Annons:
Etikettövrigt
Läst 1264 ggr
Mysan_
6/19/14, 9:33 PM

Anden i glaset.

Hej,
Jag skulle gärna vilja köra det här Anden i glaset.
Hur gör man och vad ska man tänka på? 🙂

Annons:
Cahira
6/19/14, 9:39 PM
#1

Varfor vill du det?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
6/19/14, 9:43 PM
#2

Man ska inte ''leka'' med sådant man riskerar att inte kunna hantera =)

Amandla
6/19/14, 9:45 PM
#3

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cahira
6/19/14, 9:46 PM
#4

Haller med. Vet manga som "lekt" Anden i glaset och fatt med sig riktiga obehag efterat under manga manaders tid tills de fick hjalp att bli av med det. Mardrommar, ljud, somnloshet ar nagra exempel pa saker de upplevde.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Mysan_
6/19/14, 9:49 PM
#5

#1 Är nyfiken. :)

#2 Vad menar du? Kan nåt gå fel? 😮

#3 Ska läsa! :)

#4 Oj då. Fast jag hör redan ljud, ser saker, och känner lukter som enligt andra inte finns. Min mamma säger att det är hallucinationer.

Mysan_
6/19/14, 9:53 PM
#6

Okej, det verkade rätt komplicerat och läskigt, så det blir nog inget. ;)

Annons:
Saffran0Spice
6/19/14, 10:02 PM
#7

#5 Anden i glaset går ut på att kalla till sig andar och ''prata'' med dom, men du kan ju aldrig veta vilka andar du bjuder in - så du kan lika gärna råka bjuda in något som du verkligen inte vill ha och då är det bra att veta vad man håller på med. =)

Anden i glaset är som att leka med Ouijabräde, inget man bör hålla på med överhuvudtaget =P

catcult
6/19/14, 10:22 PM
#8

Jag gjorde Anden i glaset massor av gånger när jag var yngre, det är småtrevlig underhållning för uttråkade tonåringar och inte det minsta farligt. Du kan vara lugn. 😉

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Mysan_
6/19/14, 10:27 PM
#9

#7 Oj :o #8 Vad bra. :) Men kommer det dit andar man pratar med? Finns dom på riktigt? :)

catcult
6/19/14, 11:30 PM
#10

#9 Jag tror faktiskt inte att det kommer andar på riktigt, snarare är de alltid någon eller några deltagare som undermedvetet (i vissa fall säkert även medvetet) puttar glaset till de bokstäver som stavar det budskap deltagarna önskar. Detta kan jag givetvis inte bevisa och folk får tro vad de vill, jag tyckte charmen i Anden i glaset låg i att någonstans innerst inne ha en liten förhoppning om att det kanske är äkta. 🙂 Dessutom är det alltid lite mysigt att kolla på några skräckfilmer i mörkret, tända levande ljus och sedan skrämma upp varandra med en session.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Mysan_
6/19/14, 11:32 PM
#11

#10 Fast finns andar över huvud taget då? :)

catcult
6/19/14, 11:54 PM
#12

#11 Det är något man själv får välja om man tror på eller ej; det finns inga bevis för att andar finns, om det är det du menar.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

ALPHIRA
6/20/14, 1:36 AM
#13

Om man är oerfaren och bara vill "leka" så kan denna lek vara farlig.

Var själv tonårig och nyfiken. Fick uppleva hemska saker efter experimentet långt efteråt. Mycket obehagligt.

Man måste KUNNA hantera andevärlden innan man ger sig in på den på detta lekfulla sättet.

Bäst att låta bli.

Låt din andliga förmåga växa fram/tillbaka naturlig väg. "Dom" där uppe hjälper dig i din utveckling.

Annons:
Aleya
6/20/14, 2:00 AM
#14

Du önskar att leka med saker du inte borde. Du är inte mogen för detta och bör därför inse islandshästen att du bör vänta och strunta i sådant nu. Du lägger ribban på 2, 10 när du bara kan hoppa 1, 50.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ALPHIRA
6/20/14, 2:14 AM
#15

Bästa Islandshästen. 

Du gör precis som Aleya här ovan menar. Du hoppar hit och dit utan något mål, utan träning.

Du vet inte om andar finns på riktigt (#9 och #11).

Jag vill bara säga så här att vänta tills dom själva kontaktar dig. Det kommer dom att göra om dom har något att förmedla just till dig. Seriösa och goda andar sysslar inte med "vad som helst" bara för att du själv vill. Dom är klokare än så.

Lev livet istället, allt kommer i sinom tid.

Denna kommentar har tagits bort.
Mysan_
6/20/14, 11:25 AM
#17

Men alltså, vissa säger att jag inte ska göra det, andra säger att det inte är någon fara. Vilken sida ska jag välja?

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
6/20/14, 11:38 AM
#19

#17 De som inte tror att det finns några andar tror heller inte att det kan vara farligt att kontakta något som inte finns.🙂

De som tror att det finns andar och har egen erfarenhet vill varna för att leka med något man inte förstår, som ALPHIRA i #15.🙂

Du måste inte välja sida, utan ta det lugnt, lev livet och låt resten ge sig självt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

catcult
6/20/14, 11:49 AM
#20

#17 Gör det, det blir bara mer spännande och höjer upplevelsen när man får höra hur farligt det kan vara av andra. 😉

Ärligt talat, miljontals svenska ungdomar har gjort Anden i glaset och OM det nu skulle vara fruktansvärt farligt hade vi varit översköljda av rubriker i Aftonbladet vid det här laget: "Anden i Glaset - nya DÖDSLEKEN!", "Leia, 15, DOG strax efter DÖDSLEKEN!", "Ny motion: FÖRBUD mot glas och levande ljus!", osv.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
Magi-cat
6/20/14, 12:00 PM
#21

#20 Rubriker är inte mycket att gå efter, men vem vet vad det finns för rubriker om vi börjar leta, eller vad som kommer i nyhetstorka?😎😃

Hittade den här, om julkalendern:

"Anden i glaset är livsfarligt"

http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&Action=1&NewsId=985&PID=416


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mysan_
6/20/14, 12:30 PM
#22

#21 Det verkar ju bara spännande. :P Det skulle ju vara en upplevelse, ifall det blev så. Men enligt henne verkade det ju inte vara så roligt, men jag får se om jag testar eller inte. :P

Magi-cat
6/20/14, 1:15 PM
#23

#22 Eller vänta och se. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Zamizen
6/20/14, 1:39 PM
#24

jag skulle ABSOLUT INTE rekommendera att göra Anden i glaset, det kan hända väldigt hemska saker om du kontaktar andevärlden så utan någon kunskap. du vet inte ens om andar finns? 

Och jo det kan va farligt!

Ex. 1.   Min kompis och jag körde Anden i glaset sedan helt plötsligt fick han en icke god sak efter sig som fortfarande följer han och plågar han.

Ex. 2. Kände en annan kompis som gjorde Anden i glaset men sedan kollapsade och dog, och ingen vet varför. sorgligt men sant. Så du borde ABSOLUT INTE göra Anden i glaset! och varför dom icke troende personerna inte uppfattar det som farligt är för att dom är stängda för andevärlden så dem inte kan bli påverkade, DÄRFÖR upplever dem inte något farligt. Men visst om du vill riskera att bli så rädd så du får sova i dina föräldrars säng så visst. ditt val 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Flöffo
6/20/14, 1:49 PM
#25

Jag skulle inte riskera. 🙂

//Flöffo

fossingen
6/20/14, 2:05 PM
#26

Rekommenderar inte det. Vet via en person om den personens kompis som förlorade flera i familjen som inom några dagar efter leken dog i olika konstigheter.

Värt att chansa? Upp till dig själv. Men man ska ju som sagt "inte leka med elden."


J-Artur-K
6/20/14, 5:57 PM
#27

Jag avråder folk ifrån göra anden glaset som inte vet vad dom gör. 

När jag gick i gymnasiet var vi några som skulle göra Anden i glaset men var en person som vägra göra det (man ska ha i åtanke att han var en person som klassades tuffare o så) Han berätta varför han inte ville vara med till en annan person som var en av dom som klassades tuffare i skolan. (jag var god vän med den personen så han berätta för mig sedan varför) 

Han hade en vän som gjort Anden i glaset. Som senare gått in på toan och där inne hade en ande visat sig för honom. Han blev skräckslagen av det han såg och efter det blev han en helt en annan person efter det. Han for hon in o ut ifrån mental sjukhus efter det där 

(min högra hand flyger bort ifrån tagerna när jag skriver detta hela tiden kravtigt men nu även den högra. Jag får oerhört svårt för att skriva. Får hela tiden skriva om. (är väldigt irriterande) 

(Är andra sidan som gör det för visa hur allvarlig denna situation var) 

Jag måste ta en paus nu för att lugna mig för kunna skriva nästa händelse. 

En god vän till mig även idag (vi gick samma klass i högstadiet och är vänner även idag) 

Han har själv mediala visa andliga förmågor men använder inte dom. 

Han är en person som talar sanning och inte ljuger för en om han berättar historier för en. 

Han berätta för mig och jag själv tror han talar sanning för en. 

Han berätta att en han känner gjorde Anden i glaset och den personen fick budskapet att han skulle gå ut till vedboden. 

Han gick ut i vedboden men kom inte tillbaka. 

Han hittades senare död i vedboden . 

Ingen vet vad som hände i vedboden som gjorde att han dog. Det ända dom vet är att han fick budskapet i Anden i glaset att han skulle gå ditt ut. 

Samma med det första jag nämnde allt börja med Anden i glaset som förändra deras liv helt o hålet. 

En gemensamma nämnaren är att dom jag kände som hade en person som gjort Anden i glaset hörde man på deras röst att dom var väldigt påtagen av det dom visste om. Båda två hade en stor respekt för Anden i glaset genom deras vän som gjort Anden i glaset som förändra deras väns liv (dom hade inte samma vän var 2 olika personer o 2 olika vänner) 

Allt börja med en lek med Anden i glaset. Göra något roligt o spännande. Men sluta i en stor tragedi. För båda två.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[Gudrun-Berit]
6/20/14, 11:29 PM
#28

Jag har gjort Anden i glaset och det funkar inte om du inte vet att det finns andar i närheten men första gången jag gjorde Anden i glaset då hade jag inte sett någon ande i hela mitt liv och efter jag hade gjort Anden i glaset så har det följt efter två tjejer efter mig och jag ser dom hur lätt som helst och jag kan se andra också ! Jag har sett typ ett huvud som kom över mig och mina vänner och dom hade också gjort Anden i glaset och vi blev super rädda och vi fick tårar också men jag ska göra det igen tror jag men om du är rädd för andar så rekommenderar jag inte att du gör Anden i glaset ! Men du får göra som du vill ;)

J-Artur-K
6/20/14, 11:48 PM
#29

#28 Det fungerar fast det inte finns ande i boendet man är i. I vanliga fall. Om du är medium och kopplar upp dig i ett boende så kan du alltid få kontakt med andar oavsett om anden inte är där i vanliga fall. Är på grund av att du kopplar upp dig som du får kontakt med andar som kanske inte är där i vanliga fall. 

Om du gör Anden i glaset är det samma princip. Spelar ingen roll om det inte finns andar där i vanliga fall. Om en person har förmågan och kontroll på det andliga så spelar det ingen roll. Jag kan ju sitta här hemma och få kontakt med en ande som bruka vara i kina i vanliga fall. Är bara tänka på den anden o koppla upp mig. (om den anden accepterar kontakten såklart jag kan ju inte tvinga en ande att prata med mig) 

                                      Men är bara mina åsikter. 🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
6/21/14, 12:37 AM
#30

Summa summarum. Bäst att låta bli om man inte har tillräckligt med kunskap hur andevärlden (som är så bredd) fungerar.

Det finns så otaligt många andra väsen än vanliga andar som finns som kan passa på…

Mysan_
6/21/14, 12:39 AM
#31

Har bestämt mig för att inte göra det. Överlever hellre tråkigheter än att dö av en lek. ;)

ALPHIRA
6/21/14, 12:51 AM
#32

Fantastiskt kära Islandshästen! 🙂👋🤗🤗

Nu kan man sucka av…går nu och lägger mig med ett leende på läpparna.

Du är en klok människa! 🌺 ❤️

…om bara jag själv hade varit det när jag var ung…ångrar… 😕

Tråkigheter har vi alla i livet, dom är för att övervinna. Helt normalt.

catcult
6/21/14, 2:52 AM
#33

Självklart måste var och en få göra vad de vill så länge det inte skadar någon annan. :)

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

MichaelaM
6/21/14, 10:13 AM
#34

Gör inte det !!!!!! Finns andra sätt ! Big no no!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
J-Artur-K
6/21/14, 11:48 AM
#36

Fast om man gör Anden i glaset o något händer tror jag inte det första man tänker är att gå till tidningen. Tror man hellre är tyst om det för omvärlden. Inte för att man inte vill att omvärlden inte ska veta men inre rädsla för att inte bli trodd. Man är nog redan så psykiskt påfrestad att man inte vill bli mer psykiskt påfrestad. Tror inte en kontakt med en tidning hjälper en precis.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
6/21/14, 11:55 AM
#37

I denna artikel avråder Benny Rosenqist Anden i glaset o berättar vad han var med om som barn när han gjorde det i en artikel 

http://www.tidningennara.se/Artiklar/Reportage1/Anden-i-glaset-br-Inget-att-leka-med/

Ny dag nya möjligheter

Denna kommentar har tagits bort.
J-Artur-K
6/21/14, 12:22 PM
#39

#38 Skeptiker finns det gott om med Glad

Ny dag nya möjligheter

Denna kommentar har tagits bort.
spirit33
6/21/14, 12:37 PM
#41

Vi kam slå fast att är man psykiskt instabil, så ska man låta bli allt som kan få sinnet att rinna över.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
catcult
6/21/14, 12:58 PM
#43

Jag skrev ett långt inlägg igår som jag sedan raderade då det kanske kunde uppfattas som raljerande trots att det på intet vis var menat så.

Andemeningen av det jag ville få fram var att det inte handlar om att vara "troende" eller "skeptiker", men att man alltid bör ha ett sunt mått av skepsis inom sig när man lyssnar på människors anekdoter (särskilt sådana som hänt en "kompis kompis"). Ofta är den enklaste förklaringen till att något hänt den korrekta, t. ex. är det större sannolikhet att någon som blir totalt personlighetsförändrad efter att ha gjort Anden i glaset faktiskt har en psykisk sjukdom redan från början än att någon elak ande är skyldig.

Jag vill poängtera att jag inte är en "skeptiker", jag är inte heller "troende", jag är bara Jag och jag väljer att inte svälja allt med hull och hår, men heller inte avfärda allt.

Som fjortonåring var jag mycket frekvent besökare av en sajt för Wiccaner, vi kan kalla den "Ymånas Wicca Page". Ymåna var i tjugårsåldern och hennes forum bestod till största del av tolv- till sjuttonåringar som näst intill dyrkade Ymåna. En kväll berättar Ymåna som vanligt mycket målande om ytterligare ett fantastiskt möte hon haft med diverse andar och väsen. Dessa andar och väsen hade uppenbarat sig för henne, hon beskrev alla mycket ingående och de hade fört djupa diskussioner med varandra. I vanlig ordning dök bekräftande ryggdunkningar upp av imponerande – jag skulle till och med vilja kalla dem frälsta – tonårstjejer. 

Det märktes att Ymåna trivdes med denna bekräftelse, jag tyckte att något verkade "off" med henne och minns att jag uppfattade henne som ett skolboksexempel av en person med narcissistisk personlighetsstörning. Jag frågade Ymåna om hon kunde rekommendera några svampar eller hallucinogena Droger man kunde ta för att kunna uppleva sådana fantastiska saker, varpå hon tar mycket illa vid sig och försäkrade mig om att hon aldrig skulle ta några Droger och att en äkta häxa heller aldrig behöver ta det för att uppleva det hon gjort. Självklart blir jag också uppläxad av andra fjortonåringar för att jag överhuvudtaget kunde vara så dum att jag frågade eller ens antydde att Droger kunde vara inblandade i Ymånas "uppenbarelser".

Som den rebelliska lilla tonåring jag var blev jag fast besluten att gå till botten med detta. Jag lyckades efter lite grävande hitta bevis på att Ymåna mycket riktigt var en flitig användare av s. k. "magic mushrooms" och flera privata konversationer mellan henne och hennes IRL-vänner där de diskuterade "svamparna de käkade i helgen" och sina trippar.

Dessvärre trodde ingen av hennes lärjungar på mig när jag senare rebelliskt copy-pastade mina fynd på forumet. Ymåna var godheten själv och skulle aldrig ljuga för dem! Ymåna blånekade självklart, hävdade att jag hittat på alltihop och författat alla mail själv eftersom jag var avundsjuk på hennes högt utvecklade förmågor. 😂

Med detta menar jag inte att alla som ser andar/väsen/whatever är fake, men att det oftast finns en logisk förklaring till att någon ser syner eller drabbas av övernaturliga upplevelser.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

J-Artur-K
6/21/14, 1:35 PM
#44

#43 Du får ha i tanken att det finns anledning att vi börja skriva mer om vad som kan hända i värsta fall. 

Ditt inlägg i  #20 där du uppmanar att man ska göra det kanske är en anledning för att det kommer mer detaljerat vad som kan hända i värsta fall.I min åsikt är det fel att uppmana någon att göra något som man inte vet något om. Jag har själv gjort det som barn innan jag utvecklat min andliga förmåga så jag hade mer förståelse för det. Har skrivit vad som hände efter jag gjorde Anden i glaset då i ett annan tråd om Anden i glaset. Är inte bara folk jag känner även egen erfarenhet. Vi har inte sagt att det jämnt händer sådana saker men kan hända om man har otur o inte har kunskapen för göra det.

Är ingen fel att vara skeptiskt i det personer säger. Men att man uppmana folk att testa något som man inte har större erfarenhet het i så man vet vad man pratar om. Så gör man fel. Du får tro vad du vill. Men om personer uppmanar att göra Anden i glaset o säger inget kan hända så måste man säga ifrån och förklara vad som kan hända. Är inget fel att säga jag tror inte Anden i glaset kan göra något ont. Är inget fel med det. Men att uppmana är fel. Då överdriver man sin kunskap i området. Man anser att man måste ha rätt så man uppmanar folk att göra det. Då är man få farlig is att man leker med andra människor. Det är oerhört fel i min åsikt. 

Men du får tro vad du vill. Är inget fel med det. 🙂

Ny dag nya möjligheter

catcult
6/21/14, 1:44 PM
#45

#44 Precis, Artur! Då är vi helt överens, självklart får alla tro vad de vill! Det tycker jag är skitviktigt!🙂 Men jag anser att även vi som inte har några negativa erfarenheter av Anden i glaset är lika berättigade att komma till tals som de som har negativa sådana och att vi är lika kapabla att rekommendera eller avråda helt grundat på våra upplevelser och slutsatser.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

J-Artur-K
6/21/14, 2:00 PM
#46

#45 Ja är inget fel med det . Men att uppmana det på sättet du skrev är fel i min åsikt. 

Är inte fel att säga vad man tycker men att uppmana om något som man inte har stor kunskap om att en person ska göra något är fel i min åsikt. 

Man kan göra jämnförelse om dom två olika som jag nämnde om som gjorde Anden i glaset som sluta illa. Om dom två hade blivit uppmanade att göra Anden i glaset och var därför dom gjorde det. 

Hade det inte varit bäst om dom inte blev uppmanade då? 

Är inget fel att säga sina åsikter att man tycker Anden i glaset är kul o allt möjligt. Men när man pushar på andra att göra det öppet i forum anser jag det är fel. 

Dom flesta gångerna händer troligen inget om jag ska spekulera men aldrig att man ska chansa för en spännings skull. 

Som person står jag för mina åsikter men är öppen för dialog om åsikter och kan stå för att jag kan ha fel om det finns förklaring i det och är inte rädd för kritik i mina åsikter. Jag står för den jag är. 

Det jag försöker säga är att fast om du inte varit med om något betyder det inte att något inte kan hända. Man kan inte undvika något genom att blunda för det. Det vi nämnt är ju extrem fall. Men man ska inte leka med elden om man inte har en brandsläckare med sig och är skyddad. Även om man släcker branden finns även skadorna efter branden kvar hos en.

Ny dag nya möjligheter

Denna kommentar har tagits bort.
komkoma
6/22/14, 7:53 PM
#48

Dont do it. Gjorde det när jag va i yngre tonåren och har efter det både hört och sett sakwr jag inte velat. Det har på ett sätt fört med sig lite positiva upplevelser med men i det stora hela önskat jag att jag låtit bli.

Annons:
Gur4m1
6/22/14, 9:54 PM
#49

Jag gjorde det ofta som yngre tonåring och ingenting hemskt hände. vi följde enkla regler så som att man aldrig skulle fråga var anden var just nu, eller frågor om döden (t.ex aldrig fråga när någon/en själv ska dö).

Jag är ju smått skeptiker men har varit med om upplevelser i anden  i glaset (och även när jg mediterar) som är svårt att förklara. Det var min mamma, som jag..tror att folk här inne skulle kalla för "medial" ättling till gamla shamaner (egetligne helt ovidkommande), som lärde oss om Anden i glaset och berättade  vad vi inte fick fråga.

Vi skulle även be en bön om beskydd innan varje session. Det kändes pirrigt och läskigt men vi var aldrig rädda. Vi var respektfulla och nyfikna men ingen av oss har haft "ont" av det efteråt, men vi följde också spelreglerna min mor satte upp- som är ganska standard för "leken".

Däremot vet jag en vän som bara reste sig upp från soffan en kväll och föll död ner!

Läskiga grejer, vet ni vad orsaken var? Ett dolt men ärftligt hjärtfel som orsakade plötslig död. (Faaaaast…hon var aldrig med oss och gjorde anden i glaset)- kom att tänka på det när någon här inne berättade sin hemska historia ;) Det händer faktiskt att folk faktiskt bara kolapsar och dör. Det händer även att folk ljuger, och det gör det bara ännu lättare om man tror på det de säger- hur galet det än är. Det är hela visten med skräckhistorier. 

Nä jag var liten svor min kusin på att en man gått runt och dödat folk med en yxa… grejen är såhär flera år senare att hon faktiskt ljög för mig :) Så själv tror jag bara på det jag själv ser eller upplever men förväntar mig inte att andra ska förstå eller tro på det. Folk ljuger om det mesta.

Men Anden i glaset är harmlöst, det som spökar är vårt psyke.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[sanna70]
6/23/14, 8:56 AM
#50

Om jag har förstått det rätt så anses Anden i glaset farligt pga av man inte vet " vem som kommer " så min fråga blir, är det samma sak om man " öppnar sig " för andevärlden ? 

Jag har fått råd att Meditation är bra hjälpmedel just för att lättare komma i kontakt med andevärlden men det är väl samma sak egentligen för vem som helst kan komma " och hälsa på " eller har jag missuppfattat det hela ?

Tacksam för svar 🌺

Magi-cat
6/23/14, 9:53 AM
#51

Meditation är för att lugna sinnet och slappna av. Inte för att uppleva spännande sensationer. Det har inte över huvud taget med varandra att göra. Så du kan lugnt meditera vidare. :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gur4m1
6/23/14, 11:49 AM
#52

#50 för djupare Meditation där du söker kontakt (vilket man inte gör med en vanlig meditation) - tex "själavandra"utomkroppslig upplevelser/hamnbyte/ (eller vad folk kallar det) osv, eller att hamna i trans, likt shamanism, så har jag hört att man ska be om beskydd (eller att man har beskyddare (totemdjur?/skyddsänglar osv eller som jag fått det kallat: ledsagare/rådare). Men för meditation…nope. Det är något man gör "själv", "här och nu".

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[sanna70]
6/23/14, 1:46 PM
#53

Tack för svaren ❤️

Upp till toppen
Annons: