Annons:
Etikettmeditation
Läst 2960 ggr
[Anaïs]
2014-07-15 11:12

Tänt ljus och rysningar på huvudet

Hej!

Jag brukar meditera ganska ofta och är van vid att känna energi i händerna och se färger, "auror" och liknande. Men så igår mediterade jag för första gången framför ett tänt ljus, och det blev en mycket stark och annorlunda upplevelse.

Det började med att jag satte mig på golvet framför ljuset och höll mina händer på var sin sida om lågan. Jag såg både ljusets "energifält" och auran runt mina händer väldigt tydligt, riktigt mörk kungsblå. Sedan skedde något i min högra hand, det kändes som en djup stöt och som att det brändes till i handflatan, och i samma stund går en "kall kår" över höger sida av huvudet ner till nacken. Jag känner omedelbar närvaro runt mig och kroppen känns svävande. Detsamma händer sedan på vänster sida, stöt i handen och pirr på huvud, men inte lika starkt som på den högra sidan. 

Jag satt med detta ganska länge under kvällen. När jag så bestämmer mig för att avsluta meddelar jag det och blåser ut ljuset. Sitter sedan kvar en stund och bara blundar (ser en massa olika mönster och symboler), och så när jag öppnar ögonen igen och ska ta tag i ljuset för att ställa upp det på bordet "öppnas" det omedelbart upp i höger hand igen med samma scenario som tidigare. Det gör ont i handflatan och sedan känns det nästan som att jag har en tajt hjälm på mig som pressar dels runt huvudet men även runt nacke och hals. Jag försöker meddela att jag vill avsluta igen men utan resultat. Så jag går och lägger mig med detta närvarande och kände det ända fram tills jag somnade. 

Så idag bara en kort stund efter att jag vaknat känner jag hur det pirrar till på toppen av huvudet. Jag går för och "testa" ljuset igen (släckt) och för höger hand upp och ner längst ena sidan, och återigen stöter det till i handen och uppe på huvudet. Och det har inte lämnat mig sedan dess. Bara jag tänker på gårdagen och skriver detta på tangentbordet nu känner jag hur det pulserar i händerna och ryser till på huvudet och runt nacken.

Vad är det som händer? Vad innebär rysningarna och vad pågår med ljuset? Finns det kanske någon slags andlig närvaro i det som jag känner av? Om jag har öppnat upp något, hur stänger man ner det igen/får kontroll över det?

Tacksam för respons!

Annons:
[Anaïs]
2014-07-15 11:20
#1

Just i detta nu strömmar det från handen upp i armen och till huvudet där det känns som en stark rysning. Känner mig lite lätt illamående också. Det blir bara starkare och starkare och pågår i ett. Har ständigt en svävande känsla i hela kroppen men framförallt runt nacken.

H-lena
2014-07-15 16:22
#2

Jag tycker det låter som att du fick kontakt med någon slags andlig närvaro ja. Har du försökt att "prata" med närvaron? Om du vill att den ska försvinna, försök meddela det antingen med hjälp av din fysiska eller din mentala röst. Om det inte fungerar testa att stänga dina chakran, föreställ dig blommor som stänger sig till knoppar i pannan, i halsen, vid hjärtat och högst upp mellan revbenen. Hoppas det hjälper! Om inte hoppas jag att någon annan här kan hjälpa dig.


[Anaïs]
2014-07-15 17:33
#3

H-lena:

Tack för svar! Ja, jag försöker prata med "det" varje gång jag känner av det onda och rysningarna, vilket har pågått sedan i morse nu. Men nej jag får inga "svar" alls, iallafall inget som jag har kunnat tyda. Känns inte som att min högra hand och arm tillhör mig helt och hållet längre utan som att något annat har kontroll över den. Dock känns det inte alls negativt eller skrämmande på något sätt. Jag förstår bara inte vad som händer, vad det betyder och hur jag ska hantera det. Även i skrivande stund pågår det aktivitet för fullt i handen och på baksidan av huvudet, helmysko är det.

Tack, jag ska testa att visualisera att jag stänger alla chakran. Förhoppningsvis hjälper det något. Hoppas också på fler svar. Någon?

H-lena
2014-07-15 22:30
#4

Kom på en till grej, du kan ju testa att göra samma sak igen, men att då när du mediterar försöka få fram budskapet till den/det att du vill vara i fred.


[Anaïs]
2014-07-16 09:23
#5

Okej, nu gjorde jag samma sak igår, tände ljuset och höll händerna runt lågan, mediterade. Den här gången fick jag se symboler som liknade kinesiska/japanska Tecken vilket jag aldrig sett förut. Samt olika illrosa, lila och turkosa figurer som rörde sig lite likt lavan i en lavalampa, liksom delades och pulserade- bildade nya former osv. Det vore otroligt häftigt att att förstå betydelsen av det här, om det finns någon sådan, men jag har verkligen ingen aning alls. Får ingen specifik känsla när jag ser dem.

Den här gången förklarade jag iallafall under hela händelseförloppet att jag vill att "det", vad det än är, ska sakta ner och minska på intensiteten. Att det blir för starkt för mig att känna dess närvaro hela tiden, och att det går för fort fram. Men att jag är intresserad av att få veta varför den är här, om den har något budskap till mig, om det finns något jag ska känna till? 

Jag måste säga att det inte kändes liiika överväldigande igår kväll efter att jag avslutat. Men trots det fanns (och finns) rysningarna kvar i kroppen. Testade även stearinljuset imorse igen, höll handen i luften bredvid det, och ja, återigen gick det en stöt in i handen och jag kände "kalla kårar" på huvudet och ner i nacken. Och även i detta nu. 

Jag vill inte nödvändigtvis att det ska försvinna helt och hållet, det är ju inte obehagligt på det viset annat än att jag blir lite lätt illamående. Men jag vill ha en förståelse för vad det är som pågår. Om det är positivt/negativt för mig, kanske en del i min andliga utveckling? Eller om det är något som är här och suger åt sig min energi och måste lämna mig i fred?

[Anaïs]
2014-07-16 14:08
#6

Kom just ihåg att jag såg ett djur igår också, är ganska säker på att det var en varg (första tanken som dök upp) och den hade lysande gröna ögon. Någon annan som sett något liknande?

Det är så mycket som händer just nu. Vore jätteroligt om någon mer som läser det här vill dela med sig av sin synvinkel, om ni har några liknande erfarenheter eller vad det än må vara.

Annons:
Huygens
2014-07-16 14:53
#7

#5 Du skrev: "Om det är positivt/negativt för mig, kanske en del i min andliga utveckling?"

Det ser jag som en möjighet. Om du inte märker någon annan effekt det närmaste året, är i alla fall jag öppen för möjligheten att någon annan del av dej har dragit nytta av det du lärt dej i denna tillvaro. Kanske "byggs om", och det är något du märker av på lite olika sätt.

När jag råkat ut för sånt och vill ha svar, har jag försökt följande. Jag anger högt och ljudligt en dag när jag vill ha svar. Den aktuella dagen försöker jag sedan med en stunds Meditation och provar mej fram med olika bilder och ställer en del frågor. Ibland formulerar jag frågorna ett par dagar i förväg, vilket ibland gett resultat.

Om du finner en bra metod som fungerar för dej, skriv gärna en tråd om det.

[Anaïs]
2014-07-16 23:20
#8

Huygens:

Tack för din input! 

Intressant metod att förbereda en fråga sådär några dagar i förväg, kanske något jag också ska försöka mig på.

Jag återkommer absolut om jag hittar en metod som ger resultat för mig :)

[Anaïs]
2014-07-16 23:42
#9

Googlade lite på kinesiska Tecken idag. Tänkte att jag skulle undersöka om jag kunde hitta något av det jag såg under gårdagens Meditation. Hamnar på en hemsida med tabeller över kinesiska Tecken och dess innebörd och scrollar plötsligt förbi något som påminner väldigt mycket om ett av de Tecken som visade sig allra tydligast för mig igår. Klickar på det och läser "fire"

😃

H-lena
2014-07-17 13:54
#10

#9 Oj vad intressant! Du fick nog något slags budskap. Du får försöka ta reda på (kanske genom mer meditation) vad det betyder för dig och vad de försöker säga till dig. Verkligen intressant!


Nybörjareimeditation
2017-10-08 13:50
#11

Hej! Jag bor i ett hus där jag ofta känner mig iaktagen av en man och jag blir bara mer och mer rädd för var dsg som går. Jag har försökt stänga min blomma men varje gång jag lyckas göra det så lurar jag mig själv att den öppnas och jag blir rädd för att vara öppen. Det har hänt saker med min mobil som tydligen bara ska vara ”ett tekniskt fel” eller ”vanliga problem för apple”. Jag har även ringt ett samtal mitt i natten trots att min kod på mobilen är ganska lång och jag aldrig pillar på den i sömnen. Hur som helst så gjorde jag en kroppskanning med hjälp av en sova-app igår. Jag var för en gångs skull väldigt närvarande i meditationen och fick en stöt i handen som gjorde att den lyftes från magen där den låg. Jag hoppas att det inte var av samma anledning som skrivs här ovanför, att någon var med mig. Jag är väldigt rädd för att vara i huset och vågar inte be det som kanske följer mig att lämna mig. Är väldigt tacksam för svar. Mvh

Upp till toppen
Annons: