Annons:
Etikettmedialitet
Läst 605 ggr
Huygens
6/5/14, 11:36 PM

Graderad söksvårighet?

När ni söker efter saker som tappats bort eller kommit bort, har ni någon skala på vad som är lätt och vad som är svårt att hitta?

Jag kan ge lite exempel på vad jag tror är lätt/svårt:

Person A har tappat en sak hos person B. Båda letar efter saken och båda vill hitta saken, det är då lättare för ett medium att få träff på var saken finns.

Person A har tappat en sak, men den är borta på okänd mark, något svårare.

Person A har tappat en sak hos person B, som inte vill hjälpa till med letandet. svårigheten för mediumet ökar ett steg till.

Person A har en katt som smitit iväg. Katten vill vara fri. Nu börjar det bli riktigt svårt för mediumet att få träff på var katten är.

Person A har förlorat en sak som person B tagit och vill behålla, också svårt,

osv.

Hur ser ni på det här med att hitta något? Finns det en svårighetskala för ett medium att hitta saker, så att visa saker/djur är svårare att hitta än andra?

Annons:
J-Artur-K
6/6/14, 1:58 PM
#1

Det beror ju på många olika saker. En sak kanske blir svårt för ett medium men ett annat medium tycker det var enkelt. Är ifrån person o person och ifrån situation och situation. 

Som ex med katten vet jag inte om det lär bli svårare för att katten inte vill bli hittad. Om det är så att ägarna till katten är bra ägare. 

Är ju andra sidan som hjälper en att få informationen. Tror nog andra sidan skulle tycka det är bäst om katten hittas. (För kattens bästa för att den ska må bra) 

Blir jobbigt för katten när den inte får mat serverad och när det blir vinter och kallt. Då är det nog bäst att någon tar hand om den.

Ny dag nya möjligheter

Huygens
6/7/14, 7:30 PM
#2

Jag är i funderingarna om vissa saker är extra svåra att hitta.

Jag är t ex förbryllad över att inget medium kunnat hitta något så stort som MH370, som hjälpt till att hitta planet. Så frågan är om vissa personer i världen inte vill att vi ska hitta MH370, kan dom sätta ett slags spärr som medialt gör saken svårare, eller beror det på annat?

Det saknas använbara mediala iaktagelser och jag gissar att ett stort antal medium på olika sätt försökt hitta planet. Ändå, inget resultat.

En underlig detalj idag. Jag tänkte på MH370 och fick då se två beteckningar, dels såg jag texten ROYAL MAIL, vilket är ovanligt för mej. Jag har svårt att se text. Och så såg jag en beteckningar som jag gick ut och letade upp på nätet, den var antingen UA35 eller UA36. Antagligen betyder det inget, men jag lägger det ändå här som en minnesanteckning.

Kanske är det lättare att hitta personliga småsaker som borttappade smycken och mobiltelefoner?

Fjäril
6/8/14, 12:10 AM
#3

Förutom det här med plan och andra större försvinnanden så tror jag inte att man kan hitta något/någon mot deras vilja, eller rättare sagt så kan man fundera på alla dessa försvunna människor och varför ingen (medial) söker upp- och hittar dem? När det gäller borttappade saker är jag mer positiv och av egna erfarenheter tror jag att det fungerar (att söka/leta).

Sajtvärd på Övernaturligt

Magi-cat
6/8/14, 7:17 AM
#4

Försvunna människor hittas trots allt via medier, även om det inte rapporteras om det. Hur pass (o)vanligt det är vet jag inte, bara att det hänt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: