Annons:
Etikettmedium
Läst 3039 ggr
Dixxxie
2014-06-11 19:39

Mediums förmågor

Hej!
Jag är rätt ny här och hoppas jag inte postar något som diskuterats alldeles för mycket redan.

Jag hade en bekant förut som berättade om ett medium i stockholm (som man kunde ringa till efter man satt in pengar på hennes konto), som med sin förmåga kunde plantera tankar i folk, på ett positivt och hjälpande sätt, för att utan deras egen vetskap vägleda dem. Det låter ju absolut bra om det hade gått i vissa situationer, men var gränsen går är kanske lite svårt att avgöra. Samtidigt är det kanske det gällande allt medium, spådamer osv förmedlar till den de ska "hjälpa".
Min vän menade i princip att när hon gick till mediumet och problemen med hennes pojkvän kom fram, så kunde mediumet på något vis sätta en tanke i killens huvud (då han i detta fallet hade problem som gick ut över deras relation) som i sin tur kunde medföra att han började tänka om, ta ett beslut som kunde göra att saker och ting kunde gå åt "rätt" håll osv. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Anledningen att jag undrar är för att jag med all välmening och kärlek från botten av mitt hjärta, hade velat hjälpa min pojkvän förstå sig på sig själv. Han är inte den man får iväg till en psykoterapeut. Vi båda känner att det absolut inte går att hitta en partner som passar den andra så bra som vi gör. Jag är 29 år och har haft flera långa förhållanden innan och skulle kunna skriva en bok om mina erfarenheter. Denna killen är perfekt på varenda punkt (och jag är kräsen efter mina erfarenheter), förutom en som lyckas förstöra allt, till båda hans och min otroliga förtvivlan. Han kan inte styra varken vad han säger eller gör när han blir arg, vilket han blir oftare och för struntsaker. Förstår att mycket från hans barndom påverkat den han blivit..

Jag är så sjukt tacksam för hjälp!

Annons:
Aleya
2014-06-11 19:46
#1

Det finns vissa regler som man inte får göra som medium. Och det är just att manipulera andra utan deras vetskap. Hur skulle du känna om någon gjorde så mot dig? Har man problem och mår dåligt så rekommenderar jag att gå i terapi. Funkar inte erat förhållande så sök parterapi.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Dixxxie
2014-06-11 20:10
#2

Tack för ditt svar! =)
Jag förstår dig absolut och håller med, det var det jag menade med att det blir fel för man kan inte riktigt sätta en gräns på vad som är ok. I detta fallet vill han själv förbättra sig men kan inte föreställa sig hur han ska bemästra den "hemska" personen han blir som arg. Men han vet ju självklart inte att jag skriver i ett forum som det här. Känns som hans reaktion kommer bli att förlöjliga det hela. 
Det jag undrade var om det faktiskt går och erbjuder vissa det om man kommer och ber om det? Om han själv bad om det.

Aleya
2014-06-11 20:34
#3

Om du vill överträda en annans människas integritet för ditt egna syfte så tycker jag att det är fel. Och du kommer få åter. Finns säkert folk som gör det, men det är inget jag rekommenderar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

AnnikaIII
2014-06-11 20:50
#4

Något sådant är ren våldtäkt….något man INTE gör som medium, det är fruktansvärt, manipulerande och kränkande. 
Å så kan man inte ändra något sådant överhuvudtaget, ödet, den fria viljan och var och en  har sin stig att gå på är lagar man inte överskrider om man inte vill ha problem i sitt eget liv.

Carpe momento

[Lindyhop]1
2014-06-11 21:02
#5

Ja, jag håller med ovanstående talare, detta är helt fel. Jag undrar också om detta s.k medium har alla hästar hemma då hon beter sig väldigt oetiskt om hon håller på och utger sig för att manipulera andras tankar! Gillar inte sånt här alls.

Dixxxie
2014-06-11 21:35
#6

Ni missförstår mig. Jag menade om en person själv går till ett medium och ber om det, hur man nu skulle be om det, men i alla fall. Jag skulle inte våga leka med något sånt, jag hade varit livrädd att det gick fel. Jag förstår fullt ut att man inte gör så. Nu har jag i alla fall fått svar på frågan om det överhuvudtaget går. Man kan ju fråga av nyfikenhet. Jag har ett hopp inom mig om att det ska gå att ändra en människas självdestruktiva beteende för våras skull. Men skulle inte göra det genom detta sättet. 
Jag är förkrossad, men frågade bara av nyfikenhet. Tack.

Annons:
Aleya
2014-06-11 21:41
#7

Men det blir ju bara för din egna skull. Låta andra göra skit för din egna vinning klingar fel.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Dixxxie
2014-06-11 21:53
#8

Nu vet du nog inte vad du pratar om. Det jag skrivit förklarar inte en bråkdel av vad vi har för problem och det var egentligen inte heller det som var poängen. Är det bara för egen vinnings skull jag önskar att min pojkvän inte ska vara självdestruktiv och förstöra det fina vi har? Vet du vad ordet självdestruktiv betyder? 
Jag är väl medveten om att det kan ske missförstånd för att man uttrycker sig olika här. Jag har skrivit flera gånger att jag håller med dig, men ändå fortsätter du skriva som om jag sagt att jag vill fullfölja det jag frågade om. Nyfikenhet som sagt. Fantasi. Man kan tänka utan att vara i närheten av handling. Eller hur?

Aleya
2014-06-11 22:00
#9

#8 då kan du börja ändra dina beteende. Då kan gubben följa efter. Inget medium behövs utan ett mål mwd hur du vill att saker ska vara. Fortsätter du förändra dig så tenderar omgivning hänga på. För det ändamålet rekommendera jag law of attraction

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

allhealing
2014-06-11 22:49
#10

#0

alla människor har en fri vilja. Det betyder att vi alla bestämmer över oss själva.

Om du vill hjälpa din pojkvän. Tala då om för honom vad som är viktigt för dig.

Om det nu är så att du är konflikträdd och därför inte har modet inom dig att ta upp detta ämne. Kanske du skulle ta dig en funderare på att istället ta reda på varför du inte "tror" att han skulle kunna hantera en sådan information?

Allting handlar om konsten att kommunicera. Kan man inte kommunicera fullt ut hela tiden med sin omgivning beror det alltid på dig själv. Det finns ingen annan som ska fixas för att du ska fortsätta att inte kommunicera fullt ut. Det är att styra sin omgivning för att dra egna fördelar av det hela.

Att vara i en relation betyder att man relaterar till varandra. Man fungerar i symbios med varandra. Ingen när sig på den andra. Man tillför saker in i relationen men man suger aldrig energi ur den, ALDRIG!

I så fall är det inte en relation man befinner sig i. I så fall befinner man sin i ett behov av att uppfylla sina egna önskningar framför en annan individ. Det är INTE kommunikation, det är att diktera villkor och diktatorer vet vi hur dom fungerar. Dom existerar enbart när en befolkning tryckts ner under en längre tid och inte vågar ta egna initiativ eftersom konsekvenserna kan bli ödesdigra.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Dixxxie
2014-06-12 00:10
#11

Jag fick läsa genom det sista ni skrev några gånger för att förstå vad ni menade. Poletten trillade ner till slut. Jag är halvvägs där men rädd för konsekvenserna av mina initiativ (jag flyttar från honom om ett par veckor, gör mig oberoende av honom och har sagt till mig själv att inte låta mig styras mer), men ska ta mig genom det och hoppas han "följer efter". 

Vad Kent skrev om relationer fick mig verkligen att tänka till. Jag ska se om jag själv kan framföra det i mina egna ord på ett sätt så att han förstår nästa gång jag träffar honom. Om han lyssnar så långt. Som sagt, kommunikationen är svår att hålla på en bra nivå, i alla fall med ord. 

Tack snälla. Vad några ord kan få en att tänka om helt.

allhealing
2014-06-12 00:16
#12

#11,

jag är glad att budskapet gick fram =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: