Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1547 ggr
Zmileyy
2014-07-07 10:05

Min vän hade en konstig upplevelse

Hej på er alla! :)

Tänkte berätta om en upplevelse min kompis hade hemma hos mig. (Hon är lite tveksam till det övernaturliga).

Vi satt somsagt hemma hos mig i vardagsrummet. Hon satt bredvid dörröppningen som leder ut i hallen för hon laddade sin telefon, medans jag satt vid soffbordet och sminkade mig. Helt plötsligt hör jag hur hon ger ifrån sig något konstigt ljud samtidigt som hon frågade "Vad ska du göra?" och sedan gör hon en hastig rörelse med huvudet mot hallen som om hon såg något. Lika fort vänder hon sig mot mig och blir alldeles kritvit i ansiktet. Hon sa att hon hade sett "mig" gå förbi ut i hallen och sedan in i köket. Fast jag satt ju bakom henne hela tiden och sminkade mig. Hon har aldrig pratat om det övernaturliga och jag vet genom hennes uttryck att hon inte skojade.

Jag däremot tror väldigt starkt på det övernaturliga och det går även i min släkt. Mamma brukade se en och samma man vid tåget för många år sedan som hon visste var en ande. Det spökar även i hennes lägenhet (Har upplevt det själv) Men hon bryr sig inte, haha. Brukar bara säga lite fint att hon vill ha lugn och ro när hon ska sova. Har även en moster som har haft drömmar om en cirkel av något slag och snurrar otroligt fort, och dagen även har någon jämt gått bort. Vi pratar rätt ofta om våra upplevelser. Men jaja, tillbaka till tråden! :)

Vad kan detta ha betytt? Några fler som har varit med om samma saker? :) Eller liknande saker? :) Dela gärna era upplevelser!

Kram!

Annons:
H-lena
2014-07-07 13:00
#1

Jag har läst om liknande saker! Väldigt läskigt tycker jag själv. Det jag skulle säga är att den kanske finns en ande hemma hos dig, och den antog din skepnad av någon anledning!


Zmileyy
2014-07-07 13:09
#2

Jo jag har själv känt av att det ibland finns någon här! Men har aldrig känt mig otrygg utan tvärtom! Kände mig hemma första gången jag var och kollade på lägenheten. Min vän sa även att "jag" aka "skepnaden" hade exakt likadana kläder som jag hade på mig just då. Tycker också det är lite läskigt. :O

J-Artur-K
2014-07-08 23:58
#3

När det hände kände du något speciellt i kroppen då (innan du såg henne bli vit i ansiktet ) ?

Ny dag nya möjligheter

Zmileyy
2014-07-09 19:11
#4

#3 Nej inte vad jag kommer ihåg, satt väl lite mer i "min egna värld" medans jag sminkade mig.

J-Artur-K
2014-07-09 23:27
#5

Ok, behöver inte vara som jag nämner nu men kanske kan vara möjligt. Svårt att veta när det inte en själv. Men det är möjligt att din andliga kropp for iväg en sväng när du var i din lila värld. Jag har själv gjort astral resa när jag ståt upp. Men set med min astrala kropps ögon o så då. Men man kan även se med sina fysiska ögon. I så fall kan man se sin astrala kropp hur den ser ut som. Det är ju inte att den fysiska kroppen stängs av när man gör astral resa så är möjligt att det hände om jag bara spekulerar så i så fall är det inte konstigt att hon såg någon som såg ut som du. Om det var din astrala kropp. Är inget att vara orolig för att det hände om det är så heller.

Ny dag nya möjligheter

Zmileyy
2014-07-10 16:49
#6

Okej :) Kan ju vara så då kanske! För jag har en tendens att dagdrömma mycket och att man då "försvinner lite" för en stund haha. :)

Annons:
Cbossen
2014-08-03 13:39
#7

Jag var med om en liknande sak för några år sedan. Jag stod och väntade utanför en tågstation på att min pappa skulle komma och hämta mig. Det här är ute på landet, så gatorna är ganska öde. Efter en stund såg jag min pappas silvriga mercedes komma körande. Så jag böjde mig ner för att plocka upp mina väskor. När jag någon sekund senare reste mig upp, var bilen borta. Jag blev riktigt rädd, det är en ganska lång väg, så jag skulle inte ha kunnat missa om bilen fortsatt köra eller om den vänt. En bra stund senare kom han och han hade inte varit där tidigare. Inte riktigt samma som med en person, men liknande. Ingen aning om vad det betydde dock :)

Lindiz88
2014-08-03 20:50
#8
Kadoor
2014-08-04 16:10
#9

Kanske inte riktigt samma sak, men ganska likt det #7 var med om.

När min syster & jag var i stallet hos hennes medryttarhäst hördes en bil utanför, som om den kom körandes lite längre bort på grusvägen som ledde fram till gårdsplanen utanför dörröppningen. Hon ber mig då kolla om våra föräldrar kom(vi hade ringt och bett om skjuts alltså), men när jag gick ut ur stallet var ingen där. Sedan kom våra föräldrar några minuter senare, minns inte exakt hur långt därefter dock.
Detta hände ganska många ggr. Man blev ju rätt rädd med tanke på att vi var runt 12-13 år kanske, dessutom helt själva, och min syster vågade inte ens vara själv i stallet pga att det spökade där. Men det är ändå så himla häftigt, även om man kanske blir rädd precis när det händer!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

pernillaa
2014-08-06 22:08
#10

Jag var med om något liknande. Jag och min sambo låg och pratade när vi skulle sova så vi låg och tittade på varandra. Plötsligt kändes det konstigt i kroppen och det kändes som om jag tvärt somnade och hamnade i en dröm, bara en sekund typ. Under den här sekunden såg jag för mitt inre när jag blundade en symbol som jag senare ritade av och kollade upp och det visade sig att det var en symbol som användes av någon gammal stam i afrika. Precis när jag öppnade ögonen där igen stirrade min sambo på mig förskräckt och sa "Shit vad äckligt! Ditt ansikte såg plötsligt ut som en gammal gummas!"
Någon vecka efter det här var det en person här på iFokus som skrev till mig och berättade att en man från afrika(en ande) hade kommit till henne och pratat om mig och vårt liv tillsammans! Så det var en liten resa tillbaka till något föredetta liv jag levt i afrika tydligen. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Zmileyy
2014-08-12 09:19
#11

#10 Oj det lät otroligt spännande! :)

Nirvana_Ophelia
2014-08-12 16:00
#12

Det där är astralt. Man KAN vara på två ställen samtidigt och  det finns en spiritual double till dig.  Jag minns inte vad det är gjort av.  Har varit med om det själv och kan projicera astralt. Jag tror dig,

Zmileyy
2014-08-15 13:16
#13

Lät spännande #12 :) Hade ingen aning om att man kunde ha en spiritual double. :) Bara hänt mig engång i livet, om det nu var så som du säger. Kanske något man borde kika närmare på.

Annons:
Upp till toppen
Annons: