Annons:
Etiketterbarnungdomar
Läst 4012 ggr
pernillaa
2014-07-02 17:41

SNABBT SVAR: 8-åring på spökvandring?

Ska på spökvandring på Hällnäs Sanatorium om 45 minuter och min son på 8 år vill följa med. Vad tycker ni? Är han för ung?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Aleya
2014-07-02 17:46
#1

Jag tycker det ja. Låt han stanna hemma. Som så ung hadr jag nog varit vettskrämd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[peter54]
2014-07-02 17:47
#2

Absolut alldeles för ung. Pojken kan ju bli skadad i huvudet av en sådan grej. Alla sådana verksamheter bör man vara vuxen för att kunna ta in, precis som med religion och annat som har med overifierbara saker att göra.

pernillaa
2014-07-02 17:51
#3

Nä jag har bestämt mig för att han inte ska få följa med.

Ha en bra dag! // Pernilla

Choklad
2014-07-02 18:24
#4

han hade fått följa med om jag vore du, varför skulle han bli skadad i huvudet av det????? Varför skulle han bli rädd? Han vet ju vad som kan ske, även om man inte kan vara förberedd till max, så vet han ändå. Och om det är andar som vill honom något i vanliga vardagen, så träffar han på "spökerier" i allafall.

Om du som förälder är lugn och trygg i dig själv och tar det hela naturligt, så lär han sig att det inte är något "konstigt", det är just det som skrämmer, uppfattningen om att det är konstigt i sig.

U R us

pernillaa
2014-07-02 21:01
#5

Blev rörigt det här. Jag sa först ja till honom. Förklarade vad det handlade om och vad som kunde hända. Frågade om han verkligen vågade och förstod vad det var vi skulle på. Sen började jag tänka på vad andra skulle tycka om att jag tog med mitt barn på det där. Det var det som gjorde mig osäker.

Nu spårade den här spökvandringen ur. De hade räknat med ca 30 pers - jag valde att gå därifrån redan 10 minuter efter start för det var så mycket folk att de som skulle prata inte tog sig in i rummet. De fick dela upp folket i 2 grupper på 2 våningar och berätta allt på plats där och sen gå runt i kulvertarna etc och kolla istället för att berätta om händelserna vid varje ställe de hände. En kvinna önskade mig lycka till när jag vände mig om och sa att jag skulle försöka ta mig ut. Påväg därifrån såg jag 2 kvinnor som försökte ta sig ut med sin bil som helt klart var inparkerad så de inte skulle kunna ta sig därifrån. Jag räknade till 211 bilar.

Det var många andra barn där som var mycket yngre än 8, så det hade nog inte gjort något egentligen. Det var inte en spökvandring som jag hade föreställt mig den eftersom det var så mycket folk.

Ha en bra dag! // Pernilla

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
NiklasTyreso
2014-07-17 13:57
#7

Bra att du åkte själv första gången och kollade vad det var först. När man vet vad något är och hur det går till är lättare att ta ställning till om det passar att barn är med. Dumt att chansa och kanske skrämma grabben.

tarotlasse
2014-07-17 18:24
#8

Jag skulle inte rekommendera det  när barnet inte  kan hantera sin medialitet. 

Går barnet på denna spökvandring och är stängd kommer barnet inte märka av något överhuvudtaget. 

Men öppnar barnet upp eller redan är öppen så kan den uppleva saker som kan vara fruktansvärt skrämmande och som kan vara väldigt svårt för ett barn att både förstå och hantera. 

Kan inte heller barnet  hantera sin medialitet och stänga ner efter besöket så kan barnet efter besöket uppleva andevärlden både hemma i affärer och  hemma hos kompisars boende och det är inte roligt och kan skapa fruktansvärda rädslor som gör att man för all framtid kommer vara rädd för andevärlden eftersom man inte vet och kan hantera detta med kommunikationen med andevärlden som barn. 

Men det gäller inte bara för barn  utan lika mycket för vuxna en sådan här spökvandring kan få en person  att öppna upp och har man inte lärt sig att stänga ner så kan det bli andeupplevelser även hemma i det egna hemmet efteråt.  Har man då inte kunskapen om hur andevärlden kommunicerar med oss kan det bli fruktansvärt skrämmande och många blir fruktansvärt rädda för ngt helt ofarligt. 

Jag hade med mig min son på en storseans jag höll  när han var 10 år eftersom barnvakten uteblev så fick han följa med. 

Under stor seansen kom det igenom en ande en släkting till en av de som satt i publiken. 

Denna ande visade mig hur han förgripet sig sexuellt på denna sitter.  

Detta är inget som man berättar öppet inför en stor publik för ingen ska målas  ut och  återigen  bli förnedrade  och då inför en publik. 

Jag tror inte sitter skulle uppskatta den informationen när den har sina vänner  ich släktingar med sig i publiken. 

Utan man får linda in mycket i bomull när man förmedlar  andens kominikation   inför en publik.  Så i  ett sådan här fall får man ju säga att denna anden var inte alltid så snäll mot personen under sitt jordeliv och undvika detaljer  av vad som skett. 

Vi tog detta sedan i pausen och personen var så tacksam för att jag inte tog upp dessa saker  inför hennes vänner och andra släktingar. 

Personen  fick då ett utförligare budskap om att den var  var helt utan skuld till det inträffade och att anden var så ångerfull att den bett sig så illa åt under sin livstid. 

Träffade sittern ett par år senare som sa att detta hade hjälpt personen otroligt mycket och personen kunnat sluta med sin ångest och depressions dämpande medicinering  när den nu fått en förklaring till det inträffade.  

När vi efter storseansen körde hem så var sonen helt tyst i bilen och mycket ovanligt för honom att vara tyst. 

Jag märkte ju att ngt inte var som det skulle så jag frågade honom vad var det som var fel och om han tyckt det varit obehagligt under seansen eller om han undrade över något . 

Så kunde jag kanske förklara för honom. 

Sonen frågade då mig varför berättade du inte att han slagit och gjort allt det här andra med denna personen. 

Sonen hade alltså öppnat upp och såg dessa bilder anden förmedlade till mig lika klart som jag gjorde. 

Sonen varken förstod varför en person kunde göra något sådant mot någon annan person . Han begrep inte heller varför han hade fått se  och uppleva dessa saker. 

Så han hade tyckt det var fruktansvärt obehagligt att han fått uppleva dessa saker. 

Jag fick förklara så gott jag kunde och jag fick också förklara för honom att han nu fick stänga ner som jag fått lära honom när han upplevde andevärlden där hemma och blev rädd. 

Så ett öppet och känsligt barn   kan uppleva så mycket som den inte förstår och kan hantera när den upplever andevärlden. 

jag såg en film från en så kallad indigo skola i England där man tränade skolbarnen  i andekontakt och Healing och där barnen fick göra andekontakter och healingbehandlingar inför allmänheten och  publik och prova på barnens förmågor (storseanser) 

Där en 5 årig flicka gav en kvinna healing på scenen   och  denna kvinnan hade blivit våldtagen något år innan. 

Det var inte roligt att se en 5 åring i den situationen de  ska inte behöva uppleva och behöva hantera sådana saker. De har varken ngn kunskap eller erfarenhet att hantera sådana upplevelser. 

Så nej låt barnen vara barn och  öppna inte upp dem för andevärlden innan de är mogna för det. 

Många barn öppnar ju upp omedvetet under barndomen och det kan vara fruktansvärt skrämmande när man inte förstår och blir rädd. 

Försök då inte att göra det så stort och förklara hur det fungerar och  att man kan uppleva obehagliga saker som en ande upplevt men det är absolut inget farligt de visar detta bara för att de ska kunna bli igenkända.  

Lär dem sedan hur de ska stänga ner och hur de ska hantera sin medialitet. 

Så gör ingen stor sak av det men förklara för dem.   

jag upplevde själv andevärlden som barn och mina föräldrar sa bara att det var helt normalt och att en del personer kunde se sådant här.

Men det förklarade aldrig för mig så jag var ju vettskrämd för detta med andevärlden ända fram till i 30 årsåldern då jag  fick hjälp och började utveckla min medialitet i stället.

Lasse

bodhisattva
2014-09-17 10:29
#9

jah ahr väl inte varit rädd för andra sidan sen jag var lietn men kan inte minnas att jag sett något spöke då, när jag blivit äldre har jag sett avlidne andar från min familj på lite avstånd, men det som varit mest tragisk är att få veta att dom inte finns väl på andra sidan ser man ibland hur glada dom är och då blir man glad själv.

Upp till toppen
Annons: