Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 1367 ggr
fridanordqvist
5/25/14, 8:36 PM

Knackningar i väggen

Kommer några funderingar här i en o samma tråd, hoppas nån orkar läsa allt, och kanske kan svara på nånting iaf ^^
Det här är även mitt första inlägg, så vet inte riktigt i vilken grupp jag ska lägga detta, så nån får ändra om det inte passar :)

1. Såg en tråd nyss om någon som hört hårda knackningar på dörren, vilket fick mig att tänka på en sak jag upplevde för många år sedan, var väl kanske 9, 10 år då, är 18 nu.
Jag var ensam hemma då och satt i mamma och pappas sovrum och klappade min dåvarande katt Sune.
Vårat hus är rätt gammalt, ca 80, 90 år om jag minns rätt, 2våningshus. När man gått upp för trappen har vi en vägg på vänster sida, och bakom väggen är mamma och pappas rum, så med andra ord är det en innervägg.
Men när jag satt där och kliade Sune så märkte jag att han stirrade på väggen, hann tänka att det är säkert inget, stirrblick eller så säkert, innan det bankade riktigt rejält i väggen, ungefär som när man knackar på en tjock dörr, det slutade efter ca 6 knackningar.

Har för mig att en av dom förra ägarna till huset, dvs dom som byggde det, även dog här, men inte helt säker på det heller då det var längesen vi pratade om dem. Kan det ha varit nån av dem som knackade?

2. När jag var liten, kanske 3 år, så åkte vi till en djurpark, och vi stannade vid en liten skogsglänta för att fika, åt mackor och drack någonting till, när jag helt plötsligt pekar rakt in i skogen på ingenting (enligt mamma och pappa) och utbrister ''TITTA! Han äter också macka!" minns jag rätt hade  han vanliga blåa jeans, en röd tshirt och mörkt hår
Såg jag i syne eller stog det faktiskt någon där? 

3. Jag har haft två katter, Sune, som jag nämnde förut, var en hittekatt som vi fick avliva vid 17 års ålder pga sjukdom. Vi kunde känna av hans närvaro här ett tag efter vi begravt honom (urna bakom lusthuset på gården), men sedan försvann den.

Efter honom hade vi Ester, också en hittekatt som bara dök upp på gården. Hon hann vi inte ens ha i ett år innan mamma hittade henne påkörd, och hon är nu begravd på ett av hennes favoritställen, i skogen, inlindad i hennes filt. Henne har vi inte känt av alls sen dess, vilket på ett sätt känns ganska tråkigt.
Det jag undrar nu är om nån av er kan se hur dom har det nu? Och för Ester, led hon nånting av bilen, möjligtvis tåget, eller dog hon direkt?

4. Bara för att jag är intresserad av folks färdigheter, och vill ge folk en chans att öva lite på samma gång, så undrar jag om nån kan se hur vi bor? Tänkte mer på omgivningen runtomkring huset, inte inne i själva huset. Lite information har ni redan, så det kanske inte blir allt för svårt ^^
Sen nåt som kanske kan bli lite svårare, vad är min favoritmaträtt? 
Och kom ihåg att 4an bara är på skoj, det är dom andra punkterna som är intressantast! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: