Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 2565 ggr
Facie
2014-06-30 22:52

Skydd mot övernaturligt

Hej!
Jag är otroligt fascinerad av det övernaturliga och allt vad det innebär, lyssnar gärna på historier och uppleverser från andra men jag vill verkligen inte ha någon som helst kontakt med det själv då jag helt enkelt är livrädd för det. 
Har ni några tips på hur man kan "skydda sig" mot det övernaturliga? Ibland kan jag nämligen tycka mig känna och ibland även tror jag mig se saker som jag verkligen inte vill. Jag vill att de på andra sidan ska se mig som en så omottaglig och stängd person som de bara går.

Väldigt tacksam för hjälp.

Pretty wise //

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Facie
2014-06-30 23:01
#2

Tyvärr får jag väl säga att jag inte har tron nog för att det skulle funka, även om de säker är en lysande idé för de som tror.

Pretty wise //

savvyranch
2014-06-30 23:20
#3

Tänk dig själv i en bubbla.  Där är du skyddad och kan bara beskåda.  Du kan känna dig skyddad och stark där.  Tror att det är din egen vilja som styr vad som kommer till dig.  Avskärma och ta emot det du vill. 

Lycka till

värd för http://hastmassage.ifokus.se/

Lev livet här och nu. Kärleken övervinner allt

[lillalollo]
2014-07-01 03:15
#4

Bästa tipset är att fokusera på din vardag. Be dina hjälpare om att låta dig få vara ifred från allt omkring dig. Jag stränds automatiskt ner när jag inte är intresserad av det på andra sidan. Och har roligare eller andra saker att göra. De känner av dina energier. Om du ej önskas bli kontaktad så utstrålar du det. Och även om du hade blivit det hade det varit en liten suck. De testar och sen så upptäcker de att nähäpp… här gick det inte. sen så håller de sig undan och efter ett tag stängs hela maskineriet av. eller det är alltid på men inget är intresserad av en längre. De kommer fram och jobbar med dig igen när du har intresse för det igen.

Facie
2014-07-01 13:12
#5

#3 Det är ett bra tips, jag brukar tänka som en bubbla runt hela huset, funkar ibland/ibland inte.. Men som sagt, vill inte se, höra, känna. Vill bara lämnas helt i fred.

#4 Är det så det funkar alltså.. Men vad gör jag då när jag står och håller på med något och jag plötsligt får den där starka obehagliga känslan? Då har de ju redan nått mig och eftersom jag blir rädd så kan jag ju inte bara ignorera det.

Pretty wise //

[lillalollo]
2014-07-01 14:51
#6

Varför obehag. Det är en ande. Bara be dem gå därifrån. Om du ändrar ditt tankesätt lite så kommer du se att det mesta obehaget kommer från dig själv. Handlar om kontroll. Du kan inte ha någon kontroll på något du ser eller kan styra. Hade du sett människan hade du kunnat be dem gå ut ur huset. du hade till och med vetat när den är ute ur huset. Men en ande krävs så mycket mer men egentligen inte. Kroppen reagerar då på fara. Och du får en obehags känsla. Sen om en dörr öppnas eller en glas åker ner på golvet. Ja då kan man bli förbannad eller den går nära dig fysiskt. Då kanske det det är dags att säga ifrån.  Men att bara känna sig iaktagen eller dylikt. För obehag har ju oftast med andar att göra. handlar det om änglar , rena energier så får man ju inga obehag.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Facie
2014-07-01 15:20
#8

#6  Det händer egentligen inte mycket som bevisar att de är nära, det är bara den där känslan. Jag kan stå i helt andra tankar och så helt plötsligt börjar de bara kännas jättejobbigt. Dock har de hänt att jag känt utan att vara ett dugg rädd, snarare tvärt om..

Pretty wise //

allhealing
2014-07-01 16:58
#9

Rädsla är alltid avsaknaden av ett större perspektiv.

Skaffa dig kunskap och rädslan försvinner.

Eller fortsätt vara rädd och tro att beskydd är det som hjälper.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

GiraffTunga
2014-07-01 23:34
#10

Pentagram.

You can not judge me unless you know me.

Facie
2014-07-02 08:58
#11

#9 Jag har svårt för det där eftersom jag inte riktigt kan tro på att det finns andar och sånt, tror egentligen inte att det finns andar som går runt. Men likförbannat känner jag ju det ändå..

#10 Vad menar du?

Pretty wise //

GiraffTunga
2014-07-02 09:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Om du verkligen vill ha skydd mot andar/övernaturligt så ska du ha ett pentagram i ditt rum. Ta ett papper och rita ett pentagram. Eller så kan du ha ett halsband med pentagram. :)

You can not judge me unless you know me.

Facie
2014-07-02 09:24
#13

Men för att de ska skydda måste man tro på det va?

Pretty wise //

Annons:
GiraffTunga
2014-07-02 09:49
#14

Innan du använder pentagram så ska jag berätta lite om det. Ska göra inlägg sen här på övernaturligt iFokus så kan du ju läsa inlägget?

You can not judge me unless you know me.

Facie
2014-07-02 11:03
#15

Tack, de gör jag gärna!

Pretty wise //

allhealing
2014-07-02 12:46
#16

#11,

Som jag har förstått det hela handlar det inte om andar. Det handlar istället om hur du uppfattar det du kallar verklighet. Samt hur du inifrån din egen förståelse av vad det är som pågår tolkar den information andra förmedlar till dig. Om den person som lär dig sin uppfattning av vad verklighet är som du därefter kan välja att göra till din verklighet. Förstå att den personen i sin tur nästan alltid har lärt sig det synsättet från sin omgivning. Oavsett hur den verkligheten presenteras.

Det är därför som person när vi lever vårt liv svårt att veta vad det är vi ska ta till oss som vår sanning och vad det är vi ska låta bli att lyssna på. Speciellt svårt blir det att leva ett liv på det här sättet om den vetenskap vi utgår från även den är begränsad i sin förståelse av hur den tolkar verkligheten. Dvs från inom vilka perspektiv gör den som observation och drar sina slutsatser? Finns det kanske någonting mer utanför de ramar vetenskapen gör sin observation? Är det kanske där vi ska leta efter det klister vi idag saknar när vi inte klarar av att länka samman de större pusselbitarna "alltet" ger oss möjlighet att uppleva när vi återigen återkopplar den röda tråden tillbaka till det som är.

Alla människor har inom sig ett inbyggt behov av grundtrygghet. Utan den grundtryggheten kommer allting vi upplever att kollapsa om och om igen eftersom vi inte kan lita informationen. För hur kan vi lita på någonting och förhålla oss till det när vi inte en har grundtryggheten att lita på den plattform vi utgår från. Nämligen avsaknaden av vår egen grundtrygghet.

Det är därför avgörande att först ha en grundtrygghet inom sig som ger oss den säkerhet vi behöver för att kunna fortsätta bygga upp det vi kallar ett drägligt liv.

Det har därför ingen betydelse vad någon berättar för dig och hur det de berättar fungerar om den här tryggheten inte finns inom dig.

Det är sunt att hela tiden ifrågasätta allt som sker hela vägen tillbaka in i den här grundtryggheten. För om vi inte är förankrade inom oss från det här perspektivet. Då är vi ute och seglar i någon annans förståelse av vad det är som äger rum. Och då är vi inte längre kvar i vår grundtrygghet. Allting måste därför förankras i vår egen grundtrygghet. Oavsett vilket sätt du nu använder dig av när du gör den här kontrollen mot att det är såhär det är. Många använder sin magkänsla. Andra använder logik. Jag ska nu förklara hur jag har förstått att den logik vi använder oss av kanske inte är så logisk som vi först har trott.

Det du upplever och tolkar som din verklighet utgår från det perspektiv du gör observationen ifrån. Det ställe människan använder sig av för att se vad det är som sker i omgivningen är därför inifrån sin kropp.

Hur sker observationen inifrån människokroppen? Ett sätt att göra den här observationen får man när man använder sig av sina fem sinnen. Dvs, lukt, smak, hörsel, syn samt känsel. Det du observerar när du upplever världen genom dina fem sinnen är det prisma dessa fem sinnen verkar inom. Du får helt enkelt en inboxad upplevelse som du kan tolka och förstå världen utifrån. Nämligen inifrån prismats fem perspektiv.

Hörsel är begränsad till det spann varje människa befinner sig inom under olika perioder av sitt liv. Desto äldre vi blir desto sämre omfång av detta perspektiv får vi. Vi hör helt enkelt inte högre frekvenser, dvs det höga/ljusa ljudet vi hörde som barn. Det ljusaste testljudet på tv:n försvinner. Syrsans ljud är inte längre lika omfångstrikt som vi brukade uppleva det. Givetvis fortsätter syrsan spela hela sitt ljudomfång. Det är vi som person som uppfattar det på olika sätt under vår livstid. Desto äldre vi blir desto mindre uppfattar vi.

Tänk om det även fungerar på ett liknande sätt med våra fem sinnen. På samma sätt som hörseln tappar sitt omfång på samma sätt kan även våra övriga sinnen tappa sitt omfång.

Det spektrum våra fem sinnen ger av av den bild vi kallar för verklighet verkar därför inom det spektrum vi är kapabla att sammanlänka till en för oss inom oss individuell förståelse av vad det är som sker. Detta är därför individens perspektiv vi upplever.

Ändå är detta bara en del av det vi som individ klarar av att uppleva. Dessutom är detta enbart en av de informationsflöden vår kropp ger oss.

Våra fem sinnen har hjälpt oss att utforma mätmetoder och mätverktyg som gör det möjligt att observera det som sker i vårt fysiska universum inom exempelvis spannet infrarött/ultraviolett. Förstå att det när man på ett vetenskapligt sätt studerar det som sker och nergränsar den förståelsen med hjälp av instrument och mätmetoder som efterhärmar människans fem sinnen. Förstå då att de resultat en sådan vetenskap kommer att observera aldrig kommer att nå längre än inom den sfären dessa "fem sinnen" förmår observera.

Det här har idag blivit den norm vi använder oss av när vi definierar det vi kallar verklighet. Det är ett informationsflöde många valt att göra till det enda flödet vi litar på. Traditionell fysik, matematik och kemi är uppbyggd kring den här förståelsen.

Därför klarar den förståelsen som det innebär att observationen för all tid att vara begränsad till det tid och rymd är inkapslat i. Nämligen den förståelse våra fem sinnen ger av det vi upplever som verklighet. En fysisk verklighet.

Därför är vetenskap när det utövas från det här perspektivet att likt ett moment 22 återupprepa sig själv i oändlighet eftersom spektrumet det verkar inom är som ett klot som kollapsar in i sig själv om och om igen. Det sättet att observera det som sker når helt enkelt inom bortom spektrumet infrarött/ultraviolett. Osv. Det är helt enkelt bundet till materia.

Detta är som jag har förstått det hela orsaken till varför traditionell fysik inte klara av att brygga över till kvantfysiken eftersom de inte verkar inom samma sfäriska förståelser av vad "verklighet" är.

Nämligen att det som går att observera med den förståelse våra fem sinnen ger oss går att mäta och väga. Därför blir det möjligt att i experiment om och om igen återbevisa det som sker. Därmed går det att från ett vetenskapligt perspektiv repetera ett experiment och få samma resultat om och om igen. Därmed är det vetenskapligt bevisbart för att experimentet har lyckats.

Det är sådana bevisningsmodeller som sedan ligger till grund när exempelvis de lagar och regler samhället sätter upp tas fram. Lagar som bestämmer att den fysiska verkligheten är den enda verkligheten vi kan lita på eftersom den är vetenskapligt bevisbar.

Vi har helt enkelt satt krokben för oss själva när vi inifrån en kropp gör observationer för det vi i kroppen upplever vilket sedan leder till att vi skapar en hel vetenskap kring den här förståelsen. Vilket i sin tur leder till att vi bygger upp ett helt samhälle som enbart förlitar sig på dessa regler.

Det är därför inte konstigt om du inte tror på andar. Det är enligt mig lika konstigt att vi tror på en starkt avgränsad förståelse av vad vetenskap är och därför gör den till den enda vetenskapen vi litar på. Det enda vi gjort är att inom sfären vi befinner oss i kollapsa in i oss själva om och om igen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

H-lena
2014-07-02 19:50
#17

Jag känner igen det där, jag var likadan för ett par år sedan, vettskrämd i princip. Men vet du vad jag tror? Att ibland när man känner den där rädslan, så är det faktiskt en själv som undermedvetet tar fram den. varje gång du känner den betyder inte att det är spöken runt om, förstår du vad jag menar? dessutom, går du runt och är rädd, är det en risk att du uppmuntrar det hela eller framkallar det. Så tänk positiva tankar, tänk på sådant du gillar, personer du gillar, och tänk att du är trygg och säker, ingen kan skada dig. Då kommer det försvinna så småningom. För vad har du att vara rädd för? Om du inte ens tror på andar? Tänk så! :)


Facie
2014-07-02 20:49
#18

#17 Du förstår mig precis! Jag tror också att jag många gånger triggar rädslan själv. Det var ett väldigt bra tips och jag ska verkligen försöka med det. Tack!
Jag tror på dem men tänker jag för mycket på vad det innebär tror jag inte på det om man säger så. Jag tror på något sätt att starka känslor kan fastna men att de går runt folk tror jag på egentligen men de känns så orealistiskt att jag int kan tillåta mig att tro på det om du förstår vad jag menar :)

Pretty wise //

H-lena
2014-07-02 21:35
#19

Vad bra att jag kunde hjälpa till lite! :) Jag tror att du kanske behöver.. jag vet inte, försöka komma vidare i din utveckling så kommer allt att lösa sig. Det var exakt sådär allt började för mig! Säger inte att jag är ett hard core medium nu, men jag har kommit en bit påväg i min mediala utveckling. Läs och försök "utbilda" dig i ämnet om du är intresserad, om du inte är det, försök bara slappna av och så kommer allt att bli bra. Försök att tänk att det inte finns något att vara rädd för, egentligen alls. Livet är en gåva och vad som händer under ditt liv, eller mitt liv, spelar egentligen ingen roll i slutändan. Och vad som händer sen, ja det kan vi väl ta då? Kanske upplever du allt det här för att det är ett steg i just din utveckling? Så det kommer inte pågå för alltid! :) Jag tror också att starka känslor kan fastna på något sätt. Försök att släppa föreställningarna och bara öppna dig för vad du känner när det gäller alltihopa. Men blir du rädd, föreställ dig bara bubblan. Då stänger du av. Alla gör ju sin egen personliga utveckling i olika riktningar och olika takt! Jag tror att det inte är bra att övertänka saker och ting. Det gör en bara mer förvirrad. Så tänk att allt som händer är till för att lära dig något och hjälpa dig vidare! :)


Facie
2014-07-02 22:50
#20

Åh tack så jättemycket för jättebra tips. Ska ta till mig de du säger och göra mitt allra bästa!

Pretty wise //

Annons:
Upp till toppen
Annons: