Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 710 ggr
Nicollan
2014-06-12 19:27

Ta kontakt med mormor

Jag har aldrig träffat min mormor, hon dog i cancer innan jag föddes och det har alltid funnits ett slags tomrum inom mig, en undran över vem hon var och hur vår relation skulle sett ut.. Med tanke på hur nära jag och min mamma är, och hur nära dom var så har jag i alla fall alltid känt att jag gått miste om något, även om vi aldrig träffats. Hon hann träffa mina äldre syskon, men inte mig.. Så, är det någon som har en tanke på hur jag skulle kunna få kontakt med henne? Har alltid tänkt att hon finns där och vakar över mig, men aldrig känt hennes närvaro eller fått något "tecken".. Nån annan med erfarenheter kring detta? Eller som känner igen mina tankar? :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
SegerSims
2014-06-12 19:32
#1

Jag känner som dig, har heller aldrig träffat min mormor eller morfar och känner en slags längtan efter dom.

skullcandy
2014-06-12 20:56
#2

Jag hade samma situation fast med min farfar, han dog innan jag föddes och jag kände att jag hade gått miste om något. Jag har alltid varit känslig för energier, känner direkt om det är någon nära från andra sidan. Dock har jag varit väldigt rädd, jag tror att de har svårare att kommunicera med oss då. Jag har mediterat regelbundet i över ett år vilket har lett till att  min rädsla för andevärlden minskat och att mina mediala förmågor förfinats. När jag mediterar idag kan det hända att jag träffar någon som jag sedan pratar med. Detta är personer från andra sidan och de kommunicerar med hjälp av bilder och känslor. Det var på det här sättet jag träffade min farfar! Mitt råd till dig är att börja meditera! På Youtube finns det många vägledda meditationer att börja med. Lycka till! 😉

Nicollan
2014-06-13 21:49
#3

#1 Det är både frustrerande och lite sorgligt.. men samtidigt är det ju en fin känsla, och spännande i alla fall för min del eftersom jag tror och hoppas att vi kommer träffa dem en dag :)

#2 Jag är också väldigt rädd, har tänkt på det där mycket. Tror jag stänger av pga. rädsla.. annars skulle jag nog vara mottaglig. Har försökt meditera några gånger, men har ganska svårt med det. Vill absolut försöka träna upp det mer :) tack för tipset, och vad skönt för dig att du fick kontakt! :)
Vill du dela med dig av vad han ville säga dig/visa? :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

skullcandy
2014-06-13 22:51
#4

Det var så lite!😉 Jag tyckte också att det var svårt i början, men det går bättre när man hittat en teknik man gillar. Jag brukar lyssna på den här när jag verkligen vill komma ner i varv, då har jag träffat folk från andra sidan: http://www.youtube.com/watch?v=Jyy0ra2WcQQ

Ja visst det kan jag göra! Min farfar jobbade som mattelärare när han levde och när jag träffade honom gav han mig tips på hur jag kan lägga upp mina studier. I meditationen satt vi på en strand, han tog en pinne från marken för att sedan rita som spalter i sanden. För varje spalt skrev han en bokstav: M, T, O, T, F osv. jag frågade om det var ett schema han hade ritat och han nickade! Jag studerar till lärare och han har även hjälpt mig att planera lektioner som jag sedan genomförde på min praktik! :D Hoppas verkligen att du får kontakt med din mormor. ^^

pirri17
2014-06-14 00:35
#5

Jag har en arbetskamrat som brukar prata med sin mormor varje dag!

Brunett

Nicollan
2014-06-15 12:05
#6

#4 Åh :) Fin upplevelse, tack för att du delar med dig.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
Nirvana_Ophelia
2014-06-16 13:31
#7

Min mormor pratar med mig i drömmar, de döda hittar alltid

sätt att kontakta oss levande på, och de kan nå oss på olika sätt.

Du kan försöka prata med henne eller köra anden i glaset…

vet inte, men du kan pröva.

Aleya
2014-06-17 06:19
#8

#7 Anden i glaset är nog inte något jag förespråkar, då man kan dra till sig annat än lilla söta mormor. Till TS: Låt hon komma till dig. Hur jobbigt det än låter så är nog det de bästa sättet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Lindyhop]1
2014-06-17 08:44
#9

Tack för att ni delar era fina upplevelser. Och tack för länken! Jag pratar med min käraste varje dag och möter honom i drömmen.

Upp till toppen
Annons: