Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 473 ggr
Nirvana_Ophelia
2014-05-25 13:32

Dröm

Drömde att en inre röst sa att jag skulle bli mördad. Vet inte av vem, eller vilka. Har folk som hatar mig och är arga på mig pga en intrig, men det var verkligen läskigt…Eftersom jag är synsk, skrämde det mig. Min mormor grät i en dröm (hon är död) och sa att den rätte är något med skivor. vet inte vem hon pratar om. Är rädd.

Annons:
Huygens
2014-05-25 13:48
#1

Freuds Drömtydning är värd att läsa. Boken ger fortfarande svar på dom flesta frågor kring drömanalys. Jag tror inte det finns något liknande verk som överträffat Freuds bok än idag.

Magi-cat
2014-05-25 14:04
#2

#1 Jag skulle vilja rekommendera Jung. Han var Freuds efterträdare till en början men bröt med honom.

Jungs symboltolkning ger väldigt mycket…
T.ex. "Människan och hennes symboler".


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-05-25 14:08
#3

#0 Drömmen är en "rensningsdröm", antagligen av något du sett, hört eller läst under dagen eller dagarna innan. Den speglar rädslor, men den säger inte att det kommer att hända!

Jag förstår att det kändes läskigt, det är aldrig roligt med sådana drömmar! Men så skönt att kunna lägga den ifrån sig och säga, "det var en läskig dröm"! Drömmar kan verkligen bli konstiga och bisarra. För det mesta glömmer vi dem. Den här kommer också att blekna bort.

Kram till dig!🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: