Annons:
Etikettmedium
Läst 2879 ggr
235
2014-06-07 10:04

Relationer kan medium se det

När ett medium hävdar att en person älskar dig och ni kommer bli tillsammans… stämmer det? Kan de se det? Kan man spå framtiden, andras känslor?

Annons:
allhealing
2014-06-07 10:41
#1

Som medium går det att arbeta med flera personer samtidigt, familj/par osv. Det är viktigt att alla inblandade är med på det hela och har gett sitt godkännande. Det är viktigt att först förklara hur processen kommer att gå till innan man sätter igång och arbetar.

Allting är energi i rörelse. Om man vet hur är det möjligt att kommunicera bortom det våra fem sinnen klarar av att greppa/förstå. Så svaret på din fråga är ja, man kan läsa av andras känslor, men gör det inte utan den personens tillåtelse.

Så ser jag på det hela.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Amandla
2014-06-07 10:50
#2

Precis, Kent. Jag vill särskilt trycka på den här meningen som jag anser är väldigt viktig i sammanhanget:

Så svaret på din fråga är ja, man kan läsa av andras känslor, men gör det inte utan den personens tillåtelse.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
235
2014-06-07 10:58
#3

Det gäller min man nämligen… vi har separerat men enligt mediet så älskar han mig fortfarande och har väldigt starka känslor för mig. Enligt henne skulle vi bli tillsammans igen inom bara ett par månader. Kan de verkligen garantera det?

Amandla
2014-06-07 10:59
#4

Nej, det kan hon inte garantera.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
235
2014-06-07 11:06
#5

varför säger hon så då…

Amandla
2014-06-07 11:15
#6

Bra fråga. För att hon kan? Nej, men självklart kan hon inte garantera vad din ex-man känner för dig, det vet bara han själv så fråga honom istället.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
allhealing
2014-06-07 11:24
#7

Framtiden existerar enbart som en möjlighet som kan inträffa. Det betyder inte att den kommer att inträffa.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

235
2014-06-07 11:26
#8

Det förstår jag. Jag kan ju tex välja att inte bli tillsammans med honom etc etc men om de ser möjligheterna, andras känslor osv så måste det ju finnas i universum. Om man väljer att följa de råd medierna ger så borde det ju inträffa… eller?

235
2014-06-07 11:28
#9

Hur kan då medier säga… som hon gjorde tex att ni bor ihop inom 3 månader? Det måste hon ju ha "sett" eller?

allhealing
2014-06-07 11:52
#10

Allting existerar som en möjlighet.

En möjlighet är att ta en djupare titt på sig själv och ta reda på mer om sig själv.

Hur skaffar jag mig en klarar väg som jag själv väljer? Vilka andras tankar/ideér om hur saker ska gå till är jag präglad av?

Vad kan jag göra för att förändra dessa programmeringar inom mig själv? Vilket leder till att jag blir mer klarsynt och därmed lättar kan ta egna beslut baserad på min egen erfarenhet istället för på andras som jag lärt mig och som jag inte ens är medveten om att jag använder mig av.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

AnnikaIII
2014-06-07 12:04
#11

Ett medium ska inte komma med sådana saker, medium ger bevis för andevärlden existens och spår inte om framtiden det gör sierskor och spådamer.
Ett medium skulle aldrig ge dig denna typ av information då ett seriöst och utbildat medium VET att man inte kan eller ska styra andra människor och det är ju just vad detta medium har gjort. Hon tar beslut över dej och ex-maken, lovar dig något som kanske aldrig inträffar, ger dig hopp om en kommande relation….det är fel och inte särskilt kärleksfullt att göra så. 
Om du vill veta hur det ligger till med hela saken så fråga honom och rannsaka dig själv om det är det du vill, det ska ingen annan bestämma,
Jag tycker att det är både respektlöst och inte särskilt vänligt att göra så. Du bör leva ditt liv efter din egen inre övertygelse och ditt eget sunda förnuft och kan man vara lite logisk också är det ett plus, vilket inte är lätt när känslor är inblandade. 
Det fria valet är en utav de största Universell lagarna som finns och i en sådan här situation har du inte fått något fritt val. 
Lycka till i alla fall och på dig direkta fråga så kan alla människor känna in andras känslor mer eller mindre det är inte särskilt för endast medium men många är inte medvetna om det men det går att träna upp. 
Ta han dom dig nu, det är du värd..🌺

Carpe momento

allhealing
2014-06-07 12:33
#12

När man observerar verkligheten utifrån ett "mänskligt" perspektiv kommer även den förståelse man har av det som sker utanför det perspektivet att färgas av det man vet är sant. Nämligen den mänskliga förståelsen av vad som är verklighet.

Att utifrån ett mänskligt perspektiv göra antaganden att såhär fungerar det inom den mänskliga sfären och därför ta för givet att det även fungerar så utanför den förståelsen. Är att slå kullerbytta på sig själv.

Det går inte att inifrån ett logiskt perspektiv som är begränsat av vad "våra fem sinnen" klarar av att ta till sig som information inom ett tid/rum 4 dimensionellt perspektiv av vad verklighet är komma med en förklaring att det är såhär det går till, punkt slut. Det enda man i så fall förklarar är att det här är mitt sätt att uppfatta det jag förmedlar. Det är ingen exakt sanning ristad i sten för all evighet.

All form av hävdelse att allting fungerar som det gör inom en begränsad förståelse/tolkning av vad verklighet är kommer bara att fortsätta vara det. Just en tolkning.

_____

Att särskilja saker från varandra genom att använda titlar såsom medium/sierskor och spådamer påvisar att det existerar ett sådant sätt att förklara verkligheten på.

Detta leder till en varudeklaration av det som sker inom sfären. Men varudeklarationen kan lätt misstolkas som att den även omfattar det som sträcker sig utanför sfären. Dvs bortom det vetenskapliga spektrumet av infrarött/ultraviolett, det som är vetenskapligt förklaringsbart inom sfären fyra dimensioner.

Det fungerar så inom sfären. Var tydligt med att berätta det. Det finns många läsare som inte är insatta i att det fungerar såhär.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

235
2014-06-07 12:33
#13

Hon gjorde en tarot-läsning.

Hon frågade om det var nåot särskilt jag undrade över och då sa jag bara att jag undrade över en kärleksrelation.

Allt annat hon sa stämde in precis så…

Jag vet inte vad jag ska tro. Andra som har gått till henne har sagt att det hon ser stämmer och har inträffat.

Annons:
allhealing
2014-06-07 13:38
#14

#13,

Men om du känner efter inom dig. Är det verkligen det du själv önskar? Eller är det så att du upplever det som bekvämt att slippa gå djupare in i dina egna känslor och därför väljer att låta andra visa dig den väg du redan går? En person som lägger kort ser vägen du är på väg. Den mest troliga versionen som kommer att utspela sig baserat på hur din väg ser ut bakåt i tiden.

Är det den vägen du själv önskar fortsätta vandra eller är du redo att djupdyka in i dig själv för att ta reda på varför du går den här vägen nästan som på autopilot? Många upplever att de vill förändring men saknar verktygen för att genomföra den.

Många trampar vägen genom livet så som andra visat dom att dom vandrat sin väg. Många är inte ens medvetna att vägen dom lär ut kommer från en väg många vandrat många generationer bakåt i tiden.

Vilkas beteenden upprepar vi? Vilkas vanom har vi gjort till våra egna? Hur mycket annat är det vi gör vi tror att det är vi som kommit på men egentligen är det mesta inlånat material.

Är det verkligen den vägen vi vill fortsätta vandra eller finns det ett annat sätt där vi själva kan ta mer kontroll och programmera om den verklighet vi framöver kommer att befinna oss i?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

235
2014-06-07 14:33
#15

men om hon ser vägen som JAG går på hur kan hon då spå om någon annan dvs min man? Hur kan hon se hans väg?

Det enda hon borde se då är ju vad jag känner och vill men inte han?

235
2014-06-07 14:40
#16

Det var första gången jag gjorde en tarot-läsning så ursäkta om jag frågar många frågor.

allhealing
2014-06-07 17:06
#17

#15,

ett sätt att se vägen på är att använda sig av den bild av världen vi upplever när vi använder oss av våra fem sinnen. Dvs att vi upplever alla människor som individer.

Mediala personer använder sig av ett annat perspektiv när de hämtar information. De ser allting i förening istället för i separation.

Genom att förena dessa två perspektiv till ett blir det möjligt att berätta om allt.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

235
2014-06-07 18:26
#18

Tack så mycket Kent!

allhealing
2014-06-08 05:47
#19

#19

varsågod.

Blev inspirerad att skriva en djupare och mer logisk förklaring på det hela för att förenkla och förtydliga. Håll tillgodo. Det här är min förståelse av hur det fungerar.

---

Allting är information. Det finns ingenting som inte är information. Information kan betraktas från ett oändligt antal perspektiv. Det oändliga spektrum som detta innebär blir därför oöverskådligt från ett mänskligt perspektiv.

Det betyder att människan alltid kommer att vara begränsad i sin förståelse av vad helheten har att erbjuda. Detta ger ett ödmjukt perspektiv på vad information är.

Hjärnforskaren Dr Jill Bolte Taylor visar oss att människan åtminstone har två olika sätt att uppfatta information från alltet. Där det ena perspektivet är en individupplevelse och det andra påvisar individens kollektiva samhörighet.

Även universumet vi befinner oss i är en del av detta informationsflöde. Materian i universumet är energi som befinner sig i olika svängningshastigheter per sekund och som när vibrationsnivån är tillräckligt låg materialiserar sig.

Det existerar därför en röd tråd genom allt som är. Den röda tråden visar oss att allting är i förening. Den mänskliga upplevelsen ger oss möjligheten att i individform genom våra tankar och känslor se oss som separerade från denna upplevelse. Såväl som att se oss i förening med densamma.

Det är därför inte konstigt att vi när vi befinner oss i en fysisk kropp upplever livet som ett stort frågetecken. För om nu allting hör samman och vi i vår kropp enbart är kapabla att registrera en bråkdel av helheten. Då är det enkelt att förstå att det är omöjligt att ta in hela bilden av vad alltet är. Då blir det genast enklare att leva. Det är inte människan uppgift att förstå allt. Förstå det och livet kan bli just livet inom det spektrum människan verkar.

Att leva ett liv i gemenskap med sin omgivning blir därför ett liv i gemenskap med alltet. Att leva ett liv i separation från detsamma blir en ensammare upplevelse eftersom det är ett avståndstagande från det evigt naturliga flödet alltet erbjuder.

Allt är ett och står därför i evig kontakt med sig själv. Någonting annat vore otänkbar eftersom det då skulle vara i separation från sig själv. All information är därför tillgänglig bara man vet hur man når informationen. Det är det informationsflödet jag lärt mig läsa av.

Det vi har i vårt DNA kan omprogrammeras då det precis som allting annat består av information. På samma sätt kan vi programmera om vårt medvetande. Allting vi lärt oss går att ersätta med ny kunskap. Det är enkelt att ersätta gammal kunskap med ny när man förstår hur det går till. Det är denna förståelse jag fått när jag lärt mig kommunicera med en bråkdel av det alltet har att erbjuda i sin oändliga kunskapsbas.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

235
2014-06-08 12:09
#20

Så om jag har förstått det hela rätt så allt är energi i rörselse. Och vid en medial konsultation kan personen se framtida möjligheter. Och kan därför ge råd på hur man kan handla. MEN vi har vår fria vilja så man kan ju göra tvärtom vad mediet råder och då blir slutresultatet ett annat.

Vi är alla "connectade" och därför kan mediet läsa av andra personers känslor eventuella vägval. Och då om man lyder råden är DEN möjligheten troligast.

Annons:
allhealing
2014-06-08 17:41
#21

Korrekt. Det handlar alltså inte om medialitet. Det är mer en prognos där man observerar den mest troliga version som är på väg att inträffa.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

235
2014-06-08 18:31
#22

ok. så när hon gjorde en tarotläsning så såg hon bara den vägen som vi två med största säkerhet kommer ta…

allhealing
2014-06-08 18:49
#23

Precis. Det handlar om att observera potentialer.

Eftersom vi människor är hårt programmerade med en mängd tankar och ideér om hur saker och ting fungerar beter vi oss som ett datorprogram. Skillnaden mellan ett datorprogram och en människas programmering är att människan verkar utifrån en betydligt mer dynamisk databas än den datorprogrammet använder sig av.

Därför har människan en betydligt större frihet att själv förändra sin bana. I en dator behöver man byta ut eller förändra programmeringen för att en förändring ska komma tillstånd. Dvs en annan person behöver gå in och byta programmet eller så är programmet förprogrammerat att byta programvara när en specifik handling sker. Dvs en växling till ett annat program sker.

En människa har förmågan att inom sig själv göra en omprogrammering. Vi kan ersätta ett gammalt val med ett nytt. Dvs vi kan byta ut en tanke i taget. Därmed kan vi med egen fri vilja förändra vår egen programmering vilket leder till ett förändrat beteende.

Ofta är människan hårt fixerad vi betydligt djupare psykologiska förhållningssätt till hur verkligheten ska fungera. Därför behövs det ofta gå betydligt djupare in i det mänskliga psyket för att först förstå den egna inre processen innan en förändring på ett ytligare plan kan ske.

Det är detta djupare sätt att observera vad det är som sker som jag har lärt mig observera och därför även kan bistå med när denna hjälp efterfrågas.

Många vill inte genomgå en sådan djup omprogrammering eftersom man av gammal inlärd rädsla blivit uppfostrad med att det inte är så verkligheten fungerar.

Vilket givetvis kommer att fortsätta vara den rådande sanningen tills man väljer att expandera sin förståelse av hur saker och ting fungerar på ett djupare plan.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: