Annons:
Etikettmedium
Läst 4607 ggr
Notice
2014-06-16 16:22

Andar som tar min energi att jag blir iskall!!

Jag behöver hjälp med att rensa hem .. men har läst att man kan inte ta bort andar/energier från sitt hem som stör en när man ska sov, jag blir så trött att jag vill bara sova & jag blir sjuk av dem oxå .. blir försklyld & får urinvägs infektioner.. låter sjukt men sant..
Hur gör man för att få hjälp`?

Har inte haft dem hemma hela tiden utan måste fått med mig andar från nått annat ställe..av misstag.. 
Jag kan se dem så det är ingen inbillning.
Jag har hört att jag är medial men är absolut inte ett medium..kan känna kyla =bra energi & varm energi = mörk energi alltså dålig energi.
Dem har inte varit i ljuset då hade dem inte varit i mitt hem.. men att ingen medium kan ta bort andar hur får man då bort andar som stör en?
det är inte mina släktingar för dem kan jag komnucera med.
Många säger att jag ska sälja mitt hem .. som det vore enkelt ..en del säger att jag måste vara i tv för jag ska få hjälp… helt sjukt.
Jag har provat rökelse av olika slag.. då kan det bli värre & kallare i hemmet.
Jag behöver verkligen hjälp från nån som är seriös & vet vad man kan få för tips!
Mvh
Notice :)

Annons:
J-Artur-K
2014-06-16 17:14
#1

Medium som kan få bort andar kan ju få bort andar ifrån hem. Men är beroende på medium med. Bara för att man kan få bort andar som medium betyder det inte att man kommer lyckas med det. Kan vara ifrån situation till situation. 

Vi kan göra en jämnförelse är 2 medium som inte känner varandra

Medium ett är i ett hem och ska få bort en ande som den som bor där känner obehag av. Mediumet får inte bort anden (han kanske tror det men han lyckades inte ) 

Medium två blir kontaktad av den som bor där och nu ska han försöka. Han lyckas få bort anden. 

Medium 2 blir kontaktad av en annan person och i det hemmet så lyckas han inte få bort anden som är där. Medium 1 blir kontakt av den som bor i hemmet och nu är det han som lyckas att få bort anden i hemmet. 

Jag gör den jämn förelsen för om ett medium inte lyckas få bort en ande betyder det inte att mediumet inte är bra på det den gör. Mediumet kan vara väldigt bra men ändå att den inte lyckas få bort en ande. 

Rökelser som Salvia apiana ska man använda efter man fått bort anden annars hjälper det ingenting i princip. Är för att få bort energierna som anden skapat i hemmet. 

sweetgrass är bra i kombination och ta det efter salvian. 

Den ena rensar bort negativa energier och den andra tillför positiva energier. Sweetgrass växer i sverige på visa platser med. Salvia apiana kan man skicka efter torkat o klart. 🙂

Ny dag nya möjligheter

allhealing
2014-06-16 18:15
#2

Att säga att kan inte kan förändra någonting är märkligt tycker jag. Kan man flytta en stol från en plats i rummet till en annan, kan man även flytta tillbaka stolen. Kan man lära sig en sak och agera därefter kan man även lära om sig tanken som gör att man agerar på ett visst sätt och ersätta den med en annan tanke som leder till ett annat beslut.

Det mesta går därför att förändra. Det handlar därför om att hitta den eller de som kan hjälpa dig med just det du behöver hjälp med.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

tarotlasse
2014-06-16 20:16
#3

Det finns absolut ingen som själ din energi utan snarare tvärtom så tillåter du att ta emot precis allas energier både andevärlden och dina medmäniskor för att du genom att  vara öppen tillåter detta. 

Så i själva verket är det du som är energitjuven och stjäl andras energier genom att vara öppen. 

Det är helt och hållet du själv som styr detta med att vara öppen och stängd. 

Jag har skrivit ett långt mail till dig hur detta fungerar och hur du hanterar din medialitet och hur du själv styr över när och hur du vill känna av andra energier både andar och fysiska personer.  

Det är otorligt lätt och det absolut viktigaste att lära sig om man ska syssla med det mediala eller omedvetet öppnar upp. 

Du öppnar upp helt autmatiskt genom ditt intresse och genom dina tankar. 

Stänger ner gör man inte automatiskt utan då måste vi be vår guide/vägledare att stänga ner genom vår inre tanke och på det viset berätta att vi just då inte vill känna av och läsa av andras energier. 

Svårare är det inte att stänga ner och slippa känna av alla andras energier och andras krämpor och mående. 

Men mycket träning som krävs för att man ska kunna styra detta och få det att fungera under längre perioder i början kan man få stänga ner  många gånger per dag eftersom man bara genom tanken eller att bara läsa ett inlägg här inne gör att man automatiskt öppnar upp igen och åter då får be om att bli nedstängd. 

Så helt och hållet vi själva som styr detta inte andevärlden överhuvudtaget som påverkar detta bara vi själva. 

Lasse

Notice
2014-06-18 14:25
#4

Vill bara först skriva…Tack alla 3 för era klocka råd! <3
Sen Tack Lasse för du svarade på mitt mejl! <3
Innan allt hände så kände jag av lite grann som ni beskrev allehop..
men som jag har fått upplevt upplever man bara i skräck filmer..
Så grejen är varför jag behöver råd & hjälp är att det är ju precis som ni skriver att är man öppen medialt så släpper man in andar, det har medium som varit i mitt hem också påpekat.
När jag nu skriver så har jag ett dussin andar som inte ska vara i mitt hem så tar dem min energi, blir så kallt så jag vill ha halsduk på mig inomhus!
Varför jag behöver hjälp att bli av dem som tar min energi är att jag vill komnucera med mina släktingar..men inte andar som jag har råkat släpa med mig hem från en byggnad som jag vet är rejält hemsökt & vill inte ta upp på iFokus eftersom dem vet inte att jag har fått deras "kända" spöken hem!!!!!
Allt började för 2 år sedan då jag var på besök på den byggnaden, som jag kallar för "spökbyggnaden" som allt gick rejält snett!!
Resan bara därifrån i taxin kände jag & min pojkvän jätte konstiga..
När vi kom hem så kände som vi var kvar på på "spökbyggnaden" men vi var ju hemma… 
Det tog kanske 1.5 vecka som jag kände mig jäkligt iaktagen hemma.. som nån stod & stirra på mig..
Jag börja fota i lgh med min mobil kamera.. jag trodde jag inbillade mig det jag såg på fotona… Jag såg ansikten massor av på hela väggarna.. på varann.. som dem låg dubbelt…!!!
Jag tog bilder på hela lgh från väggar, golv & tak .. det var ansikten på varann i hela lgh!!!!!!!!!!!!!!
Ansikten log så det var ju inga inbillningar … först tänkte jag att börja bli sjuk .. jag börja mmsa bilder till min pojkvän först för jag vet att han är lite medial för han kan känna av djur.

Han sa likadant som jag att han såg ansikten … då förstod vi båda var dem kom ifrån.. 
Jag fick efter om & men tag på ett medium som kom på hembesök & hon berättade då att jag har släktinagr som hemsöker mig & att jag är medial själv nått då jag inte visste om att jag va så medial tydligen…nått som kommer att växa & bli starkare sa mediumet.
Jag frågade mediumet om hon inte kände av nått annat i lgh.. för det var ju det jag ville ha hjälp med.. att hon kunde se det jag såg..
Efter jag sa så säger hon bestämt… har du varit på någon kyrkågård nyligen???!!
Jag tänkte först jaha jag inbillar mig inte… sen sa jag att hon skulle sätta handen på väggen då fick hon energi genom hela kroppen som med en stickande känsla att det stack till i fötterna..
Hon hade en kollega med sig som kunde se djur i ande världen som bekräftat att min pojkvän hade sett djur i min lgh… sa likadant att det stack i fötterna då hon la handen på väggen.. 
Dem tände rökelse i lgh & gjorde nått som skulle få andar att försvinna men jag tycker att det hände inte så mkt av det .. för jag har ju fosatt ta bilder så jag kunde ju fortfarande se ansikten på varann i hela lgh.. det va som jag såg hundratusen tals andar i hela lgh..!!!!
Har så klart sett dem utan foton nu efteråt en del av dem ..som har visat sig för mig ..jag tog ju bilder som jag mmsa till in svärmor som jag inte hade träffat än för att se om jag inte verkligen inte inbillade mig..
Hon såg det jag såg på fotona på mms.. helt crazy!
Kan berätta hur mkt som helst..men jag börjar med detta..   
JAG BEHÖVER HJÄLP MED DETTA ATT KUNNA BO I MITT HEM I NORMALT LiV!!
Mediumet som jag anlitade kan inte göra mer för hon har inte den kunskapen att hjälpa mig… :(
Mvh
Notice

zab
2014-06-18 19:09
#5

Jag blir lite nyfiken på det du skriver om att du upplevt sådant man bara upplever i skräckfilmer. Har du lust att berätta mer om det? Skicka gärna PM om du inte vill ta det öppet.

Hur kopplar du förkylning och urinvägsinfektion till andarna? Finns det annat som händer? Jag förstår att du har andar hemma, men har svårt att se det stora problemet.

Jag menar inte att vara kritisk om det låter så, utan försöker bara förstå ditt problem.

Notice
2014-06-18 20:43
#6

Hej zab!
Andar lever ju på energier.. när man har så många andar som jag tyvärr har.. så lever alla på mig & det är inte kul..
Jag blir kall som en isbit & det gör mig ju sjuk…man kan även känna att jag är kall säger min pojkvän.
Även när jag sover så tar dem min energi det är ju därför man använder rökelse så dem blir svaga..
Jag har fått sömn problem för dem väcker mig när jag sover & fått bra tunnare hår.. har tagit insomning tbl & dem väcker mig ändå..
Andarna väcker till & med min kille på natten …!!

Det är ju skillnad om det är andar i ett helt hus som dem goa killarna ovan beskriver, att andar finns ju över allt ..men i en lgh 1 rum,
att så många andar som lever på en enda människa som mig gör ju en sjuk..!!
Många har sagt sälj lgh men hur lätt är det ..?
Ibland hör jag nån kvinna sjunga för mig & ibland hör jag en hel kyrkokör som sjunger på latin ..låter jätte vackert men inte kul kl 4 på morgonen.
Ser gestalter & skepnader , Orber i mängder .. (det är inte damm i solsken) utan dem flyger ju snabbt kors & tvärs framför en då dem får min blick på sig att försöka gömma sig… andar är ju roliga.
Har filmat med kameran då jag har en söt natt lampa som ser ut som vågor i taket så hoppar min kamera på mobilen då jag filmar.. nått som är hel mysko.

Har tagit bilder då jag har sett döda skellett i sängen .. jätte kul att sova på en grav… 
Har tagit bilder med mobilen då det är texter över hela väggarna..då dem skriver munnen på varann så jag kan inte läsa vad dem skriver..
typ somjagskulleskrivasåhärsåskulleinte nån förstå vad jag skrev..dem använder inte boxtaväver som å ä ö.. det kan vara gammal latin..vet ej jag är ej expert.  
Frågar man vilket år dem är födda så får man typ som svar 14562876368998737638827286, så det är lite svårt att komnucera med dem.
Jag har skickat dem till min svärmor som är lite medial som då inte hade träffat mig än då såg likadant.
(Vilken lättnad skönt man är inte schizofren!!!)
Har tagit en bild där jag såg att andar kan leva på andra andar flera stycken..såg hel sjukt ut.
Jag frågat mina tjekompisar hur dem ser på bilden dem såg exakt det jag såg utan att jag sa nått.  
Har hört fotsteg men det har lugnat ner sig… 
Min kille säg nån satt & rökte cigarr.. som nån bolmade & sen såg jag det också tydligt en stund senare.
Har en bild där jag har en döskalle på huvet…
När jag vaknar så måste jag säga..vill inte se vill inte se..för annars så ser jag gestalter som man går rakt igenom för att passera ärenden i badrummet.
Nån kittlar mig under fötterna då jag ska sova..med iskalla fingrar.. fast jag blir ju inte rädd..jag tycker det är bara suckande kallt.
Där andarna kommer ifrån, den byggnaden måste va hel lungt nu & mindre tungt energi.. för jag har ju råkat av misstag varit öppen & dammsugat på andar hela byggnaden för jag var ju alla rum på guidning i det huset..
Som sagt behöver ju hjälp för man lever ju ett äkta spökfilm!
Ska nog tända en rökelse nu för nu vart det kallt..
Hoppas du fick nått svar på att jag inte mår så bra av det hela…

Det är faktiskt första gången jag skriver på en öppen sajt om mina hemsökta problem..så det är absolut inte skryt!!!!! :/

Annons:
zab
2014-06-18 21:20
#7

Om andarna tar av din energi, och du använder rökelse för att göra dem svaga. Betyder inte det att dom måste ta mer av din energi ju mer rökelse du använder?

Jag vet inte varifrån du har fått att andar måste ta energi från någon för att leva. Visst lever allt på energi, men om jag behöver energi äter jag mat, inte går jag och suger ut den ur andra. Därmed inte sagt att andar inte kan ta energi, men jag tror ärligt talat att du förlorar mer energi på att din egen oro skapar obalanser som dränerar dig på energi.

En sak du kan prova för att skydda dig mot att dom tar din energi är att visualisera ett skyddande skal omkring dig. Som ett energiägg. Ta en färg du själv känner fungerar. Jag skulle provat rosa i ditt fall. Skapa också ett sådant skal runt din säng, be dina guider/vägledare om hjälp med det så att du kan få sova ifred.

Är du säker på att du verkligen tagit med andar från "spökbyggnaden"? Alltså har du kollat om dom verkligen inte finns där längre?

Choklad
2014-06-18 22:12
#8

De vill kommunicera med dig, de visar dig symboler. När du har pratat med dem, kan de gå dit där de ska vara. Man blir kall och även varm, då andar är nära. De tar inte din energi, utan de känns så. De kan kommunicera genom känslor, bilder och upplevelser och de har ett annat språk som kan missuppfattas om man inte kan symboliken. Du bör gå en kurs inom det mediala, så att du kan lära dig att hantera din medialitet.

U R us

Notice
2014-06-18 23:10
#9

Svar till Zab & Choklad.. 🙂
Att dem lever på eneriger har jag fått höra av flera personer som kan se andar & mediumet som gjorde hembesök.
Andar har ingen fysisk kropp så då måste dem leva på nått..
dem kan inte bara finnas utan att leva på energier som vi levande människor ger.. där av att jag blir kall & frusen.
Det är därför vissa andar är starkare än andra..
Dem kan leva på el ström också för dem använder ström för göra ljud då andar inte kan prata & vatten kan dem okså använda sig av typ i vatten ledningar.. ljuden är så starka att det låter som man vill bända bort vatten rören i badrummet.
Det tog ca 4 år innan jag fick veta av mediumet att det är andar som komnucerar med mig i badrummet.. för jag trodde det var dåliga vatten rör utanpå liggande som hördes men icke så var det inte.
När mediumet var här så lät det jätte mkt klickningar från badrummet.. för vi satt i ett annat rum att dem svarade på hennes frågor så jag kunde höra.

En klickning för ja & 2 klickningar för nej.. ibland kan man hör ord som ja. 
Jag är ju inte hörande medial som ett medium så jag kan inte komnucera som ett medium.
Jag har frågat andarna om dem lever på energier & svaret är ja.
släktingarna stannar ju inte hela tiden i lgh utan hemsöker andra levande slätingar.
Du lever ju så du behöver inte leva på andra människor men jag förstår vad du menar …
Du har iallafall rätt att jag behöver nått som skyddar mig  som med energilägg med färg som rosa.. det är en av mina favofärger roligt nog

Jag har tydligen en vägledare som hjälper mig..men han kan inte skydda mig mot så många andar.
Det är ju därför jag behöver nån som kan hjälpa mig som verkligen är ett medium som kan låta andar gå mot ljuset..
Jag har tänkt på det där med att gå på kurs..men det kostar pengar & det är tydligen inte andligt att ta betalt för sånt.. inte ens för rensning i hem så jag vet inte hur jag ska göra än.
Jag har inte varit den byggnaden efter jag har varit där..men att se en riddare i mitt hem så fattar jag vad den anden kommer ifrån.
Jag har frågat släktingarna om dem kommer ifrån "byggnaden" så svarar dem ja.
Har troligtvis inte tagit hem alla andar därifrån tack & lov för jag har bok från den byggnaden & jag har ej sett alla deras kända "spöken i mitt hem så andar har nog stannat kvar.

Ni har säkert rätt en hel del men eftersom jag blir trött av andarna här hemma så tar dem min energi.. men som Choklad skrev att dem visar symboler i bilder med hus har jag faktiskt inte tänkt på att det är det dem försöker tala om.. men det skulle ju vara himmelskt om dem försvann från lgh som det du skrev.. det har ju varit tyngre luft i hemmet tidigare  sen det allt började..det säger flera som känner av andar av mina vänner.
När det är varmt i lgh så tänder jag rökelse då blir det lättare luft i hemmet..men om jag har städat hemmet eller flyttar om så visar dem sig direkt..känner av deras dofter bland annat.
Ska ta in era tips.. men behöver ändå ett medium som kan få bort andar eller vägleda dem nån annanstans så dem kan får ro!

Choklad
2014-06-19 07:05
#10

Man blir trött då andarna vill rata med en, och du behöver få hjälp med dig själv, så att du kan hantera andebesöken. Det handlar om olika energier som cirkla omkring dig då de dyker upp, troligen ha du dem där hela tiden och du är då hela tiden "uppkopplad" och det märker de. Du behöver hjälp att kunna stänga ner dig själv. Men jag tror att du är väldigt medial, så du behöver lära dig att stänga ner av en som verkligen kan hantera detta.

Och att du lär dig att kommunicera med andarna, så att du kan hjälpa dem med vad de vill göra och säga. Och så att du kan säga ifrån att du i inte vill ha dem där om nu inte du vill det själv.

Det du ser kan också vara enbart bilder av energier som "reser" förbi din egen energistråle eller vad man kan kalla det, något som du enbart behöver observare, om du vill. Det kan vara glimtar från tider där det har hänt starka händelser och som har fastnat där hos dig. Det är bara just energibilder, som ett foto

U R us

zab
2014-06-19 08:22
#11

Det där med att det inte är andligt att ta betalt är bara skitsnack. Hur tänker de som säger det att någon som har ett andligt yrke ska överleva? Varför skulle någon komma hem till dig och rena ditt hem utan att få något för det? Ingen förväntar sig att en städfirma kommer och städar ens hem gratis…

Eftersom du verkar må väldigt dåligt av det här kanske det är värt att gå en kurs så du lär dig hantera det? Att rena ditt hem kommer bara hjälpa tillfälligt så länge du fortsätter dra till dig saker.

Nu är jag petig, men om du har frågat om dom lever på energier, så är det ju inte det samma som att dom lever på dina energier. Det finns inte heller någon anledning att tro blint på andar. Dom verkar väl inte direkt vara dina kompisar som vill dig väl?

Prova energiägget några dagar och berätta om det känns bättre. Använd inte det bara när det behövs, utan bygg upp det hela tiden så blir det starkare.

fossingen
2014-06-20 14:16
#12

#0 Kan du skicka bilder/video på det du ser eller rummen du känner mest oro. Kan försöka se det jag får fram och se om jag kan hjälpa på något vis.


J-Artur-K
2014-06-21 01:19
#13

Att andar lever på ens energi är ju misstolkat. Är att dom trivs hos personer som känner av dom. Är som jämn förelse är du hellre hos en personer som inte märker av dig eller hos en person som märker av dig. ? 

Sedan är det att det tar på ens energier att känna av andar hela tiden så man blir dränerad på energi. Är inte att andarna lever på ens energi. 

Medium som sagt det har formulerat sig fel så det missuppfattas eller är okunnig helt enkelt. 

Du kan sända mig Pm så kan jag ta en titt vad som är i lägenheten o försöka hjälpa dig med andarna  om jag kan utan att jag tar betalt. 🙂

Tror inte det är lönt att anlita ett vanligt medium som man inte vet är väldigt bra för är inte vanliga andar där. Bortkastade pengar helt enkelt. 

Men detta är bara mina åsikter 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
ALPHIRA
2014-06-21 01:30
#14

👋 lycka till, Artur!

J-Artur-K
2014-06-21 01:33
#15

14# Tackar får se om hon vill ha min hjälp. Jag är ju typ en främling för henne. 🙂

Jag sände ett Pm också om det. Så man får se vad som händer 🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
2014-06-21 01:39
#16

Jag vet att du kan. Vi får se vad som händer. 🤗

J-Artur-K
2014-06-21 12:08
#17

#16 Tackar, Ja vi får se vad som händer 🤗🙂

Ny dag nya möjligheter

[ghostdoggy]
2014-06-21 18:50
#18

håller med artur,dom käkar inte energi,har lärt mig att säga ifrån om d kommer för nära min egen energi,vissa e så pass starka att d tagit dagar att vänja sig,men d har lyssnat,å d jag har fått ut av det är ren kärlek,har andar som kommer å hälsar på mig för att kolla hur jag mår å d är inte ens släktingar,utan som jag träffat på när jag har jobbat el som jag träffat på bara för jag funnits där för stunden,men har alltid lyssnat =) min vägledare har jag med mig dygnet runt,hon är åxå den som stänger ner när jag ska sova,sovrummet är min fristad..har set dem vanka i hallen utanför mitt sovrum..men in kommer d inte..kallar mig heller inte medial,har ingen utbildning,utan detta har kommit till mig under d senaste åren å jag verkligen njuter av det =)

Upp till toppen
Annons: