Annons:
Etikettfoton
Läst 8097 ggr
Lingonros
2014-07-26 09:49

Lysande grön orb på mina foton?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Kan någon berätta för mig vad den lysande gröna pricken kan vara för något. Finns en även på en annan bild inomhus men då är det jag som är med på bilden. Allt gott! Kram!

Annons:
Inkanyezi
2014-07-26 10:15
#1

Jo, nog går det att förklara, men jag har svårt att förstå varför du postar i det här forumet, som ju är inriktat mot sådant som anses "övernaturligt".

Om du analyserar pricken och andra artefakter i bilden, så ser du att det är en spegling av solen och solgatan i vattnet, något förminskad, och med ett avstånd från centrum av bilden som svarar mot graden av förminskning.

Det är helt enkelt reflexer inne i objektivet av den starka ljuskällan som finns med i bilden, solen, och solgatan i vattnet. Om du tittar särskilt på bilden av solreflexerna i vattnet, så ser du att alla dess detaljer finns med, och de har ganska god skärpa.

Färgen kommer av objektivets ytbehandling, som avses minska reflexer, men som inte helt kan eliminera dem.

Din fråga hade passat bättre på Foto i Fokus.

alicia80
2014-07-26 23:17
#2

Eller så är det en orb. Ser ut så tycker jag men vet för lite om vad kameran kan åstadkomma. Ska försöka hitta bild på Orber som dök upp på bilderna vi tog under en healing ceremoni.

alicia80
2014-07-26 23:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är en orb över hennes näsa. Se färgen på orben . Samma färg på nästa bild hos samma person när hon står. Även den andra kvinnan har en orb fast i en annan nyans. Hon som tog bilderna tog flera och det var många Orber. Bilderna blev mycket dimmiga och vi tror det beror på alla energierna.

alicia80
2014-07-26 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bild 2

Upp till toppen
Annons: