Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 1840 ggr
Huygens
2014-05-26 21:49

MH370 - hitta planet söndag 1 juni

För dom som är intresserade, på söndag 1 juni 2014, mellan kl 14.00 - 14.30, kan dom som vill, vara med och känna efter var det försvunna planet MH370 finns.

Ni kan befinna er var som helst, gående, löpande, liggande, mediterande, på tåget osv. Det enda ni ska göra, är att för er själva, t ex med slutna ögon (om möjligt) försöka känna av om ni kan se för er inre blick var MH370 finns. Ni bestämmer själva metoden.

Tanken är att om flera personer gör detta tillsammans vid samma tidpunkt, även om vi inte känner av varandra, så skapar vi mer effekt och ökar chansen att vi hittar planet. Blir vi 8 personer är vi många. :)

För dom som vill, gärna någon gång under veckan, torsdag, fredag, prova att visualisera var planet befinner sej.

Även efter söndag kan ni som vill försöka igen. Ibland har jag fått bättre inre bilder några dagar efter det som varit min bestämda sökardag.

Ibland ser jag något helt annat än det jag söker efter. Då bestämmer jag mej för att följa det jag ser, istället för att envisas vid att hålla fast vid målobjektet.

Som extra bonus, för dom som vill, ställ frågor som ni själva personligen vill ha besvarade. Kanske är det inte er uppgift att leta efter MH370, utan det kanske istället finns andra saker för er?

Om ni vill skriva om era upptäckter i denna tråd är det helt upp till er, tänk bara på att skriva utan att fronta andra.

Se detta som en förutsättningslös övning.

Annons:
allhealing
2014-05-26 22:32
#1

Hur är det tänkt att inkommen information ska hanteras, vidarebefordras och i så fall till vem?

Blir det återkoppling från de som tar emot informationen?

Är det någonting du kommit på själv eller är det en förfrågan du fått?

Och i så fall, vem kommer den förfrågan ifrån?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Fjäril
2014-05-26 22:33
#2

Även om det är en svår uppgift så är det ett fint initiativ 👍

Sajtvärd på Övernaturligt

Huygens
2014-05-26 22:55
#3

#1 Ingen aning, så långt har jag inte tänkt.

Det enda gemensamma är att alla som vill, har en tid på söndag då dom kan göra något riktat. Det här är bara något jag hittat på själv, tror jag.

Huygens
2014-05-29 13:46
#4

Varning, förhandsprägling.

Den som inte vill färgas av mina upplevelser bör hoppa över detta stycke.

Jag har inte så mycket att komma med, utan nämner nedan bara några korta intryck jag fått, när jag haft funderingar kring MH370.

Upplevelse 1:

Jag ser ett torrt jordbrukslandskap. Min känsla är att området skulle kunna passa in i någon region av Spanien, även om det inte nödvändigtvis behöver vara spanskt, kan t ex vara något annat Medelhavsområde. Det finns relativt mycket växtlighet i området, men det mesta ser gult eller brunt ut.

Mitt intryck är att växter och låga träd här, är tåliga mot långvarig torka eller har rötter som går djupt och kan suga upp vatten långt ner.

Landskapet är relativt flackt utom vissa delar som har något kuperad terräng. I stort sett finns här ingen skog även om det finns enstaka små träd och växtlighet på marken, buskar gräs m m.

Precis där jag står är området något mer kuperat och jag är uppe på en liten höjd.

Jag har ingen aning om ifall denna upplevelse har något med MH370 att göra.

Upplevelse 2:

Jag ser först en, sedan tre "servicetekniker". Dom är alla män med västerländskt utseende och har jackor/byxor av "blåställstyp". Jag tror två av dom också har keps.

Mitt intryck är att jag ser dom stå och gå på marken under ett flygplan av okänd typ.

En man knäböjer framför något som jag tror är dom dubbla noshjulen till ett nedfällt landningsställ. Hjulen ser lite för små ut för att passa till en Boeing. Serviceteknikern som sitter på huk verkar tittar och petar med en penna på området mellan hjulen där hjulaxeln finns. Hjulen har kanske en diameter av 120 cm, max 140 cm. En av dom andra serviceteknikerna har något slags ritblock eller stort anteckningshäfte.

Jag får ej intryck att dom är malaysier utan snarast västerläningar av något slag. Jag ser inga verktyg, så det kanske bara är en inspektion dom sysslar med?

Jag tvivlar på att detta är MH370, landningsstället ser för litet ut.

Uplevelse 3:

Jag är en bit ut i rymden. Jag kan se jordens krökningsradie och i den riktning jag tittar verkar jorden ligga i skugga. Tittar jag åt andra hållet kan jag ana mej till en del av jorden som har dag.

En liten satellit kommer farande mot mej i hög hastighet. Jag följer med. Satelliten har breda korta solplaneler och ett par parabolantenner och många sprötantenner.

Jag får inga speciella intryck, men prägling från tidningsartiklar gör nog att jag tycker jag kan se text i versaler på sidan av sattelliten.

Stora vita bokstäver säger "INMARSAT".

Jag försöker ta mej in i satelliten men misslyckas, den rör sej fort dessutom. Jag får inga speciella intryck annars.

När jag senare leter upp en bild på en Inmarsat-satellit, ser den helt annorlunda ut, långa smala solpaneler och i stort sett inga sprötantenner. Känns som ett misslyckande.

Upplevelser 4:

Jag befinner mej i ett slags kontorsrum. Jag kan ana mej till att hela våningsplanet är en blandning av mestadels öppet kontorslandskap och några enstaka kontorsrum.

Jag får lite 1980-talskänsla eller filmkänsla i stil med "Office Space".

En man sitter framför en datorskärm. Mannen ger mej intryck av att vara japan/korean. Han har svart hår, stora glasögon, har vit skjorta, svart slips och verkar högpresterande intellektuell. Ser en smula neutral ut, nästan kyliga. Han kanske är 32-33 år.

Rummet han sitter i är nog inte hans eget, dels är rummet för stort och även en smula för tomt. Jag får intryck av att några slags "maskiner" är uppställda en bit bort, bakom honom. Verkar mera vara ett stort rum som man går till för enstaka särskilda uppgifter.

Japanen/koreanen studerar sin skärm och börjar knappa på tangentbordet. Jag kan inte se någon text, men får intryck att det snarast är en textbaserad skärm än en grafisk datorskärm. Blå skärm med vita bokstäver. Jag tycker mej märka en något korpulent person gå förbi utanför rummet. Det kan finnas flera andra personer längre bort i kontorslandskapet.

Japan/koreanen knappar på febrilt nu. Han verkar irriterad. Jag är nu säker på att han har både hög utbildning och är skicklig på det han gör.

Mina fördomar från tidningsläsande gör sej säkert påmint här och jag ser ordet "ACARS" framför mej, men ordet syns inte på datorskärmen och ej heller i rummet.

Japan/koreanen är nu arg och orolig på ett otrevligt kallt sätt. Han ropar vresigt ut åt korridoren.

Inget händer. Japan/koreanen knappar vidare på tangentbordet, pauser och biter spänt ihop tänderna. Han studerar skärmen och knappar sedan vidare. Han ropar högre denna gång och är märkbart arg.

Mitt intryck är att japan/koreanen troligen är en duglig arbetskamrat när allt är lugnt, men han kan bli en hemsk person om saker kör ihop sej och blir jobbiga.

Jag ser en lång västerländsk man dyka upp vid sidan om japan/koreanen. Den långe mannen är kanske 28 år, har vit skjorta, rödhårig, smal, och har breda axlar. Jag märker att den långe mannen inte vill ta ansvar, han vill ha så lite att göra med det problem som japan/koreanen sysslar med.

Den långe mannen lämnar rummet. Japan/koreanen knappar vidare och skriker några gånger till ut i korridoren, men ingen dyker upp. Han tittar irriterat in i sin datorskärm.

Jag får inga fler intryck. Förbryllande.

Jag hoppas att jag inte fört över alltför mycket prägel på andra utan hoppas fler är intresserade av att söka efter MH370.

Det finns några få YT-klipp från medium, men jag tycker inte dom ger så mycket, så jag länkar inte till något.

J-Artur-K
2014-05-29 14:53
#5

Vart var planet när det försvann ? 

Jag har inte läst det du skrev för vill inte bli påverkad av något. Vill bara höra vart det var när det försvann. Inte spekulationer vart det kan vara.

Jag har förmåga att om jag har en karta o her ett finger på kartan och låter andra sidan styra armen med fingret på kartan så kan jag hitta platser. 

(Men kan inte säga att det kommer fungera nu men ha fungerat bra tidigare. Har använt den metoden tidigare men samtidigt använt inre synen beskrivit hur platsen ser ut byggnad o sådant , sedan tog jag fram kartan för se vart platsen är med hjälp av denna metod. Sedan har platsen varit exakt där fingret kom till. ) 

Men som jag nämnde behöver det inte fungera nu som det gjort förut. Är skilnad ifrån gång till gång. 

Men vore roligt faktiskt att testa på detta 🙂

Ny dag nya möjligheter

Huygens
2014-05-29 15:05
#6

Sista kända position för MH370 är vid spetsen på den gröna droppformade figuren här, Last ADS-B Point, en bit ner i artikeln. bildlänk är här.

Edit: En artikel till med karta på sista kända positionen.

Annons:
spirit33
2014-05-29 17:37
#7

#4 Det går väl bra att läsa det du skrivit, det finns ju ingen info om vart MH370 finns i din text, eller missar jag något???

J-Artur-K
2014-05-29 18:48
#8

#6 Tackar 👍 Ska prova det jag nämnde.

Ny dag nya möjligheter

Huygens
2014-05-31 09:50
#9

Har inte så mycket att tillägga inför morgondagen. Har sett en del stora passagerarplan landa och starta. Dom flesta har sett nästan helt vita ut, jag har haft svårt att se fönstren. Sen har jag av någon anledning sett solnedgångar (eller är det soluppgångar?) i samband med dessa stora flyplan. Och så har jag sett en låg bred bergskedja på långt håll i ett väldigt kargt landskap. Jag vet ej var detta kunnat vara.

Huygens
2014-06-01 15:48
#10

Resultatet var knapert. Jag fick några upplevelser men svårt att få något ur dom.

Upplevelse 1:

En kvinna står på marken och plockar frukter ur ett träd. Jag funderar på om det är i det "spanska" området jag sett tidigare. Men det kan lika gärna vara någon annanstans. Chile eller Tibet, för jag får en känsla av att det är på lite högre torr mark. Hennes kläder ser hemmagjorda ut och är förhållandevis varma.

Upplevelse 2:

En politiker i kostym granskar ett papper. Han ger mej en obehaglig känsla. Politikern rynkar pannan. Efter ett tag börjar han prata till några jag ej kan se. Hans ansiktsuttryck ger ett oärligt intryck.

Upplevelse 3:

Jag ser kust från havssidan. På kusten finns en stad med en massa små hus. Färgerna på husen går i gult och ljusbrunt. Jag tror kusten vetter mot syd.

Upplevelse 4:

Jag har nu frågat flera gånger om var MH370 finns. Äntligen får jag se en karta. Jag får se ett område mitt i Indiska Oceanen, ganska mycket till nordväst om det sökområde där man hörde pingsignalerna. Ser inget tydligt dock, inte ens hav på nära håll.

Sedan ser jag delar av Indien, först södra Indien och Sri Lanka, därefter rör jag mej över landet som på en karta och får följa östra Indiens kusten och upp på land in mot Nepal. Jag tror det är fel och kan inte ha med MH370 att göra.

Upplevelse 5:

Jag ser ett flygplan stå på marken som mycket väl kan vara MH370. Detta är innan avfärd. Jag är inne i cockpit och piloterna kommer in, sätter sej på sina platser. Dom verkar glada och pratar glatt med varandra. Sedan börjar dom checka av saker på instrumentpanelerna.

Det är väldigt ljust som om det är mitt på dagen eller tidigt på eftermiddagen. Tror inte heller detta stämmer.

Upplevelse 6:

Jag är ombord på ett stort plan som flyger på ca 1 km höjd över kusten. Jag tror vi flyger söderut. Till höger (åt väster) har jag land och så mycket bebyggelse att det måste röra sej om en stad. Staden påminner till färg och struktur om den stad jag såg i Upplevelse 3. Det är mitt på dagen. Till vänster (österut) har jag hav. Vi flyger över en kuststräck med tätbebyggt område och badstrand under oss. En liten udde framför oss, sträcker ut mot öster och vi flyger över den.

Verkar vara fel riktning på flygningen och fel tidpunkt på dagen.

Inte mycket resultat och knepigt fel kändes det som. Hoppas ni andra fått bättre resultat.

Magi-cat
2014-06-01 16:52
#11

#10 Bra försök i alla fall! 

Hoppas man hittar det där planet någon gång…för de anhörigas skull…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2014-06-01 17:25
#12

Jag har en massa småfrågor själv om detaljerna. T ex vad det var för små bruna frukter kvinnan plockade. Dadlar kanske, vilket gör att Tibet kan vara för kallt för frukten?

Det finns faktiskt inte speciellt många som ens på YT försökt hitta flygplanet. Jag tycker annars att det är en unik möjlighet att testa sina förmågor. Här finns ett av dom bättre försöken som jag hittat, med något annat resultat än i mina försök. (I del två av klippen finns lite beskrivet kring försöken med fjärrskådning.)

Svårigheterna att hitta MH370 leder mej osökt tillbaka till tankarna om en andlig informationsbarriär. Det borde ju annars finnas en massa mycket skickliga medium som kunde göra något?

Det hela känns som en rebuslek, där jag bara får se några ynkliga detaljer (troligen inte ens i rätt kronologisk ordning) och sedan måste jag lista ut resten själv.

På den stora kartan här, där det står "Indian Ocean" var ungefär där jag fick en känsla av att jag skulle titta efter planet. Ganska exakt under "O" och "c" i "Ocean", på den stora kartan.

J-Artur-K
2014-06-01 19:18
#13

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Huygens
2014-06-01 20:18
#14

#13 Tack ska du ha. Jag misslyckades dock att komma så långt söderut, även om jag försökte nå dit. :)

Jag fick ingen exakt punkt, utan tappade nog bort mej mitt i Indiska Oceanen i ett suddigt töcken (Upplevelse 4 i #10).

eggebanroth
2014-06-01 21:37
#15

#12

"annars finnas en massa mycket skickliga medium som kunde göra något?"

Menar du att det finns ngn?

Mvh

Huygens
2014-06-01 22:23
#16

Inser att jag inte gett upplevelserna (gissad) kalendertid. Kanske inte så viktigt då jag ändå inte sett något tydligt, men om jag kommer tillbaks hit om ett par år och kollar, kan det vara bra med tidsangivelser. Kontakten med MH370 bröts kort efter midnatt 8 mars lokal tid, så 7 mars lokal tid är dagen då flygplanet gjorde sej reda att starta.

#4, Upplevelse 1: efter 8 mars
#4, Upplevelse 2: osäker, under/efter 7 mars
#4, Upplevelse 3: osäker, under/efter 8 mars
#4, Upplevelse 4: under 8 mars

#10, Upplevelse 1: efter 8 mars
#10, Upplevelse 2: åratal före 7 mars
#10, Upplevelse 3: under 7 mars
#10, Upplevelse 4: efter 8 mars
#10, Upplevelse 5: under 7 mars
#10, Upplevelse 6: osäker, under/efter 7 mars

Så säkert som det nu kan bli. :)

Huygens
2014-06-03 22:50
#17

Jag gjorde ett nytt försök idag. Fick följa planet när det steg i luften över stadsområde. Var både inne i planet och utanför planet. Noterade då att det var dagsljus runt planet.

För att få mer mörker höll jag mina fysiska händer för ögonen så att det blev ordentligt mörkt (det var sol ute i verkligheten). Då blev det mörkt runt planet också, men jag såg en del oväntade åskblixtar mellan dom svarta molnen. Kändes fel. Begärde att åskblixtarna skulle upphöra. Efter ett tag var blixtarna borta.

Jag kunde delvis röra mej runt inne i passagerarutrymmet och fram till cockpit. Såg inte så många passagerare, och dom få jag såg, verkade sitta och sova i flygfåtöljerna.

En flygvärdinna kom med kaffe till dom två piloterna. Hon hade mörkt hår och såg västerländsk ut. Antagligen min personliga tolkning, för hon hade också en liten flygvärdinnehatt, vilket jag inte tror flygvärdinnor har idag.

Piloterna verkade på bra humör, lite glada. Kändes som att dom inte hade en aning om vad som skulle hända. Jag kunde dock inte komma längre fram i tid, till tidpunkten då planet antas ha fått sin transponder avstängd. Kändes som om jag blev stoppad.

Jag frågade om jag kunde få se vad som hände härnäst och fick svaret nej (i mina tankar). Störande.

Fler frågor, mer nekande.

Till slut tog jag i och krävde att få reda på var MH370 var. Ge mej koordinaterna. Jag tog i.

Var är planet nu? Koordinaterna! …

(fick:)

38 05 02 S  29 09 02 Ö

Platsen är inte vettig. Ligger för långt bort sydöst om Sydafrika mitt i havet.

J-Artur-K
2014-06-04 12:11
#18

Jag testa kordinater men jag måste kolla mera när jag är hemma är på bussen nu. (Jag avsluta för får svårare att få fram dom sist siffrorna (får fram 4 på s o 4 på ö  stället jag  visar här är inte den exakta platsen men är åt rätt rikning skulle jag tro.  men exakt platen måste jag få fram slut siffrorna men är på bussen så måste kolla närmar när jag är hemma. 

https://www.google.com/maps/place/Bubonga-Marantao+NHS/@3.0039688,103.3169183,3z/am=t/data=!4m2!3m1!1s0x325596c93e7c274b:0xc36f63dc913305aa

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-06-04 12:12
#19

Jag gjorde detta när jag sätt på bussen. Så blir svårare att koncentrera sig när det guppar och håller på 😃

Ny dag nya möjligheter

NiklasTyreso
2014-06-07 16:27
#20

Jag "upplever" att det är mörkt, kallt och vattenfyllt och att inga människor tog sig ut innan planet sjönk. Jag tror det var många som fick panik när vattnet fyllde planet. Bevisar det något om min medialitet?

Annons:
J-Artur-K
2014-06-24 11:41
#21

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19102414.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/mh370/article19107598.ab

I den första länken undra om det kan vara  Heard Island och McDonald Islands som jag fick till mig. Passar in på beskrivningen man läser i tidningen.

Ny dag nya möjligheter

Huygens
2014-12-22 20:39
#22

Diego Garcia i sökljuset.

Kanske för att det blivit hett under fötterna pga senatsrapporten? Diego Garcia nämnt bl a här1 och här2.

Nu säger en flygbolags-VD att USAs flotta sköt ner MH370 utanför Diego Garcia, för att planet hackats (med ett USB-minne?).

powerofthebass
2014-12-22 21:25
#23

för i har plane känts gömt men jag tror att det bror mer på min  konspirity teori  (stavningen) . men jg ka göra ett försök imorgon

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Upp till toppen
Annons: