Annons:
Etiketterbarnungdomar
Läst 2292 ggr
Quirinia
2014-08-06 15:17

Stänga sig själv?

Jag är 12 år och har sedan jag var liten känna energi runt omkring. Nu det senaste åren har det blivit bättre (sämre för mig). Jag känner av spökena, vilket jag antar att det är, jag vet att de ser på mig och följer efter mig. Det är så läskigt att jag får panikattacker. Många kanske ser det som någon gåva men jag vill bli av med det nu. Jag vill inte gå runt längre panikslagen i mitt egna hus. Jag har gjort olika övningar jag har läst om för att få dessa känslor/impulser att försvinna… jag vet inte riktigt. 

Jag vet att det är en flicka i min ålder i hallen. En vuxen man går runt i vardagsrummet. Jag hatar detta!!! Hjälp?

Annons:
H-lena
2014-08-06 19:42
#1

Jag förstår hur du känner dig, jag var likadan i din ålder, jätterädd! det är obehagligt i början. Har du testat att stänga dina chakran, vet du hur man gör? Det kan hjälpa!


Quirinia
2014-08-07 20:15
#2

Nej, det gör jag inte. Hur gör man?

H-lena
2014-08-07 20:28
#3

Okej, så alla människor har chakran i kroppen. Du har ett i pannan, emellan ögonen lite ovanför. Sen har du ett i halsen, ett vid hjärtat, ett där revbenen möts högst upp på magen, ett lite längre ner på magen och ett vid ryggslutet. När du vill stänga dem för att slippa energier och liknande, så föreställer du dig att där chakrana sitter är nu öppna blommor. Du kan föreställa dig att de har en färg, och att de är helt utslagna med kronblad. Blunda och se hur blomman som sitter i pannan långsamt stängs, blad för blad tills det bara är en knopp kvar. När den blomman är stängd går du vidare till blomman i halschakrat och föreställer dig samma sak, att blomman långsamt stängs. När den är stängd tar du blomman vid hjärtat, sen mellan revbenen och stänger dem också på precis samma sätt. De andra blommorna behöver du inte stänga. Gör du det här noggrant så ska du nog märka att du slipper ta in och känna av så många energier. vill du någon gång öppna dig igen, så föreställer du dig bara att blommorna öppnas igen, en för en!

🙂


Tildali13
2014-11-16 00:38
#4

 jag har varit med om samma sak. i flera månader  såg jag saker och kände mig alltid iakttagen. Jag vågade inte sova eller vara ensam hemma, jag var rädd hela tiden. men då började min kompis prata om andar och sa att hennes mamma kunde  känna av dem och se dem. Så jag frågade henne om hon kunde komma till mig och kolla om hon såg något. Sen när hon hade varit hos mig sa hon att det var en gammal dam som bara ville väl och vakade över mig och min lillasyster. jag visste direkt vem det var. min gammelfarmor. och efter det så blir jag glad istället för rädd när jag ser en skugga gå förbi  eller något sånt. poängen är att om du har möjlighet att kontakta ett medium eller någon som kan se andar så föreslår jag att du kontaktar dem. för om du vet vilka de är eller ifall vad de vill och hur de är så kommer det kännas mycket bättre och förhoppningsvis mindre läskigt :)

PetitePuma
2014-11-29 21:36
#5

När jag var mindre var jag också rädd, i samma veva som jag hade mycket tvångstankar vilket gjorde det svårt att veta vad som är på riktigt och inte. Då stängde jag av mig själv ner det "övernaturliga". Nu är jag snart sjutton och tycker att det är lite tråkigt att jag stängde ner så mycket, men det var nog nödvändigt och jag tror att det kommer tillbaka ju mer redo en blir. 

Du ska nog fokusera på ditt välmående nu och koncentrera dig på det positiva du kanske känner av. Ha alltid i åtanke att du är trygg och att inget du känner eller ser kan skada dig, bara skrämma dig. Du är den stora personen i detta :) Ett kul tips kan vara att klä ut dig/låtsas att du är den läskigaste av alla! Då känns det för vissa inte alltid lika obehagligt :) Ett annat tips är att göra saker som gör att du fokuserar på det som händer i "det verkliga livet", som att träna eller vara med kompisar. Undvik att vara ensam för mycket, då detta ofta sätter igång tankar.

Lycka till! /M

Fjäril
2014-11-30 16:31
#6

Hej munsboro,

Eftersom du är så ung har jag inga "andliga tips" att ge dig då du bör tänka på annat i livet - dessutom verkar det som om (av din beskrivning att döma) att du inte mår bra så bra av panikattacker och så vidare, därför råder jag dig att tala med en vuxen. Det är väldigt viktigt att du tar tag i det nu, ångestproblematiken alltså, så du inte går runt och känner så där utan att dina föräldrar vet om det.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Älvan
2014-11-30 18:12
#7

Jag tycker inte 12 åringar ska göra andliga övningar som exv öppna stänga chakran särskilt inte på egen hand! Jag tycker du ska prata med dina föräldrar och eller skolkuratorn. Det finns mycket hjälp att få för ångest.

Upp till toppen
Annons: