Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 4370 ggr
dinamnam
2014-07-03 21:02

Jag ser min döda katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej, jag ville bara dela med mig av en sak som faktiskt inte skrämmer mig utan gör mig lugn och jag känner mig så himla trygg.

Min 7 åriga katt försvann/dog för ca 3 år sedan och för ca ett år sedan började jag se hans ande, han kan komma och bara sätta sig framför mig kolla på mig eller så kommer han och stryker sig mot mitt ben. Ibland jamar han till och med..

Jag blir så himla TRYGG när han kommer, och han sitter här med mig nu..

Är det något som jag bara inbillar eller är han verkligen här?

Kanske svårt för er att svara men ville bara höra några kommentarer kring detta!

Här har ni en bild på min älskling ❤️

Med vänliga hälsningar 

Annons:
Taxelina1
2014-07-03 21:30
#1

Det är nog inget ovanligt. Jag har aldrig sett mina bortgångna djur. Men jag har känt deras närvaro. Min äldsta son såg vår bortgångna tax under en jakt med ytterligare en tax en gång. Han trodde vi släppt två taxar men det hade vi inte. Jag tycker också det känns bra att dom forsätter att följa oss.

Hälsning från en stor djurvänCool

ALPHIRA
2014-07-04 00:47
#2

Ja, dom kan fortfarande var med oss om dom vill. Det hat jag upplevt, både sett och och känt.

zepanita2
2014-07-04 02:22
#3

Så roligt 😉

dinamnam
2014-07-04 10:29
#4

Jaha okej, tack för hjälpen!

Vill bara så gärna att han ska veta hur mycket jag saknar honom och älskar honom..jag önskar att det fanns ett sätt att faktiskt kunna kommunicera med dom!

Med vänliga hälsningar 

Twinflamewolf
2014-07-04 12:22
#5

Vilken underbart fin misse och visst finns dom med oss det kan jag intyga som ser mina bortgångna katter lite nu och då.

Visst kan du prata med honom,bara tänk i tanken eller säg rakt ut det du vill han ska ta del av och han har redan hört dig bara genom tanken hur mycket du älskar honom.Svårare än så är det inte ❤️

dinamnam
2014-07-04 12:47
#6

#5 Är det då? Åh, då har han hört det massor av gånger! Tack så jätte mycket för hjälpen ❤️

Med vänliga hälsningar 

Annons:
Molye98
2014-07-06 11:26
#7

Min katt dog för några veckor sen och jag har känt hur han hoppat upp och lagt sig på mina ben och kudden bredvid mig där han alltid lagt sig det känns skönt eftersom jag känner mig trygg och glad att han finns här

dinamnam
2014-07-06 13:26
#8

#7 Då vet du precis hur jag känner då! Skönt att dom finns kvar runt en ❤️

Med vänliga hälsningar 

Vindman
2014-07-06 17:16
#9

Beklagar förlusten av din katt !

Det är inte alls konstigt att se och höra sina husdjur efter deras bortgång. Dom finns med oss för alltid och en liten tanke som slår mig är att lära dig djurkommunikation. På så vis kan du förstå djuren både fysiska och andliga, det finns mycket information på internet om ni googlar djurkommunikation 🙂

dinamnam
2014-07-06 20:00
#10

#9 just det du skriver har många sagt till mig (med just katter). Tror jag måste göra det ja! Tack för tipset! Tog verkligen åt mig! :-)

Med vänliga hälsningar 

[Lindyhop]1
2014-07-06 20:48
#11

Vad trevligt att du känner av katten! Själv har jag min lilla bortgångna hund Daisy som kommer och hälsar på då och då jag ser henne för min inre syn men känner när hon nosar mig på benen. Jag vet också att hon har fått massa nya kompisar på andra sidan och har jätteroligt (i jordelivet var hon lite skygg och hade svårt att få vänner) PS Fin kisse han ser väldigt klok ut

dinamnam
2014-07-06 22:45
#12

#11 Åh vad roligt att du känner av sånt! Kul att han har hittat vänner på andra sidan också! 

Jodå min katt var klok, en väldigt smart katt!

Han var en sådan katt som älskade allt och alla, minns fortfarande när vi tog hem våran lilla valp och hur Tiger (katten) kom fram och strök sig mot valpen och började slicka honom..

Inte så vanligt enligt mig, just därför saknar jag honom så extremt mycket..

Med vänliga hälsningar 

[[Månen@]]
2014-07-13 15:09
#13

Jag har sett min kompis döda hundar, hon har haft många under åren och när jag kom hem från henne en dag så såg jag en hund sitta i köket och titta på mig, det va samma ras som min kompis äger så jag ringde henne och frågade vem det var, jag beskrev hur hon såg ut och hon sa direkt namnet på hunden och sa att jag kunde få se ett kort på henne sen. Hon dog typ för 10 år sen. Så det va roligt:)

Annons:
dinamnam
2014-07-13 19:58
#14

#13 Oj vilken häftig känsla det måste ha varit! Kul att sånt faktiskt händer :-)

Med vänliga hälsningar 

[[Månen@]]
2014-07-13 20:36
#15

Ja lite gåshusds känsla över det :)

vindfrost76
2014-08-10 23:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Vilken vacker katt:) så klart att han är med dig:) jag känner min döda katt strykas runt mitt ben.Min sambo såg han hoppa upp i sängen.

Feather
2014-08-11 00:57
#17

Åh så fint. Förstår att det inte känns obehagligt eller läskigt. Dom vill ju säkerligen precis som våra mänskliga nära och kära - bara vaka över oss och se så att allt är bra :)

[majatengdelius]
2014-08-11 08:46
#18

Vad härligt! Vad gulligt, då vill han uppenbarligen visa att han finns kvar :)

Jag tror att han är medveten om att han ger dig en trygghetskänsla. När de är i livet så är de väldigt duktiga på att läsa av människors känslor, och jag tror att det gäller även när de avlidit, som i det här fallet. Hade han känt att du bara blivit rädd så skulle han nog inte dyka upp lika ofta.

Jag brukar kunna se min gamla kisse i ögonvrån. Han försvann han också, 9 år gammal. Det känns mysigt och betryggande. Det måste ju betyda att det är hos oss de hör hemma :)

Hallonregn
2014-08-11 08:49
#19

Önskar jag kunde se våran döda katt Chessie 😕
Hon dog 2011, eller tja.. hon fick somna in hos blå stjärnan
för att hon var så gammal och hade ont, hon blev 21 år.
Önska att hon fanns kvar här..

Skrället
2014-08-12 09:19
#20

Hej! Jag känner också av min katt som jag hade i många år, även om det nu är några år sedan hon dog. Ibland känner jag att hon stryker sig mot mig - till mina andra katters förvåning  - och ibland att hon ligger hos mig i sängen; då vill inte mina nuvarande katter ligga där. Saknar henne mycket, men tror och hoppas att hon har det bra där hon är.

Annons:
JenniferFahlander
2014-11-24 22:42
#21

min katt blev påkörd igår men dog inte, hon blev allvarligt skadad så styvfar fick skjuta henne :(  hela ryggen va böjd o käken va paj o hon kunde bara gå på frambenen :( jag vill kunna se min katt för saknar henne så otroligt mycket, hur ska jag kunna se henne igen?

pirri17
2014-11-25 07:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Min katt är 6 år och ska fylla 7 den 12 maj och han är min första katt! Vad spännande att få besök av sitt eget djur efter dom levt! Då har man varit en bra ägare och vill komma tillbaka till en om man är en öppen person.

Brunett

sagat
2014-12-01 13:55
#23

Jag såg min hund ofta ca 6mån efter hennes bortgång men sen har jag inte sett henne alls, men jag såg bara som en tunn svart skugga som knappt var märkbar. Enda gången jag inte var rädd av att se ett spöke :) kändes bra och tryggt:) jag såg henne typ bara vid matbordet att hon gick mellan oss och under bordet :) vill se henne igen men tydligt. Min kompis mamma hade en kennel och när jag kom hem där ifrån en gång så satt jag vid köksbordet och i ingången till köket så sitter det en lite hunder och tittar på mig och de va av samma ras som hon hade så jag ringde henne och beskrev hur hunden såg ut och hon skrek rakt ut att det va en av hennes första hundar som dog långt tillbaka och hon va den enda av hennes hundar som hade så krullig päls och de färgerna så det va kul :)

Upp till toppen
Annons: