Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1512 ggr
KattenRuben
7/12/14, 1:51 PM

"Haunted dolls" - erfarenhet?

Googlat runt och hamnat på det intressanta ämnet "Haunted dolls".

Lär finnas olika dockor som har någon "ande" i sig, för den som vill googla finns Mandy, Letta-me-out (200 år gammal och faktiskt rätt obehaglig att se på), Robert m.fl

Nu blev det så intressant så jag slank in på Ebay där de säljs otaliga "spökdockor" eller så är det påhitt från någon girigbuk. Vem som helst kan väl sälja en docka och komma på någon snyfthistoria?! men om vi säger att de verkligen kan kommunicera med oss levande…. det är där min fråga kommer…. Har någon här erfarenhet av någon docka/föremål som ni kommunicerar med?

Eller har ni hört någon intressant historia om någon docka som blivit intagen av en ande/död människa? Berätta….

Vet dock ej om jag placerat denna tråd rätt nu, men då får nån modd placera rätt.

Annons:
KattenRuben
7/12/14, 4:57 PM
#1

Ingen? 🎧

Denna kommentar har tagits bort.
Huygens
7/12/14, 6:33 PM
#3

Jag har hört om andar som knutit sej till lite större föremål som en favoritfåtölj eller en del av ett hus, träbjälkar. Kul om man återanvänder materialet för en annan byggnad, man får förre ägaren på köpet. :)

J-Artur-K
7/12/14, 10:06 PM
#4

Läs om Annabelle dockan, Är nog en om kändaste fallen skulle jag tror. Den är med i visa delar av verklighets baserade The Conjuring som jag tycker är väldigt bra. 

Länk om dockan, 

http://badassdigest.com/2013/07/23/the-true-story-of-annabelle-the-haunted-doll-from-the-conjuring/

Filmen The Conjuring http://www.imdb.com/title/tt1457767/?ref_=nv_sr_1

Ny dag nya möjligheter

H-lena
7/13/14, 6:21 PM
#5

Jag har också läst en del om "haunted dolls" riktigt obehagligt faktiskt! Jag tror personligen att det är som någon slags ande som använder dockan för att få fram något slags budskap eller nåt. Vem vet? Men det är spännande!


[[Månen@]]
7/13/14, 8:41 PM
#6

Brr! ! Usch! Va läskigt. Måste vara en ande som håller i den bara. Vågar inte gå in och läsa om dockorna

Annons:
pirri17
7/14/14, 8:47 AM
#7

Läskiga bilder på anna Bell och dom andra dockorna som man kan undvika att titta bara läsa.

Brunett

Ghosthunter
7/14/14, 8:47 PM
#8

Andar kan fästa sig vid alla möjliga föremål….alltså inte bara dockor. Men vissa föremål drar till sig lättare, dvs sånt som anden gillade mycket när dom levde och dockor är ju ofta sånt som man har för att man verkligen gillar dom. Så visst kan det spöka kring dessa dockor…..men köp inga såna….det finns många bluffmakare som bara vill tjäna pengar och lurar folk.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

KattenRuben
7/14/14, 9:55 PM
#9

Jo jag är väl inte direkt ute efter nån "onda dockan" typ att få hem en, utan är mer intresserad av folks erfarenheter, och att en del lurar folk, så är det med mycket som säljs tyvärr. 

#4 Conjuringfilmen har jag inte sett men jag har läst om den och hört lite om dockan.  :-)

Nån mer som hört eller vet om något intressant i just "docka" format?

J-Artur-K
7/14/14, 11:51 PM
#10

Av det jag varit med om. (Har inte sett docka o sådant) Men jag har varit med om att dansade bord att det var bara en person som styrde bordet utan att röra bordet. Är ju andar som styr bordet o gick oerhört snabbt, 

Kraften i snabbheten o att bordet var ca 1.4-1.5 m långt o 4-5 dm brett o att bordet följde varje rörelse personen gjorde. Personen stod stilla vid ett tillfälle o gjorde snur rörelse med händerna så bordet snura runt ett halvt varv oerhört snabbt. Personen gick iväg ensam bordet följde med varje rörelse o öka i samma takt som personen o följde med i harmoni med personen. Hastigheten var inte jogg hastighet gick snabbt o bordet följde med varje rörelse o varje sväng med harmoni med personen. 

Så rent logiskt med tanke på det så kan säkert en docka få liv av en ande om det är starka andliga energier, Men med bordet var personen kanalen  men tror ändå det rent logiskt är möjligt om det är väldigt starka energier. Men det hoppas jag att jag aldrig får uppleva. Jag har fått sett en hel del som jag inte blivit skrämd av. Men då hade jag blivit oerhört skrämd jag ser en docka är uppe o går runt i hemmet o kanske till o med går fram till mig. Hade inte spelat roll om dockan ser sött o ut jag hade blivit skräck slagen ärligt talat. Hade varit skillnad om det var en leksak som börja fara runt. 

Jag hade nog tagit bort min andlighet i så fall, Hade inte kunnat sova själv efter en sådan händelse tror jag. Fast man känner mycket närvaro när man ska sova o  obehagliga andar ibland så har det inte varit något problem Även att man sett obehagligt med fysiska ögon när man varit själv mitt i natten o man tänkt nu inbillar du dig men då har man känt energin gå rakt mot en o gått rakt in i en (jag har automatiskt att jag kan bli energin som kommer men kan inte bli tvingad att bli den. (egentligen är jag inte energin blir avspegling men kan koppla bort när jag vill) Så när energin kom mot mig o när den klev in i mig blev jag avspegling för jag acceptera det men jag koppla bort efter några sekunder ville bara kolla vad det var. (var inte så trevligt så jag koppla bort efter ett litet tag men  blev bekräftat detta är ingen inbillning Joakim, Men att få se en docka springa runt i hemmet av sig själv hade varit nog för mig. 😃Det kan du inte koppla bort bara så det får jag erkänna hade skrämt skiten ur mig. 😃

När jag tänker på det jag skrev låter det som man är schizofren. Men finns sådan förmåga att andra sidan kan skicka förfrågan kan man säga och när man acceptera så känner man av energin som ex om det är en ande så känner man anden som att man är anden men man är ju inte anden man känner bara av den. Är det en hund så känns det exakt som man är en hund. o Kraftdjur så är det samma sak där känslan är som man är det kraftdujuret men man är inte det bara känslan är det. Som ex vid healing så kan andra sidan sända en förfrågan att få sätta healern i trans, Om healern accepterar det så får andra sidan mer kontroll o är ju andra sidan som ger all healing. När healern acceptera det så kan healern försvinna i sitt djupa undermedvetna o är som att han sover i princip i vaknar upp när healingen är klar. Kan vara oerhört kraftfull healing. (man kan ju inte säga rätt ut att det är det för beror ju på många saker men att andra sidan får full kontroll kan vara en stor fördel)  Ju mer o mer jag skriver så låter det mer o mer som att jag är schizofren. 🙂

Ny dag nya möjligheter

KattenRuben
7/15/14, 4:59 PM
#11

#10 Dansande bord är väldigt intressant. Har sett en del klipp på youtube med bra filmade sådana förut. Men jag har aldrig testat själv.

De dockor jag varit mer inne på och läst om är mer "snälla" det kan vara barn eller unga vuxna som gått bort men inte vill stanna helt i ljuset.  De har mestadels kommunicerat via pendel och elektricitet osv.  Få av dem har rört sig, medan någon kunnat byta position. Sen är ju grejen den där att man går ju inte och köper en docka av vem som helst, alla kan ju säga, min docka "spökar". Det tror man ju såklart inte på. Men vissa kan garanterat kommunicera med oss - det tror jag.

Dock läste jag om en clown nån köpte i en antikbutik men sålde den. Köparen hade senare kontaktat säljaren och frågat varför han gjorde sig av med den. (då hade köparen sett att clownen flyttat plats) Säljaren hade typ sagt ITS MOVED - helt skräckslagen. Tror nog jag med blivit skärrad då, söt eller grotesk sen.

:-) Sen är grejen… kan den där dockan släpa hem 10 andar till? :-p

Ghosthunter
7/15/14, 6:33 PM
#12

Dansande bord och bord som arbetsredskap för kommunikation med andar har jag varit med om ett par gånger också och det är kul och intressant.👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

noraa
7/25/14, 6:29 PM
#13

jag hade en haunted tavla förrut , köpt på marknad / antik…så den var väldigt gammal. ush o fy aldrig mer. får rysningar av att tänka på den..

Annons:
H-lena
7/25/14, 7:01 PM
#14

#13 Fy vad läskigt! Du känner inte för att berätta?😃


noraa
7/25/14, 8:43 PM
#15

^^

förövrigt var väll hela min förra lägenhet "haunted", alla som besökte oss lade märke till detta. Men denna tavla den har hela min familj samma minne utav. Varje natt såg vi nått flyga ut och in i den , (svarta skuggor). Man såg detta väldigt tydligt. ( vuxna och barn i familjen )  , den var väldigt kuslig och man fick rysningar av att se den.

men andra minnen från lägenheten var att jag varje natt hade en o samma dröm i lägenheten , jag såg en o samma " evil" face ( en man )  i min dröm som skrek på mig och ville att vi skulle dra från huset.

ett annat minne var att man kände sig iaktagen hela tiden , jag o min syrra vägra sova utan varandra.

en dag satt jag o min syster uppe , och hon satt vid datorn och jag vid tv:n , när jag hörde ljudet av nagelsax när man klipper sina naglar du vet…jag trodde de var hon som klippte sina naglar och hon trodde det var jag…varje gång hon vände sig om eller jag vände mig om slutade ljudet…..sen när vi " låtsades som ingenting" börja ljudet igen.  vi insåg att det inte var nån av oss som klippte naglarna..och den dagen drog vi ut från huset.

vid ett tillfälle vaknade jag mitt i natten för jag hörde hur det " bullra i köket" , min brorsa vaknade oxå den natten. jag gick upp  och han gick upp samtidigt ungifär från sitt rum.  Jag viskade " det är nån i köket " , vi både trodde det var en tjuv…men när vi gick dit tillsammans o tittade runt såg vi kastruller som var huller om buller o som inte låg på platsen vi lämnat dom..o en kastrull som ramlat. (omöjligt att den fallit ur skåpet)! för skåpet var stängt o allt , plus de förklarar inte röran i köket heller..!! 

en dag blev min syrra knuffad o dragen i håret o hon var alldelles rädd o förstörd efter de så vi bestämde oss att flytta! hänt massa annat , men att bli tagen på vilket hänt mig oxå var droppen liksom!!

jag fick t.om märke av en hand på ena axeln!

men efter vi flyttat så vet vi att den nya ägaren inte vill ha lägenheten mer..antagligen för samma anledning.

Huygens
7/26/14, 3:51 PM
#16

Här är några dockor som getts bort gratis. Såg ut precis som deras döttrar.

Denna kommentar har tagits bort.
noraa
7/28/14, 12:11 PM
#18

ska man inte prata om de :O? ^^

Upp till toppen
Annons: