Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2501 ggr
[SimsFreakEmilia]1
2014-07-17 11:49

Väcka sig själv?

Jag är nästan aldrig på denna sajten men jag var tvungen att fråga lite mer erfarna en sak. Jag kanske inte ens är på rätt sajt, men jag tror det. Jag har knappt någon andlig kunskap alls. Enda sen jag var liten har jag kunnat väcka mig själv ur drömmar. Inte bara mardrömmar, utan även fina och neutrala drömmar. Jag behöver inte anstränga mig det minsta utan behöver bara tänka på att på att jag är vaken i mitt rum, och så vaknar jag. I mina drömmar är jag också fullt medveten om allting och jag glömmer inte vad som hände i en dröm efteråt. Jag har aldrig heller upplevt saker som att när man slår någon i drömmar eller springer så tar inte slaget och det blir kraftlöst eller att man inte kommer någon stans. Jag är alltid fullt medveten om min dröm när jag drömmer, precis som när jag är vaken, men jag vet ändå om att jag drömmer. Tycker jag att drömmen är obehaglig, tråkig eller liknande kan jag bara föreställa mig mitt sovrum (eller där jag sover, om jag inte sover hemma) och blunda, och sen när jag öppnar ögonen är jag vaken. Någon som kan hjälpa mig att förstå varför det är såhär? Har själv ingen kunskap om det alls. Det är inte störigt, snarare bra, men jag vill förstå vad jag gör. Tack i förhand!

Annons:
Huygens
2014-07-17 12:22
#1

Du klardrömmer kanske? Jag skulle utforska min förmåga mer, prova att ändra omgivningen, prata med drömpersoner m m. :)

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-17 12:58
#2

#1 Jo det låter rimligt. Det enda jag är lite osäker på är att detta händer varje natt, och inte bara vissa. Det verkar lite konstigt att det är varje natt, men annars låter det rimligt att jag klardrömmer. :) Tack så mycket förresten! Ska prova att utforska lite mer ikväll!

Huygens
2014-07-17 13:23
#3

Förmågan till klardrömmande är olika för olika personer. Förmågan är som störst hos unga människor och avtar sedan med stigande ålder. Men även vuxna som är duktiga på att klardrömma, kan klardrömma 1-3 gånger i veckan.

Det finns nog en uppfattning att om man är inställd på att klardrömma, dvs om man kontinuerligt tränar på det hela livet, är det lättare att bibehålla förmågan även när man blir äldre.

pirri17
2014-07-18 07:42
#4

Jag kommer ihåg min klardröm. Jag drömde att någon kom in i mitt rum och sa godmorgon och drog upp gardiner och lämnade dörren öppen, jag undrade varför står dörren öppen tills jag vaknade och såg att dörren stod öppen!

Brunett

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-18 16:41
#5

#1 Jag provade att utforska lite som du sa. När jag försökte prata med andra personer i drömmen ignorerade dem mig som om jag inte fanns. Jag kan ändra scenen. Just i denna drömmen var jag i ett stort rum som långsamt fylldes med vatten. Jag kunde då ändra på drömmen och var sedan i en park nära vårt hus. Det är lättare att ändra omgivningen till saker som jag sett i verkligheten, t.ex. mitt hus, syskons dagis och liknande saker. Det är svårare att få fram ett scenario på ett ställe där jag aldrig varit.

i fokus
2014-07-20 17:18
#6

Jag upplever ungefär samma sak ibland. Jag vet att jag är vaken. Jag kan tänka "Det här är bara en dröm", sedan kan jag väcka mig själv och kommer ihåg allt.

 Det kan också vara personer som pratar med mig i drömmen eller vill att jag ska gå, men jag reagerar inte. Även fast jag försöker och samtidigt vet att jag drömmer.

Lustigt. 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: