Annons:
Etikettövrigt
Läst 7574 ggr
alicia80
6/23/14, 3:00 AM

Lufterian

Vad tror ni om lufterianer? Är det möjligt? Finns dem? Jag gjorde en workshop i februari som heter Awaken the illuminated heart (ATIH) från The School of remembering som Drunvalo Melchizedec är grundare till. Den var helt fantastisk och gick ut på att börja leva genom hjärtat och inte genom hjärnan som det flesta människor på jorden gör. Det var en lite kompliserad meditationsprocess med både maskulina och feminina instruktioner. Det ultimata sättet att göra denna förvandling på är att göra det i fullkomligt mörker. Helst sju dygn utan mat och dryck i en grotta. Detta är ju inte möjligt med människans sätt att leva på idag därför kom man på denna workshop i stället med speciella instruktioner. Vid mörker Meditation aktiveras nämligen det sjätte chakrat (pituitury chakra)som sitter vid tallkottkörteln (pineal gland) och då öppnas det inre ljuset. Vid denna Meditation lär man sig att andas genom prana. Prana är en livsenergi som flödar genom kroppen. Om man gör detta behövs varken mat eller dryck. Igår träffades vi i gruppen eftersom vi kom varandra väldigt nära och det nu gått ett tag sedan vi sågs. Vår lärare bjöd hem oss efter att ha varit bland annat på resande fot. I Thailand deltog hon tillsammans med en grupp på ett retreat där man går in i en grotta i 14 dygn utan mat. Syftet var att lära sig andas genom ljuset från Prana och leva fullständigt genom hjärtat. Kvinnan som ledde detta retreat var lufterian och hade alltså inte ätit eller druckit på över 20 år. Min lärare sa att det nu är dokumenterat att detta är fullt möjligt och att hon träffade fler där som var lufterianer och ändå hade optimal hälsa. Om detta är möjligt har vi nog långt kvar innan vi kan leva så. Jag har sett dokumentärer om detta innan och för mig känns det så rätt. Tänk om det inte var meningen att vi skulle äta allt levande från början?

Annons:
Gur4m1
6/23/14, 6:00 AM
#3

Om folk kund elea på luft så vore det ju underbart, och skulle lösa många konflikter som gjort att människor behövt kriga och dö/döda varandra i årtusenden. Därför har jag svårt att lita på att detta faktiskt ÄR dokumenterat.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

mayolica
6/23/14, 8:32 AM
#4

Jag läste en artikel om det där för många år sen, blev mest förundrad då och visste inte riktigt vad jag skulle tro om det? har aldrig träffat någon person som påstår sej leva på luft (eller ljus )
 Jag har inte lyckats hitta någon seriös information om att det skulle fungera? tvärtom har jag hört att det ska vara bluff. Dessutom har jag läst att man varnar för det och avråder att prova. 
Om man tror på det kanske man bör fundera över varför det finns människor i världen som dör av svält ?
Jag tänker att om det verkligen skulle ha fungerat så borde någon ha kommit på tanken att införa det bland fattiga människor som svälter.

~ mayolica ~

alicia80
6/23/14, 12:08 PM
#5

Men det är ju det som är grejen. Man måste leva på ljuset / energin från kärleken. Vi människor har glömt hur man gör det. Det är därför det bara finns några få som kan detta. Men fler och fler börjar vakna ..

Loris M
6/23/14, 1:05 PM
#6

#5

Jag vill inte säga att det är omöjligt (även om det säkert är relativt lätt att rent medicinskt och vetenskapligt motbevisa att det inte går), men det är just följande: "… det bara finns några få som kan detta." som gör att jag blir lite extra skeptisk. Det är ett rätt så vanligt argument som de som vill tjäna pengar inom det andliga använder. Andlighet ska inte vara så svårtillänglig och kosta.

Det finns alltid några "utvalda" som ska upplysa resten av befolkningen som inte kommit långt i sin utveckling hur dettta ska gå till. Men då måste man ju betala först.

Visst, tanken är ju vacker och det skulle vara jätte bra om det fungerade. Då skulle människor slippa dö av svält som någon redan skrivit. Men det lustiga är att dessa läror når aldrig svältande människor. Utan enbart de som har förmånen att ha mat på bordet varje dag och kan unna sig att välja om de vill äta eller inte.

Annons:
alicia80
6/23/14, 1:25 PM
#8

Man kan ju undra varför?

Zamizen
6/23/14, 2:27 PM
#9

Jag har en bok om det här hemma. Det är inget ni bör göra, eftersom alla som har försökt bli lufterianer slutar för att det blir för jobbigt. Vissa har klarat av veckor och andra månader, men inte så dom bara kan leva på luft hela tiden. Fast när dom gjorde det så säger dem att dom blev ett med "alltet". men avråder folk för att göra det

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Magi-cat
6/23/14, 4:14 PM
#10

hade det varit meningen att vi skulle leva på luft och ljus hade vi inte haft matsmältningssystem osv. Så nej, jag tror inte det är meningen och inte heller möjligt. Varför göra det så komplicerat för sig. :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

GråttNyttHår
6/23/14, 5:16 PM
#11

Hade det varit meningen att vi skulle leva på luft så hade vi varit ungefär som blommor. Jag måste säga att jag tror detta är rent svammel. Isf skulle väl folk som är exempelvis anorektiker klara sig bra. Ne, detta låter farligt för dom som vill testa.

Den enda som kan ändra dig är du.

GråttNyttHår
6/23/14, 5:16 PM
#12

Hade det varit meningen att vi skulle leva på luft så hade vi varit ungefär som blommor. Jag måste säga att jag tror detta är rent svammel. Isf skulle väl folk som är exempelvis anorektiker klara sig bra. Ne, detta låter farligt för dom som vill testa.

Den enda som kan ändra dig är du.

[Lindyhop]1
6/23/14, 7:04 PM
#13

Hur går det med tarmarna och matsmältningssystemet som är vant att jobba? Tarmparalys dvs allting lägger av? Lever och njurar? 

För min del är jag övertygad om att vi är skapta att äta, t.om i andevärlden kan man äta och dricka om man så vill. 

Leva genom sitt hjärta kan man göra utan att späka sej. Ursäkta, men jag tycker det låter flummigt och tillkrånglat.

Annons:
alicia80
6/23/14, 8:14 PM
#14

Vi klarar inte att leva på luft men om vi hade varit fulländade hade vi det. Vilket vi inte är i denna värld. Vi kan inte dra in fattigdom och anorektiker i samtalet för den världen är sååååå långt ifrån som det bara går. Matsmältningssystemet finns så vi kan äta föra att uppleva smaker för njutnings skull osv.

GråttNyttHår
6/23/14, 8:31 PM
#15

#14 men då är det enda som är fulländat typ växer enligt din teori. Jag drog upp anorektiker för att visa på att det du tycker är fulländat faktiskt dödar människor. Men tror du att det är fulländat att inte äta så testa om du kan bli luftarian. Du kan leva länge utan mat, men utan vatten blir det svårt.

Den enda som kan ändra dig är du.

Gur4m1
6/23/14, 9:51 PM
#16

#14 varför skulle matsmältningsystemet finnas för att njuta av maten. Logiskt skulle vi bara haft smakkänslor som vi har i munnen men sedan inte haft några njurar, tarmar, lever etc för att ta upp all näring som finns i maten. Vet du någonting alls om människans existerande biologi? Fotosyntes etc? Varför skulle världen där folk sälter- och dör, pga fattigdom (som inte alltid beror på människans ondska- utan av naturkatastrfer, torka etc- vara så långt bort så de inte kunde leva på luft och kärlek? Superflummigt, jag tror inte ett dugg på detta.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

MoaL
6/23/14, 10:27 PM
#17

Det finns ingenting som kan leva på bara luft och/eller kärlek. Även växter behöver näring och vätska för att överleva (de lever med andra ord inte på luft), och likaså gäller oss människor och alla andra djur.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

alicia80
6/25/14, 8:52 AM
#18

Jag vet inte. Jag fick bara en känsla av att det finns nåt större som vi kommer kunna leva på i framtiden. Saker ändras hela tiden. Vad jag förstått det som så är det inte att sluta äta som gör en till lufterian. Det är vad som händer efter man får energi av denna källa. Men än så länge klarar bara väldigt få högt andligt utvecklade människor detta. Då behöver man inte mat längre. Jag är då ingen lufterian. Och förespråkar det inte heller. Klarar mig inte utan mat mer än 3 timmar. Men det finns nåt intressant med det. Jag var nyfiken på att höra om fler visste mer om ämnet. Mina källor är nämligen ganska trovärdiga. Och efter de tillstånd jag med erfarenhet vet att man kan hamna i genom Meditation så tror jag inget är omöjligt. Vem vet kanske människan är på väg att utvecklas dit någon dag?

Gur4m1
6/25/14, 11:11 AM
#19

JAg tror absolut på att människan kan svälta sig själv med ren tanke/viljekraft och att vara utan mat kan även skapa halucinationer och främjar därmed en del "andlighet":) Men att människan en dag kommer dit hän att vi inte längre behöver äta…efter miljoner av år för att utvecklas där vi är idag- hela tidne med matsmältningsystem, tror jag inte på. Det är iallafall ingenting vi lär hinna få uppleva.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

GråttNyttHår
6/26/14, 5:22 PM
#20

#18 man mår bättre av kärlek och ljus. Men eftersom vi är rörliga och inte som växter så lär det nog ta miljarder år innan det ensskulle vara möjligt att vara utan mat. Det är som att vara utan sömn ett längre tid. Man mår skit. Säger det av egen erfarenhet. Men kan även säga att hjärnan är duktig på att luras.

Den enda som kan ändra dig är du.

Annons:
[Lindyhop]1
6/26/14, 6:47 PM
#21

Man kan väl  få kärlek och ljus fast man äter fast föda och dricker?

Iallafall upplever jag det så.

alicia80
6/27/14, 6:41 AM
#22

Det är klart!! Ni missförstår visst vad prana är. Vet inte hur jag ska förklara bättre. 😊❤️

Marr
6/27/14, 11:03 AM
#23

Detta har Yogis och Gurus hållts med sen urminnes tider. Jesus, lärjungar och medicinmän verkar också kunnat använda sig av Prana. Finner det intressant men inget för oss vanliga människor som saknar kunskap och insikt i detta, kan jag tänka.

Kanske ska människan kommer utvecklas åt detta hållet? Fast det tar nog sin tid. En länk om någon vill läsa ännu mer.

http://kristinasa.wordpress.com/2010/05/01/lever-pa-prana-yogi-har-inte-atit-eller-druckit-pa-70-ar/

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

GråttNyttHår
6/27/14, 2:24 PM
#24

#22 Kanske genom att börja med att förklara bättre. Du frågar i första inlägget om vi tror att det funkar. Jag säger då nej. Men du ska ändå försöka övertyga. Vill du inte veta vad andra anser så fråga då inte.

Den enda som kan ändra dig är du.

spirit33
6/27/14, 3:56 PM
#25

Det låter som om du hamnat i något sektliknande. Säger någon att de kan leva på luft och att det är dokumenterat… Ta dig därifrån så snabbt som möjligt.

Farwuq
6/27/14, 4:04 PM
#26

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

alicia80
6/27/14, 4:45 PM
#27

#24 Ja jag var lite dålig på det . Men trodde folk tittade på länkarna. Jag försöker nog övertyga mig själv för jag vill tro och jag vill också uppleva prana då jag undrar hur denna energi kan vara så mäktig att man inte ens behöver föda.

Annons:
alicia80
7/26/14, 9:53 AM
#28

Har numera sett många intervjuer och dokumentärer med lufterianer. Efter jag såg denna intervju med denna Lufterian föll allt på plats . Smart man!! http://m.youtube.com/watch?v=TsUovm17Z2s&autoplay=1

Gur4m1
7/26/14, 12:12 PM
#30

Smart för att hans övertygelse stämmer överrens med din? :D Jag upplevde honom som stillsam och balanserad, men smart?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

alicia80
7/26/14, 3:42 PM
#31

Absolut inte . Nästan tvärt om. Smart för han lär ut något väldigt viktigt till dem som känner ett kall. Till skillnad från andra lufterianer som mer försöker sälja in och få anhängare.

Pialinn
7/27/14, 10:03 AM
#32

Alicia80

Det är svårt att titta på länkarna för du har skrivit in bokstäverna. Tycker det blir för svårt när man inte bara kan trycka på texten. En riktig länk har blå text.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Marr
7/27/14, 10:12 AM
#33

Är det denna?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

AnnikaIII
7/27/14, 10:28 AM
#34

Hmm…att försöka leva på luft…?? nä vet ni vad, det köper jag inte, jag tycker att det är det mest oandliga jag läst på länge. Vi är fysiska varelser inte ljusväsen och som fysisk varelse behöver vi fysisk näring och som ljusväsen så behöver jag ljus. Enkel matematik. Dessa påståenden har funnits länge och är inget nytt och om det hade fungerat så hade vi både hört och sett mer utav det och det hade startats skolor och liknade för att lära alla folk det så att svälten tog slut t.ex 
Nä, önsketänkande och lagom lurendrejeri är nog svaret på den frågan.
Kände en dam en gång på 80-talet som påstod att hon levde på luft men ensamen hemma drack hon buljong och åt Damj….ja ja när hon väl blev avslöjad av sina elever så blev det inte någon vacker ljus historia precis. 
Det är när vi människor går på sådana här  historier som vår andliga utveckling bromsar upp, vi blir fattigare också, det mesta kostar pengar. 
Lev livet gott folk…och njut av god mat och dryck….

Carpe momento

Annons:
alicia80
7/28/14, 7:20 AM
#35

Ja !! Tack Marr

alicia80
7/28/14, 7:24 AM
#36

Jag fattar inte varför länkarna blir så numera?

Upp till toppen
Annons: