Annons:
Etikettövrigt
Läst 345 ggr
Angel3
2014-06-19 21:12

Förankrad?

Vad menas det med att jag ska vara förankrad inom mig själv?

Annons:
ALPHIRA
2014-06-21 01:33
#1

Var någonstans har du hört eller läst (upplevt) det uttrycket?

Huygens
2014-06-21 11:00
#2

Det kanske menas att man ska vara trygg i sej själv?

J-Artur-K
2014-06-21 12:49
#3

Det där uttrycker har man hört men gillar inte det uttrycket inom det andliga jag själv. (men kanske är bra uttryck men jag själv gillar inte det) 

Inom det andliga så är det viktigt att man står fast på jorden att man lyssnar på sitt inre och är trygg i sig själv (det Huygens nämnde) 

När man är det. Så om man har utvecklat sina andliga förmågor kan man få info ifrån vad som helst för är genom det inre vi får information till oss. När vi är trygga i den vi är och är säker i oss själva så blir informationen klarare och vi får till oss information lättare. 

Kan vara att en vän bara nämner en person namn o man får direkt automatiskt information om den personen fast man aldrig träffat den personen. 

Nyckeln är att vara stabil i sig själv. Kontakt med sitt inre. Lyssna på dom inre känslorna. 

Är man ostabil i sig själv o inte kan urskilja egna känslor med känslor man får till sig blir allt rappa kalja. Man blandar ihop egna känslor lättare då med det man får till sig o då blir det bara fel. (inte att allt blir fel men blir ju fel i helheten av allt o kan bli helt fel också) 

Man ska jobba med sig själv att när man använder den andliga förmågan noll ställer man sig o kopplar bort egna känslor så man blir ren kanal o kan urskilja energier o då kan man mycket lättare förstå det man får till sig och man kan få till sig mera på olika sätt. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Fjäril
2014-06-21 19:28
#4

Kanske menar man att du ska vara jordad och i ett med dig själv?

Sajtvärd på Övernaturligt

allhealing
2014-06-21 21:59
#5

Varje person har ett såväl kollektivt som individuellt perspektiv att använda sig av. Vi kan därför se oss som individer såväl som kollektiva människor. När man är såväl en individ som agerar från ett villkorslöst kärleksfullt tillstånd samtidigt som man använder sig av den kollektiv förståelse för hur allting samverkar. Det är först i ett sådant ögonblick man är fullständigt förankrad i en mänsklig kropp.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

spirit33
2014-06-22 01:18
#6

#5 Say what? ;)

Annons:
allhealing
2014-06-22 02:06
#7

#6,

Newtonism är en vetenskaplig gren som uppstod ur den förståelse vi då hade av vad verklighet var. Nämligen det vi med våra fem sinnen kunde observera. Genom att observera våra fem sinnen blir det möjligt att dra slutsatser och skapa fysiska mätmetoder vilket var det Newton gjorde. Detta ger oss Newtoniskt perspektiv på vad det är som sker. Ett fysiskt perspektiv. Längre fram visar oss Einstein att tid är den fjärde dimensionen som detta fysiska landskap verkar inom. Därmed vet vi idag att fyra dimensioner är det perspektiv Newtons lagar verkar inom. Inom kvantfysiken diskuteras idag så mycket som 13 dimensioner. Redan här ser vi ett glapp i den förklaring Newton gav oss och som Einstein bekräftade är fyra dimensioner.

Det är det jag menar med den förklaring jag ger. Att det är inte enbart det våra sinnen uppfattar och vetenskapen utgår från när den observerar hur verkligheten fungerar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: