Annons:
Etikettmeditation
Läst 729 ggr
[Oniq]
2014-05-23 10:29

Vad kan detta betyda?

För några veckor till någon månader sen blev jag vägledd i en Meditation att jag inte ska hjälpa rika människor. (jag undrade vad jag ska göra). Jag var och är fortfarande fundersam, märkligt. Sedan har jag talat med ett medium och berättade detta. Han sa att det kan även betyda att jag inte ska hjälpa människor som är rika på andlighet. Han sa att det finns även andligt rika människor som kan utnyttja?! Ha

Vad anser ni? märkligt att få ett sådant svar i en Meditation?

🤔🤔

Annons:
Huygens
2014-05-23 10:49
#1

Svårt att veta.

Det sägs ibland att andligt utvecklade människor i våra dagar, som kan vägleda andra, kanske inte alltid är lika utvecklade på alla områden. Det kan finnas dom som andligt har förmågor och kan ge råd till personer i behov, men samtidigt kan dessa andligt utvecklade ha väldiga problem i sina personliga relationer. Varför det är så, det är en bra fråga, om det nu är så.

Magi-cat
2014-05-23 14:54
#2

#0 Kanske du inte ska fundera, tänka, så mycket på det utan lita på att svaret, insikten, kommer i sinom tid?

Jag tror f.ö. ungefär som #1.
Det låter som en paradox, en omöjlig sådan, att andligt utvecklade kan bete sig illa och falskt i vissa avseenden. Ingen är "andligt utvecklad" nog för att inte ha också en skuggsida, undermedvetna drag som ger sig till känna ibland. Lever man på att vara "andligt utvecklad" guru kan det ställa till problem när skuggsidan ger sig till känna.

Det gäller naturligtvis inte bara det andliga, utan all mänsklig aktivitet. Ingen är någon felfri ängel.

Och varför skulle någon vara  "andligt utvecklad" mer än någon annan?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
J-Artur-K
2014-05-24 00:25
#5

Sådant budskap förstår man nog först när det är meningen att man ska förstå. När meningen för budskapet är kommen kan det vara att man får signal man bara vet. Det är detta som dom pratade om. Om det är viktigt budskap så kommer dom förmodligen när tiden är kommen sända signal igen. Så man förstår att det är det dom pratade om. 🙂 

Man kan säga förebyggande syfte så man är bered men man blir påmind när tiden är kommen så man litar mer på signalen då. (annars kanske man inte litar lika mycket på deras budskap då ) 🙂

Tänk inte så mycket på det. Kan vara om flera år det gäller. Jag tror du kommer förstå när det är. Se mer klart då. 🙂

                     Men är bara en synvinkel ifrån min sida. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Huygens
2014-05-24 15:31
#8

Om man vill hjälpa någon, kanske det ger mer att hjälpa någon som är fattig än någon som redan är rik? Även om det inte nödvändigtvis behöver vara så för alla rikingar eller fattiga.

#0 Kan du fråga lite mer i din Meditation? T ex vilken typ av "rika människor" det gäller och varför du inte ska hjälpa dessa?

Att andliga människor kan utnyttja, jo det kan nog hände. Speciellt om dom får en maktposition och inte är så utvecklade på alla andra områden, eller lider av det vanliga. Dvs att vara människa och ha mänskliga svagheter eller föreställningar.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2014-05-25 08:10
#12

#0 Jag vill be om ursäkt till TS för att det blivit lite av sidospår i tråden.

Det blir lätt så med en intressant frågeställning som sätter igång tankarna.🙂

Lycka till med meditationerna!🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fjäril
2014-05-25 09:18
#13

Magi-cat har alldeles rätt, en intressant diskussion (gällande sidospår) men inget som hör till tråden i sig. Jag lyfter ur dessa kommentarer till en ny tråd och ber om eventuell fortsättning där.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Upp till toppen
Annons: