Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1666 ggr
julia_directioner
2014-07-25 20:02

"Psykiska Förmågor"

Hej. Jag har ända sedan jag vart liten trott att jag har några psykiska förmågor, men jag är inte säker på om jag bara hittar på eller om jag verkligen har det. Så om någon vänlig själ (som är synsk) kunde berätta om det bara är fantasi eller om jag har "psykiska förmågor", och isåfall vilka? Väldigt tacksam för svar! Ha en bra helg!

Annons:
Boxman
2014-07-25 20:10
#1

#0

Det bäste vore väl om du själv, kritiskt, kunde pröva dina egna förmågor. Vad, exakt, är det du anser att du kan göra? Att bara fråga ett "medium" ger nog inte så mycket. Hur avgör du att det "mediet" faktiskt har "psykiska förmågor" och inte bara fantiserar?

Silver Fox
2014-07-25 21:45
#2

Jag tycker du ska vara försiktig med att väna dig till "medium" och liknande, jag har inget problem med att folk har olika tro om psykiska förmågor men det kan vara farligt att ta dessa saker som sanning har vänner med psykiska problem som, tex röst hallucinationer som fått höra av sk medium att det är andar och liknande då det egentligen rört sig om schizofreni.

För en gick det så illa att det ledde till självmordsförsök efter att blivit övertygad av ett "medium" om att hon ska ta rösterna på allvar och tyvärr sa rösterna åt henne att ta sitt liv för annars skulle andra dö….

Jag vet inte vad det är du upplever men det finns många inom new age rörelsen som bara vill tjäna pengar och tyvärr har vissa inga som helst skrupler…

H-lena
2014-07-26 10:53
#3

#0 Om du berättar vad det är du har varit med om eller känner att du har för förmåga så är det enklare för oss att avgöra.


bodhisattva
2014-09-16 10:20
#4

mitt råd: sluta kommunicera men använd er gärna av olika ljud från chakrorna, ljud från änglaknackningar och clear audience et.c

Denna kommentar har tagits bort.
MrMumin
2014-12-23 02:43
#6

Jag får känslan av att jag kan röra på själen utan att kroppen rör sig. Har kunnat ändra läget på själen så att jag botat huvudverk vid ett par tillfällen.  Men fler gånger ar de haft motsatt effekt då jag rört på själen för mycket. Har känt att själen kan dras åt ett vist håll t.ex mot ljus . Alla pålästa säger att man inte ska hålla på med saker man inte kan. Jag är försiktig men jag kan inte låta bli. Vad kan det vara? Kan jag använda det för något? Kan ett medium ens hjälpa mej? Vad borde jag göra?

Annons:
pirri17
2014-12-23 05:00
#7

New Age är farliga saker! Om några år vill du ha hjälp mot andar (schizofreni). Detta kan likna vid schizofreni!

Brunett

Magi-cat
2014-12-23 08:00
#8

#7 Man ska vara lika försiktig med att slänga ur sig diagnoser! 😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-12-23 08:04
#9

#6 Jag har ingen aning om vad du gör men det låter som om du testar medvetandet. Det är inget konstigt med det, men du skriver också att du inte kan låta bli. Då är det just det du ska göra, tror jag, låta bli med vad du nu gör. 🙂 Lev livet här och nu.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MrMumin
2014-12-23 10:10
#10

Jo mixtra med medvetandet, så tänkte jag med. Men man blir ju så väldigt nyfiken om man kan/ska använda det till. Min syrra tror att jag kan öppna 3e ögat. Har inte kunnat låta bli för att jag gör det ändå omedvetet + kan påverka hur jag mår på det sättet. Om det är 3e ögat, vad använder man det till?

Pirri menar du att dethär kan likna schizofreni, lr om man stöter på andar?

Upp till toppen
Annons: