Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 515 ggr
[Älskamig]
2014-08-04 11:48

Betyder drömmen något speciellt?

Jag var nere på kyrkogården hos min morfar igår. Han gick bort i våras. Stod och pratade lite med "honom" igår och sen så gick jag. Kan även tillägga att han alltid stått mig otroligt nära ,som en 'bästa vän' för mig. 

Inatt så drömde jag om att han 'återuppstod' .. Kanske låter som en flummig dröm, men den väckte ändå tankar hos mig.. Han var med oss på ett ställe vi brukade tillbringa sommarkvällarna på förut. Han sa till mig att vi skulle ordna en grillfest, och för att han var tillbaka med oss igen, meddelade jag släkten om att hjälpa mig att anordna det. 
När vi skulle sätta oss till bords, ställde han sig mot en trävägg. Det var som om han förvandlades till en klocka. Min morfar blev som en sekundvisare, och åkte "upp mot 12an på klockan" … För var sekund, så blev själva 'klockan' och träväggen runt honom, allt svartare och vitare. Verkligen märkligt!

Vad kan detta ha betytt? Den låter väldigt flummig som dröm kanske, men vore spännande och se om någon kunde hjälpa mig med den. :)

Annons:
Choklad
2014-08-04 12:06
#1

Han ville visa att han finns med dig för alltid ch att ni inte ska sörja, utan vara glada och ha roligt och då kommer han och festar med er. Tiden visar att han finns alltid.

U R us

[Älskamig]
2014-08-04 12:43
#2

#1: Åh, vad härligt 😊 tack för svaret!

Choklad
2014-08-04 13:28
#3

Varsegod 🙂

U R us

[majatengdelius]
2014-08-04 15:28
#4

Jag tror faktiskt också att han ville påminna dig om att han finns kvar hos dig. Jag tror inte en sekund på att våra nära avlidna bara försvinner. Och när ni hade ett så strarkt band så är det klart att han vill att du ska känna dig lugn och veta att han inte har försvunnit :)

Upp till toppen
Annons: