Annons:
Etikettmedium
Läst 2937 ggr
tarotlasse
2014-06-29 22:21

Återigen att ta betalt eller inte som medium

Jag ser att frågan återigen blivit aktuellt med frågan om  detta med att ta betalt som arbetande medium i flera trådar.

Jag ställer motfrågan varför skulle inte ett heltids arbetande medium få ta betalt för sitt arbete.

En präst har en väldigt bra månads lön för att arbeta andligt varför ska inte ett medium få en väldigt dålig månads lön för att arbeta andligt.

Men jag förstår frågan för jag sa samma sak själv en gång i tiden då jag började ta emot folk utanför vänkretsen för sittningar och medialvägledning.  Så tog inte jag heller betalt för detta.

Men det fungerade tyvärr inte av olika skäl dels så blev jag utnyttjad eftersom det spred sig att jag inte tog betalt.   Fler och fler ringde och ville ha tider och det räckte inte att de ringde på dagtid utan de ringde dygnet runt och mitt i nätterna.

De krävde också att jag mitt i natten skulle besvara deras frågor omedelbart inte ovanligt att det rörde sig om berusade personer som bråkat med sin partner och ville ha ett omedelbart svar.

En påskafton kl 21:00 ringde en dam och ville ha en medial vägledning  och det omedelbart.

Jag svarade med att jag hade familjen samlad på påskmiddag och hade tagit en snaps till sillen och aldrig gjorde medialt arbete med alkohol i kroppen. Ja  jäklar vilken utskällning jag fick.  

Eftersom jag hade ett heltids jobb och familj och arbetade som medium på fritiden så gick även äktenskapet i kras jag var ju aldrig hemma.

När jag då jag bodde själv så kunde jag inte heller stänga av telefonen nattetid eftersom jag har ett barn med ett funktions hinder och jag behövde vara tillgänglig när ngt hände även natte tid.

Så jag fick skaffa ett skyddat nummer och ytterligare ett telefon abonnemang till för de som ringde och ville ha medial vägledning.  

Det kostar pengar att ha både skyddat privat nummer och ett extra abonnemang ska jag inte få ekonomisk ersättning för detta?  

När det även ringde så mycket folk och bokade tider när jag var gratis medium så gick all fritid åt att ta emot folk.

Det fungerade inte utan jag brände ut mig och blev sjukskriven.

Så då kom frågan ska jag gå ner i arbetstid och inkomst ja hur betalar jag då hyran, mat, kläder mm

Vilket blev att jag gick ner i arbetstid och började ta betalt som medium är det fel att göra så?

Det blev en radikal skillnad folk slutade att ringa mitt i nätterna när jag helt plötsligt tog betalt och hade det som ett yrke. Nu respekterade folk att man fick boka tider och krävde inte längre omedelbar vägledning. Kan tycka det är en mycket märklig inställning att man gör en så stor skillnad på ett medium som är gratis och ett som tar betalt. Riktigt respektlöst får jag faktiskt säga att man utnyttjar de som väljer att arbeta gratis på sin fritid på detta sätt.  

För min egen del minskade däremot inte intresset för sittningar när jag började ta betalt tvärtom ökade det.

Dessutom ville föreningar och arrangörer att jag åkte runt och höll storseanser över hela Sverige.

Vem ska betal dessa resor och alla timmar och hela helger som gick av min ledighet då jag egentligen behövde vila ut.   

Återigen tog jag på mig alldeles för mycket jobb och gick in i väggen igen så nu blev det att jag beslutade mig för att säga upp mig helt från mitt välavlönade jobb eller sluta arbeta som dåligt betalt medium för jag orkade inte arbeta med båda delarna.

Men det var inget lätt beslut att lämna ett arbete med 3n årsinkomst på över 500 000 kr till en årsinkomst på 170 000 kr som medium.

Jag ångrar absolut inte att jag började arbeta som medium på heltid men för att få j hop denna lilla årsinkomst fick jag nästan jobba dygnet runt.

Jag var på en storseans uppåt landet det var en förening som hade öppet hus en helg.

Det betalade 1000 kr för att jag skulle komma dit det var en liten förening och hade inte så mycket pengar. Jag tackade ja eftersom jag ändå hade släktingar i närområdet och tänkte jag kunde besöka dem när jag ändå åkte dit.  Jag fick vara med på denna öppna dag vara social svara på frågor om medium arbetet mm sedan så gjorde jag en stor seans på kvällen samanlagt 11 timmar jobb.

När 67% av dessa 1000 kr går  till staten i sociala avgifter moms skatter mm så blir 330 kr över.

Vilken yrkes grupp och fackförening går med på en timlön på 30 kr på en lördag ?  

Dessutom så ville inte föreningen betala ut ngn körersättning eftersom jag ändå skulle besöka släktingar på resan.

Föreningen tog 300 kr i entré för storseansen  det kom 97 personer på seansen och jag fick höra här inne på forumet och på nätet  att jag tog hutlöst betalt som medium. Inte någon som såg att jag som medium bara fick tusen kr av dessa pengar och dessutom fick betala för bensinen för 100 mil t.o.r.

Det var ingen som såg att det var föreningen som tog det mesta av betalningen.  

Jag ville bara gråta när jag läste dessa ilskna kommentarer om hutlöst dyr jag var som medium.

När jag arbetade som medium på heltid så tog jag 600 kr för en timme och som sagt vad 67%  av detta går till staten i moms sociala avg och skatt.

Jag hade högre timpenning när jag hoppade in och jobbade som timanställd  inom vården.

Är detta så mycket begärt och vad är då rimligt att ta betalt som egen företagare och medium  frågar jag er som tycker vi medium tar hutlöst betalt och helst ska arbeta gratis.

Vem ska då betala kostnaderna för lokalerna för en stor seans? Här i stan så kostar den billigaste lokalen en skol aula 5000 kr  ABF tar 12 000 kr för en lokal för en storseans en kväll.

Även vi som yrkesverksamma medium har stora kostnader i och med storseanser en lokal för en kurs får jag betala minst 3000 kr för en helg.

En hel del medium vill inte arbeta och ta emot folk för sittningar i sitt hem utan hyr en lokal eller ett kontor.

Det är tyvärr inte ovanligt att vi medium råkar ut för stalkers eller som jag vet flera  kvinnliga medium som blivit sexuellt trakasserade av sitters.

Så har full förståelse att man kanske inte då vill arbeta hemifrån sin bostad och blir då ytterligare en kostnad.  

Så mycket arbete och kostnader som jag inte ens anade när jag började ta emot folk för sittningar helt gratis för många år sedan.

Det var som nu när läkarna sa att nu är det dags att du drar ner på tempot och tänker lite mer på dig själv.

Jag har på grund av för lite sömn och på tok för mycket arbete fått bestående hjärnskador och fått kraftigt försämrat när minne och lär aldrig bli återställd igen enligt läkarna.

Det var som en kollega sa till mig nu när vi tömde kurslokalerna när jag slutade min mediala verksamhet.

Det är på tiden att jag nu drar ner på tempot för har jobbat 14- 16 timmar om dygnet 7 dagar i veckan de senaste 10 åren.  

Nu får FK och staten och ni folket ändå betala för  mitt uppehälle.  

Så ja är det så orimligt att ett Medium tar lite betalt för sitt arbete undrar jag ?

Liksom prästen gör för sitt arbete han har det inte som ett kall och gör det gratis så varför ska vi Medium arbeta gratis?  

Vill man arbeta gratis så är det upp till var och en att göra det men det är inte alla medium som klarar av att leva på luft och vatten utan valt att arbeta heltid som medium låt de också få ta betalt för den tid de lägger ner för sitt arbete.  

Lasse

Annons:
snigelpiga
2014-06-29 22:36
#1

Jag inte har läst hela långa inlägget. Vill bara säga min åsikt om en sak.  Det är, enligt min tanke, väldigt stor skillnad mellan en präst och ett medium.

tarotlasse
2014-06-29 23:33
#2

#1 

Ja visst är det stora skillnader  mellan en präst  och ett mediums uppgifter men ändå väldigt många likheter i vårt arbete. 

Det är faktiskt inte att så stor skillnad att som medium att ha en högmässa i den spirituella kyrkan eller hålla ett dop  bröllop eller begravning. 

Högmässor har jag hållt men Dop Bröllop och begravningar har jag aldrig gjort som medium. 

Men har däremot deltagit när andra medium hålld dessa högtider. 

För den spirituella kyrkan är en godkänd och registrerat tros samfund även här i Sverige som i övriga länder men då kallas det inte  för präst medium  utan för minister. . 

Jag har varit med att o hålla  både andegudstjänster. healinggudstjänster i både Sverige och i England i våra Spirituella kyrkor så jo tusan har vi olikheter men även väldigt många likheter i vårat arbete.

Som medium har jag aldrig tagit betalt överhuvudtaget när jag arbetat inom kyrkan det har bara kollekten som kommer in som betalning och snålare kollektgivare får man nog leta efter. 

Som i England där det flesta la lite små mynt i kollekten som aldrig gick i hop till mediets resa för att komma dit ens gång.  Så har oftast varken tagit betalt för arbete eller resa till dessa kyrkor. Jag har i stället försökt planera in ngn kurs eller ngn mer storseans hos andra arrangörer i närheten för att få i hop ekonomin för dessa resor.

Så jag kan ändå tycka det är en rätt så bra Jämförelse trots allt. 

Här om man jämför så kan man hitta dessa internationella riktlinjer som gäller för medium i olika länder och olika spirituella  kyrkor. 

Så för det mesta så är det bara att gå in på dessa olika trossamfund i olika länder o deras hemsidor så kan ni finna dessa gemensamma´internationella  riktlinjer. 

Lasse

[GunillaF]
2014-06-30 00:17
#3

#1 I vissa saker är det ingen skillnad alls på "en präst och ett medium"! Båda behöver köpa mat, båda måste betala hyra eller amortering på huset, båda behöver kläder på kroppen, båda behöver antagligen en bil mm mm. Vad är det som får folk att tro att medium, healers m.fl. kan leva på luft, bo gratis, gratis bensin, gratis bil…….  Eller ska  soc betala åt medium, healers ?

ALPHIRA
2014-06-30 03:21
#4

Bästa snigelpiga. På vilket sätt är det en väldigt stor skillnad mellan en präst och ett medium? (Du sa A men sa inte B -som man ibland så lustigt säger…🙂)

Mvh Marjaana

Choklad
2014-06-30 17:10
#5

Rent religiöst (beroende på inriktning)är det enligt min åsikt, skillnad på en präst och ett medium. Ta en präst från t ex Pingstkyrkan, som anser att alla andar är onda demoner, och att alla medium är onda häxor och kommer från det varma stället som ingen vill till.

Men ekonomiskt, behöver vi ju alla pengar att kunna leva för, så visst (tycker jag) kan ett medium ta betalt för det h*n ger till den h*n hjälper att få kontakt med andevärlden, eller på annat sätt arbetar åt folk.

Det jag tänker är, att varför tror man att man ska få den hjälpen helt gratis? (fast jag har inte tagit betalt visserligen, men jag har fått hjälp gratis själv, så det jämnar ut sig ) 🙂

Det jag blir arg på, är de  som tar hutlöst mycket betalt och lurar sina kunder. De förstör dessutom för dem som är seriösa i sitt arbete.

U R us

tarotlasse
2014-06-30 17:47
#6

#5 

Rent religöst är Pingst kyrkan, Svenska kyrkan och Spirituella kyrkan alla registrerade och godkända religösa samfund  med egna kyrkor här i Sverige. 

Spirituella kyrkan är ju rätt så ny  som tros samfund i Sverige och har väl som jag hörde sist 350 medlemmar I Sverige. Hur många församlingar det finns i Sverige i dag vet jag faktiskt inte. 

Men där så kan du både bli döpt. vigd och begravd av ett medium precis som i andra registrerade tros samfund i Sverige. 

Här i Sverige så krävs en  att man gått en skola och är utildad  (medium)  minister. 

Men har även andra inbjudna medium inbjudna på dessa högmässor med andekontakt, Healingmässor,  Dop, Vigsel jordfästelse och andra cermonier   

Så absolut ingen skillnad rent religöst och inget alls konstigt med medium i denna kyrka.  

I övriga världen är spirituella kyrkan dessto större i England är det riktigt stort samfund.  Där det finns minst en spirituell kyrka i varje större samhälle och bara i London finns det över 900 spirituella kyrkor.  

Så Inte så stora skillnader mellan en präst och ett spiritualistsikt medium. 

Men  det är en enorm skillnad på medium och medium här i Sverige där precis vem som helst kan kalla sig medium.  Oavsett de har kontakt med andevärlden eller påstår att de har kontakt med gröna små mars människor med antenner. 

Lasse

Annons:
Twinflamewolf
2014-06-30 17:51
#7

En gammal och nött fråga men ack så viktig att ta upp Lasse 😎

Du skriver du blev utnyttjad i tid och otid,tro mig så var det för mig också men jag satte själv gränser för och det får folk helt enkelt finna sig i för man kan omöjligt prestera med detta dygnet runt så där måste vi själva sätta gräns.

Jag tar inte betalt,jag säger exempelvis tvärnej via forum och hemsidan har inte ens en kontaktsida utan det fungerar så enkelt och har alltid gjort att där min guide och jag behövs dit visar han vägen.

Många vet här inne att jag är helt emot allt vad andlighet och pengar heter däremot kan jag förstå dom som ger kurser för det medför en omkostnad men just andliga tjänster där ser jag en stor avsaknad av respekt för våra nära och kära på andra sidan och det ska vara gratis och man kan omöjligt jämföra andliga tjänster med vanliga yrken i all den tid andra sidan ger helt av sig själva utan någon som helst egen vinning.

Nu gör jag mig obekväm med många jag vet men det får jag ta för jag står för den åsikten och ändrar mig inte men som jag skrev förstår jag det när det handlar om olika kurser men just andliga tjänster där saknas stor respekt för dom på andra sidan både guider och våra älskade som gått över.

Vi tog inte betalt av vår mormor när hon levde i fysisk form,vi tog inte betalt för alla dom fina och tröstande ord en far eller mor kan ge under sina jordeliv så hur kan vi ha mage att ta betalt för den kärlek dom kommer med och det helt gratis från andra sidan 😕

Jahapp ja vad ska man då leva på luft eller ställer sig många frågan? nej det handlar inte om det utan då får man se till att ha ett yrke vid sidan om ett fysiskt sådant som försörjer men andlighet och pengar det ska aldrig mixas för andligheten den är till för alla oavsett storlek på plånboken.

Samma sak för prästen han tjänar sin Gud,Gud tar inte betalt för sitt och prästen bör då känna sig så pass kallad att han gör det för sin tros skull inte för inkomst den får han söka på annat håll och infinna sig i kyrkan om Söndagen eftersom han är kallad att gå den vägen.

Jag ser och ni ser hur andligheten har enbart blivit ytlig,den nyttjas,den förstörs just genom att pengar kom in i bilden och med dom försvann den där innerliga längtan att hjälpa andra helt utan egen vinning.

Visst man kan bli utnyttjad men då får man allt sätta ner foten själv och säga nu orkar jag inte respektera det för det är helt upp till oss själva hur mycket vi tar på oss men vi tar inte betalt för andra sidans insatser det är bara respektlöst mot alla dom som vi haft vid vår sida  och när dom var i fysisk form inte fasen tog vi betalt av dom för goda råd inte,tänk efter har ni som tar betalt samvetet att utnyttja era nära och kära på andra sidan för pengar? skulle ni ta betalt av er egen mor och far,son eller dotter ,morfar mormor,farmor och farfar.

Jag kan det inte hur mycket den än sticker i mångas ögon men det gör på tok för ont i mig .Jag kan bara inte utnyttja andras eller mina egna anhöriga för att tjäna pengar på varken i fysisk eller andlig form för det är ingen som helst skillnad på fysisk eller andlig form man utnyttjar inte sina nära och tjänar pengar på deras kärlek och råd.

tarotlasse
2014-06-30 18:53
#8

#7 

Ja du som jag skrev i mitt första inlägg så började jag också med att ta emot för sittningar helt gratis. 

Jag hade svårt att begränsa det och det blev för mycket och fick göra valet ska jag lägga ner den mediala verksamheten eller ska jag minska mitt ordinarie yrke. 

Jag vill poängtera att jag aldrig tar betalt för min andlighet däremot tar jag betalt för  tiden jag lägger ner på det. 

Så vi ser det på lite olika vis men vi är ändå inte så långt ifrån varandra i tanke sättet. 

Däremot när det gäller mina healingbehandlingar så tog jag aldrig betalt för dessa beroende på att jag aldrig stött på någon som utnyttjat mig  på det viset  och den del av andligheten. 

Här ringde inte folk dygnet runt och mitt i nätterna för att få svar på sina relations problem  eller bara var nyfikna på hur det fungerade. 

När det gällde healingen så har det enbart varit personer som verkligen behövt hjälpen och har haft stora problem som inte alltid den ordinarie sjukvården lyckats med. 

Det har fungerat på ett helt annat vis och jag har aldrig sett att jag blivit utnyttjad av personer för den typen av andlig hjälp. 

Men du ska bara veta hur respektlösa och otrevliga många kan vara vid medial vägledning. 

Men även tvärtom där jag drabbats av kärleks kranka stalkers som stått utanför dörren och väntat på mig. 

Eller som när jag satt på en hamburgerresturang och åt då en kvinna såg mig från gatan och går in och sätter sig mitt emot mig när jag äter och ber mig ta kontakt med hennes avlidne make. 

Eller då jag satt ute på festivalen i stan och drack en pilsner med kompisarna då en kvinna kom fram och ville bli spådd.  Jag svarade vid det tillfället att om du tror jag har en tarotlek i fickan så har du fel för det är något helt annat jag har i byxan. 

Det blir helt enkelt för mycket i bland att folk tar för givet att man ska stå till förfogande dygnet runt och var som helst när man arbetar som medium. 

Eller så vid några tillfällen då jag  i sällsynta fall går ut och roar mig på ett dans ställe har blivit tillfrågad  av kvinnor om de kunnat följa med hem över natten o ha lite kul o om jag kan lägga tarot för dom på morgonen. 

Då är det inte roligt längre därför jag beslutade mig att på ett yrkesmässigt sätt arbeta på medium i stället och enbart ta emot folk på inbokade tider. 

ja vilken skillnad det blev i bemötande från klienterna nu var det de som verkligen behövde och verkligen var intresserade av andekontakten eller av vägledningen som kom på besök. 

Healingen  där har det alltid har varit helt annorlunda och därför jag inte heller tog betalt för mina healingbehandlingar.  

Jag tycker  att de e som tar emot för medial vägledning och andekontakt och kan hantera det på det viset gör inte alls gör fel i att göra det gratis. 

Jag kunde inte hantera det och de mängder av folk som ville boka tider för vägledning och valde att dra ner på det ordinarie arbetet för att kunna hjälpa fler människor medialt och som sagt vad behöver även jag mat på bordet och kläder på kroppen  och ser inget fel i att ta betalt för den tiden jag i stället skulle tjänat  mina pengar hos en annan arbetsgivare. 

Det var alla år som medium andevärlden som var min arbetsgivare och de som bestämde om de ville komma igenom eller inte. 

Skulle andevärlden misstycka till att jag tog betalt för tiden jag lägger ner för att bekräfta deras existens.  Så skulle det inte heller kommit igenom  mig så jag kunde förmedla deras existens och budskap. 

Det är hela tiden ett samarbete från alla parter och är det inte ok från ena parten så blir det heller inget  konstigare är det inte.  

Andevärlden respekterar det  och jag respekterar andevärlden så varför respekterar du inte det att man kan ta betalt för andligt arbete ? 

Fundera lite på det fråga ditt inre och fundera lite till varför du tänker som du gör och varför jag tänkte som jag gjorde  innan du svarar på frågan. 

Men en ledtråd  kan du få det var absolut inte för att jag skulle bli rik på mitt mediala arbete för ville jag tjäna pengar  då skulle jag stannat kvar hos min dåvarande arbetsgivare.   

Lasse

tarotlasse
2014-06-30 20:00
#9

#7 

Jag kan tillägga att jag helt och hållet håller med dig att alla ska ha rätt till andekontakt eller medial vägledning oavsett man är rik eller fattig.

Jag har aldrig sagt nej till någon som inte  har haft pengar. 

Det har varit välkomna ändå oavsett de har kunnat betala eller ej.  

Oavsett det gäller en företags ledare som precis  kursat och varit totalt pank eller en hemlös, missbrukare eller socialt utslagna på annat sätt. Eller ensamstående mammor som inte fått i hop till hyran så har jag inte sagt nej. 

Jag har även vid ett flertal tillfällen kommit hem och där det har legat en sedel i brevnedkastet eller fått ett brev med tack för hjälpen och att de då inte hade pengar men nu så hade den ekonomiska krisen vänt så skickar en slant till dig nu och utan avsändare. 

Ett par år i rad har jag fått ett brev till jul med en femhundring med texten  tack för hjälpen när jag verkligen behövde den som mest och inte hade pengar. 

Gudarna ska veta att den femhundringen var välkommen i julas efter ett års sjukskrivning och en helt tom  plånbok precis innan jul.   

Samma text samma handstil men ingen avsändare som året innan. 

Så jag tror jag fått in  dom pengarna för gratis sittningar ändå.  

Lasse

fossingen
2014-06-30 22:52
#10

Betalt eller inte. Har man inte råd att sko sig själv, hur ska man ha råd eller ork att hjälpa andra? Har inte tänkt så mycket på frågan i sig. Jag tänker snarare att ägnar man sitt liv åt just medialitet och inte ett "vanligt jobb" så måste man få in pengar på något sätt. Har man ingenstans att bo/leva så kan man knappast hjälpa någon heller.  Munkarna må inte ta betalt, men de får gåvor så de överlever.


snigelpiga
2014-06-30 22:57
#11

#4  Min tanke/åsikt A. sade jag. Du vill höra även B. Så motiverar jag min åsikt varför jag tycker att det är stor skillnad mellan en präst och ett medium.  Jag har en släkting som är bägge två. Han utbildade sig till teologimagister och sedan skaffade behörighet att få arbeta som en präst.  Men att han medverkar även som ett medium, är hans hobby, inte hans yrke.  Får jag fråga, är du nöjd nu. 😃

spirit33
2014-07-01 00:53
#12

#6 Jag tror inte på att det finns 900 spirituella kyrkor i London… Vart har du fått det ifrån?

tarotlasse
2014-07-01 10:41
#13

#12

Enligt Engelska spirituella kyrkan dit jag var inbjuden till berättade om detta under deras information om Spirituella  kyrkans historia och verksamhet i England.  

Möjligen kan du finna informationen på NSUs hemsida  också.

Lasse

Annons:
Choklad
2014-07-01 11:35
#14

jag känner/kände en  pingstkyrkepräst, och tro mig, de gör vad som helst för att hålla sig till sin Bibel. De kan heala, och det är de bra på, iallafall denne prästen. Så på det sättet kanske de är medium, men att de kan kalla sig för medium i annan mening, tror jag inte, eftersom de föraktar andar och dem som är just medium. Som sagts, i ekonomisk mening, är de likadana, alla behöver vi äta.

Medium betyder "den som sitter i mitten". 

lite mer om själva ordet och dess betydelse:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Medium

U R us

Choklad
2014-07-01 11:40
#15

Vill tillägga att präster "bara" läser sin Bibel, vilken det nu rör sig om. Och ber böner. Och hjälper människor i nöd, men oftast då för att den nödställde ska gå över till den tro som prästen erbjuder. (Men inte alltid)

Ett medium förmedlar , är en kanal mellan två världar. Utan att påverka vare sig det ena eller det andra.

Och båda bör få ersättning för det de förmedlar, ett arbete är alltid ett arbete.

Så tycker jag.

U R us

spirit33
2014-07-02 01:22
#16

#13

Enligt Engelska spirituella kyrkan dit jag var inbjuden till berättade om detta under deras information om Spirituella  kyrkans historia och verksamhet i England.  

Möjligen kan du finna informationen på NSUs hemsida  också.

Du menar SNU, nej det finns ingen info där vad jag kan hitta.  Låter som en överdrift i vilket fall.

spirit33
2014-07-02 16:48
#17

#13 Jag hittade en lista som innehöll 22 st spiritualistiska kyrkor i London: http://www.spiritualist.tv/churches/uk/london/

tarotlasse
2014-07-07 00:55
#18

Ja nu var det ju inte lätt för länken du lämnade går till en icke existerande sida får jag upp i informationen när jag klickar på länken. 

Den Spirituella kyrkan var ju  tidigare en av de 5 största trossamfunden i England för några år sedan.  Så att 22 kyrkor låter ju vara på tok för lite för en stad med över 10 miljoner invånare och London och som  har mer invånare en hela Sveriges befolkning.

Så 900 kyrkor kan mycket väl stämma men att de i dag är olika sorters spirituella  kyrkor och samfund.  

Liksom i alla andra rörelser så förekommer inre stridigheter och spirituella kyrkan har splittrats i en rad olika samfund de senaste åren. 

Så hur det räknas i dag vete sjutton för nu är det ju en jäkla massa olika samfund allt från kristna spiritualistiska kyrkan   till muslimska spiritualistiska kyrkan. 

Helt emot de 7 grundprinciperna som gäller för den spirituella kyrkan.  

Men så blir det när man inte kan enas o har samma åsikter så splittras man i olika grupper. 

Så vad som räknas som vad  i dag i England vet jag inte längre.   Innan så låg alla Kyrkor under ett enat förbund  vilket det nu mer inte gör efter man splittrat på sig. 

Lasse

spirit33
2014-07-07 13:29
#19

#18

Ok, här är en fungerande länk… Det var bara att ta bort lite på länken så vips fungerade sidan. http://www.spiritualist.tv/churches/

Inom engelska spiritualistiska kretsar brukar man säga att det finns strax under 1000 spiritualistiska kyrkor i hela England, så jag vet inte vart du får din info ifrån men det verkar inte vara från någon som vet.

ALPHIRA
2014-07-07 21:34
#20

Kära snigelpiga #1. Nå men då förstår jag att din släkting behöver inte tänka på det dagliga brödet eftersom han/hon har sitt ämbete. Och kan ha mediumskapet som hobby.

Annars heder åt din släkting. Att jobba som både och kan vara tufft. Kyrkan i allmänhet accepterar inte det, har jag för mig. Eller tittar snett på det…

För övrigt, heder åt Lasse. Hans andeteam tog bort min reumatismvärk som jag lidit i ett tjogotal år. Lasse begärde inte betalt.

Annons:
ALPHIRA
2014-07-07 21:37
#21

Glömde tillägga att enligt mig ska ett medium som går miste om sin "normala" inkomst pga hjälparbetet och som gör ett bra jobb, ska ta betalt.

Upp till toppen
Annons: