Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1264 ggr
Huygens
5/16/14, 6:54 PM

Söka - varm och kall läsning

Frågan gäller att leta efter saker medialt, bl a tänker jag på Borttappat-tråden.

Hur ställer ni er till att få information i förväg om borttappade saker? Ska man få reda på så lite som möjligt eller ska man få en bra beskrivning av saken?

Problemet är ju att man ganska lätt omedvetet börjar göra varm (och kall) läsning och intryck man får är påverkade av vad man fått reda på i förväg om föremålet eller den bortsprungna katten.

Om någon skriver: "Jag har tappat en sak, var är den?"

Det kanske är i magraste laget, men i övrigt..?

Blir man bättre på att söka och leta efter saker om man får reda på mer info eller ska man hålla nere detaljerna till den som ska söka medialt?

Annons:
Hoberg
5/16/14, 7:17 PM
#1

Bra frågeställning! Personligen tycker jag att jag får tydligast bilder med knapp information. Vill bara veta vad och vem och när, annars börjar jag "tolka in annat" och får svårt att sålla.

J-Artur-K
5/16/14, 7:26 PM
#2

Är nog skilnad ifrån person till person. Hos någon kan det räka med säga jag har tappat bort en sak sedan kan man beskriva saken kanske säga att det är en Guld ring som man fick i födelsedags present och förklara att den ligger under en brun soffa hemma. 

En annan kanske måste se en bild på ringen eller att man säger att det är en ring men kan sedan säga att den ligger under en soffa.

Är nog olika ifrån person till person. 

En del medium kan ju få kontakt med den man vill ha kontakt med också andligt. Mediumet kan be personen att tänka på den man vill ha kontakt med utan att man nämner något alls. Så är omöjligt att mediumet vet något om den man vill ha kontakt med. (om inte mediumet känner personen såklart då kan ju mediumet ha en anning men om mediumet inte alls känner personen är det ju omöjligt) 

Därefter beskriver mediumet anden och är den anden som personen tänker på och detaljer så personen vet att det är den anden. Sedan accepterar personen när den fått tillräklig med information så den vet att det är den anden den tänkte på. (men anden måste ju acceptera kontakten med ) 🙂

Ny dag nya möjligheter

Huygens
5/18/14, 10:37 PM
#3

Det finns ju en annan aspekt också, den att bara lista ut med vanlig logik var en pryl tagit vägen. Är det ok att blanda dessa metoder av medialitet med mera jordnära "detektivförmågor"?

J-Artur-K
5/19/14, 7:55 PM
#4

#3 Blandar du påverkar du det mediala/ andliga och det mediala / andliga får mycket större chans att bli fel. Bäst att vara neutral när man använder det mediala / andliga. Ta bort egna åsikter / känslor 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
5/19/14, 7:56 PM
#5

Men är bara min åsikt 🙂

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: