Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 15433 ggr
Fjäril
2014-05-28 22:44

Borttappat-Tråden

Borttappat-Tråden

Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/52e7ffed8e0e744e69000268-borttappat-traden?discussions-1

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas.

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang GladDet här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
c.fransson
2014-05-30 22:37
#1

Hej! Skriver här i hopp om att någon kan hjälpa mig att hitta tre olika porträttserier på mina söner. De är födda -93, -98 och -03! Har bett om hjälp förut, men chansar igen eftersom jag är förtvivlad över att de är borta… Alla tre är tagna när barnen varit ungefär sex månader lite drygt! Har lånat ut dem till min mamma för ett par år sedan, och vet inte vart de tog vägen efter det, om jag fick tillbaka dem eller inte! Är evigt tacksam för tips!   

 Med vänlig hälsning

Carolina.

[Bettanbop]
2014-05-31 11:57
#2

Jag gör ett försök och ber om hjälp. Brukar fixa det själv men denna gång får jag inte fram något 😕

Jag har ett halsband eller har haft, det har varit borta ca en månad nu. Det är en läder rem svart istället för en kedja. I vardera ända av remmen så är det en liten metallkorg med en kristall i. Det är alltså två korgar och två kristaller men i varsin ända av remmen.

Aleya
2014-05-31 12:35
#3

#2 kolla i någon väska du haft då du åkt på en längre resa eller haft när du åkt iväg. Verkar finnas i en innerficka. Hoppas du finner halsbandet. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Bettanbop]
2014-05-31 14:28
#4

Tack Aleya 👍

Tycker jag har kollat över allt och i alla fickor men jag kollar igen 👍🤗

Huygens
2014-05-31 16:51
#5

#1 Titta i alla högar hos din mamma med gamla veckotidningar. Lite känsligt kanske, men fundera också på om du vet ifall din mamma lämnat bort utlästa gamla tidningar till något annat ställe?

Det är nämligen så att jag precis fick en syn av färgglada veckotidningar i en liten prydlig stapel i stil med "Allers" och däribland kändes det som att det låg någonting som kunde vara ett eller flera tunna häften med foton.

Verkliga
2014-06-01 06:34
#6

Hej! Jag har förtvivlat letat efter en försvunnen bilnyckel hela gårdagens eftermiddag och kväll.. Det är en svart nyckel med en svart larmdosa och en liten nyckelring med en ljusbrun trähäst på samma ring. Är för tillfället ca 70 mil hemifrån och hade planer på att köra hemåt idag så skulle vara oerhört tacksam om någon har möjlighet att ta sig tid att hjälpa mig så snart som möjligt! Tusen tack på förhand!!

Annons:
Huygens
2014-06-02 11:23
#7

#6 Nu går jag nog bara på mina allmänna uppfattningar. Titta precis i omgivningen där du parkerat bilen, ca 10 meter runt. Om du gått in på en restaurang och ätit, kolla även på restaurangen om du lämnat nyckeln där av misstag. Som restaurang räknar jag även snabbmatställen.

Hämnarmamman
2014-06-02 11:35
#8

 Jag har i över två år nu letat efter mitt hästpass. Det är ett blått häfte med "galonaktiga" pärmar där all information om min häst finns. Försökt på alla sätt att hitta det med gått bet. Någon som kan se vart jag ska leta eller om det är kört och jag måste fixa mig ett nytt…

Soffis79
2014-06-02 12:55
#9

Behöver snabb hjälp med att hitta en försvunnen lånebok! Tror jag hade den senast på ett räcke utanför mitt hus, den borde ha kommit med upp i lägenheten men är spårlöst försvunnen? Tacksam för snabbt svar!

Denna kommentar har tagits bort.
ellisell
2014-06-02 15:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hej! Jag har tappat bort en stege, det låter kanske banalt men det är en oerhört viktig stege. Jag designade och byggde den tillsammans med en kompis och den är en del utav mitt kandidatprojekt. Den skulle egentligen ställas ut på torsdag men försvann natten den 26/4. Den tog säkert två veckor att bygga och jag skulle aldrig lyckas göra en likadan. Jag har letat ÖVERALLT! alltså verkligen överallt. Den är stor också, ca 2m hög och gjord i stål så den väger säkert minst 40kg. Är det någon därute som skulle kunna hjälpa mig? Jag skulle bli så oerhört tacksam för minsta lilla tips. Jag tänker på den varje dag.

Tack på förhand! <3

Mallanbrallaan
2014-06-02 15:09
#12

Hej, jag känner mig desperat så jag gör ett försök! Jag har tappat bort min hemnyckel. Bor på en hyresrätts område. Efter att jag varit och handla så försvann mina hemnyckal ur bommen. Jag har letat överallt å jag kan inte hitta den. Det är en ensam nyckel som sitter på ett blått nyckelband med loggan "vattenfall" på

Huygens
2014-06-02 15:25
#13

#9 Om du inte redan gjort det, sätt en inplastad/regnskyddad lapp på den plats du lämnade låneboken och efterfråga boken.

#11 Vet ej om jag hjälper alls. Kolla vem som har "fastighetsskötselansvar" där stegen var och fråga den personen om denne har tagit hand om stegen.

Annons:
ellisell
2014-06-02 15:49
#14

Jag har redan pratat med de som äger tomten, och parkförvaltningen och kommunen och polisen, tyvärr utan framgång. Men jag uppskattar verkligen tipset! tack!

Verkliga
2014-06-02 20:22
#15

#7 Huygens: Tack för dina tips! Nyckeln är nu återfunnen, den hade upphittats ca 200 meter från bilen av några barn som tagit med sig den hem och därefter satte deras föräldrar upp en upphittat-lapp som jag fick tips om. Jätteskönt att det löste sig!

Wony
2014-06-03 11:36
#16

Jag gör ett försök här, då jag letat mig tokig hela förmiddagen nästan… Jag behöver hitta min saftsil, en helt vanlig röd plastställning med en vit silduk. Tycker att jag letat i hela köket nu, utan att hitta den…

Huygens
2014-06-03 11:50
#17

#12 Det kan finnas en nyckel på marken intill ett en meter högt "nätstaket", om du har något sådant i omgivningen.

#14 finns det något vattendrag i närheten där du bara kan dra ett snöre med krok. Jag tänker mej en lite större krok som har en radie på minst 5 cm. Ev kolla vid studenthem om någon i fyllan och villan skojat, burit iväg med stegen och sedan inte orkat bära tillbaks den. Och ev kan man ringa till skrotfirmor och fråga om dom fått in en ovanlig metallstege. Kanske inte så mycket fjärrskådning, men praktiska metoder kan också funka.

#16. Kan det ha varit så att du ställt undan saftsilen på en icke-köksplats för att spara utrymme, t ex en hylla eller i skafferi någonstans?

Wony
2014-06-03 11:54
#18

#17 Jag har letat i alla skåp i köket, kan ju ha missat den i och för sig. Det jag vet är att den borde vara på bottenvåningen eller källaren, för på övervåningen finns bara sovrum, och där kan jag inte förstå om jag lagt den…

camillak1
2014-06-03 18:05
#19

Hej! Efter att jag idag fått tips om den här sidan av min lyckliga kusin som fått hjälp att hitta sina barns fotografier..så måste även jag göra ett försöka att få hjälp. När jag fyllde 50 år i januari för snart 2.5 år sedan fick jag ett halsband av min man. Det var ett "krokigt" silverhjärta i ett svart läderband designat av Efwa Attling. Vi befann oss utomlands när jag fick det..men vet säkert att jag hade det på mig vid ett par tillfällen när vi kom hem. Det känns inte som jag kan ha tappat det, men vart kan det ha tagit vägen? Har letat på alla tänkbara ställen här hemma. Hoppas på hjälp!

blåbärssaft
2014-06-03 18:51
#20

Hej! Jag söker efter min favoritväska. Det är en liten ljusbrun axelremsväska i skinn som har lite mönster på sig i ''brogues-stil''. Det känns inte som om jag kan ha glömt den någonstans, då hade jag märkt det omedelbart, men nu rätt vad det är så är den bara försvunnen? Jag kan inte hitta den någonstans sen cirka ett år tillbaka.

Jag undrar också var min id-bricka (som man fick när man föddes förut) är… den har legat i en byrå vet jag och senare i en pärm enligt en familjemedlem men nu vet ingen vart den är. Det vore också roligt att återfinna den. Tack på förhand för eventuell hjälp!

Annons:
Jessican89
2014-06-03 19:56
#21

Snälla hjälp mig hitta minneskortet till vår systemkamera! Vi bytte minneskort mitt under semestern eftersom det va fullt, när vi kom hem fanns det ingenstans! Vänt upp och ner på hela husvagnen känns det som! Vi vill så gärna hitta det, minnen för livet!

c.fransson
2014-06-03 21:00
#22

#5 Tack, tack,tack! Tack vare dig Huygens letade min mamma i en hög med gamla tidningar och mönster…och där låg korten! Jag blev så glad att jag började gråta! Tusen Tack!

BornToDie
2014-06-03 21:10
#23

#20

Kolla i din garderob och i en kökslåda.

elinmarina
2014-06-03 23:40
#24

Hej! Vänder mig hit då jag vid fått hjälp här en gång tidigare. Jag letar efter min kära nalle som jag fick när jag var nyfödd. Jag hade med den vid en längre sjukhusvistelse för cirka 2 år sen (jag är 22 men hade med min nalle som mentalt stöd hehe) jag vet om att nallen följde med hem efter utskrivning men nu vet jag ej vart den är..Vet med 100% säkerhet att den finns nånstans i mitt hus. Men hittar ej den. Gör otroligt ont i hjärtat att ej veta vart den är då den följt med sedan jag var liten. Hoppas innerligt att någon här inne kan hjälpa mig! Har tyvärr ingen bild på nallen men den är cirka 40 cm hög samt ljusbrun. Klassiskt teddybjörns utseende. Tvättlapp som är sliten sitter vid nallens "rumpa" vill även minnas att mina initialer står skrivna där (eg) Hoppas verkligen att nån kan se något. Mvh. Elin

Burpee
2014-06-04 09:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Hej, jag letar med ljus och lykta efter min älskade katt Pussla som bestämde sig för att "flytta" för en vecka sedan. Vi hade oerhört blåsigt väder och alla mina andra katter var inne och sov, men hon stod och krafsa och mjaua vid dörren och ville ut till varje pris. Ett helt nytt beteende hos henne, men jag öppnade såklart dörren och släppte ut henne med förhoppningen om att hon skulle komma hem igen.. Nu har det gått en vecka och jag har inte sett en skymt av henne.. Min magkänsla säger att hon är i krokarna, men då hon inte ens dök upp igår när det ösregnade hela dagen så blev jag såklart mycket bekymrad. Jag fick tipset att ställa frågan här då det finns vad jag förstår en hel del personer här med förmågan att se saker som många av oss andra inte tillåter oss själva att göra. 

Så vänligen, hjälp mig. 

Tusen tack på förhand:

/Anna, en orolig matte

MISTAKES are 

PROOF that you are

TRYING

Burpee
2014-06-04 09:46
#26

Kom att tänka på en sak som jag kanske kan få hjälp med här också..även om katten är den viktigaste "saken" att hitta.. 
Men jag var med om något märkligt för ett par veckor sedan.. Mitt VISA kort försvann från köksbordet.. Det fanns bara det, bankdosan, en dator, ett block och en penna på bordet. Kom på i bilen att jag glömt stoppa ner mitt VISA i plånboken, och då hade vi åkt ca 300 m, men min vän hade sitt kort så vi kunde handla och struntade i att vända. Väl hemma så var kortet borta.. 
Det är såklart spärrat och jag har nytt kort..men jag undrar fortfarande vad som hände med kortet.. Så är det någon som tror sig veta så skulle jag bli oerhört glad. Tack för svaret. 
Anna

MISTAKES are 

PROOF that you are

TRYING

Zoux
2014-06-04 09:56
#27

Hej, jag har tappat bort min förlovningsring sen 1,5 vecka. Jag vet att jag tog av mig den i köket på fredagkvällen när jag skulle förbereda nötfärsen för kvällens hamburgare, efter det är spårlöst borta. Jag har verkligen vänt upp och ner på hela huset. Hoppas någon kan hjälpa mig, detta känns som sista utvägen, en ny ring är ju inte rätt ring!

Annons:
Huygens
2014-06-04 10:52
#28

#19 Får ingen tydlig bild. Kan finnas ett smycke i en liten träask/-låda ungefär som ett brunt syskrin. Ser även ett halsband med "hjärta" som på oklart vis hänger på en lodrät metallstång (?).

#20 Väskan är kanske dold på något sätt, t ex inne i en större koffert/låda.

#21 Ditt minneskort är överallt verkar det som. Det tydligaste var ett kort jag såg i en ljusblå skål. Sen såg jag ett minneskort i en låda med andra prylar där kortet ej verkade höra hemma, vet ej om det var kontors- eller köksprylar. Såg även ett kort mellan mörkbrunt trä, som om det ramlat ner i en smal springa mellan två bänkar/möbler. Och till sist, men mer som en fundering, finns kortet på en av hyllorna i dörren inne i kylskåpet?

#24 Jag såg en ljusgul nalle som låg på rygg mot ett hörn där väggen gick ner snett, ungefär som om hörnutrymmet var ett trätak som mötte ett golv (?).

#26 Får intryck att du lyft upp kortet och lagt ner det igen, kanske högt upp. Antingen ligger kortet nästan synligt (högt upp?) eller så har det skjutits in/hamnat bland papper, som döljer det något.

Katter

Katter som är ute rör hela tiden på sej. Kolla därför även med t ex Kattpolisen iFokus.

Katter som ger sej iväg vill kanske uppleva mer frihet? Är det varmt på sommaren kan man sätta ut en skål med vatten till dom, så kanske dom visar sej igen.

crazycatlady1
2014-06-04 15:09
#29

Hej. Skulle någon snäll själ kunna hjälpa mig att hitta en tröja jag letat efter i över 3 år. Det är en svart huvtröja med dragkedja med vingar på ryggen.

Mvh

grodprinsessa
2014-06-04 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Hej! Har panik då jag idag tappat mitt armband jag fick av sambon i julklapp… jag behöver hjälp att hitta det.. mår superdåligt över att ha tappat det… 

Kan någon hjälpa?  det är armbandet med stenar. 

Edit: Min kompis hittade mitt armband… *kan ta det lugnt igen*

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

[Maju]
2014-06-04 22:40
#31

Hej! Jag grubblar över en märklig sak som hände igår som jag väldigt gärna vill ha hjälp med att lösa om det går! 

Jag stod i min hall och tog 600 kr från min plånbok och jag gick till min dotters rum och la dem i hennes sparbössa (trodde jag i alla fall..) och jag tog ut en lapp ur sparbössan där jag strök att jag lånat 600 kr av henne. Jag går ut ur rummet och min dotter går in och tittar i princip direkt efter att jag gått ut och hon säger att pengarna ligger inte där!

Vi har letat och jag har grubblat på hur det här kan ha gått till.. Jag såg ju att jag höll dem i handen men nu tvivlar jag på vad jag såg men det gör ju att man känner sig en aning tokig. Tacksam för hjälp :-)!

enidiotsomjag
2014-06-05 12:27
#32

Saknar ett halsband från Tiffany&co och ett armband (som inte är från Tiffany) de smyckena har försvunnit tillsammans, någon som kan se något? Tacksam för svar.

Natta_91
2014-06-06 13:50
#33

Hej!

Jag har tappat bort min mobiltelefon, det är en vit platt mobiltelefon av samsung. Har letat överallt här hemma och har inte sett den sen jag hade den igår kväll. Är nästan säker på att jag lagt den på något konstigt ställe och bara glömt av den. Har den på ljudlöst så har inte kunnat ringa och söka efter den.

Tacksam för svar snarast!

[Junietta]
2014-06-06 21:07
#34

Hej! Jag har tappat bort min hästs pass och börjar bli desperat då hon ska säljas och passet måste följa med. Vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig! Tack på förhand! Kicki

Annons:
Minla
2014-06-06 23:28
#35

Har förlagt ett brev med pengar och har nu letat en länge tid. Hoppas nu att få lite hjälp av någon här.

Huygens
2014-06-06 23:55
#36

#29 Jag ser en hopvikt huvtröja, den ser dock inte svart ut. Den ligger på en hylla med grönspräckligt blankt papper.

#32 Jag ser något litet smycke på mark som kan vara grå asfalt (eller grus) brevid en metallstolpe av den typ som visar t ex trafikskylt för övergångsställe. Kan finnas en trottoarkant intill.

#33 Kan du ha lagt den lite utom synhåll över huvudhöjd? Ser även en mobil i en byrålåda som inte verkar ägnad åt att innehålla mobiler.

#34 Jag ser en rustik mindre tunna av trä som står på golvet/marken någonstans. Vet ej om det är till någon hjälp med hästpasset.

#35 Jag ser en liten hög med mynt någonstans, men antar att du tittat på sådana uppenbara platser redan. Kanske finns en vit vägg, möjligen med kakelplatta och mörk list intill mynten.

gunvald74
2014-06-07 11:54
#37

Hejsan!

Jag har tappat bort mitt magnet armband som jag så gärna vill ha tillbaka. Jag hoppas inte jag har tappat det någonstans utan att det ligger här hemma, och att jag lagt det någonstans bara, på ett "bra" ställe. Det är ititan, och jag gillade det väldigt mycket och försökte ha det att bli lite bättre i ryggen.

Tack Anita

bild borttagen

solskensstrålen
2014-06-09 06:14
#38

Hej

Igår tappade jag bort min förlovningsring.

Jag har letat överallt känns det som.

Hoppas nu på hjälp härifrån vill så gärna ha tillbaks den.

Mytor
2014-06-09 11:51
#39

Hej!
Jag har tappat bort ett guldhalsband jag fick när jag döptes. De är en vanlig guldkedja med ett hängande guldhjärta. Hoppas någon kan se vart den ligger för jag vill väldigt gärna ha tillbaka den!
Kram My

Huygens
2014-06-11 10:38
#40

#37 Jag kan inte se ditt halsband alls. Dock fick jag ett lite diffust meddelande, du kan fundera på om det hjälper dej. Jag såg en bergkristall och upplevde ordet "enkel", ungefär som i enkel att använda, eller kanske billig i kostnad. Om du redan har en bergskristallsten är det kanske en referens till din kristall?

#39 jag ser något som kan vara en röd relativt tunn ylletröja när jag tänker på var ditt halsband kan vara. Tröjan verkar ha V-formad halsöppning.

Hoberg
2014-06-12 12:47
#41

Hejsan! Eftersom detta är en "träningstråd" vore det kanon med feedback. Så snälla, kasta iväg ett svar även om saken/djuret inte hittades.

Annons:
Natta_91
2014-06-12 21:29
#42

#36  Jag bad om hjälp här för en vecka sedan då jag tappat bort min vita mobiltelefon, fick svar från Huygens men har inte kunnat hitta den. Hade en gammal mobiltelefon i en skrivbordslåda vilket kanske var det som Huygens fick fram. 

Har letat igenom hela huset och det känns väldigt konstigt. Är det någon som får fram något mer om vart det kan tänkas vara. 

Tacksam för all hjälp

destjo
2014-06-13 11:25
#43

Hej!

Jag skriver här igen då jag inte fick svar från förra tråden.

Jag har tappat bort ett armband från Tiffanys som jag fick av min sambo. Det är en silverlänk med en liten grön sten i sig. Tappade bort den för drygt 1-2 månader sedan och har ingen aning om vart den kan vara.

Så tacksam för hjälp!

Nathalie_11
2014-06-13 14:39
#44

Hej, jag skriver här i hopp om att hitta mitt borttappade körkort. Mitt pass har nyligen också gått ut så jag saknar nu giltig legitimation. Vore fantastiskt om någon kunde hjälpa mig i mitt sökande.

Vänligen,

Nathalie

Bufflan
2014-06-13 19:59
#45

För några veckor sedan såg jag pappas systemkamera befinna sig vid hans skrivare. Nu när jag behöver den (han gick bort förra veckan och har inte varit o hemmet på 2 månader) så är den borta. Då han inte har direkt varit hemma och flyttat på den så behöver jag hjälp att hitta den. Vart kan ni se att den är? :)

Sparkle
2014-06-13 22:56
#46

En mobil är borttappad här! Vart finns den? (övertyga mig :P)

______________________________________________

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

Minla
2014-06-14 21:34
#47

#36 Huygens, det stämmer att där finns en liten mynt samling 😊 Men det är ett brev med några sedlar som jag söker efter….

Huygens
2014-06-15 01:34
#48

#44 Jag ser ett brunt ganska stort löv på en flat sten av den typ som finns på äldre trottoarkanter, men jag tror denna sten är närmare intill basen på en robust husvägg. Kanske en skrovlig gul husvägg där själva hörnet är gjort i något slätare puts, kanske slät puts 3 dm åt båda hållen från hörnkanten räknat, varefter väggputsen övergår i det skrovligare mönstret. Den nedersta halvmetern av husväggen kan vara av annan typ än den övre gulaktiga putsen. Jag tror stenen på markytan finns några meter från hörnet. Om detta har något att göra med ett körkort är en bra fråga, jag vet inte.

#45 Jag ser nästan inget, möjligen ett kameraobjektiv vänt mot en vägg inomhus. Kanske är väggen lite åt det ljusgröna hållet. Du skrev att det var en skrivare i närheten och jag såg kanske därför ett löst A4-ark ligga lite osymmetriskt placerat.

#46 Jag har ingen aning om var mobiltelefonen finns, jag ser inget alls, men jag gavs en stark känsla av typen "sök själv", där "själv" är inte jag. Knappast till någon större hjälp, men vi vet heller inte vad vi är här för att lära oss.

#47 Jag får inte fram något mer.

Annons:
Bufflan
2014-06-15 17:23
#49

Det är där den brukade ligga. Fick tillbaka den igår, pappas vänner hade lånat den så nu har jag 100 % koll på den iaf :)

Denna kommentar har tagits bort.
Rmk02
2014-06-16 08:52
#51

Hej jag har köpt 2 kompis halsband alltså 2 hjärtan. Jag skulle haft den högra och mina bästisar den vänstra. Alltså en var, efter vi shoppade dom åkte vi till mammas jobb, när vi kon hem så hade jag ingen kasse. Snälla hjälp mig

nickiandersson
2014-06-16 12:19
#52

Hej! Jag har blivit av med min laddare till min digital kamera .. :( har letat på dem flesta ställena så hade varit skönt om någon kunde hjälpa mig lite!! :) Behöver verkligen den!

kristal
2014-06-17 00:31
#53

Hej jag tappat bort min ring i silver.. Den är stor och har bokstäver som n och s.. Jag tror tappat den hemma. Brukar lägga den i min handväska varje dag som man inte får ha ringar på jobbet. Nu har den varit borta i två veckor .. Den betyder mycket för mig. Kan någon komma med tips?? Tack .. Jag bli så tacksam om kunnde hitta den igen. Kristalen

zphanky
2014-06-17 00:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Hej! 

Jag saknar min katt Frasse, han har vart "borta" i 1vecka nu och jag håller på att förlora förståndet. Han brukar alltid komma hem, därför är det så svårt att förstå varför han inte kommer hem. Vart har han tagit vägen?

[jennx]
2014-06-17 07:12
#55

Hej !

Min dotters dörrnycklar har varit försvunna i flera veckor nu. Tycker vi har letat överallt men fortfarande inte hittat dem. De hänger på ett vitt band. Nån som kan se vart de finns ?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
grå_mattan
2014-06-17 16:47
#58

Hej. Jag letar förbryllt efter tre foton hemma. Jag har lånat dessa foton ett tag och kan nu inte hitta dom. De ska återlämnas inom en snar period till den som äger dom. Jag behöver hjälp och hitta dom!Vart ska jag leta!?

immobilized
2014-06-18 13:25
#59

PANIK!
Nyckelknippa med bland annat hemnycklar och bilnycklar samt en plånbok med över 1 000 kr i kontanter, körkort och andra mycket viktiga kort är spårlöst borta. Hela bostaden genomsökt 3 gånger! Vi har även gått igenom alla platser vi vistades på när allt gick förlorat. De sista sparpengarna är nu borta. Vi är två mycket ledsna och förvirrade människor. Snälla hjälp oss!!

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Huygens
2014-06-18 13:34
#60

#59 Jag ser ingen plånbok, men jag ser något som skulle kunna vara del av ytterkanten av en parkering.

Vad jag ser är ett trästaket, men med väldigt glest mellanrum mellan dom fyrkantiga lodräta trästolparna, kanske mer än en halvmeters mellanrum. Trästaketet verkar mest vara en slags avgränsning av en parkeringsyta/-plats. Jag kan se fronten på en bil bakom trästaketet. Kanske är det är gräs på marken närmast åt det håll jag "är stående". Bilen finns på andra sidan staketet, ett relativ lågt staket, med horisontella "tvärribbor". Kanske sluttar "gräsytan" närmast mej nedåt åt sidan (åt höger), bilen är snett åt vänster bakom staketet.

Tyvärr ser jag ingen plånbok, så jag skulle själv nog leta på alla andra ställen jag kan komma på.

ThesaB
2014-06-18 23:20
#61

Hej! Jag skulle behöva hjälp med att hitta mitt halsband som jag fått av min man i morgongåva. Det är ett halsband från Lars Wallin med lång kedja och rosor på i "ljust silver". Skulle vara oroligt tacksam för hjälp. :-) //Therese

FredTillSonen
2014-06-18 23:59
#62

Hej :) Mina "favorit" penslar har varit borta ganska länge ( 1 månad kanske) och jag kan inte förstå vart jag gjort av dem ! De har genomskinliga skaft och själva pensel borstarna är orange bruna, de är alltså små penslar inte typ "måla huset penslar" Jag tror det är typ 6 stycken penslar. Skulle vara jätte tacksam om någon vill hjälpa mig hitta dom :)

Annons:
malinbeet
2014-06-20 20:07
#63

Hej!

Jag behöver verkligen hjälp att hitta min sons tandställning. Jag har letat i hela lägenheten på alla ställen han kan ha lagt den, jag har till och med varit och gått igenom soporna ifall den kan ha åkt ner där.

Det är en blå tandställning som ser ut som en plastbit. Kan någon vara snäll att hjälpa mig att hitta den. Dels så behöver han ju ha den så snart som möjligt för sina tänders skull, men sen kostar det ganska mycket pengar om han måste få en ny.

Huygens
2014-06-20 21:49
#64

#51 Jag får bara tanken "liten godispåse" + ett säte som i en bil eller buss och tyvärr inget mer.

#52 Jag får intryck att laddaren ligger under något enkelt plant föremål, papper, duk, tidning. Kanske ligger den i en något rundad fördjupning, som en skål eller en liten väska.

#53 Jag ser helt kort en scen där någon tar upp nycklar ur en väska utomhus. Vet ej om det ger någon som helst ledtråd. Kan ringen halkat ner i ett litet utrymme i väskan?

#59 Jar ser några plana väldigt smala "mappar/foldrar" i en bokhylla, ser dock inte själva fotona.

#61 Jag får känslan av glädje, lycka och fest eller uppklätt tillfälle. Får även känslan av något ställe som inte nödvändigtvis behöver vara hemma, kanske restaurang eller hotell. Har ingen aning om det hjälper.

#62 Jag ser ett plant mörkbrunt fack eller mörkbrun paneldörr, kanske som ett nyckelskåp, vet dock inte om detta är horisontellt eller lodrätt placerat. Kan vara väldigt platt som en sådan där skärbräda man drar rakt ut brevid diskbänken.

#63 Jag får synen av ett badrumsskåp eller något i glas och tanken "på hylla, bakom (?) burk". Sedan ser jag lite förvirrande undersidan på ett badkar inomhus och en sandlåda utomhus.

SkateBlind
2014-06-21 13:20
#65

Hej! 

Jag har tappat bort min bilnyckel och nu sätter jag hoppet till att någon här kan hjälpa mig att finna den eller i alla fall säga att den är rejält bortslarvad. 

Jag har letat överallt i min lägenhet eller det tycker jag i alla fall, men uppenbarligen inte eftersom bilnyckeln inte hittats.

Kanske kan vara bra att veta är att nyckeln är till en Volvo och sitter på en nyckelring med en mörkt brun skinn- eller läderbit. Jag vet att jag hade nyckeln med mig in, men jag vet inte om jag hade med mig den hela vägen till min lägenhet. 

Tack på förhand :)

malinbeet
2014-06-21 13:42
#66

#64 Burken som tandställningen ska ligga i låg mycket riktigt i badrumsskåpet bakom några burkar, tyvärr ingen tandställning i dock:-( badkaret är redan flyttat på och den fanns inte där heller. Vi är ganska säkra på att tandställningen är kvar i lägenheten, men var vet vi inte. Utifrån vad du ser, verkar det som att den är kvar inomhus?

Huygens
2014-06-21 14:38
#67

#66 Det är ganska otydligt det lilla jag tror mej se. Kanske ser jag något som är en mjuk bok eller ett stort häfte, ungefär som en inte alltför tjock telefonkatalog eller stort rithäfte. Jag tycker mej se ett gosedjur i en låda (?) brevid häftet/boken och att häftet/boken visas uppslaget/ihopslaget om vartannat. Jag ser dock inte tandställningen.

SkateBlind
2014-06-21 15:00
#68

#65 behöver ni inte ha i åtanke längre, jag hittade min nyckel precis :) Skönt är det :)

malinbeet
2014-06-21 17:35
#69

#67 Alla de saker som du beskriver finns i lägenheten, men tyvärr ser inte vi heller tandställningen:-( Tack för att du försökte, vi får helt enkelt ringa tandläkaren på måndag:-)

Annons:
[Ellabella347]
2014-06-22 09:33
#70

På famla tråden så var det en hittalarsson som sökte guldarmband och jag är inte ngt medium och jag bara slappnade av och försökte förställa mig ett guldarmband och jag såg en ljusblåhusvägg med en planka som ut som en list fast ut och det var ganska stor och så var det några stenar och gräs.Som en liten rabatt

lollo33
2014-06-22 13:51
#71

Hej! Min sony xperia x10i var spårlöst borta från oktober förra året tills förns nån månad sen då min make hittade den i en låda under några viktiga papper, mycket märkligt då jag sökt igenom den lådan många gånger 🤔…kan nån se vars den varit under den tiden och hur den hamnade i lådan, vi har våra misstankar vad som kan ha hänt men vill gärna få fler upplysningar tack på förhand/Lollo

Lollo33 Glad

johannawww
2014-06-22 18:16
#72

Hjäälp!! Brun louis vuitton-plånbok med körkort, bankkort, busskort, certifikat mm är borta… Skulle vara såå tacksam om någon kunde hjälpa oss!

Miniminou
2014-06-23 01:26
#73

Hej! Hoppas detta blir rätt. Letat länge och noggrant efter två saker. Det ena är ett armband med rundade länkar i olika storlekar jag fått av min man. Det gick sönder och jag lade det på ett ställe för att kunna laga vid tillfälle. Nu är det borta. Ursprungligen lade jag det på en vit högre hylla men kan sedan dess ha flyttat det. Det andra föremålet är instruktionsboken till bilen. En grå bok i C5-format. Ca 3-4cm tjock tror jag. Mockaliknande grå textur på utsidan. Låg på hatthyllan men den flyttades då det var risk för väta/snö där. Vart har dessa föremål tagit vägen? Nvh: Miniminou

emma-lii
2014-06-23 10:05
#74

Jag har tappat bort n svarta kortficka med mitt bankkort, körkort, icakort  och några fler kort i.

Börjar bli desperat då jag måste handla snart.

Kan någon se vart dem ligger?

Skrället
2014-06-23 15:26
#75

Hej!

Jag försöker i den här tråden också:

Jag har förlorat ett mycket kärt guldhalsband med två berlocker – ett s k ankh-kors och en kartusch med mitt namn på – från Egypten. Ankh-korset är också en gåva från min fantastiska syster.

       

När jag skulle flytta till mitt nuvarande boende (för ca 6 månader sedan) gick inte halsbandet att hitta!

Halsbandet och min systers berlock betyder väldigt mycket för mig och har stort affektionsvärde.

Signaturen Oniq var vänlig nog att snabbt svara att det ev kunde ligga i en ask med bomull vid en trappa, men har inte lyckats lokalisera detta (saknar trappa i mitt nya boende och det tidigare är rensat på saker). Kan det ha hamnat någon annanstans när vi rensade bland alla våra saker?

Om det finns någon därute som spontant känner vad som kan ha hänt med halsbandet, så är jag väldigt tacksam för all hjälp!

Kram till er alla

annelie63
2014-06-23 21:00
#76

hej finns det någon som kan hjälpa mig att hitta min monogrambok-------tack på förhand

Annons:
LillaH
2014-06-23 21:56
#77

Borttappade smycken. Min man har tappat bort en ask med smycken. Det är hans förlovningsring, daterad 21/6-96, ett guldarmband med en bricka med namnet Daniel, ett halsband med fiskarna och ev. en klackring i guld. Asken har tidigare legat i lådan i hans pottskåp men nu hittar vi den inte. Tacksam för all hjälp!

RebeccasS
2014-06-24 23:54
#78

Hösten 2012 gömde jag mitt guldhalsband hemma i huset innan en utlandsresa. Jag gömde det i en cd-spelare men till nästa resa några veckor senare kunde jag inte lägga den på samma ställe då fönstret i mitt rum skulle bytas medan jag var borta så jag gömde det någon annanstans. Jag har letat på alla ställen jag kan tänka mig men måste ha lagt det på ett riktigt "smart" ställe som jag glömt. Det är ett guldhjärta jag fick av mina föräldrar när jag var liten. Tacksam för all hjälp. Mvh.

Oshibwa
2014-06-25 01:11
#79

Hej! Snubblade in på denna tråd och det var ju rena turen just nu. Jag har letat ihjäl mig efter min systemkamera. Jag hade den på en fest jag hade men efter festen så har jag inte hittat den. Den har ett zoomobjektiv och extern blixt som kostade bra många tusenlappar :/ . Hoppas någon uppfattar något. Min kära lilla kamera….

fiore
2014-06-25 14:19
#80

Hej!
Mitt passkort är borta och jag har letat efter den i en vecka nu utan resultat. Jag är förtvivlad och ledsen speciellt när mopedkörkort ska tas inom nästa vecka, jag ska resa inom en månad, ID- kort ska tas samt träningskort ska också tas.
Men inget av det går att ta utan något passkort.

Vill någon med vänlig själ hjälpa mig? Det skulle betyda jättemycket.
Tack på förhand! ❤️

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Ulerika
2014-06-25 22:54
#81

Tacksam för hjälp! Jag, eller min sambo har förlagt min förlovningsring någonstans här hemma i lägenheten. Efter tre veckor av letande börjar jag oroa mig för att den blivit slängd eller gömd på ett fiffigt ställe av barnen. Finns det ngn som kan råda mig var jag kan leta. Stort tack på förhand! Ulrika

KaiPon
2014-06-26 11:21
#82

Min Pucca plånbok är borta!

Jag ska dessutom iväg imorgon, och jag har alla mina kort  den! Den är röd med svarta detaljer och rund, med en ganska blek signatur på baksidan. Jag behöver den så fort som möjligt, snälla hjälp mig!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

tajoh
2014-06-26 18:39
#83

Hej! Inför 50-årsdagen för någon månad sedan skulle jag ha min ring på mig men kunde inte finna den. Har letat överallt men har inte hittat den. Det är en titanring med en springa och över den är det en guldbro med pärla. Gravyr invändigt med Mitt godis 2011. Hoppas på hjälp här..

Annons:
Otaku
2014-06-26 20:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Hej! Jag är jätte ledsen då mina absoluta favoritjeans är borta. Har gått igenom min klädkammare ca 3 gånger nu och vänt hela min etta upp och ner i jakt på dom. Jag tror att jag senast såg dem på midsommar när jag tvättade, men det kan även vara så att jag tvättade dem helgen innan. Minns inte exakt. 

Är det någon som kanske kan se vart de är? Är så himla ledsen över att det är borta :(

Mvh Vinetta


Lene88
2014-06-26 21:50
#85

hej hej! Jag saknar en svart fejkplånbok av märket "Gucci", den är full med olika typer av bankkort, olika klubbkort, bilder på min bror, sambo samt son. Den har inga pengar i sig förutom några mynt. Är just nu desperat vet ej om jag bör spärra alla kort eller om den ligger hemma. 

Hade den sist igår då jag var på den lokala ica butiken o hämtade ut ett paket, tycker att jag är helt säker på att jag efter det lade plånboken i väskan i bilen innan vi körde vidare. Men kan varken hitta plånboken i väskan eller i bilen. Känns som jag letat överallt, börjar bli desperat! Snälla hjälp mig!

NettanNatten
2014-06-26 22:39
#86

Hej! Idag har jag tappat bort min iPhone. Kan inte spåra den på något sätt. Men ringer jag den så kommer det fram signaler med ingen svarar. Vart har jag tappat den? Och var är den? Jag vet att jag hade den senast på jobbet vid 16.00. Jag har letat och letat idag och ringt massor!!! Men vart är den. iPhone 5c. vit.

Fjaeril77
2014-06-27 08:23
#87

Hej, Jag har försökt hjälpa en kvinna, att få en grå katt komma tillrätta/bli upphittad. Detta då jag såg en grå katt på min gård kl 01.00 på natten nu på försommaren som ev kunde vara den försvunna kissen! Ingen har haft några som helst uppgifter alls om att katten setts sedan försvinnandet… Den var infångad som kattunge & hade tillbringat en tid i ett jourhem för att socialiseras. Den blev sedan bortadopterad och den nya ägaren meddelade inte infångaren att kattungen försvunnit förrän 1 månad drygt efter försvinnandet. Det hela är mkt märkligt då den nya ägaren ej gjort något för att hitta kattungen. Den var vid försvinnandet drygt 12 v. I okt -13. Grå och semilånghårig! Det jag undrar är om du kan se om katten rymde eller att något annat hänt? Lever katten fortfarande? Hände något katten när den blev bortadopterad? Nyfiken om du kan få någon känning…. Tack på förhand.

fiore
2014-06-27 17:18
#88

Uppdatering till mitt  förra inlägg #80, passkort hittat!

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Wallet
2014-06-29 17:15
#89

Hej, 
Vår son har tappat sin plånbok när han körde mopeden i onsdags den 25/6. 
Det är en liten svart plånbok med bla körkortet i och en 100 lapp plus lite småmynt.
Han hade den i sin vänstra ficka i sina chinos shorts. 
Vi har åkt och letat längs dikeskanterna men utan resultat. 
Han är till 99% säker på att han hade den med sig. 
Så vi har även letat runt här hemma. 
Vore toppen om ni kan komma med tips som kan hjälpa.

signemo
2014-06-29 19:13
#90

Hej längesen jag skrev om mina försvunna armband. Fick ett av min man när jag fyllde 50. Misstänker att det blev stulet på ett hotell. Hade försäkring o fick ett nytt. Vad tror NI händer. Jo. detta har jag troligen tappat.  Saknar dem för att min man har gett mig dem.  Skulle bli hur glad som helst om någon skulle se var de eller något av dem finns

Var rädda om varandra

Annons:
KaiPon
2014-06-29 22:20
#91

Uppdatering av mitt inlägg #82, min plånbok är nu upphittad.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Lottabj
2014-06-29 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Jag har tappat en diamant ur min ring här i vårt hus men kan inte hitta den. Var ska jag leta?

idichten
2014-06-30 18:04
#93

Hej! Jag har en försvunnen katt som varit borta i två veckor nu. Har letat överallt och lagt ut annonser om honom men ingen har sett till honom. Min andra katt är jätte deprimerad och inte alls sig lik. Vi vill gärna att han kommer hem nu och undrar om du kan hjälpa oss? MvH

Sherri
2014-06-30 23:51
#94

Hej. Jag har tappat bort min förlovningsring, vitguld med 9 st diamanter i slutet av september början av oktober 2013 i vårt hem. Jag hade tagit av mig samtliga smycken när jag skulle laga middag, förlovningsring, vigselring, ring jag fått av min make när vi varit gifta i ett år samt klocka, armband och örhängen. Dagen därpå när jag skulle till jobbet var alla smycken på plats förutom min förlovningsring. Vi har vänt upp och ner på huset, gått igenom allt men hittar inte ringen. Snälla snälla kan du hjälpa mig?

MVH

[Droppe]1
2014-07-01 17:58
#95

Min sista rökelsepinne har försvunnit, jag har letat ordentligt, men hittar den inte! Kan någon se var den är?

Oddax
2014-07-02 12:07
#96

Hej! Undrar om jag skulle kunna få hjälp med att hitta min servicebok till min Volvo? Har letat överallt och ger strax upp! Sist jag såg den vad jag kan komma ihåg var i det svarta fodralet där instruktionsboken ligger innan jag lämnade iväg den till verkstad. Jag tackar på förhand! /Oddax

Choklad
2014-07-02 18:39
#97

# 96

Hej! 🙂

Jag ser en svart labradorliknande hund, som går på en stor äng med ganska högt gräs, han har en stor gren i munnen, och bredvid går en man med blå jacka, och denne bär en väska, svart i skinn och ur en ficka på den hänger det ut en svart bok.

Nu övar jag bara, så jag kan ha fel! 🥵

U R us

Annons:
Choklad
2014-07-02 18:48
#98

# 94

Jag vet inte om du har fått hjälp, men då jag söker efter din ring, så känns det som att den har blivit svald av någon. (jag vet,  det verkar knasigt)

sedan är det något du ska lyssna efter i samband med ringen.

Hoppas att du hittar den, eller redan har gjort det)

U R us

Mirrorglace
2014-07-03 03:13
#99

Hejsan nu kommer jag ta upp något gammalt, men någon kanske kan känna något!för ca 3-4 år sedan tappade jag nycklar. Cykel och husnyckel. Men saken är att jag inte vet om jag tappade dem, hör sånt o knr på mej det direkt. Det var i skolan vid några skåp hade jag för mej. Letade och frågade alla lärare vaktmästare och allt. Ingen visste av dem, vet att jag fick sån panik att jag nästan slutade andas, där av har jag grubblat mycket då jag annars alltid hittat och aldrig fått den paniken! Är bara nyfiken vad jag får för svar, tror någon tagit dem eller något? Får någon upp något var dem befinner sej, skolan ligger nära havet i en fiskeby men väldigt fina dyra hus osv. Skolan är tre våningar och jag befann mej på mellersta vid röd gula skåp! Hängde i en sån nyckelband som man kan knäppa av så det blir kort, hade det kort och brukade bita på plast knäppande alltid! Complett tror jag det kom från. Assa nyckel, skåp assa och monark nyckel :)

❤️

Lottabj
2014-07-03 10:05
#100

#92, diamanten upphittad, behöver inte hjälp längre.

Mirrorglace
2014-07-03 12:28
#101

Min råtta är försvunnen, kan någon försöka känna honom? läs inlägg superpanik, råtta försvunnen! För detaljer o bild om honom. Vill int att nåt ska ha hänt honom :/

❤️

Denna kommentar har tagits bort.
H-lena
2014-07-06 12:49
#103

Jag har tappat bort min pendel! det är en genomskinlig bergskristall i en silverfärgad kedja. Den låg på handfatet i badrummet (jag vet, osmart plats!) och jag glömde att jag hade lagt den där, så jag gick dit kanske en och en halv timme senare (dvs nyss) och då är den borta. avloppet eller vad man kallar det är för litet för att den skulle kunna åka ner där. Jag kollade under handfatet, under papperskorgen.. Men jag hittar den inte :( Blir jätteglad om någon kunde hjälpa mig! Den betyder jättemycket för mig!


Korre123
2014-07-06 19:12
#104

Hej, har någon sett min älskade kanin någonstans? Vi har en stor trädgård med många buskar, befinner han sig fortfarande på tomten? Han blev utsläppt tidigt imorse, efter bara några minuter var han försvunnen. Vi har letat igenom hela trädgården flera gånger… Snälla hjälp mig…. :(

Annons:
Korre123
2014-07-06 23:21
#105

#104 = hittad. :D

Neothepathfinder
2014-07-08 08:12
#106

Min lillesyster har slarvat bort sin mobiltelefon och misstankarna riktas mot att jag skulle ha stulit den av henne vilket inte alls stämmer, Det tär på familjerelationen och jag måste få hjälp att hitta den, hon heter maria och sist hon hade den var när hon satt i soffan, Jag misstänker att hon "slarvat" bort den så att säga, troligvis har den pajjat och hon inte vågar erkänna för morsan. Mvh Neo

“The syntactical nature of reality, the real secret of magic, is that the world is made of words. And if you know the words that the world is made of, you can make of it whatever you wish.”

H-lena
2014-07-08 09:45
#107

#103 Hittad dock trasig :(


jenniehl
2014-07-09 12:06
#108

Hej, skulle bli tacksam om ni kan hjälp mig hitta två borttappade saker. Den ena är min gamla iphone. Jag hade den när min nuvarande var på lagning och jag vet att den har varit i en liten vit plastpåse med simkortsomvandlare i. Nu är den puts väck! Den andra saken jag letar efter är en blå klänning med skärp. Den är köpt i Holland och jag tror sista gången jag Hadde den var i Malmö när jag var utklädd. Tacksam för hjälp!!!

jenniehl
2014-07-09 13:48
#109

#108 klänning upphittad, iphone är fortfarande borta

lollo33
2014-07-10 11:42
#110

Hallå…länge sedan nån besvarat frågorna? Semester? ☀️☀️

Lollo33 Glad

Amandla
2014-07-10 11:49
#111

#110 Läs gärna #0 igen så ser du vad tråden går ut på, dvs att de som vill träna får göra det.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
kamratbambi
2014-07-10 14:15
#112

Jag söker ett gult kort som är borttappat. kortet  är inplastat och är en livstidsbiljett till Cirkus Maximum.  Försvann när jag möblerade om i mitt rum för ett tag sedan, men skulle behöva det nu när det snart är cirkus här. Har letat överallt och vänt upp och ner på mitt rum.

På kortet står det också mitt namn Sara på.

Tacksam för svar, då det är 2 dagar till cirkus.  :(

MindAndStuff
2014-07-10 15:38
#113

jag söker efter en pc skiva från polux starshine 2 med linda. har haft den vi datorn men nu hittar jag bara fodralet och skivan är borta? vart finns den?

jag undrar var min sporre ligger ( en sån man använder till häst när man rider) Jag hittade den ena men den andra är borta. den ena försvann i andra stallet, så den kan ligga kvar. den är silvrig med ett svart gummi skydd på och ett billigt rem på. Älskade dem verkligen men nu har jag bara en kvar :( dem har en liten liten sporrdel. 

tack i förhand!

Fia9000
2014-07-11 22:39
#114

Jag har tappat bort min mobil, det är en svart samsung galaxy s4 mini med ett vitt skal som har ett sånt där lock (kan länka om det behövs). Har testat att ringa till den några gånger men den är på vibration så det kan vara att jag inte hört den.
Är nästan helt säker på att jag inte har lagt ifrån mig den utan att den har ramlat ur fickan av sig själv.

Tacksam för snabb hjälp! Hjärta

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

[Diana.K]
2014-07-12 11:37
#115

Hej! Min väninnas bullterrier försvann igår vid 17.30tiden i Luleå och undrar om det är någon vänlig själ som kan se vart han är? Han heter basse och är brun och vit. Vi har letat sedan igårkväll och är desperata :(

celsiu
2014-07-12 18:31
#116

Hej! Inatt var det tjuvar i farten i stallet där jag har min häst. Alla sadlar, stövlar, träns osv är borta! Skulle vara väldigt glad om nån kunde försöka se var sakerna är! Speciellt min sadel, en svart allround sadel som är den enda sadeln min ponny kan ha (hon får ont osv av andra). Tack :)

celsiu
2014-07-12 19:29
#117

Kanske inte hjälper men här är lite bilder på min häst och små delar av sadeln :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Anngerd
2014-07-12 23:15
#121

Hej!
Jag hoppas att någon snäll och duktig person läser detta. Min fina breda tumring av guld är borta. Jag blir otroligt ledsen eftersom jag fick den när jag fyllde 40 år av min släkt. Jag har letat och letat men den är borta. Är den stulen eller har jag helt enkelt tappat den. Tacksam för svar.

Fia9000
2014-07-12 23:26
#122

#114 Hittade den så jag behöver inte hjälp längre. :) (Den hade klarat ett fall från min ficka ner på stengolvet i vårt garage helt utan sprickor, sen låg den där en hel natt utan "baksida" (det flög av) och den lever fortfarande! ^^)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Anngerd
2014-07-12 23:37
#123

#112 
Jag tror att kortet ligger i ett mindre sovrum, i en målad träbyrå. I en av de översta lådorna, kortet ligger till vänster under ett papper i botten eller mot en av sidorna. Lycka till

kamratbambi
2014-07-13 17:06
#124

#123

Jag kollade i den målade träbyrån (orange) som stämde in på din beskrivning.
Däremot ligger den inte där.
Det jag tror du kan ha sett är en biobiljett som jag sparat och lagt in i en bok som jag använt som dagbok ´. Däremot var den grönvit och utan mitt namn.
Men TACK för hjälpen 🤗

Har fått hjälp att skaffa ett nytt, så det kommer att ordna sig, men man undrar ju vart den tog vägen…

[Diana.K]
2014-07-13 17:36
#125

Är väldigt desperat just nu då bullterriern inte har dykt upp! Ingen har sett han och vi har letat i snart 3 dygn. Är det någon vänlig själ som kan se vart han befinner sig?

Annons:
[Diana.K]
2014-07-13 17:38
#126

Bifogar en bild!

[Diana.K]
2014-07-13 17:38
#127
[Diana.K]
2014-07-13 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Nu kommer bilden!

Anngerd
2014-07-13 21:11
#129

Hej!
Jag är nybörjare på detta men gör ändå ett försök så ta detta med en nypa salt.
Jag tror att hunden är i skogen och springer där den har fått upp ett eller flera spår som den följer. Den är i närheten av en något större asfalterad väg. Den är också i närheten av bebyggelse och kommer snart att stöta på människor. Jag ser en gul skylt med ett namn på ett ställe som börjar på bokstaven H.
Lycka till!

Flarken
2014-07-13 22:41
#130

för jag har tappat bort min laddare  för att kunna ladda min
portabla amatör radio som är av märket Icom… De va så jag åkte ner till Åkersberga
då hade jag med mej den…När jag kom hem så laddade jag upp radion…Men nu
när jag skall ladda den så är själva laddstation spårlöst borta…Minns att jag la den
på bordet där jag all min radio utrustning…. Å nu ha ja letat över allt……Risken att jag måste köpa en helt ny laddare……

Kan du hjälpa mej ????

Elli8
2014-07-13 23:18
#131

STULEN CYKEL - VILL HITTA DEN

En svart herrcykel stals utanför min dörr tidigt i morse. Någon som kan hjälpa mig att se och beskriva området den togs till, hur långt borta den är här i stan. Vill gärna få cykeln tillbaka.

Jorilini
2014-07-13 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Hej!

Vi har tappat bort vår sons mörkblåa sandal i storlek 21. Den har varit borta i ungefär en vecka och vi har letat och letat. Vi tror att han har gömt den hemma på något finurligt ställe, eller kan det vara så att vi har tappat den ute? 

Med hopp om att någon kan hjälpa oss, tack på förhand!

Annons:
biaholm
2014-07-14 14:53
#133

Hej!   Hoppas nån kan hjälpa oss.

Då min son skulle låsa upp sitt vapenskåp i april så hittade han inte nycklarna. Då jag trodde mig  veta var dom var så åkte jag dit men tyvärr  så låg dom inte där. Kan vara jag som förlagd dom och då jag har dåligt minne så försvann dom. Vi har letat igenom lägenheten flera gånger men tyvärr inte hittar dom. Han har bott i lägenheten sen i januari 2014.  Hoppas nån kan hjälpa oss!! Tack på förhand!

madamehoffa
2014-07-15 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Hej!

Jag har tappat bort både min förlovningsring och min vigselring!!

Jag lade dem i min jeansficka för 2 veckor sedan, och när jag skulle ta upp dem en timme senare så var de borta?

Både jag och min man har letat igenom huset, bilen och de platser vi var på flera gånger, vi har gjort en förlustanmälan också, men utan resultat.

Jag är helt knäckt, och vill så gärna ha tillbaka mina älskade ringar!! Snälla hjälp mig hitta dem!

Tack på förhand!

Holtan
2014-07-15 22:57
#135

Hej

Jag har tappat mitt guldarmband från Bismarck som jag fick i present för ett par år sedan av min pappa! Kan någon snälla se om ni kan hjälpa mig att hitta det! Det försvann någon gång i slutet på förra veckan. Har letat överallt men kan inte finna det.

Minsta lilla tipps är jag tacksam över!

Anngerd
2014-07-16 15:06
#136

#135
Jag tror att det ligger i något mjukt i en färgad plastask i en ganska hög gammal skänk. Ovanpå skänken finns en spegel eller en pigtittare.
Lycka till!

Anngerd
2014-07-16 15:14
#137

#89
Angående den tappade plånboken, jag tror att den fortfarande ligger ute, på grusvägen.  Jag tror att den ligger på en raksträcka, i gräset efter vägen.

Lycka till!

Anngerd
2014-07-16 15:36
#138

# 80 passfoto
Jag tror att ditt passfoto ligger i köket, antingen i en hög/ställ med papper och fakturor eller så har det åkt ner från en bänk mellan bänken och nästa skåp i springan där.  
Lycka till !

Antonymitet
2014-07-16 23:32
#139

Min fars gamla Nokia 3310 skall ligga någonstans i lägenheten, men jag har glömt vart. Jag tror det är ett Comviq-kontantkort i den.

Annons:
Liinaas90
2014-07-17 08:30
#140

Min sambo har tappat sin förlovningsring, vi har överallt. Den "borde" ligga ute någonstans. Vore så tacksam om jag kunde få hjälp.

Oddax
2014-07-17 19:00
#141

Hej igen! Tack snälla Choklad för ditt svar, tyvärr har det inte hjälpt mitt sökande :( Har vänt upp och ner på allt ännu en gång och denna lilla tunna servicebok verkar inte vilja dyka upp. Men nu börjar det närma sig service så jag tänkte fråga en sista gång om någon eller några ser någonting som kan hjälpa mig i mitt sökande? Om jag inte missminner mig så står det service och garantihäfte på framsidan, färgen är vit/grå och det är till en Volvo V70 -08. Tyvärr fann jag ingen bild på nätet. Tackar ödmjukast på förhand ännu en gång! //

Saffran.
2014-07-17 21:22
#142

Hej!

Jag behöver verkligen hjälp med att hitta mina nycklar. De sitter en hemmanyckel, garagenyckel och cykelnyckel tillsammans. På samma nyckelknippa hänger det också ett silvrigt "E" och ett silvrigt Eiffeltorn från Frankrike (souvenir).

Jag tror att de finns här någonstans i huset, men jag är inte 100% säker på det.

Tacksam för svar!

[bellas.lee@yahoo.se]
2014-07-17 21:54
#143

Hjälp! Jag har sökt länge efter min borttappade tvättstugenyckel. Den försvann i Dec/jan från min nyckelknippa i samband med att jag lämnade in en lånad nyckel i ett köpcentrum. Några dagar senare upptäckte jag att den var borta från knippen. Jag jobbar där jag lämnade in den andra nyckeln som satt på samma knippe och vet att det inte blev någonföväxling där. Men vart tog den vägen sen?!? Vore en dröm att hitta den, det kostar massor att hämta ut en ny :(

EllensHästar
2014-07-17 21:59
#144

Hejsan!

Jag har haft ett plastkort från Pennygirl där det står en spelkod på, det är rött/vitt med en häst och en tjej på, och en stor 3:a. Det var ganska länge sedan det försvann, kanske 1 år eller så. Skulle verkligen hjälpa om någon kunde försöka hitta det, jag behöver verkligen koden!

Tacksam för svar :)

EllensHästar
2014-07-17 22:03
#145

Jag vill även passa på att fråga om någon vet var min kanin Ludde är någonstans.

Han är en grå korthårig dvärgkanin (har tyvärr ingen bild)

Ludde försvann för ca ett och ett halvt år sedan, han gnagde på buren och lyckades rymma ut. Vi har inte sett till honom sen dess. Jag antar väl att han inte lever längre, men det skulle vara kul om någon kunde se hur det gick för honom och kanske hur han dog? Eller om någon människa tog hand om honom?

Jättetacksam för svar.. :)

[Diana.K]
2014-07-18 14:35
#146

Basse kom hem själv idag efter en vecka! Ägaren hittade honom dricka vatten utanför dörren! <3 Tack för hjälpen Anngerd!

Annons:
Tinnitussan
2014-07-18 16:27
#147

Hej!

Jag behöver hjälp. Min katt på 1 år har varit borta i snart 4 dagar (såg henne sist måndag eftermiddag/kväll). Hon är cremefärgad, långhårig, hade rosa halsband på sig. 

Det är olikt henne att vara borta så länge…

HJÄLP!

Lappar har delats ut och satts upp, polisanmäld osv…

c.fransson
2014-07-18 22:01
#148

Hej! Har fått hjälp att hitta försvunna foton här förut, så jag gör ett nytt försök. Den här gången är det vår båtnyckel som försvunnit… Vi har letat hysteriskt överallt, och jag kan inte fatta var den är… Det är en liten nyckel med en röd och blå flytnyckelring från sjöräddningen på…snälla hjälp…medans det är fint väder! ;) Tack!

myname
2014-07-19 18:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Hej!

Jag har en katt som jag inte sett till sedan tidigt imorse. Hon brukar alltid komma när jag ropar men har ropat nu flera gånger utan framgång. Katten heter Nala och är en sköldpaddsfärgad norsk skogskatt/bondkatt. Jag är orolig att nåt har hänt, snälla hjälp mig.

MVH

Jenny

Holtan
2014-07-21 22:12
#150

#136 Anngerd      

Tack för ditt svar! Jag vet precis vart du menar och armbandet brukar ligga där, alltid! Kan det vara därför du såg det stället?
Har vänt upp och ner på den lådan (en hattlåda) som jag har smyckesaskarna i och kan inte hitta det :(
Men tack igen för din hjälp och tid!

Denna kommentar har tagits bort.
azura89
2014-07-22 16:57
#152

Hej!

Jag har tappat bort ett nyckelband med sex stycken små nycklar på. Nyckelbandet är svart och smalt med vit text på.

Är det någon som kan hjälpa mig att finna dem? Tack på förhand!

freck
2014-07-22 18:31
#153

Jag har tappat bort en del av min nyckelknippa för ca 11 dagar sen. Det är främst hänglåsnycklar, men även nyckel till mitt förråd/kontor och tvättkloss. Jag har även tappar bort min ytterjacka. Har det kanske något samband?

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Annons:
Anngerd
2014-07-22 21:46
#154

# 63
Jag tror att din sons tandställning ligger lite fasttorkad i en serietidning, typ Kalle Anka.

Anngerd
2014-07-22 21:59
#155

# 54 Om katten Frasse
Jag hoppas att Frasse har kommit tillrätta nu och är hemma hos dig.
Anledningen till att Frasse var borta var att han blev riktigt skrämd av något, tror att det kan ha varit ett större djur. Han gömde sig då under en husgrund ett par dagar och vågade inte komma fram. Sedan ser jag inte mer utan hoppas som jag skrev ovan att han är hemma hos dig igen.

Anngerd
2014-07-22 22:04
#156

#55
Jag tror att nyckel har ramlat i vatten, i en å eller en liten bäck.

Anngerd
2014-07-22 22:06
#157

#58
Jag tror att du lagt fotona bland papper, tunna vanliga papper men också tjockare typ kartong eller andra foton.

Anngerd
2014-07-22 22:17
#158

#71
Jag tror att en pojke/ung man lånat din sony xperia x10i. Han har också lagt den i lådan sedan.

Anngerd
2014-07-22 22:23
#159

#72
Jag ser en buss och busschafför och en passagerare en man. Mannen är mörkhårig i 30-40 års ålder och jag tror att han har din plånbok. Jag ser honom lämna bussen väldigt hastigt och han gick av där fram. Troligen blev du av med plånboken när du åkte med bussen.
Hoppas jag har fel och du har hittat din plånbok.

star86
2014-07-23 11:03
#160

hej.

Min innekatt smet från mina föräldrars hus någon gång igår , min pappa och sambo som bor där under veckorna har letat överallt, hoppas någon här kan hjälpa mig så våran Oscar kommer hem igen. Han är helsvart med några få vita strån fram på bröstet.

Annons:
Amandla
2014-07-23 12:53
#161

#151 Borttaget, se sajtens Skrivregler angående copyright. Jag försökte att ta bort bilden och låta texten ligga kvar, men tyvärr gick det inte  (det hänger ihop med iFokus uppdatering, förhoppningsvis fungerar snart allt som det ska). Lägg gärna in din efterlysning igen, antingen utan någon bild alls eller med en egen bild (som du själv har copyrighten på!).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Bufflan
2014-07-23 16:39
#162

Jag kan inte hur mycket jag än letar i dödsboet efter min pappa hitta en bankfacksnyckel, Den ska ha grön plast på sig, vara platt och ha tänder på båda sidorna.

Hoppas att jag får be er om hjälp om detta då jag omöjligt kan finna den och be min döda pappa om hjälp fungerar inte fullt så bra.

Så någon som kan se den någonstans?

Anngerd
2014-07-23 20:34
#163

#162
Jag får fram att den finns i en klocka som sitter på väggen. En lite större variant. Den har blivit lagd där för att ingen obehörig ska hitta den.
Lycka till!

Anngerd
2014-07-23 21:09
#164

#160
Jag ser en sådan katt som går på tomten till ett hus på väg mot husets entré. Hoppas att det är till ert hus och att Oscar nu kommit hem på egen hand.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Ellabella347]
2014-07-25 17:33
#171

#92 ser ett vardagsrum med ett soffbord men stenskiva, svart skiva, en lurvig matta jag inte kan uppfatta färgen på.

Aleya
2014-07-25 17:51
#172

Eftersom flera som skriver att dom inte fått hjälp ännu så vill vi hör på övernaturligt förtydliga: Om någon inte svarat så kan det vara så att dom inte kan känna av något av olika anledningar. Så därför har du inte fått svar. Ingen är glöm, dock är detta bara en tråd för övning och det är INTE garanterat att man får svar. Det är frivilliga som gör detta under sin fritid.  Att påminna ger inte snabbare hjälp utan kan snarare göra så att det blir jobbigare för frivilliga att hitta inlägg att hjälpa till med. Så ha tålamod, ibland tar det tid.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Celiness
2014-07-26 16:27
#173

Eftersom inlägget togs bort helt så struntar jag i bilden.  
Men jag önskar mig få hjälp med att hitta min borttappade kamera batteriladdare som jag fick av mina föräldrar i 20 års present. Jag minns mig lägga den någonstanns men kan inte sätta fingret på vart, har i dagsläget lånat en likadan av mina föräldrar men önskar mig få hjälp o hitta min egna. 
tack på förhand! :)

ElinaPersson
2014-07-27 00:01
#174

Jag försöker hjälpa min mamma att hitta sina läsglasögon som hon har förlagt på något ställe. Tror att de är svarta, men inte helt 100 nu när jag tänker efter. Vet att hon använde dom senast när hon läste utomhus på gräsmattan vid huset, intill en 2 meter hög häck.
Kan någon hjälpa oss i letandet? :)

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Annons:
Bufflan
2014-07-27 11:40
#175

#163 jag har kollat det verkar inte som om det finns något i klockan :(

Anngerd
2014-07-27 22:56
#176

#175
Jag försöker igen, vill gärna hjälpa dig.
Jag ser fortfarande klockan på väggen men till höger ser jag en tavla med en mörk träram. Jag ser också en hylla (på samma vägg), ser ut som furu med små burkar, vaser eller liknande. Leta där vid tavlan och hyllan.
Hör gärna av dig om hur det gått, alltid bra att veta.
Lycka till!

Påfågel
2014-07-28 10:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

Hej! Å vad jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig! I torsdags blev vår lilla katt Citronpeppar attackerad av två stora hundar. Jag lyckades avbryta det hela men hann inte få tag på min lilla katt. det sista jag såg var att hon kröp under min svärmors hus och jag såg även en liten blodfläck på ena bakbenet. Senare på kvällen letade min son efter något bakom vår gäststuga och då for hon upp mot honom - vansinnig - och min son sprang såklart och hämtade oss men därefter är hon borta. Hon är en liten bondkatt, orange/vit/svart. Jag inser ju att hon kanske inte finns mer men jag står inte ut med tanken på att hon kanske ligger och plågas utan att jag kan hjälpa henne.

Tacksam för svar // Sofie

Anngerd
2014-07-28 17:23
#178

#177
Jag får en bild av en skog, tror det är granskog.  Den är ganska tät men släpper ändå igenom solen. Vid en relativt stor gran finns en ganska stor sten bredvid den på höger sida ser det ut som en gran har vält, en rotvälta eller dylikt.  Där tror jag att hon är.  Om jag vore dig skulle jag skynda mig.
Lycka till!

Påfågel
2014-07-28 20:16
#179

Tack så mycket för ditt svar! Till saken hör att vi bor mitt ute i skogen och jag har - sedan jag såg ditt svar - vandrat och tittat vid så många rotvältor och liknande som jag har hittat. Men det jag undrar över är om du kanske har någon känsla om hon är i närheten av huset? Jag ska ut och leta nu igen men tyvärr pratar vi om milsvida skogar runt om… :/

Anngerd
2014-07-28 20:51
#180

Ja, jag får en känsla att hon befinner sig nära huset.

Anngerd
2014-07-28 21:00
#181

#179
När du går från ditt hus ut genom grinden prova att gå lite till vänster.
Lycka till!

Annons:
gonares
2014-07-29 02:09
#182

Hej, Snälla hjälp mig det är brådska.

Jag har letat, i flera dagar, är stressad och ledsen. Jag åker bort på onsdag kväll men saknar mitt pass. Jag bokade mina biljetter hemifrån och då fanns det i knät på mig när jag skrev in passnummer. Sedan dess minns jag ingenting. Detta var 21 juni. Jag upptäckte bara för några dagar sedan att det är borta. Det är ett svenskt pass och jag är övertygad om att den ska finnas hemma men jag har vänt lägenheten upp och ned så börjar tvivla och är helt knäckt. Kan ni verkligen göra ett försök att hitta ett förlorat/gömt pass?

Påfågel
2014-07-29 11:01
#183

#181 efter mycket letande har vi ännu ej lyckats hitta henne men sökandet fortsätter. Jag är så tacksam att du tog dig tid för att hjälpa Anngerd! Jag hoppas att vi kommer hitta henne i livet trots att förnuftet börjar tvivla. Tusen tack igen!

MattBender
2014-07-29 12:32
#184

Hej. Har åkt på en jädra ögonimflammatio. På det så har jag synfel och har använt linser under ca 6 månader. Linserna är dock inget lockande i nuläget, gick därför in i badrummet imorse för mina glasögon som jag inte har använt på ett tag. Men ack, de var/är spårlöst borta. Bruna/Ljusbruna bågar. Vore helt suveränt utifall någon ville försöka sig på mitt letande så att jag kan få synen tillbaks :) Ha det gott!

gabuski
2014-07-29 13:04
#185

Hej!

Något av mina barn slarvade igår eftermiddag bort min jobbmobil - en svart sony z1. Har vänt upp och ner på hela lägenheten men lyckas inte hitta den… Nån som kan se var den tagit vägen?

[rumelle]
2014-07-29 19:43
#186

Hej alla! 

Jag är på jakt efter en sladd som har kommit bort. Det är en liten svart sladd som fortfarande är ihopvirad med en svart ståltråd (som de brukar när man köper dem). Den tillhör min mans hörlurar och fungerar som en slags adapter så att man kan koppla ihop sladden till hörlurarna med mobiltelefonen. Vi tror att han använde den sist i onsdags förra veckan. Vi kom på att den var borta först i måndags morse och vet inte om den finns hemma eller möjligen att han kan ha tappat den när vi var hos mina föräldrar i lördags. Vi har sökt igenom hela lägenheten utan vidare resultat. Mamma har kikat litegrann hemma hos dem men jag tror inte att hon har letat så noga. 

Jag vet att det kanske inte är så mycket att gå på men om någon kanske kan få en liten känsla för var vi inte har letat så är det mycket uppskattat!

Hörlurarna ser ut som på bilden jag länkar till och den svarta sladden man ser är den som har kommit bort för oss: http://d3gqasl9vmjfd8.cloudfront.net/d440227e-d363-4282-b69a-c1c445d72888.jpg

Stort tack på förhand! ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: