Annons:
Etikettandlighet
Läst 754 ggr
Jezzysnor
2014-07-04 14:55

känner av men vågar inte!

Jag har vissa perioder känt av (troligen min mormor). Hon har strykt mig över håret när jag var ledsen en gång och släckt lampor i rum.  kändes bra att veta att hon var där.

När jag har träffat folk som har gåvan så tycker dom jag ska skaffa mer kundskap inom detta och att jag lär mig att hantera det. men jag är rädd för att veta vad det är.

Nu vågar jag inte tänka på vad som hände mig för att jag är rädd att det ska hända saker igen och att jag inte kan kontrollera sitvationen!

Dom människor jag har träffat med gåvan har berättat att dom inte får vara ifred och dom får besök hela tiden, saker händer som kan bli farliga. Jag vill inte utsätta mig själv eller någon annan för nått som kan bli farligt. och det gör mig rädd att lära mig mer om "det okända"

Förlåt för att texten är så vimsig, tycker det är jobbigt och vet inte hur jag ska göra.

Tack på förhand

/jezzysnor

Annons:
Twinflamewolf
2014-07-04 17:07
#1

Hej på dig Jezzynor !

Först av allt är det viktigaste hur du vill ha det själv,du ska avgöra om du vill lära dig mer eller inte det kan ingen avgöra mer än du.

Men för att bolla några enkla tankar med dig.Du skriver om din mormor och då vill jag be dig tänka så här,hon var inte farlig medan hon levde och hon är inte mer farlig nu bara för hon befinner sig i andlig form tvärtom så vill våra nära och kära oss så oerhört väl och det visar hon genom att stryka dig över håret som tröst när du vart ledsen.Du skriver också att det kändes bra så enbart godhet och kärlek kom hon med.

Men jag kan förstå dig när det är främmande och man inte riktigt vet hur hantera,hur göra eller förhålla sig till.

För att gå in lite enkelt på det här med att vara öppen och mottaglig,en del av oss går öppna jämt och då kan det bli en väldig trafik och är man då inte van kan det upplevas oerhört jobbigt i all den tid man inte helt förstår vad.

Jag är uppvuxen med det här och går öppen dygnet runt men det är en kallelse jag har fått men ser vi på dom som jobbar som vanliga medium så stänger dom ner sig när dom inte jobbar just för att det kan bli för mycket men där är vi så oerhört olika en del går öppna andra måste stänga ner sig och ha vila mellan varven.

Får du besök som du upplever jobbiga så har du fullaste rätten att säga nej jag har inte lust låt mig få vara ifred.

Det finns flera olika tekniker att stänga ner sig med men också tekniker att öppna upp och så jobbar många medium i dag som ger privata sittningar och seanser.Det är ett tips att lära dig stänga ner om du inte alls själv vill men också lära dig att öppna upp om det är något du själv känner för nån gång men som sagt det är helt upp till dig och ingen annan.

Jag vet inte hur insatt du är i det här men det finns nåt som heter chakran och dessa chakran finns det väldigt enkla tekniker att stänga ner och öppna upp.

Det finns sju huvudchakran och dom ser ut så här:(däremellan finns många andra chakran men huvudchakrana är dom vi ska lägga fokus på för öppna och stänga sig)

Kron chakrat - Det som finns på våran hjässa och är direkt kanalen uppåt mot andra sidan.

Pann chakrat - Finns en liten liten bit högre än våra ögon och sitter mellan ögonen men något lite högre upp.(Även kallat tredje ögat)

Hals chakrat - Halsen.

Hjärt chakrat - Där vårt hjärta sitter.

Solar plexus - Sitter en liten bit över naveln.

Sacral chakrat - Navelns område.

Rotchakrat - Vid vår ryggrads slut och just det chakrat ska man inte stänga ner helt utan rotchakrat ska ständigt vara lite på glänt.

En väldigt enkel övning att stänga ner chakran är att du föreställer dig en lotusblomma där du börjar att med blad för blad stänga ner och visualisera hur varje blad på blomman stänger igen tills det blir en liten outslagen knopp.

Börja alltid med Kron chakrat och följ sen varje steg nedåt och väl framme vid rotchakrat så låt det vara lite på glänt just för att inte stänga ner alla känslor man har så behöver detta chakra vara lite öppet.

Den här övningen kan man använda omvänt när man vill öppna upp då börjar man med kron chakrat men man öppnar upp blommans knopp  istället.

Det här är oerhört enkelt förklarat av mig och kanske rena Grekiskan för jag vet inte alls hur insatt du är i det här men det är ett av många tips om man upplever det som jobbigt med andebesök.

Det är också väldigt bra om man möter människor i sin vardag som kan vara negativa och dränera oss på energi eftersom chakran är energihjul som tar in allt och alla så då kan man behöva stänga ner sig just för att slippa negativa personers energier eller om man känner att nu vill jag slippa andebesök.

Vi är alla så olika en del dom vill öppna upp medan andra dom vill inte alls och det där är helt upp till var och en och man ska följa det som man själv känner.Vill man söka vidare och lära sig mer gör man det annars inte.

Hoppas det inte blev för rörigt och korvstoppning för dig,försökte förklara så enkelt jag bara kan i ett ämne som för mig är så självklart medan det för andra kan vara rena Grekiskan 😊

Hoppas det ordnar sig och kom ihåg det är du som bestämmer om du vill ha besök eller ej men våra nära och kära kommer med ren godhet men vi har faktiskt rätten att säga nej tack precis som vi har rätten att säga nej till en fysisk person,inte svårare än så 🌺

H-lena
2014-07-04 19:17
#2

Jag var också rädd i början då jag märkte att saker hände, det var nästan som att min rädsla gjorde att mer och mer saker hände (jag vill inte skrämma upp dig, det behöver inte bli så för dig!) men sen vande jag mig lite mer, jag glömde bort det och det avtog så småningom. Nu märker jag väldigt sällan av sådana saker! Trots att jag jobbar på min medialitet, och antagligen är känsligare nu än någonsin. Så bara för att du utvecklar din förmåga betyder det inte att du kommer få en kö med andar som väntar på att skrämma dig eller få hjälp av dig! :) Försök bara att sluta vara rädd. Jag vet att det är svårt! Jag blir rädd ibland fortfarande, men oftast är det då jag inbillar mig saker, om jag ligger och försöker somna får jag ibland tanken "tänk om det står en ande i mitt rum just nu?" och då jagar jag upp mig själv. 

En annan sak du kan göra, är att antingen tänka eller säga rakt ut att du inte vill se, höra eller märka av någon andlig aktivitet just nu, för att du tycker det är obehagligt. Det kommer de att uppfatta och förhoppningsvis lugnar det ner sig! :)


Jezzysnor
2014-07-04 22:29
#3

Tack för era svar :D jag ska verkligen tänka på detta, då en sida av mig vill veta mer medans den andra inte vill. känns skönt att veta att jag inte är den enda som är lite rädd för detta. hade en kompis i skolan som  kunde mycket om detta och det ju mer jag umgicks med henne desto mer mottaglig blev jag.

 Är riktigt nybörjare inom denna tråd,  Så känns så skönt att få veta hur ni tyckre,tänker och känner. Vet era anhöriga om? vad säger dom om att ni har kontakt med andevärlden?

/ Jezzysnor

[Sol69]
2014-07-04 22:48
#4

Tror att det är mycket individuellt om man pratar om det med sina anhöriga. Jag för min del pratar inte så mycket med mina föräldrar om det i och med att jag vet att de inte är direkt tror på sånt.. Men däremot är jag öppen med det när det gäller andra som står mig nära.

Jag tror att man måste hitta sitt eget sätt att öppna sig, så att man känner sig trygg i sin egen utveckling. och be sina guider om stöd på vägen..

H-lena
2014-07-05 08:21
#5

Min familj vet att jag upplevt saker och fortfarande gör med, men inte så mkt mer. De tycker nog jag är lite knäpp så jag har ingen lust att berätta om allt jag gör. Min syster är dock mer "öppen" för idén om andevärlden än mina föräldrar, men jag berättar inte allt för henne heller. Det är ju ditt val om du vill berätta eller inte, du känner din familj bäst. Jag vet att jag blir mest ledsen när mina föräldrar försöker bortförklara saker eller säger att jag inbillar mig så därför berättar jag inte och spar lite på min frustration.


Upp till toppen
Annons: