Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1522 ggr
Oshibwa
2014-06-24 02:45

Bär jag på en gåva jag inte vet om själv?

Jag har funderat på en sak bra länge. Och det slog mig här om natten att jag kanske bär på någon gåva jag inte vet om. Jag har alltid drömt om saker som förknippar med saker som har inträffat dagen efter.  Det kan har varit att jag helt plötsligt drömmer om en person som jag inte har sett på många år. Dagen efter dök han upp på jobbet (jobbar på en restaurang). En natt drömde jag att jag var gravid och skulle föda men någonting var fel. Hur mycket jag än krystade så gick det inte. Vaknade dagen efter av att grannen knackar på och undrar om jag kan köra till veterinären för att hennes katt hade fått missfall…

Detta händer mig inprincip jämt. Men nu slog det mig hårt när jag här om natten drömde om stora vågor i vattnet och att jag försökte rädda min hund från vågorna för det var storm och dom blev bara större och större. Sen idag fick jag reda på att två personer hade försvunnit ute i sjön och dom hade hittat båten upp och nedvänd. 

Är det någon som har samma sak som jag? Som vet vad det är frågan om? Jag blir totalförvirrad och veta vad som händer egentligen. 

Är tacksam för så många svar som möjligt.

Kram!

Annons:
komkoma
2014-06-25 02:23
#1

Om det är så som du skriver så tror jag allt att du kan ha en föraning om vad som ska hända. .Jag har själv drömt om saker och varit med att liknade händelser har inträffat. Det är alltid svårt att veta om det faktiskt är så att man har en "gåva", eller om man bara så himla gärna vill att det ska vara på det sättet. Själv drömmer jag inte så mycket, men jag tänker ofta på saker. Så där ihärdigt och man bara inte fattar varför man INTE kan släppa det. Och sen någon dag senare så händer det eller liknande.

superpandan
2014-06-25 21:00
#2

Du har helt klart en gåva ;)

fossingen
2014-06-28 12:26
#3

#0 Du har helt klart en gåva, om än den kan vara väldigt jobbig. Har haft dessa drömmar också som inträffat, fått förvarningar för stora saker som sedan inträffat kort efter.  Så det kan vara otroligt jobbigt om det inträffar exakt som man såg det. För då tänker man, hade jag kunnat göra något? Dock ibland får jag se långt bakåt i tiden i mina drömmar. Och ibland ser jag saker som inträffar dagen efter.

Hur länge har du haft dessa drömmar? Ibland utvecklas man ännu mer inom det "andliga" än bara drömmarna.


Oshibwa
2014-07-03 02:15
#4

Jag vet inte exakt, Har märkt av drömmarna förra året. Och dom blir bara fler och fler. Alldeles nyss så hade jag även en tanke på en random sak som bara dök upp i huvudet. Klickar vidare på denna sida och ser en som har skrivit om EXAKT det som slog mig bara minuten innan.

Jag har ingen andlig erfarenhet alls. Jag har känt av men är osäker på om det är mitt egna mående eller om jag tar in något. Jag var för inte så längesedan och fick fransförlängning och hon som gjorde det gav mig healing på samma gång och hon berättade att jag har den förmågan. Men jag har svårt att förstå vad som är ''förmågan'' och vad som är mina egna känslor. Det blir lite rörigt . :/

Oshibwa
2014-07-03 02:18
#5

Om jag säger så här… Jag går runt med kaos inombord inprincip hela tiden. Kan inte sova på nätterna. Kan känna alla känslor som finns på en och samma gång och allting ger mig en förbannad huvudvärk som aldrig släpper. Har varit hos läkaren ett antal gånger och allting ser bra ut hela tiden.

komkoma
2014-07-03 02:27
#6

Testa att dra ut på en snabb löprunda innan sängen, intervalla lite bara för att trötta kroppen, rensa skallen. Det fungerar iaf för mig (ibland) Prata med folk om detta, så länge det är en "hemlighet" så skapar det bara oro vilket bara förstärker din känsla av kaos inombords. Va detta anledningen till att du gick till en läkare?

Annons:
Oshibwa
2014-07-03 02:31
#7

Jag har gått till läkaren för en drös olika anledningar. Yrsel, depression, illamående, koncentrationssvårigheter, andningssvårigheter, rastlöshet, ont i rygg, huvud, mage, nacke, äggstockar, you name it.. Det roliga är att det kan gå på en sekund så är det försvunnet helt plötsligt.

Jag har börjat prata med min mamma om mina drömmar men jag vågar inte berätta för fler i rädsla av att dom inte skulle förstå.

molam
2014-07-03 02:57
#8

JAg får inte direkt så, men får "Deja Wu" Känslor, Kan sitta och göra nånting Sen slutat Jag med det och ordbajsar nått sedan händer Det Ett PAr minuter senare

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

H-lena
2014-07-03 13:42
#9

Jag måste säga att jag känner igen mig lite i dig! Har också ofta huvudvärk, blir lätt illamående, yr ibland osv. Först ska man ju alltid utesluta medicinska orsaker vilket det verkar som att du har gjort. Om jag jämför med mig själv har jag mycket lätt för att inbilla mig saker, eller snarare framkalla smärta själv. Speciellt i magen, och illamående blir jag då jag känner mig "ångestig". Läste nånstans att människor som har problem med ångest, ADHD och andra liknande sjukdomar, att det egentligen kan förklaras med att de är känsliga för det övernaturliga, vilket jag tycker är en mycket intressant tanke!

Jag tror definitivt att andevärlden kan påverka oss, får oss kanske att bli trötta eller må dåligt. Känner igen det där med kaoset också! Har också svårt att sova. Speciellt nu när jag har uppmärksammat min förmåga mer den senaste tiden. Så du kan vara i ett stadium där du precis börjar upptäcka din medialitet. Det hon sa, hon som gav dig healing, att du har förmågan tror jag innebär att du har en "talang" för det övernaturliga generellt, och om du vill så kan du utveckla den. Att du helt enkelt är känslig för det. Förstår du? Det med dina drömmar tycker jag låter som att det kan vara lite .. vad ska man säga, andevärld i? Eller budskap. Har också det ibland, inte jätteofta men det händer. 

Du kanske skulle må bättre om du lärde dig att stänga av? Jag kan det inte själv men det finns säkert flera stycken här på forumet som kan hjälpa dig med det. När du vet hur du "stänger av" så kan du ju se om du mår bättre?


Oshibwa
2014-07-08 21:27
#10

I går natt hade jag en dröm om jobbet. Jag skulle tempa kylarna och fick inte ner en kyl i temp så vi var tvungen att slänga alla produkter och stänga av kylen. När jag kom till jobbet dagen efter så berättar dom att ena kylen hade gått sönder (dock inte samma kyl som jag drömde om) men ändå. Vet inte om jag ska tycka det är spännande eller otäckt. Och när man berättar för folk så fnyser dom bara åt mig och säger att det är omöjligt så jag har valt att inte berätta för fler än min mamma om mina drömmar.

Upp till toppen
Annons: