Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 926 ggr
MinnaJosefin
2014-06-10 12:47

past life regression

hej! jag har alltid varit väldigt intresserad av tidigare liv och har även lite misstankar på var jag kanske kan ha levt osv i mina tidigare liv. jag vill så gärna forska mer i detta området! jag har sökt på youtube om past life regression som man kan göra hemma, men det finns så otroligt många man kan lyssna på… är det någon med erfarenhet inom detta och vet någon bra på youtube om man är nybörjare och vill testa detta? ☺ kram

Annons:
Tjeja
2014-06-10 15:56
#1

Det är väl bara att testa någon guidad Meditation i ämnet du hittar på youtube. leta runt lite det finns massor av olika. Precis som vi alla är olika är det också väldigt olika vilka guidningar man själv tycker är bra. Du behöver hitta det som känns tilltalande och fungerar för dig.

Ljud, röst, tema, hur det utförs osv… allt är efter smak vad som får dig att slappna av och gå ner på djupet av dig själv. :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

J0554N
2014-06-10 16:10
#2

finns det någon "chans" att dessa går dåligt till?

Strong people don't put others down, they lift them up. 


Tjeja
2014-06-10 16:26
#3

jo visst… det finns ju flera som inte tilltalar en och bara slösar bort ens tid..

Men farligt.. näe knappast.. om man inte redan har tendenser till att gå i psykos.. men då är ju det mesta farligt.

Är man normalt funtad och frisk är det ingen som helst fara att meditera tidigare liv regressioner.

Det är mest som en guidad Meditation med någon som berättar något sagoliknande för att hjälpa dig släppa din fantasi fri och börja fantasera fritt. 

När man fantiserar/dagdrömmer fritt i Meditation kommer ofta minnen upp. Det kan ibland vara bara rena fantasier eller hopkokade minnen ifrån sådan man sett på film eller upplevt i detta livet. Men sedan kan det dyka upp "fantasier" som känns mer som verkliga realistiska minnen från saker man varit med om.. fast i andra liv än det man lever nu. Och det är dessa drömmar/fantasier som många gånger kan visa sig vara riktiga minnen.

Men nej.. det är i normala fall inte farligare än att meditera eller dagdrömma i vanliga fall. Man är ju ändå medveten om att man drömmer/fantiserar.

Skulle du stöta på någon konstig där de talar om att ta självmord eller uppmanar till något negativt så är det inte en vanlig normal regressionsterapi guidning utan något annat sjukt någon hittat på. Och sådana sjuka saker kan man ju tyvärr träffa på i alla sammanhang. Jag har dock aldrig varit med om någon negativ guidning eller hittat någon negativ guidning på youtube så det är inte en normal guidning.

Det finns inget magiskt eller konstigt egentligen i en regressionsterapi session. Det handlar bara om att slappna av och låta fantasin flöda fritt det är då saker man inte visste om innan kan komma upp till ytan och visa sig.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MinnaJosefin
2014-06-11 10:43
#4

tack så mycket för svaren! Jag testade på en igår och den funkade inte för mig riktigt, hans röst var fel och det gick lite väl snabbt så hann inte slappna av..ska kolla vidare på det☺

Tjeja
2014-06-11 17:04
#5

Lycka till!  det finns många trevliga olika på youtube att prova! Bara att leta sig fram till något som känns behagligt för dig! :)

Här är länkar till några helt olika meditationer som alla i min mening är fina och bra på sitt sätt beroende på vad man själv trivs bäst med.

Tja det var bara några,finns hur mycket som helst på nätet att hitta och prova :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MinnaJosefin
2014-06-11 19:06
#6

åh, tack så mycket! ska lyssna på dom och se hur dom känns ☺

Annons:
Tjeja
2014-06-12 12:26
#7

Kul! Berätta gärna hur det känts och vad du tycker!

Sedan är det ju så att man kan öva upp sin förmåga att slappna av och meditera. Har man den vanan först är det ju lättare att ta till sig och följa med i sådana här guidade sessioner också förstås.

Så känns det svårt kanske du ska prova lite vanliga guidade avslappnings meditationer ett tag först. 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Skrället
2014-06-12 20:15
#8

Hittade en riktigt bra CD på en loppis (!) av AnnaLena Mellblom: Vägledd Tidigareliv Terapi. Det är nog så med alla avslappningsmeditationer/regressionsterapier att det tar ett tag innan man hittar lugnet och går in i sig själv. Men den är i alla fall suverän när man behöver koppla av! Glöm inte att du måste ha tyst och lugnt omkring dig, inga störande ljud.

Lycka till!

H
2023-03-01 21:14
#9

De jag har använt har varit noga med att säga att du kan när som helst avbryta vakna ur om, när du vill och det har gett mig tryggheten och veta att jag har kontrollen så jag har inte haft några problem

Upp till toppen
Annons: