Annons:
Etiketteralternativmedicinhälsa
Läst 1912 ggr
ottiishiia
2014-05-17 13:43

vad händer med oss?

varför händer bara dåliga saker med  mig och min familj, karman i våran familj är god, och varför händer dåliga saker med dom goda?

Ser Gud inte oss?

Annons:
AngelicFriend
2014-05-17 14:04
#1

Gud ser dig. Han har inte lämnat dig.

Heej

GråttNyttHår
2014-05-17 15:25
#2

Mår fler än du dåligt av dessa händelser? Om det nu finns någon gud så tror jag inte att han inte ser er. Men ur prövningar blir man starkare. Sen vet jag inte vad du menar med att ni har bra karma. Varför räkna i sådana saker?

Den enda som kan ändra dig är du.

ottiishiia
2014-05-17 15:40
#3

#2 svar: Först var det min mamma som fick en stroke, i allt elände då blev min morfar sjuk och avled, sedan var det jag som insjukna i anorexia och var nära döden men kämpade. Nu blev mamma sjuk igen, två brutna revben och det resulterade en punkterad lunga. Sedan fick min syster blodpropp i lungan, och det med karman är att vi har alltid vart till hjälp mot andra och vart snälla, vi har ingen anledning att lida. Jag bara undrar varför oss? Och ingen annan som gör mer ont än gott?

m2studio
2014-05-17 16:02
#4

Jag tror att du är religiös och tro mycket på att en GUD där uppe ser dig och dina gärningar som är goda och känner av din hjärta som vill ha allas gott.

Jag säger inte att du har fel, men jag tycker att du tror för mycket och som #2 skrev om det finns gud, har har inte tid att göra detta för var och en av oss och inge är viktigare än andra. 

Jag har sämre än dig. I min familj två har dött i Cancer nyligen och två har fått Cancer också och dör inom kort.

Ekonomi går åt helvetet och det finns inga arbete nästan och måste betala över 130000kr under två månad.

Jag har fått meddelande att har kommit till diabets gräns och har inga ork i kroppen. Två i familj har fått andra sjukdomar och när släktingar dör en efter en.

TÄNK POSITIV och sprida inte negativa energi, ha stor hopp och hjälpa alla världen även djur. Var rädd om hälsa och förvänta inget från himlen för att inget kommer därifrån. Men jag ber för dig till naturen och hoppas att du för bättre styrkan att klara livets provningar.

Hoppas på bättre framtid men samtidigt veta att allt och alla har en tid att vara på jorden och allt är möjligt och ingenting är 100%.

Lycka till min vän.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

ottiishiia
2014-05-17 16:17
#5

Lycka till själv fina själ , jag tror mycket på Gud, men jag vet också att Gud väljer sina tuffaste anhängare för att han vet att vi kapabla till det. Han kanske bär mig hela tiden, bara för jag ser mig själv , att han står bakom mig hela tiden. Jag ska be för dig och ditt liv, det du kommer att göra är att vänja dig och allt elände avtar.

AngelicFriend
2014-05-17 16:29
#6

🙂 Lycka till er båda! Ska be för er båda. 🌺

Heej

Annons:
GråttNyttHår
2014-05-17 16:32
#7

#3 stroke kan man inte förhindra sjukdomar och död. Att tro att saker har med gud och hur mycket denne ser eller inte rekommendera att tänka i sådana banor. Ibland sker bara saker, hur många saker mab än har gjort som räknas till bra. För din skull och din familj så undvik att skuldbelägga er för detta.

Den enda som kan ändra dig är du.

m2studio
2014-05-18 12:27
#8

#5 av ottiishiia Tack iaf, det är därför du har problem. Om du tror att du vet vad som är bra varför frågar du? Om du tycker att andra människor har fel varför kommunicerar du? därför du är vilse tycker jag.

Ändå lycka till och hoppas du är och blir nöjd med livet.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Knorran
2014-05-18 14:43
#9

Den Gud älskar prövar han <3 det lugnar sig snart ska du se!

pirri17
2014-05-20 00:21
#10

Kanske hade bara mycket otur i familjen!

Brunett

pirri17
2014-05-27 05:34
#11

Kanske de troende får också lida mer eller mindre med dåliga saker i livet ungefär som Jesus, genom honom.

Brunett

Seeking222
2014-05-27 10:28
#12

#0 kan bero på fel sett att se på saker. Lika drar till sig lika. Försök tänka positivt så kanske du drar till dig positiva saker istället för negativa. Prova läsa om Law of Attraktion om du inte redan känner till det. :) Hoppas det blir bättre 

Kram 🙂

H-lena
2014-07-02 21:57
#13

Jag förstår att du har haft det jobbigt! Min familj har också haft det väldigt jobbigt de två senaste åren (jag jämför inte, utan säger bara att det liknar din litegrann) och jag har frågat mig många ggr vad är det för mening med att ens fortsätta kämpa? Men som du säger, man får bara så mycket som man klarar av, och du har ju klarat dig hittills! tänk att nu kan det bara bli bättre. försök att tänk positivt (jag vet det är jättesvårt!) men kanske det kan hjälpa dig att attrahera mer positiv energi till dig och din familj? Ge det ett försök! Massor med kramar till dig!


Annons:
[..$Dog$..]
2014-07-02 23:14
#14

Olyckor säger jag bara!

No0ra
2014-07-03 07:12
#15

Om du är troende så bör du tänka på att även de bästa människorna, Guds profeter, var de som fick lida mest. Det berodde ju inte på att de var dåliga människor med "dålig karma".. För Gud testar alla människor, det är just det som är meningen med livet; att vi skall sättas på prov inför det nästkommande livet. Gud ser ALLT. Det finns inget Gud missar. Gud har inga brister. Gud är ingen människa. Alla människor testas på olika vis. Så du bör se på det som händer som prövningar för din familj. Alla människor kommer att dö och det gäller att vi inser att vi är skapta av en anledning. Det är inte logiskt att Gud skulle skapa oss utan en förklaring och guide. Vi måste öppna våra hjärtan och uppriktigt försöka ta reda på vad Gud vill av oss, eftersom att Gud utan tvekan har talat om det för oss klart och tydligt. Det är väldigt simpelt. Det viktiga är var vi hamnar i det nästkommande livet. Mitt tips; BE till Gud helt uppriktigt att vägleda dig på den väg som gör Honom nöjd. Det är precis det jag gjorde för några år sedan, innan jag fann sanningen. Jag är verkligen jättelycklig nu. Även fast jag får uppleva en massa svårigheter och prövningar så har jag en inre ro och frid och lycka. För jag vet att detta livet endast är ett test och jag ser fram emot det nästkommande livet. :-) Gud vill att vi ska dyrka Honom och vara goda människor som gör goda gärningar osv. Vi ska inte dyrka Honom hur som helst, utan vi ska dyrka Honom som Han vill dyrkas. :-)

"The ultimate ignorance is the rejection of something you know nothing about and refuse to investigate." - Dr. Wayne Dyer

pirri17
2014-07-14 11:58
#16

:-D

Brunett

Upp till toppen
Annons: