Annons:
Etikettandlighet
Läst 664 ggr
tezzanr1
2014-06-30 22:19

En nära anhörig gick bort nyss

Vet inte om jag lägger detta inlägg rätt nu.

Har nyss fått reda på att min sambos far gått bort…Han gick borti sitt eget hem..Han  var alkoholist…Enda gången han var ute var när han handla…Vi försökt så många ggr få kontakt…att vi ska ses…förr sågs vi på jular mm..men på senare år så har min sambo ringt han och då har han alltid sagt att de måste höras oftare mm..me han ringde aldrig utan det var min sambo…vi mått dåligt av detta..särkilt min sambo det var ju hans far…Fick reda på detta i onsdags polisen hade vart uppe där..då en vän till han anat att det måste hänt något då han ej svarat…Han hade agt till sin vän via tele han mådde dåligt innan…Sedan runt midsommar gick han bort..Enda vi et nu är att han kräks blod och att dt klåg blodpapper framför han på bordet…han dog nakn i soffan…Hemst …varför bad han inte om hjälp…varför ringde han inte efter ambulans..drack han alkohol så han inte kände något då han dog..svaret har vi inte fått ännu…det får vi i veckan då de har kollat på han…Tankar vi haftär varför….ringde han inte om bad om hjälp om han blödde…..han mådde ju dåligt det hade han ju sagt innan…

Skulle villa veta eller kanske någon vart med om liknande..eller nått medium som kan säga varför….hur han kände…hade han ont mm???Varför ville han bara sitta inne och dricka…och varför satt han och dog naken i soffan….vad var hans sista tankar….????Vi är oroliga att gå upp där då min sambo är enda barnet och får ta hand om allt…finns det någon som städar upp där han suttit så vi slipper e blodet..min sambo är rädd de ska lukta lik…mm gör det de???om man legat död i några dgr?massa frågar och tankar…har haft olust tankar när man ska sova…efter detta..Hoppas på nån som kan känna av om han mår bra nu???nått medium so a känna av nått skulle vara så tacksam

Annons:
fossingen
2014-06-30 23:22
#1

#0 Ett tips är att ringa sjukhuset som gör obduktion på han. Sedan får du/din man säkert prata med en läkare om saken och fråga på.


tezzanr1
2014-06-30 23:51
#2

Jag vet och vi får svar i veckan!!

allhealing
2014-07-01 00:41
#3

Det finns någonting som heter personlig integritet. När man läser av vissa energier/personer finns där ingen önskan om att dela med sig av sin åsikt. Det skulle kunna vara så i det här fallet.

Sen är det enkelt att utifrån det du skriver förstå att önskan om kontakt var ensidig. Det fanns helt enkelt inget intresse från ena parten att ha den kontakt andra önskade starta igång.

Det behövs två parter för att kommunicera. Det är faktiskt så enkelt.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

JohannaEkroth
2014-07-01 00:50
#4

Låter som han har drabbats av blödande magsår, alternativt ett åderbråck i matstrupen - esofagusvaricer - som har brustit. Bägge är väldigt vanliga vid hög alkoholkonsumtion och leder obehandlat till döden om det blöder rikligt. 

Jag beklagar förlusten. ❤️ Känner igen mycket från min far som gick samma möte tillväga. Han dog av alkoholismen. Jag skriver en del inne på Anhöriga om du eller din sambo vill prata om sjukdomen i sig.

Min pappa låg på sjukhuset sista tiden. Finns en artikel inne på Anhöriga om ni/du vill läsa. Alkoholistens sista tid. Länk till sajten finns nedan i min signatur eller nedanför bland Intressesajterna under Hus & Hem.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

tezzanr1
2014-07-01 13:11
#5

Han sa alltid vi måste ses oftare!!de sa han även sist till min sambo för ca 2 veckor sedan så sa fadern att vi måste ses oftare!!Han ville så gärna ses!!!vi får ej svaret förrän om 8-10 veckor vad han dog av!!men de som de visste var att han hade skrumplever!Antar de måste vart de han dog bland annat av!!

fossingen
2014-07-01 14:03
#6

#5 Skrumlever är tyvärr väldigt illavarslat, så ja, det är en stor möjlighet att det var det han gick bort av. Fler organ kan även tagit stryk bl.a njurar m.m
Och angående blodpappret så måste han hostat blod och torkat bort det. Om han hade ont eller inte, det kan jag inte svara på. Men när ett eller flera organ har sviktar eller tagit mycket stryk blir man väldigt trött, förvirrad kan yra och prata/göra "nonsens" och får man ingen hjälp illa kvickt så händer ju det värsta.


Annons:
fossingen
2014-07-01 14:08
#7

#5 10-12 veckor för obduktion? Man brukar få svar inom max 2 veckor. Man brukar kunna ringa läkare redan nån dag efter obduktionen är gjort för att få ett svar via telefon.

Men kom ihåg att du måste begära att få hem rapporten om du/ni vill veta exakt alla detaljer på papper, annars får man inte det utan att de bara ringer och säger dödsorsaken fast det kan vara 10-20 andra bidragande/allvarliga saker i sammanfattande rapport.


tezzanr1
2014-07-01 15:41
#8

Tyckte vi med var väldigt länge att vänta på svar!!Polisen sa de idag!man vill ju veta!!Otäckt med blod vet ej om vi klarar gå in i lägenheten!Polisen ska kolla upp det hela imorgon kolla på bilder mm från lägenheten!Jättetacksam för alla svar!otäckt om han fick lida!men han kanske ej kände något i slutet!!Känns olustigt alla fall detta!!känns som man är fylld av tankar frågor!!man skulle vilja veta så mycke mera

JohannaEkroth
2014-07-01 15:50
#9

Får man blodbrist så blir man trött och slö. Min pappa dog av att hans hjärta slutade slå, för det orkade inte längre. Han dog knall fall. Men han hade redan leversvikt och njursvikt, så det handlade om timmar i bästa fall dygn då han inte behandlades mot det.

Satt han upp i soffan har det säkerligen gått fort, hjärtat som slutat slå, inre blödningar som leder till blodbrist och till sist slutar hjärtat slå, eller blodproppar.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

tezzanr1
2014-07-01 16:44
#10

Jo han satt upp i soffan !!så hoppas det gick fort!!Dumma alkohol !!försökt få han på behandling men det är inte lätt!

fossingen
2014-07-01 16:48
#11

#9 Japp, sådant går väldigt fort. Min far gick bort i blodförgiftning & hjärtattack (mest av blodförgiftningen enligt läkarna). Han väl två veckor på sjukhus och började tillfriskna mer och mer efter en vecka där. Sista dagen innan han skulle få komma hem vart han akut sjuk igen och gick bort eftersom blodförgiftningen misstänktes akut kommit tillbaka. Tog bara ett par timmar från att vara piggare igen till akut sjuk igen och gå bort.

Han hade hjärtfel, diabetes och epilepsi sen tidigare. Men av blodförgiftningen (möjligen från en njursten dock var de ej säkra att det gav blodförgiftning) fick han njursvikt, leversvikt, hjärtsvikt, blodproppar och hjärtattacker.

Dock hade han också tumör i sköldkörteln (inget läkaren/vi visste sen innan), samt massa bölder och var vid ena njuren och massa mera saker. Kan säga att jag vart otroligt chockad hur mycket mer det var i rapportern. Rapportern i sig kan även vara viktig inte bara för att få alla svar eller se om något i sig kan gjorts/behandlats fel, men också för egen del och familjens då det ibland finns saker som hittas som är ärftliga.


tezzanr1
2014-07-01 21:11
#12

Förstår detta helt vilken tur att jag fick reda på detta!!!Denna rapport ska vi be om!!De hade man inte vetat!!Mycket man kan ha!!Viktigt att få reda på!!!Sånt borde alla få reda på!!Tusen tack det hjälper en hel del!!!Synd man aldrig fick chans å säga hejdå

Upp till toppen
Annons: