Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 425 ggr
ggeorgianaa
2014-07-26 14:36

Obehagliga drömmar.

Har på senaste tiden haft väldigt obehagliga drömmar, om min pojkväns mamma. Jag förstår inte varför hon kommer in i bilden, jag och min pojkvän har en jättebra relation. Framförallt till varandra. Drömde för ett tag sen att jag var hos dem och hade middag samtidigt som de hade inbjudna gäster. Hon kommer fram till mig när resten satt i ett annat rum och börjar skratta, och säger att jag inte kommer komma någonstans i livet. Därefter kallar hon mig fnask och därefter går hon ut från rummet och så dyker min pojkvän upp istället, talar om för honom att hon kallade mig ett fnask utan någon anledning, men som reaktion så skrattar han bara och jag blir upprörd och tar upp några böcker i famnen och springer därefter över en grön äng. Plötsligt är jag i någon byggnad som skall föreställa en skola, där försöker gömma mig genom att ta mig så långt in/ut i byggnaden som möjligt. Jag öppnar alla dörrar och i nästa rum så finns det tre likadana dörrar som tidigare, som upprepande så öppnar jag alltid den högra. Nå, finns det någon aning om vad det hela kan handla om? Det vore jättesnällt ifall någon kunde tyda denna drömmen.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
235
2014-07-27 08:47
#2

Känner du att du "sitter fast" i livet? Inom något område? skola, studier etc?

Våra drömmar brukar ju visa på något som ligger och gror under ytan, oftast saker vi är oroliga för osv. Det betyder inte alltid att vi är medvetna om dem. Din pojkvän och hans mamma betyder ju mycket för dig, deras stöd och förståelse… så det är kanske därför de dyker upp i drömmen. Att du är orolig för hur andra ska se på dig och förstå dig? Tre dörrar… det måste ju också vara en symbol för något då nummer tre har en speciell betydelse… Som sagt. Står du inför några livsval nu? En ny utbildning, jobb, flytt etc? Att en kvinna kallas för fnask är en otroligt sårande sak och speciellt när det kommer från någon vi bryr oss om. Då vi vill ha deras stöd och kärlek. Är din kvinnlighet extra sårbar dessa dagar? Har det hänt något särskilt då du känt dig missförstådd? Mindre kvinnlig? Svartsjuka mellan dig och pojkvännen? Jag tror helt enkel att det bla handlar om att du behover stärka ditt självförtroende. Inte bry dig så mycket om någon skulle säga sårande saker. Våga gå din väg och kanske har det med utbildning och en ny livsväg att göra :) Kram

Upp till toppen
Annons: