Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 3057 ggr
Nirvana_Ophelia
2014-06-08 21:07

New age-affär Umeå

Någon som vet en bra newage affär i Umeå trakten? Behöver rökelse och ljus och örter och annat…ska göra ritual och kontakta min döda mormor. Nu jävlar…ska jag vet allt. Varför hon inte får ro i sin grav, varför hon inte kan släppa mig…morfar har jag inte känt av, bara en gång då han log åt mig efter hans död.  Jag ska börja läsa min bok om det övernaturliga, om spöken. Hur man kontaktar de döda osv. Vet inte hur man gör…men en del nämner speglar och ljus, så får man prata med de döda i en timme max.

Annons:
Magi-cat
2014-06-09 10:15
#1

Hej!

Jag vet inte om "nu jävlar" är bästa angreppssättet om man ska kontakta avlidna utan att ha en aning om vad man ger sig in på…😉

Låt din mormor vila i frid. Gör en ritual för dig själv, om det underlättar. Säg "tack" och känn hur du släpper banden. Låt det vara sedan.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

AnnikaIII
2014-06-09 11:27
#2

För det första, Du behöver inte alla de där sakerna för att "kontakta" din mormor….men jag råder dig att lära så mycket du kan om andevärlden och hur den fungerar, läs gärna också om Spiritualismen där får du bra information om kontakt med de döda. 
För det andra vi ska INTE kontakta andevärlden, utan vi ska lära oss hur man bäst kan ställa sig till förfogande för dem och förbereda vårt inre, lära om andlighet och öppna upp våra sinnen och vårt hjärta så att de kan kontakta oss och vi bör vara så väl förberedda vi bara kan för att kunna förhoppningsvis förstå vem det är och vad de vill. 
För det tredje, om man inte är väl förberedd och lärt sig det som är nödvändigt så kan ju vem som helst dyka upp och "föreställa" din mormor. 

För det fjärde så är din attityd i ditt inlägg av den art som bekräftar den tredje delen av mitt inlägg. 
Om det är din mormor som kommer, så som du uppfattar det så vill hon säkerligen något också det DU som måste lära dig hur du ska bemöta den kontakten innan du ens bör tänka på hur du själv "tar kontakt". 
Lycka till..

Carpe momento

[Linus123]
2014-06-09 13:45
#3

AnnikaIII har rätt. Vi ska inte ta kontakt med andevärlden. Dom tar kontakt med oss ifall dom vill oss någonting. Rökelser och sånt behöver du inte. Du kan försöka ta reda på vad din mormor vill via Meditation t.ex. Men då är det hon som måste ta kontakt med dig först. Läs på mer om när och hur man använder rökelser och kristaller och stenar i vardagen. Och hur man använder dom på rätt sätt. Lycka till.

Upp till toppen
Annons: