom jag redan är jättemörkrädd så blir det ju första tanken för jag kan inte komma på vad som skulle göra att det smäller på nätterna. Det har varit både med öppna och stängda fönster så även om det skulle vara tvärdrag någon av gångerna så är det inte alla.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Davbjo
2014-08-11 14:58
#2

Kan du inte tända ljuset och gå och se efter då?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Lyan
2014-08-11 15:14
#3

Vågar inte :-(

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Magi-cat
2014-08-11 17:04
#4

Det är ofta knäppningar i hus! Särskilt när det varit varmt under dagen (det har ju varit en värmeperiod) så blir det spänningar när materialet i huset svalnar på natten - och pang….Alla ljud låter värre på natten än på dagen också!

Hur som helst, du behöver INTE vara rädd! Det är lätt hänt att man förstorar upp allting på natten….

Tänk bara "jaha, nu knäppte det igen" som ett konstaterande…

Hos oss knäpper och smäller det jämt…🙂 Lite som om huset "pratar". 

Hoppas du hittar något eget sätt att komma över mörkerrädslan.

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lyan
2014-08-11 20:44
#5

Fast det är inte sådana knäppningar utan det låter som att någon slår i en dörr eller dänger något i diskbänken. Eller som när man tar ut en het plåt ur ugnen och lägger den på diskbänken, då kan det ju smälla rätt rejält. Några gånger så är jag så gott som säker på att det har varit tvärdrag men andra gånger kan jag inte komma på vad det skulle kunna vara.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Magi-cat
2014-08-11 20:53
#6

Jag lovar, det kan låta som om det smäller rejält när huset svalnar på natten. (Eller det drar någonstans.)

I alla fall behöver du inte vara rädd! Det blir som en ond cirkel, är man rädd tycker man att det låter värre och man uppförstorar alla ljud.

Gör en god cirkel istället, när du inte är rädd och konstaterar bara att det är ljud….Och sov så gott!🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Lyan
2014-08-12 20:11
#7

#6 Jo, jag vet det, men jag bo i ett betonghus och de låter inte lika mycket som trähus. Har bott här i nästan sex år och har aldrig hört något sådant här innan.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Denna kommentar har tagits bort.
Jerrie
2014-08-13 22:25
#9

Strunta i det bara. Konstatera att det smällde och att du inte vet vad smällen var, sedan gör du vidare i tankarna. Tänk så här: vad gör en smäll eller duns för skada egentligen? Den hörs någon sekund och ör sedan borta. Hör den och rikta bort tankarna till något annat istället för att börja skrämma upp dig. Vi satt och tittade på film härhemma ikväll när något sorts ljusfenomen skedde i rummet. Det var som att hela rummet lystes upp av en snabb blixt eller något, det gick för snabbt för att jag vet exakt vad som hände. Vi tittade på varandra och konstaterade att vi inte visste vad det var, sedan struntade vi i det där, Ungefär så kan du försöka göra för att minska rädslan. :)

Lyan
2014-08-13 22:54
#10

Det är så jag försöker göra. Att liksom tala om för mig själv att det inte är någon fara.

Men det som jag vill veta är hur man kan ta reda på om man har spöken hemma.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Jerrie
2014-08-14 06:58
#11

Tja, jag tror att man märker till slut om det är spöken hemma, och man märker det på att den ena svårförklarliga märkligheten efter den andra händer. Saker försvinner eller byter plats, knackningar på dörrar, tv'n gör konstiga saker, apparater sätter på sig själva etc. När en radda av liknande saker börjar hända så kan man börja fundera på om,det kanske spökar. Det är för tidigt att dra spökväxlar på att det smäller i köket, det kan finnas en naturlig förklaring till det.

Upp till toppen
Annons: